Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
täh
Minä olen laskenut, että jos olisin kahden lapsen yh, niin rahaa jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt. Olettaen tietysti, ettei lapsilla ole mitään sairautta/allergiaa ym. jossa pitäisi ostaa jotain kalliita erikoisruokia ym. Samoin jos olisin ns. ydinperhe, niin rahaa jäisi näillä tuloilla enemmän "ylimääräistä" kuin nyt yksinään jää, kun kaikki pitää maksaa itse.
no tuota jos sulla ois lapset pienet, et haluaisi käydä töissä. teillä olisi sis 1 palkka ja 4 syöjää.

vaatteet kengät luistimet sukset.. kaikille. miehen palkasta vuokrat, kohonneet vesimaksut, sähkömaksut, ruokaa ruokaa, bensakulut, autokulut...

mitään ei jää.

jos molemmat töissä, on hoitomaksut. ym
kun lapset kouluikäisiä, heidän kulutus on jo valtavaa, vaatteet pitää olla tiettyä mallia, harrastukset, ruokaa kuluu jo enemmän.
 
Ja yksi kerta sinä kyselit täällä että kannattaisko sun ottaa pikavippi taulua varten kun nyt olisi alessa. Silloin et puhunut mitään niistä tonneista mitä joka kuu pistät säästöön yms.

Sä puhut ihan sontaa ihan koko ajan. Mä en usko enää sanaakaan mitä sä jauhat!
Ja ihmisen taloudellinen tilannehan ei voi koskaan muuttua? =) Minulla oli se alennustila viime vuonna + muutto kalliiseen asuntoon, niin siihen meni mukavasti rahaa. Pelkkä takuuvuokra melkein 1500 euroa.
 
"Moona"
Sulla Akaatti on kyllä realiteetit talousasioiden suhteen niin hukassa kuin olla voi. Ok, halvan talon voi saada jostain perähikiältä. Mutta saako sieltä sitten molemmat tai kumpikaan työtä? Jos saa, on todennäköisesti oltava 2 autoa, matkoihin menee rahaa ja aikaa jne. Lapsiin, lastentarvikkeisiin, vaatteitiin jne menee uskomattomat määrät rahaa. Joku yksittäinen lastenvaate voi tuntua halvalta, mutta summa vuodessa on tosi kova vaikka kuinka ostaa alennuksista ja muuten edullisesti.
Omakotitalon ylläpitäminen maksaa koko ajan.
jne jne
 
EI, vaan sinä sanoit että sitten kun teillä on enemmän rahaa. Et sanonut että te ette ole vielä löytäneet sitä sopivaa.

Nyt oikeasti lopetat p*skanjauhannan ja asioiden vääristelyn!!
Meillä ei ole rahaa ostaa asuntoa nyt. Laina on pakko ottaa ja sitä en halua ottaa vain siksi, että on pakko saada asunto nyt vaan haluan sen oikealta sijainnilta, en mistään mitä ensimmäiseksi tarjotaan.
 
peesi
[QUOTE="vieras";26234723]Mitä jos joku sanoo sinulle, että sinun pitäisi yrittää enemmän, niin onnistuisit? Sinun pitäisi tehdä, kuten minä näen parhaaksi, se olisi sinulle hyväksi? Miltä se tuntuisi? Vaikutat ihmiseltä, jolla ei ole MITÄÄN sisältöä omassa elämässään, haet sen muiden ihmisten elämien vatvomisesta. Ei se sinänsä ole mitenkään pahasta, mutta olisi reilumpaa myöntää se, ettei ei sinulla ole omaa kiinnostavaa, tyydyttävää elämää.[/QUOTE]

peesi. Ällöttävää jossittelua toisten elämällä.
 
"vieras"
Meillä ei ole rahaa ostaa asuntoa nyt. Laina on pakko ottaa ja sitä en halua ottaa vain siksi, että on pakko saada asunto nyt vaan haluan sen oikealta sijainnilta, en mistään mitä ensimmäiseksi tarjotaan.
Kyllä teillä pitäisi olla, olisit matkustanut vähemmän ja maksanut vähemmän sisaresi tietokoneita, niin voisi ollakin! Anteeksi taas, tämäkin oli ilkeää, mutta ruokit tätä koko ajan ihan itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234689:
Miten niin jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt? Aiotko käydä yhtä aikaa töissä ja hoitaa lapset kotona? Oletko ottanut laskelmissasi huomioon sen, että jos hoidat lapset kotona, et saa palkaa ja jos taas menet töihin, maksat lapsista (molemmista) hoitomaksua?
Jos olisin töissä lasten aikaan, niin meillä olisi todella hyvä taloudellinen tilanne. Mutta jos en olisi niin silti pärjättäisiin aivan hyvin, siis pelkällä miehen palkalla ja lapsista ei tulisi hoitokuluja. Jos olisin töissä, niin lapset pääsisivät sukulaisten luo hoitoon, tai sitten vietäisiin johonkin tarhaan, ei ne nyt tuhansia euroja kuitenkaan maksa.
 
yrt
Eivät täydellisesti, mutta kuuntelevat sujuvasti (isompi sujuvammin kuin pienempi) ja puhuvat jonkin verran. Ymmärtävät enemmän kuin puhuvat. Ja lomamatkalla elokuussa myös puhuivat yllättävän paljon (enemmän kuin kuvittelin) kun oli ns. pakko: kotona ei ole pakko, kun isä ja tämän kaikki ystävät puhuvat suomea kuitenkin.
Kiinnostus kieleen on kova molemmilla. Ja vauvalle mies aikoo kuulemma puhua vain omaa kieltään, eikä enää anna periksi vaikka napero sitkeästi vastaisi suomeksi :D
Ihan ot, mutta toi sun mies vaikuttaa näin ulkopuolisestakin fiksulta ja mukavalta hepulta. Siis sillä perusteella, mitä olen sun juttujasi lukenut perhe-elämästänne ja muusta.
 
täh
Akaatti. Minä olen ollut sinkku, yksineläjä. Olen elänyt myös parisuhteessa, ollut lapseton pariskunta.

Ymmärrä nyt hyvä ihminen että tiedän mistä puhun, kuten muutkin palstalla. Sinä et tiedä.
Rahaa ei ala tulla mistään saavista kaatamalla jos tekee lapsia. Päinvastoin sitä alkaa mennä.
 
[QUOTE="vieras";26234700]:D sun lapsilla ei sitten varmaankaan tule juurikaan olemaan leluja, tarvikkeita ja muuta vastaavaa kun tilaa riittää vaikka henkilömäärä kasvaa mutta neliöt pysyy samana.[/QUOTE]

Jos lapsia saan, niin isompi asunto tottakai. Täällä Suomessakin saisin asumistukea 123 euroa 60-neliöiseen asuntoon jos sen vuokra olisi 750 euroa. Eli menisi vähän halvemmaksi verrattuna tähän nykyiseen asuntoon. Ja noita kaksioita saa halvemmalla. Itse en ole saanut mitään 400 euron kaupungin vuokra-asuntoa, niihin on niin pitkät jonot. Lapsiperheet on niissäkin ensimmäisenä, joten lasten kanssa hakiessa, varmaan todennäköisempää, että saisin asunnon kuin nyt.

Mutta jos talon ostamme, niin siitä tulee ehdottomasti tilava. Ja leluja lapsille tulee jos lapsia saan, rakastan itsekin leluja ja omat leluni ovat tallella. Voisin niitäkin lahjoittaa lapsille.
 
Ja ihmisen taloudellinen tilannehan ei voi koskaan muuttua? =) Minulla oli se alennustila viime vuonna + muutto kalliiseen asuntoon, niin siihen meni mukavasti rahaa. Pelkkä takuuvuokra melkein 1500 euroa.
Niin eli pidät nyt itseäsi pienituloisena, jolla jää reilusti rahaa säästöön, mutta olet joskus ollut vielä pienempituloinen, jolla ei jäänyt yhtään mitään säästöön.

No mitäs luulet tapahtuvan niille kahdelle työssäkäyvälle ihmiselle, kun he saavat lapsen? Kappas, taloudellinen tilanne muuttui! Ei ole enää kahden työssäkäyvän ihmisen palkkaa, on vain yhden palkka ja äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki (+lapsilisät). Eli millä matematiikalla sinun mielestäsi se toisen työssäkäyvän palkka on vähemmän kuin äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki ja lapsilisät. Ja tässähän on vielä otettava huomioon, että ei se lapsikaan ilmaiseksi elä. Se tarvitsee ruokaa, vaatetta, asuintilaa, vettä, sähköä, vaippoja jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;26234714:
Miten pari lasta toisi sinulle asumistuen? jos palkasta jää yli 1000 euroa säästöön ja vuokra on 600, tarkoittaa se sitä että bruttopalkkasi on iso, yli 2000 euroa. Mten voit olla pienituloinen jos vuokra on 600, säästöön jää tonni? veroa menee noin 400, ruoka maksaa.
sun palkka sis yli 2000. Vaikka sulla ois siihen päälle 1-3 lasta, et saisi asumistukia siltikään ja elättäisit sillä samalla rahalla ne lapset. vuokra olisi isompi koska haluaisit asua isommassa.
päivähoitomaksut lapsista täydet noin isolla palkalla.
250 euroa jos 1 lapsi, 500 euroa jos 2 lasta.

jos taas et kävisi töissä saisit asumiskulujen päälle toimeentulotukea noin 500 jos yksi lapsi, 700 jos kaksi lasta.
Vuokra nykyisin noin 650 euroa. Viimeksi sain 1821 euroa tilille ja taulukoiden mukaan olen pienituloinen.

Laskin laskurilla, että 750 euron asunnossa saisin 123 euroa asumistukea jos olisi kaksi lasta.
 
[QUOTE="vieras";26234723]Mitä jos joku sanoo sinulle, että sinun pitäisi yrittää enemmän, niin onnistuisit? Sinun pitäisi tehdä, kuten minä näen parhaaksi, se olisi sinulle hyväksi? Miltä se tuntuisi? Vaikutat ihmiseltä, jolla ei ole MITÄÄN sisältöä omassa elämässään, haet sen muiden ihmisten elämien vatvomisesta. Ei se sinänsä ole mitenkään pahasta, mutta olisi reilumpaa myöntää se, ettei ei sinulla ole omaa kiinnostavaa, tyydyttävää elämää.[/QUOTE]

On minulle kyllä tuota sanottukin. Enpä osaa ajatella siitä oikein mitään. Mitä tulee tuohon lehtijuttuun, niin satuinpa nyt vaan laittamaan aloituksen. Keitä he sitten ovat jotka arvostelevat koko ajan minua? Jopa haukkuvat, kun en elä samanlaista elämää kuni joku toinen. Osalla on jopa melkein joka viestissä aina joku vittumainen sävy, josta helposti huomaa, että pitävät itseään jotenkin parempina ja on sellainen alentava sävy viesteissään.
 
Jos olisin töissä lasten aikaan, niin meillä olisi todella hyvä taloudellinen tilanne. Mutta jos en olisi niin silti pärjättäisiin aivan hyvin, siis pelkällä miehen palkalla ja lapsista ei tulisi hoitokuluja. Jos olisin töissä, niin lapset pääsisivät sukulaisten luo hoitoon, tai sitten vietäisiin johonkin tarhaan, ei ne nyt tuhansia euroja kuitenkaan maksa.
Sukulaisten luo? Onko teillä tosiaan sukulaiset käytettävissä niin, että voisitte viedä lapset heille joka päivä hoitoon ja ihan ilmaiseksi?

Ja miten sinä nyt siis lasket että miehen palkalla pärjäisitte koko perhe (kolmen hengen kulut, isompi asunto jne), jos nytkään teillä ei ole varaa siihen omaan asuntoon.
 
Blue
Jos mä saan lapsia niin mulle jää enemmän rahaa.

Kun mä hankin asunnon niin siihen tulee uima-allas ja sitä tulee tilava.

Jos mä saan miehen ja lapsia niin uidaan rahassa.

Mutta siis nythän mulla ei ole varaa näistä mihinkään, mutta siis jos olisi niin näin se menisi.... Oooooonnnnn laskenut, ihan varmasti. Asumistukeakin saataisiin, ja elatusmaksuja!! Ja mentäisiin kaikkien jonojen ohi.

Mitään tarkkoja lukuja ei oo antaa, Ja en mä välitä teidän tarkoista luvuista, ei ne voi pitää paikkaansa. Mä kun olen laskenut kelan laskurilla toisin.. Teidän säästö kun tulee asumisen miellyttävyydestä, ja varaa säästöönkin olisi, ainakin kahdessa asiassa.

I rest my case. Hyvää yötä. Tämä menee nukkumaan jotta jaksaa huomenna herätä tienaamaan sitä leipää niille mukuloille. Kun ei se kela jostain syystä kuitenkaan sitä tukea anna. Ehkä mä oon laskenut jotain väärin.. :confused:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
täh
On minulle kyllä tuota sanottukin. Enpä osaa ajatella siitä oikein mitään. Mitä tulee tuohon lehtijuttuun, niin satuinpa nyt vaan laittamaan aloituksen. Keitä he sitten ovat jotka arvostelevat koko ajan minua? Jopa haukkuvat, kun en elä samanlaista elämää kuni joku toinen. Osalla on jopa melkein joka viestissä aina joku vittumainen sävy, josta helposti huomaa, että pitävät itseään jotenkin parempina ja on sellainen alentava sävy viesteissään.
koska puhut paskaa.
miten te sillä miehen palkalla pystytte ostaa asunnon sitten ku syöjiä on enemmän? jos ette nyt pysty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;26234743:
no tuota jos sulla ois lapset pienet, et haluaisi käydä töissä. teillä olisi sis 1 palkka ja 4 syöjää.

vaatteet kengät luistimet sukset.. kaikille. miehen palkasta vuokrat, kohonneet vesimaksut, sähkömaksut, ruokaa ruokaa, bensakulut, autokulut...

mitään ei jää.

jos molemmat töissä, on hoitomaksut. ym
kun lapset kouluikäisiä, heidän kulutus on jo valtavaa, vaatteet pitää olla tiettyä mallia, harrastukset, ruokaa kuluu jo enemmän.
Meidän kulut jos mies töissä ja kolme lasta, minä kotona.

Miehen palkka noin 3000 euroa tilille.
- lapsilisät noin 300 euroa

- asumiskulut noin 750 euroa (laskin tähän sähkön mukaan, vesi ilmaista)
- velaton auto (bensakulut ehkä 50 euroa)
- internet (30 euroa)
- ruokakulut (400 euroa, laskin reilusti yläkanttiin tämän)
- lasten hoitokulut (0 euroa, minä kotiäitinä)
- lasten vaatteet (100 euroa, luultavasti yläkanttiin)
- lasten koulu (ilmainen)
- perheen harrastukset (200 euroa, jälleen luultavasti yläkanttiin)

Yhteensä: 1770 euroa jää siis kaikkeen muuhun. Ja asuminen luksusluokkaa tähän koirankoppiin verrattuna.

Osa kuluista laskettu todella reilusti ylöspäin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä