Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Katsoin asumistukilaskurilla nimenomaan bruttotuloilla sen osuuden. Päivähoitomaksu ei liene kahdesta lapsesta näillä tuloilla kovin iso ole.
Joo, ei ole kovin iso. Sillä se täysi maksuhan itseasiassa ei ole paljoa verrattuna siihen mitä päivähoito oikeasti maksaa.

Kiinnostaisi ihan hirveästi mistä Akaatti meinaat sen 5000 € saada tilille jos/kun sinulla olisi lapsia..
 
Siis bruttotulot 2500€ + lapsilisät & elarit kahdesta lapsesta ja siihen saa vielä asumistukea? Olen ihan pihalla näistä kyllä...

Tietääkö joku mitä ne päivähoitomaksut tuossa on?
Kelan laskurissa ei oteta huomioon elatustukea ja lapsilisää. Ja minulla siis tuo 2500 euroa ei ole joka kuukausi. Joskus vain 2200. Joskus 2400. Joskus tuo 2500.
 
Viimeksi muokattu:
Ja se ei tarvi mitään remontteja tai muita isoja menoja?

Mikset sitten osta sitä nyt vaan maksat mielummin kallista vuokraa pienestä yksiöstä?
Ei tarvitse isoja remontteja, koska luultavasti muutamme upouuteen asuntoon/taloon.
Siksi, koska siihen ei nyt ole mahdollisuutta ja itse en tästä yksiöstä voi muuttaa ainakaan ennen syksyä pois. Enkä yksin saa mitään asuntolainaa, kun ei ole varallisuutta tai vakituista työpaikkaa. Mies saisi helposti asuntolainan.
 
Ei tarvitse isoja remontteja, koska luultavasti muutamme upouuteen asuntoon/taloon.
Siksi, koska siihen ei nyt ole mahdollisuutta ja itse en tästä yksiöstä voi muuttaa ainakaan ennen syksyä pois. Enkä yksin saa mitään asuntolainaa, kun ei ole varallisuutta tai vakituista työpaikkaa. Mies saisi helposti asuntolainan.
Siis uudesta 300m2 talosta asumiskulut on 550-700€?

Paljonko sen talon hinta oikein on?
 
[QUOTE="Minna";26233267]Mä jälleen kerran toivon, että ap on provo koska ei kukaan ihminen voi olla noin yksinkertainen.[/QUOTE]

Minä en vaan ymmärrä sitä miksi pitää alkaa aina nimittelemään muita? Enkä tarkoita vain sinua, vaan useampia jo tässä ketjussa. Aletaan haukkumaan ja nimittelemään vastapuolta. Inhottavaa.
 
"Minna"
Ei tarvitse isoja remontteja, koska luultavasti muutamme upouuteen asuntoon/taloon.
Siksi, koska siihen ei nyt ole mahdollisuutta ja itse en tästä yksiöstä voi muuttaa ainakaan ennen syksyä pois. Enkä yksin saa mitään asuntolainaa, kun ei ole varallisuutta tai vakituista työpaikkaa. Mies saisi helposti asuntolainan.
Jep ja uudet asunnot/talot on halpoja. :xmas:

Ei voi olla todellista, että ihminen on noin pihalla todellisuudesta.
 
[QUOTE="Minna";26233297]Jep ja uudet asunnot/talot on halpoja. :xmas:

Ei voi olla todellista, että ihminen on noin pihalla todellisuudesta.[/QUOTE]

Sanoinko minä, että se asunto on jossain Helsingin Punavuoressa? Ei ole, eikä edes Suomessa. Mutta Suomestakin saa MONELTA paikkakunnalta ison talon edullisesti. Vai kuvitteletteko te, ettei Helsingin ulkopuolella ole elämää?
 
[QUOTE="Minna";26233297]Jep ja uudet asunnot/talot on halpoja. :xmas:

Ei voi olla todellista, että ihminen on noin pihalla todellisuudesta.[/QUOTE]

Puoli-ilmaisia käytännössä. Plus että lapset ja miehet ei koskaan osta vaatteita, polkupyöriä, suksia, leluja tai muutakaan roinaa. Puhumattakaan siitä että ne söis joskus jotain.
 
Blue
Minä en vaan ymmärrä sitä miksi pitää alkaa aina nimittelemään muita? Enkä tarkoita vain sinua, vaan useampia jo tässä ketjussa. Aletaan haukkumaan ja nimittelemään vastapuolta. Inhottavaa.
Yksinkertainen on vain adjektiivi jolla sua kuvaillaan, ei nimittelyä. Koska vaatii todella yksinkertaisen ja lapsellisen (ja perheettömän) aikuisen jotta suoltaa suustaan (näppikseltään) tämmöistä tavaraa mitä tää ketju on täynnä.

Sulla ei ole oikeasti mitään hajua elämästä niin että sä oot vastuussa jostain muustakin kuin vain itsestäsi. Tulet yllättymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja Bonaire
Sanoinko minä, että se asunto on jossain Helsingin Punavuoressa? Ei ole, eikä edes Suomessa. Mutta Suomestakin saa MONELTA paikkakunnalta ison talon edullisesti. Vai kuvitteletteko te, ettei Helsingin ulkopuolella ole elämää?
Sori, edes täältä Seinäjoelta ei saa tuohon hintaan 300 neliön upouutta taloa, ainakaan valmiina. Jos itse rakentaa, niin voi onnistua.
 
Puoli-ilmaisia käytännössä. Plus että lapset ja miehet ei koskaan osta vaatteita, polkupyöriä, suksia, leluja tai muutakaan roinaa. Puhumattakaan siitä että ne söis joskus jotain.
:O Mistä olette tuollaista saaneet päähänne? Minä kirjoitin, että jos olisi lapsia (ja vaikka lasten isä) samassa taloudessa, niin meidän perheen yhteistaloudellinen tilanne olisi parempi. Mikä IHME tässä nyt on vaikea tajuta? :confused:

Jos saamme yhdessä melkein 5000 euroa tilille, niin ei todellakaan mene kuluja suhteellisesti yhtä paljon kuin minulla menee nyt yksinään.

Ja jos olisin yksin yhden tai kahden lapsen kanssa, niin minulla olisi enemmän rahaa käytössä. Ei lapsi syö sadoilla euroilla kuukaudessa, ellei kyseessä ole joku sairaus, johon tarvitsee erityisruokavaliota ym.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoinko minä, että se asunto on jossain Helsingin Punavuoressa? Ei ole, eikä edes Suomessa. Mutta Suomestakin saa MONELTA paikkakunnalta ison talon edullisesti. Vai kuvitteletteko te, ettei Helsingin ulkopuolella ole elämää?
No jos se talo ei ole Suomessa niin tuskin saat mitään suomessa tarjottavia sosiaalietuuksiakaan (lapsilisät, äitiyspäivärahat, ilmainen terveydenhuolto ja koulu, halpa päivähoito jne). Joku päivä sitten kirjoitit hoitavasi lapset pitkään kotona, joten todenkäköisesti eläisitte sitten pelkästään miehen palkalla.
 
Yksinkertainen on vain adjektiivi jolla sua kuvaillaan, ei nimittelyä. Koska vaatii todella yksinkertaisen ja lapsellisen (ja perheettömän) aikuisen jotta suoltaa suustaan (näppikseltään) tämmöistä tavaraa mitä tää ketju on täynnä.

Sulla ei ole oikeasti mitään hajua elämästä niin että sä oot vastuussa jostain muustakin kuin vain itsestäsi. Tulet yllättymään.
Minusta taas on yksinkertaista olettaa, että kaikilla menisi kahviloihin, elokuviin, vaatteisiin, autoihin ym. mieletön määrä rahaa.
 
No jos se talo ei ole Suomessa niin tuskin saat mitään suomessa tarjottavia sosiaalietuuksiakaan (lapsilisät, äitiyspäivärahat, ilmainen terveydenhuolto ja koulu, halpa päivähoito jne). Joku päivä sitten kirjoitit hoitavasi lapset pitkään kotona, joten todenkäköisesti eläisitte sitten pelkästään miehen palkalla.
En ole noihin laskelmoihin ottanutkaan Suomen sosiaalietuuksia huomioon. Saisimme kuitenkin paikallisen "lapsilisän" ja silti meillä jäisi mielestäni hyvin paljon rahaa käyttöön. Ja jos on lasten kanssa kotona (tai ylipäänsä kotona), niin ainakin itse olen huomannut, että on aikaa paljon enemmän etsiä tarjouksia ja edullisia tuotteita.
 
ggg
Niin mua ihmetttää se, että mistä tuo AP repäisee miehen tuloiksi 3000e/kk?? Siis kun sillä ei ole edes miestä.... Pistääkö se jonkun tulorajan miesystävilleen että pienituloisempaa en kelpuuta....??

Ainahan sitä haaveilla saa joo...

Mut näyttää nyt olevan AP_lla vähän palikat hukassa......
 
En ole noihin laskelmoihin ottanutkaan Suomen sosiaalietuuksia huomioon. Saisimme kuitenkin paikallisen "lapsilisän" ja silti meillä jäisi mielestäni hyvin paljon rahaa käyttöön. Ja jos on lasten kanssa kotona (tai ylipäänsä kotona), niin ainakin itse olen huomannut, että on aikaa paljon enemmän etsiä tarjouksia ja edullisia tuotteita.
Mutta siis hetkinen - milta sivuilta olet sitten kaynyt laskemassa noita etuja ja rahalisia? Sen maan jossa talo sijaitsee vai Suomen?
 
Niin mua ihmetttää se, että mistä tuo AP repäisee miehen tuloiksi 3000e/kk?? Siis kun sillä ei ole edes miestä.... Pistääkö se jonkun tulorajan miesystävilleen että pienituloisempaa en kelpuuta....??

Ainahan sitä haaveilla saa joo...

Mut näyttää nyt olevan AP_lla vähän palikat hukassa......
On jo mies, muttei Suomessa. Siis ei varsinainen mies palstan mukaan. =) Enemmän kai sitten sellainen "kalakaveri". Mutta juuri eilen taas puhui siitä uima-altaasta ja talosta, että haluaisi ostaa/rakennuttaa meille talon.
 
Kun et tajua edes sitä että kukaan ei väitäkään tätä. Lapset maksaa uskomattomia summia rahaa, ihan ilman kahvilassakin käyntejä.

Mutta niinkuin sanoin niin tulet oppimaan jos/kun niitä joskus hankit.
Luuletko etten tiedä mitään lasten kuluista? Kirjoitin jo, että äitini on ollut yksinhuoltaja, kyllä minä jotain tiedän. Emme todellakaan olleet mitään rikkaita ja nyt te yritätte antaa kuvan, että lapsiin menisi mieletön määrä rahaa. Äitini tulot (lapsilisineen ja elatustukineen) eivät olleet kovin suuret (palkan osuus PIENEMPI kuin esimerkiksi minulla) silti äidilläni oli USEAMPI lapsi ja ei pulaa rahasta. + polkupyöriä, vaatteita ym. ei voinut kierrättää, koska lapset samanikäisiä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä