Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Ja jos nyt palataan ketjun alkuperäiseen aiheeseen, niin ihanko tosissaan täällä ihmiset väittävät, ettei Diandran perheellä olisi koskaan ollut mahdollisuutta käydä Chilessä sitten Diandran vauva-ajan?
En tunne tapausta, mutta voisin kuvitella, että tämän nuoren naisen isällä ei välttämättä ole kotimaastaan kovin hyvät muistot, mikäli on joutunut sieltä lähtemään siihen aikaan, kuin arvelen. Voi olla, ettei siellä ole ketään tavattavaa. Voi olla monta muuta syytä, joita täällä herrankukkarossa koko ikänsä ollut impineito ei osaa kuvitella.
 
[QUOTE="Minna";26233061]Mä olen yhden lapsen yh ja todellakin tiedän mitä tämä on. Ei yh:n saamat tuet ole mitään huippuluokkaa, tiedän tämän koska olen ollut opiskeleva yh.

Ap:lla todella vääristynyt kuva siitä mitä elämä perheen kanssa maksaa.[/QUOTE]

Minun äitini on yh, samoin muutamia muita tiedän. Äitini sai lapsilisät yh-korotuksella, kunnan maksaman elatustuen ja palkka oli noin 6000 mk kuukaudessa. Silti ei ollut pulaa mistään. Oli välillä omistusasunto ja ei ollut mitään perintöjä tai muuta vastaavaa.
 
"Minna"
Minulla ei ole kulutusluottoa eikä opintolainaa. Kallis vuokra on ja niitä säästöön jääviä rahoja käytän aina silloin kun mieli tekee. Ostin tietokoneen, lähden matkalle, saatan ostaa kaupassa jotain turhakkeita jne.
Niin SULLA ei ole velkaa, mutta monella muulla on. Monella on asuntolaina ja kyllä sitä asuntoa/taloa pitää rempata jossakin vaiheessa. Saattaa tulla vesivahinko tms.
 
[QUOTE="vieras";26233086]En tunne tapausta, mutta voisin kuvitella, että tämän nuoren naisen isällä ei välttämättä ole kotimaastaan kovin hyvät muistot, mikäli on joutunut sieltä lähtemään siihen aikaan, kuin arvelen. Voi olla, ettei siellä ole ketään tavattavaa. Voi olla monta muuta syytä, joita täällä herrankukkarossa koko ikänsä ollut impineito ei osaa kuvitella.[/QUOTE]

Noissa jutuissahan luki, että Diandran isä on säännöllisesti yhteydessä vanhempiiansa ja sukuunsa. Diandra ei, koska ei osaa kieltä.
 
Viiden lapsen äiti
Minun äitini on yh, samoin muutamia muita tiedän. Äitini sai lapsilisät yh-korotuksella, kunnan maksaman elatustuen ja palkka oli noin 6000 mk kuukaudessa. Silti ei ollut pulaa mistään. Oli välillä omistusasunto ja ei ollut mitään perintöjä tai muuta vastaavaa.
Siihen aikaan oli halpaa! Minunkin vanhemmat ostivat talon 30000 markalla..
HALOO!
 
[QUOTE="Minna";26233091]Niin SULLA ei ole velkaa, mutta monella muulla on. Monella on asuntolaina ja kyllä sitä asuntoa/taloa pitää rempata jossakin vaiheessa. Saattaa tulla vesivahinko tms.[/QUOTE]

Monesti asumislaina ja vuokra on samaa tasoa.
 
"Minna"
[QUOTE="vieras";26233086]En tunne tapausta, mutta voisin kuvitella, että tämän nuoren naisen isällä ei välttämättä ole kotimaastaan kovin hyvät muistot, mikäli on joutunut sieltä lähtemään siihen aikaan, kuin arvelen. Voi olla, ettei siellä ole ketään tavattavaa. Voi olla monta muuta syytä, joita täällä herrankukkarossa koko ikänsä ollut impineito ei osaa kuvitella.[/QUOTE]

:flower:
 
Kyllä tulee olemaan parempi taloudellinen tilanne silloin jos saan lapsia (olettaen, että lapset ovat terveitä, ei tule mitään hankalia ja rahaa vieviä sairauksia). Meillä tulee asumiskulut olemaan noin 550-700 euroa/kk. Huomattavasti mukavampi asunto/talo kuin tämä nykyinen ylihinnoiteltu mörskä. Velaton auto, toinen auto, josta kulut ehkä 200 euroa/kk. Nyt siis 750-900 euroa/kk ja asumismuoto miljoona kertaa parempi kuin nykyinen ja tilaa noin 300 neliötä eli 10-kertaisesti enemmän kuin nykyään. Tilille tulevat tulot ainakin 3000 euroa, mahdollisesti 5000 euroa.

Ja vaikka olisin yh, niin varmasti menisi paremmin kuin nyt, koska saisimme asuttua edullisemmassa asunnossa.
Mistä löydät 300m2 talon jossa asumiskulut on 550-700€/kk?

Ja saako 1800€/kk käteen tienaava yh jotain asumistukea tai lapsilisän ja elareitten lisäksi jotain muuta tukea elämiseensä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viiden lapsen äiti;26233098:
Siihen aikaan oli halpaa! Minunkin vanhemmat ostivat talon 30000 markalla..
HALOO!
Mistä ajasta mahdat puhua? Minun äitini omistusasunto maksoi kyllä enemmän kuin 30 000 markkaa. Se myytiin 255 000 markalla 1990-luvulla. Asunto oli ostettu 1980-luvulla.
 
Mistä löydät 300m2 talon jossa asumiskulut on 550-700€/kk?

Ja saako 1800€/kk käteen tienaava yh jotain asumistukea tai lapsilisän ja elareitten lisäksi jotain muuta tukea elämiseensä?
Laskin asumistukilaskurila, että asumistukea tulisi 123 euroa jos asunto esimerkiksi 60-neliöinen ja vuokra 750 euroa. Siis yksi aikuinen ja kaksi lasta.

Toisin sanoen saisin siis kahdesta lapsesta 663 euroa tukia ja asunto olisi 60 neliötä eli kaksi kertaa isompi kuin nykyinen asunto. Elintaso olisi isommassa asunnossa parempi ja 660 euroa riittäisi taatusti lapsista tuleviin kuluihin. Sehän on yli 300 euroa/lapsi.
 
Viiden lapsen äiti
Nyt en jaksa enää. Ihan kun selittäisin asiaa 8 vuotiaalleni.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata.

Ai niin,yhden asian mainitsen vielä,ehkäisyvälineet maksavat aika paljon. Kato ihmiset harrastavat oikeasti seksiä..
 
"Minna"
Ei ole muuten tainnut ap tajuta sitä, että asumistukeen katsotaan bruttotulot joten en usko, että yhden lapsen yh saisi mitään asumistukea jos palkka olisi kuukaudessa yli 2000€. Lisäksi pitäisi tajuta sellainen asia kuin päivähoitomaksut.
 
[QUOTE="Minna";26233147]Oletko noin tyhmä? Laina, sen korot ja talon kulut jotka maksetaan ITSE eikä jonkun vuokranantajan toimesta. Remontit maksetaan ITSE.[/QUOTE]

Olen laskurilla katsonut, että laina korkoineen olisi edullisempi esimerkiksi tämän kokoisessa asunnossa. Remontinkin pystyy välttämään melko tehokkaasti, kun hieman katsoo mistä ostaa. Ja sitten vaan ottaa sen remontin verran vaikka lisää lainaa. Silti on suhteessa huomattavasti edullisempaa kuin asua vuokralla.
 
Laskin asumistukilaskurila, että asumistukea tulisi 12
3 euroa jos asunto esimerkiksi 60-neliöinen ja vuokra 750 euroa. Siis yksi aikuinen ja kaksi lasta.

Toisin sanoen saisin siis kahdesta lapsesta 663 euroa tukia ja asunto olisi 60 neliötä eli kaksi kertaa isompi kuin nykyinen asunto. Elintaso olisi isommassa asunnossa parempi ja 660 euroa riittäisi taatusti lapsista tuleviin kuluihin. Sehän on yli 300 euroa/lapsi.
Paljonko on päivähoitomaksut niistä kahdesta lapsesta?
 
[QUOTE="Minna";26233181]Ei ole muuten tainnut ap tajuta sitä, että asumistukeen katsotaan bruttotulot joten en usko, että yhden lapsen yh saisi mitään asumistukea jos palkka olisi kuukaudessa yli 2000€. Lisäksi pitäisi tajuta sellainen asia kuin päivähoitomaksut.[/QUOTE]

Katsoin asumistukilaskurilla nimenomaan bruttotuloilla sen osuuden. Päivähoitomaksu ei liene kahdesta lapsesta näillä tuloilla kovin iso ole.
 
[QUOTE="Minna";26233198]Koitin Kelan laskuria, että miten saisi ap:n palkalla asumistukea jos olisi yhden lapsen yh. Tulos nolla euroa.[/QUOTE]

Minä sain taas sieltä samasta laskurista yhden lapsen kanssa asumistueksi 33 euroa, kahden lapsen kanssa 123 euroa.
 
"Minna"
Alkuperäinen kirjoittaja Viiden lapsen äiti;26233180:
Nyt en jaksa enää. Ihan kun selittäisin asiaa 8 vuotiaalleni.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata.

Ai niin,yhden asian mainitsen vielä,ehkäisyvälineet maksavat aika paljon. Kato ihmiset harrastavat oikeasti seksiä..
Peesi sanasta sanaan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä