Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
J Ihan naurettavaa väittää, että raha olisi syy, ettei olisi varaa matkustaa. Kyllä varmasti olisi JOS on halua.
Naura vaan - voin kertoa sulle etta kun matkustan perheeni (6 henkea) kanssa Suomeen kesalla USAsta niin matka tulee maksamaan sellaisen $10,000 (siihen sisaltyy lentoliput, hotelli, vuokra-auto, seka ruokakustannukset) .

Uskon etta lentoliput Suomesta Chileen ovat kalliimmat kuin Suomi-USA vali. Ja jos vaikka 3 henkea lahtee niin kylla siina jo muutama tonni palaa heti kattelyssa.

Huvittavaa, eiko? :D
 
"Minna"
Käsittääkseni tuo Diandran perhe on ihan tavallinen perhe, ei mitenkään köyhiä. Kyllä heillä halutessaan olisi ollut lukemattomia mahdollisuuksia käydä Chilessä. Lapsia on kolme eli ei edes mitenkään kovin monta lasta.
Kyllä huomaa, että sä olet lapseton.

Mä olen lähtöisin kolmilapsisesta keskituloisesta perheestä eikä meidän perheellä ollut varaa matkustella noin vain ulkomaille vaan ihan kotimaassa matkusteltiin halvalla. Katsos kun vanhemmilla oli maksettavana talo- ja autolainat, menoja talosta, lapset ruokittavana. Ei sitä rahaa välttämättä niin vain ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Katsotaan asiaa uudelleen sitten, kun sulla on lapsia ja perhe.

Sinkkuna on helppo reissata. Pienipalkkaisenakin sinkkuna.
Yksin matkustava maksaa hotellista lähes saman verran kuin jos hotellissa on kaksi ihmistä. Yhden hengen huoneesta saa joskus nimellisen alennuksen, usein hinta on ihan sama, vaikka majoittuisi vain yksi henkilö. Risteilyllä hinnat on per hytti, sama hinta jos yksi tai neljä henkilöä hytissä. NImenomaan se on useimmiten niin päin, että yksinmatkustava maksaa aina suhteessa enemmän kuin perhe.
 
[QUOTE="vieras";26232754]No me ollaan ihan tavallinen perhe jossa molemmat vanhemmat käy töissä mutta ei todellakaan ole varaa matkustella "vaikka maailman ääriin lukemattomia kertoja". Tiputtaudu nyt sieltä todellisuuteen ja selaa eka vaikka paljon maksaa viishenkisen perheen lennot Etelä-Amerikkaan. Mä todellakin haluaisin nähdä miten joku perhe matkustaa lomillaan toiselle puolelle maapalloa useamman kerran vuodessa joutumatta todellakin luopumaan jostakin.[/QUOTE]



Niin, kyllähän kolmen lapsen elättäminen, riittävän kokoista asuntoa maksaen keskituloisia vanhempia jo rokottaa. Vaikka periaatteessa olisi mahdollisuus säästää koko vuosi niin että vietetään se loma toisella puolen maapalloa niin ehkä osa perheistä kuitenkin käyttää mielummin nuo rahat johonkin muuhun.
 
Minä olen pienipalkkainen ja minulla jää silti joka kuukausi säästöön noin tuhat euroa. Jos minulla olisi lapsia, niin jäisi varmasti yhtä paljon, koska olisi lapsilisät, saisin varmasti asumistuen, paremman asunnon, elatustuen jos olisi yksinhuoltaja. Ja jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa. Kyllä saisi helposti säästöön. Ja lentolippujakin saa halvalla, ei aina tarvitse ostaa niitä 1000 euron lentolippuja Etelä-Amerikkaan, saa halvemmalla, kun näkee hieman vaivaa.
Niinhän sitä luulis :D :D :D

Oikeasti, älä nyt ala jakamaan mitään talousneuvoja perheellisille ihmisille - sinä, pikavippejäkin harrastava sinkku.
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa
[QUOTE="Minna";26232790]Kyllä huomaa, että sä olet lapseton.

Mä olen lähtöisin kolmilapsisesta keskituloisesta perheestä eikä meidän perheellä ollut varaa matkustella noin vain ulkomaille vaan ihan kotimaassa matkusteltiin halvalla. Katsos kun vanhemmilla oli maksettavana talo- ja autolainat, menoja talosta, lapset ruokittavana. Ei sitä rahaa välttämättä niin vain ole.[/QUOTE]

Minä olen yh-perheestä, äitini kuuluu pienipalkkaisiin, silti matkusteltiin. Se on usein kysymys siitä miten käyttää rahansa.
 
"Minna"
Naura vaan - voin kertoa sulle etta kun matkustan perheeni (6 henkea) kanssa Suomeen kesalla USAsta niin matka tulee maksamaan sellaisen $10,000 (siihen sisaltyy lentoliput, hotelli, vuokra-auto, seka ruokakustannukset) .

Uskon etta lentoliput Suomesta Chileen ovat kalliimmat kuin Suomi-USA vali. Ja jos vaikka 3 henkea lahtee niin kylla siina jo muutama tonni palaa heti kattelyssa.

Huvittavaa, eiko? :D
Ei ap osaa tuollaisia ajatella. Se on monessa asiassa jo huomattu ettei hänellä oikein järki luista.

Mikäs siinä on sinkun yksin matkustella vaikka mihin.
 
Naura vaan - voin kertoa sulle etta kun matkustan perheeni (6 henkea) kanssa Suomeen kesalla USAsta niin matka tulee maksamaan sellaisen $10,000 (siihen sisaltyy lentoliput, hotelli, vuokra-auto, seka ruokakustannukset) .

Uskon etta lentoliput Suomesta Chileen ovat kalliimmat kuin Suomi-USA vali. Ja jos vaikka 3 henkea lahtee niin kylla siina jo muutama tonni palaa heti kattelyssa.

Huvittavaa, eiko? :D
Paljonko on teidän kuukausitulot jos saa kysyä? Minä en vaan ymmärrä, että miten on mahdollista, ettei rahaa jää mihinkään jos on KAKSI töissä käyvää. Itse tosiaan kuulun pienipalkkaisiin ihmisiin (virallisten taulukoiden ym. mukaan) ja rahaa jää käytettäväksi vaikka kuinka paljon.
 
säpäle harmaana
Minä olen pienipalkkainen ja minulla jää silti joka kuukausi säästöön noin tuhat euroa. Jos minulla olisi lapsia, niin jäisi varmasti yhtä paljon, koska olisi lapsilisät, saisin varmasti asumistuen, paremman asunnon, elatustuen jos olisi yksinhuoltaja. Ja jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa. Kyllä saisi helposti säästöön. Ja lentolippujakin saa halvalla, ei aina tarvitse ostaa niitä 1000 euron lentolippuja Etelä-Amerikkaan, saa halvemmalla, kun näkee hieman vaivaa.
Minä en todellakaan ymmärrä tuota sinun "olen pienipalkkainen ja minulle jää säästöön joka kuukausi noin tuhat euroa". Ymmärrätkö, että joillakin se palkka voi olla juuri se 1000 euroa ja siitä pitää vielä maksaa asuminen ja ruoka sun muut, joten et sinä kovin pienituloinen voi olla, jos joka kuukausi jää tonni säästöön.
 
[QUOTE="Minna";26232825]Oletko sä todellakin noin yksinkertainen.

No toki mun vanhempien olisi pitänyt myydä talo, että päästään ulkomaille. Järkevää.[/QUOTE]

En minä olen sanonut, että pitäisi myydä talo. Silti minä väitän, että jokaisella on varaa myös JOSKUS matkustella.
 
"Minna"
Noin 2200 - 2500 €uroa/kuukaudessa. Ja tuosta siis vähennetään verot. Viimeksi sain noin 1800 euroa tilille.
Niin, että mikäs sun on elää YKSIN tuolla summalla. Kerro tuo vaikka kahdella, saat kahden ihmisen tulot ja niillä rahoilla sitten maksetaan kaikki perheen menot asumisesta lähtien.

Meillä monella on perhettä ja meillä on omaa kokemusta siitä mihin se raha menee kun on lapsia. Eli ole hiljaa tällaisista asioista kun et selvästikään tajua todellisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire ja Anatolia
Minä olen yh-perheestä, äitini kuuluu pienipalkkaisiin, silti matkusteltiin. Se on usein kysymys siitä miten käyttää rahansa.
Onko sinulle sitten ongelma jos joku käyttää rahansa johonkin muuhun kuin matkusteluun?

Jos pienipalkkainen yh-äitisi kierteli ympäri maailmaa useamman lapsen kanssa niin ehkä hän säästi sitten joistain muista asioista? Asumisesta, autosta, maksullisista harrastuksista ja huvituksista, kotimaan reissuista, vaatteista jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26232830:
Minä en todellakaan ymmärrä tuota sinun "olen pienipalkkainen ja minulle jää säästöön joka kuukausi noin tuhat euroa". Ymmärrätkö, että joillakin se palkka voi olla juuri se 1000 euroa ja siitä pitää vielä maksaa asuminen ja ruoka sun muut, joten et sinä kovin pienituloinen voi olla, jos joka kuukausi jää tonni säästöön.
Olen jokaisen taulukon ja tilaston (ja myös palstan keskustelujen) mukaan PIENIPALKKAINEN. Tutustu vaikka Tilastokeskuksen sivuun.

Ja minä olen myös matkustellut mm. opintotuella, kun rahaa sai noin 470 euroa tilille kuukausittain.
 
Paljonko on teidän kuukausitulot jos saa kysyä? Minä en vaan ymmärrä, että miten on mahdollista, ettei rahaa jää mihinkään jos on KAKSI töissä käyvää. Itse tosiaan kuulun pienipalkkaisiin ihmisiin (virallisten taulukoiden ym. mukaan) ja rahaa jää käytettäväksi vaikka kuinka paljon.
Asuntolainan lyhennys.
Yhtiövastike.
Lasten hoitomaksut.
Auto.
Vakuutukset - koti, auto, lapset, kenties vanhemmat.
Sähkölasku, vesi.
Ruoka.

Siitä kertyy jo suurensuuri summa maksettavaksi.

P.S. Mun mielestä yksin asuva ihminen, joka tienaa pari tonnia kuussa, ei ole pienipalkkainen.
 
Paljonko on teidän kuukausitulot jos saa kysyä? Minä en vaan ymmärrä, että miten on mahdollista, ettei rahaa jää mihinkään jos on KAKSI töissä käyvää. Itse tosiaan kuulun pienipalkkaisiin ihmisiin (virallisten taulukoiden ym. mukaan) ja rahaa jää käytettäväksi vaikka kuinka paljon.
Ei meidan kuukausitulot kuulu mitenkaan tahan keskusteluun. Koitin antaa reaalista kuvaa siita mita maksaa kun perhe matkustaa toiselle puolelle maapalloa - tuloista riippumatta. Jos osaa laskeskella mita matka tulee maksamaan, sen perusteella voi paattaa onko siihen varaa.
 
Viiden lapsen äiti
No sinä et sitten varmasi laita rahaa muuhun kuin matkusteluun. Minun mielestä taas matkustelu on aika turhaa,siitä ei jää mitään käteen. Mielummin omistan harvinaisen auton ja kasan kenkiä..
Lasten harrastusten ja kulujen jälkeen jos jää käteen jotain niin ostan vaikka kengät.
 
"Minna"
Paljonko on teidän kuukausitulot jos saa kysyä? Minä en vaan ymmärrä, että miten on mahdollista, ettei rahaa jää mihinkään jos on KAKSI töissä käyvää. Itse tosiaan kuulun pienipalkkaisiin ihmisiin (virallisten taulukoiden ym. mukaan) ja rahaa jää käytettäväksi vaikka kuinka paljon.
Oikeasti lopeta jo tuon paskanjauhaminen! Sulla ei ole mitään käsitystä siitä mitä perhe-elämä on todellisuudessa joten pidä turpasi nyt vain kiinni. Sä olet todella ärsyttävä ja tyhmä ihminen.
 
[QUOTE="Minna";26232839]Niin, että mikäs sun on elää YKSIN tuolla summalla. Kerro tuo vaikka kahdella, saat kahden ihmisen tulot ja niillä rahoilla sitten maksetaan kaikki perheen menot asumisesta lähtien.

Meillä monella on perhettä ja meillä on omaa kokemusta siitä mihin se raha menee kun on lapsia. Eli ole hiljaa tällaisista asioista kun et selvästikään tajua todellisuutta.[/QUOTE]

Minulla menee pelkkään asumiseen + kuukausikorttiin noin 740 euroa. Monella PERHEELLÄ menee saman verran TAI vähemmän asumiseen. Ja minun asuntoni on todella pieni. En saa myöskään lapsilisiä, en kotihoidontukea ym. Jos minä asuisin vaikka kahden lapsen kanssa + miehen kanssa, niin saisimme TILILLE NOIN 5000 EUROA. Väitätkö ihan tosissaan, että minun taloudellinen tilanteeni olisi siinä vaiheessa huonompi?

Tai jos nyt asuisin kahdestaan lapsen kanssa, niin saisin asumistukea, halvemman ja tilavamman asunnon, lapsilisän yh-korotuksella + elatustuen. Jos vuokra olisi vaikka 150 euroa halvempi, lapsilisä yh-korotuksella noin 140 euroa + minimielatustuki noin 130 euroa, niin saisin 420 euroa ENEMMÄN rahaa. Ja ihan varmasti lapseen, ei tuollaista summaa menisi kuukaudessa.
 
miten mä en saa tätä yhtälöä toimimaan ?
sun tulot on noin ja sulta jää tonni kuussa säästöön,kerrot maksavasi kallista vuokraa.. millä sä elät ?
Viimeksi sain 1821 euroa tilille. Ruokakuluihin menee noin 100 euroa kuukaudessa. Loput rahat jää säästöön. Siis vuokran maksun jälkeen. Ja vaikka ostaisin jotain, kuten vähän aikaa sitten 500 euron tietokoneen, niin säästöön jäisi silti runsaasti rahaa, ainakin 500 euroa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä