ääh miksi?(huutis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äläkää nyt suuttuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äläkää nyt suuttuko

Vieras
Tiedän että tää asia jakaa mielipiteitä mutta mua ottaa niin pattiin kun huutonetissä postikulut on tyyliin 10e kun mä tiedän että kyseinen tuote menee 7,20e postipakettina. Juu ne on toki "toimituskulut" mutta kai sen vois sitten johonkin kirjoittaa että se sisältää pakkausmateriaalin tms. Koska moni huutiksessa yrittää tehdä enemmän voittoa pistämällä hurjat postarit. Usein sitä pakkausmateriaaliakin saa ihan ilmaiseksikin. Meidän kaupoista saa tyhjiä laatikoita hakea pois ja halpahallista saa tyhjiä kenkä laatikoita ottaa ne on jopa pistetty ihan esille kyltin kera että saa ottaa.

Mua ei haittaa...jos joskus on haitannut (esim. kun 56 cm vauvan bodyn toimituskuluiksi oli laitettu 5 euroa, vaikka se tulee 0,75 € hintaan) niin kysyn myyjältä asiasta ennen kun huudan.

Itse arvioin postarit. En peri lisää, en palauta ylimääräisiä, jos arvio meneekin pieleen.

Mä en edes huuda kohteita joissa postarit on laitettu reilusti korkeemmaksi kun ne todellisuudessa on. Joskushan tehomyyjät koittaa postituskuluilla kompensoida huutikselle huudosta maksettavia ns privoita. Tuote vähän halvempi joka maksetaan sitten ylisuurina postituskuluina. Huutiksen ottaman maksu koskee vaan itse tuotetta ei postituskuluja.

Jos mulla on myynnissä jotain ja sitten postikulut suuret ja ei mene vaikka se 8 euroa postikuluihin niin pyydän ostajalta tilinumeron ja laitan ylimääräisen rahan takaisin.

Mua taas ärsyttää ostajat, jotka narisee postituskuluista. Itse muutamasta kerrasta oppineena pistän kulut yläkanttiin. Jos kulut jää alle ilmoitetun, ei kukaan huutaja maksa lisää. Palautan omaehtoisesti ylimääräiset, mutta rutinaa ihmettelen, kun maksu ilmoitetaan selvästi, niin ei ole yllätys.

[QUOTE="vieras";26224677]Mua taas ärsyttää ostajat, jotka narisee postituskuluista. Itse muutamasta kerrasta oppineena pistän kulut yläkanttiin. Jos kulut jää alle ilmoitetun, ei kukaan huutaja maksa lisää. Palautan omaehtoisesti ylimääräiset, mutta rutinaa ihmettelen, kun maksu ilmoitetaan selvästi, niin ei ole yllätys.[/QUOTE]

Kaikkipa ei palauta vaikka olisi 5 euroa otettu liikaa. En minäkään halua maksaa 0,60 postituksesta 3 euroa. Joku tolkku myyjilläkin oltava, mutta kaikillapa ei ole.

Minuakin vituttaa nämä ylisuurilla postikuluilla kikkailijat.
Vaatteesta näkee selvästi, että se tulee perille kakkosluokassa 1,2 eurolla.
Myyjä laittaa pokkana postikulujen hinnaksi 2 euroa.
Itse en huuda koskaan näiltä vedättäjiltä.

Olen niin paljon myynyt, että tiedän tasan tarkkaan paljonko minkäkin kokoisen vaatteen postitus maksaa.

ärsyttää vaan niin pirusti kun olen itse myynyt pari kk sitten samanlaisen tuotteen on vaan eri merkkiä eli tiedän just tarkkaan miten paljon postareita siihen menee.

tuo ettei postikuluja ole mainittu sekin on ärsyttävää.

Juu, mä postitin viime syksynä painavahkon vk-haalarin 4.3e nyt ostin samanlaisen 2 kokoa pienemmän ja ilmoituksessa (osta heti) postikulujen kohdalla että kysy myyjältä, no juu myyjä ilmoitti postikuluiksi 6.8e. Koitin sanoa että tulee varmaan pienemmilläkin, mutta ei kuulemma tule. No juu, 4.3e luki paketin päällä.. että 2,5e sitte lisähintaa haalarille.

Mua ei ärsytä, ellei sitten pyydä tyyliin 20€ vaikka oikea hinta olis 1,50. Kyllä se maksaa pakata ne tavarat + körötellä autolla sinne postiin, ehkä varta vasten sitä mun pakettia. Bensakin maksaa. Ja mä itsekin heitän vaan arvioita, en todellakaan ala mittaamaan ja punnitsemaan erikseen joka vaatetta pakattuna. Yleensä arvioin melko oikein, joskus pyydään liikaa ja joskus taas liian vähän. Mutta en pyydä lisää enkä palauttele.

Alkuperäinen kirjoittaja tehomyyjä;26225199:
Mua ei ärsytä, ellei sitten pyydä tyyliin 20€ vaikka oikea hinta olis 1,50. Kyllä se maksaa pakata ne tavarat + körötellä autolla sinne postiin, ehkä varta vasten sitä mun pakettia. Bensakin maksaa. Ja mä itsekin heitän vaan arvioita, en todellakaan ala mittaamaan ja punnitsemaan erikseen joka vaatetta pakattuna. Yleensä arvioin melko oikein, joskus pyydään liikaa ja joskus taas liian vähän. Mutta en pyydä lisää enkä palauttele.

Harvemmin tehomyyjät mitään palautteleekaan se huomattu, liian pieneksi eivät laita koskaan kuluja. Myyjänä kuitenkin oltu jotkut useita vuosia ja tiedetään suht tarkkaan ne postimaksut, mutta periaatteessa pyydetään euro pari enempi. Tympeitä myyjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tympeet tehomyyjät;26225231:
Harvemmin tehomyyjät mitään palautteleekaan se huomattu, liian pieneksi eivät laita koskaan kuluja. Myyjänä kuitenkin oltu jotkut useita vuosia ja tiedetään suht tarkkaan ne postimaksut, mutta periaatteessa pyydetään euro pari enempi. Tympeitä myyjiä.

No tottakai pyydän vähän enemmän kuin pelkkä postitus, koska ostan kaikki kirjekuoret, kuplamuovikirjekuoret, pahvilootat, teipit yms uutena. Lisäksi ajan sinne postiin aina ihan erikseen, se kun ei ole mun työpaikalla taikka kauppamatkalla. Luuletko että maksan tuon kaiken omasta pussista, ihan vaan hyväntekeväisyyttäni :D

"liian pieneksi eivät laita koskaan kuluja"

Ja kyllä mä juuri pyysin verhojen postituksesta 3 euroa, vaikka todelliset kulut oli yli 6€. Tietysti pyrin siihen että en joudu maksamaan omasta pussista postareita, se lienee vaan fiksua. Toki jokainen voi rahoillaan tehdä mitä lystää.

Jee, mä keksin juuri rikastumiskonstin \o/ Pari euroa"välistävetoa" jokaisesta postipaketista ja puolen miljoonan postitetun paketin jälkeen olen miljonääri \O/!!!!! Kiitos vinkistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja tehomyyjä;26225260:
No tottakai pyydän vähän enemmän kuin pelkkä postitus, koska ostan kaikki kirjekuoret, kuplamuovikirjekuoret, pahvilootat, teipit yms uutena. Lisäksi ajan sinne postiin aina ihan erikseen, se kun ei ole mun työpaikalla taikka kauppamatkalla. Luuletko että maksan tuon kaiken omasta pussista, ihan vaan hyväntekeväisyyttäni :D

"liian pieneksi eivät laita koskaan kuluja"

Ja kyllä mä juuri pyysin verhojen postituksesta 3 euroa, vaikka todelliset kulut oli yli 6€. Tietysti pyrin siihen että en joudu maksamaan omasta pussista postareita, se lienee vaan fiksua. Toki jokainen voi rahoillaan tehdä mitä lystää.

Uutena tarvitse ostaa kun teippiä muut saa käytettynä jos on edes hiemankaan kekseliäisyyttä ja viitseläisyyttä. Jos 100 myynnistä 2 kertaa menee myyjän omasta pussista pari euroa ja 98 myynnistä ottaa reilusti yli, myyjä on plussalla ja todella todella reippaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tympeet tehomyyjät;26225279:
Uutena tarvitse ostaa kun teippiä muut saa käytettynä jos on edes hiemankaan kekseliäisyyttä ja viitseläisyyttä. Jos 100 myynnistä 2 kertaa menee myyjän omasta pussista pari euroa ja 98 myynnistä ottaa reilusti yli, myyjä on plussalla ja todella todella reippaasti.

Nimenomaan. Mua ei sinänsä kiinnosta etsiä sun paketilles sitä käytettyä materiaalia erikseen, ja pähkäillä aina mistäs mä nyt saan tähän oikean kokoisen kuoren ja tähän tarvittavaa pehmustetta ettei se hajoa kuljetuksessa. Paljon helpompaa ostaa ne matskut postireissulla, ja onhan se kivempi postittaa siistejä paketteja. Karseeta saada vaatteita jossain alkon muovipussissa.

Tietysti tylsää jos joku pyytää aina REILUSTI yli, mutta tuskin tämä nyt sentään koskee kaikkia tehomyyjiä, tai myyjiä ylipäätään. Sen sijaan moni voi pyytää vähän yli sen todellisen postituskulun, ja sen ymmärrän koska se täytyy pakata ja kuljettaakin se tavara.

oon mä maksanu lisää kun on pyydetty. kerran kyllä pisti nyppimään, kun tyyppi veti ylihintaa postikuluista, ja sitten tavarat tuli firman postikuoressa. jotenkin arvelen, ettei hän niitä postikuluja työpaikalleen tilittänyt.

No mä en ole mikään askartelija muutenkaan, en TODELLAKAAN ala raahaamaan kaupasta kotiin mitään ilmaista laatikkoarsenaalia eteisen nurkkaan ja keräämään vanhoja lehtiä täytteeksi sen vuoksi että joku tuntemton ostaja säästäisi sen euron. Laitan toimituskulut niin kuin arvioin ostetun pakkausmateriaalin ja postituksen maksavan. Jos on jollekin liikaa niin ei tosiaan tarvitse huutaa. Sen vuoksi ne toimituskulut näkyy ilmoituksessa ettei tule yllätyksenä. Toistaiseksi ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa myynnissä.

Miksi te vaivaudutte laskemaan postarien arvon erikseen?

Jos mä olen huutamassa kolmen euron haalaria ja postarit ovat toisen kolme euroa, totta hitossa mä lasken haalarin hinnaksi kuusi euroa ja mietin, onko tuote sen väärti.

Ei mua haittaa maksaa euroa tvs ylimääräistä. Kyllähän tosiaan teipit ym. maksaa. Mieluummin vastaanotan tavaraa siistissä kirjekuoressa kuin kymmeneen kertaan kokoonteipatussa. Älkää huutako niiltä, joiden katsotte veloittavan liikaa.

Mä itse olen satunnaisostaja ja -myyjä huutiksessa, enkä osaa postin hintataulukkoa ulkoa. Nyt jo vähän tiedän, mitkä mahtuu kirjekuoreen ja mikä menee jollain 0,60 eurolla, mutta usein joutuu ihan arviota heittämään kuluihin. En lupaa palauttaa ylimääräisiä, enkä karhua lisääkään.

[QUOTE="hop";26225429]Miksi te vaivaudutte laskemaan postarien arvon erikseen?

Jos mä olen huutamassa kolmen euron haalaria ja postarit ovat toisen kolme euroa, totta hitossa mä lasken haalarin hinnaksi kuusi euroa ja mietin, onko tuote sen väärti.[/QUOTE]

Amen :)

mä mokasin kun menin huutamaan kohdetta jossa ei postareita ilmoitettu. Nyt tyyppi pyytää 12e postareita vanhoista huonokuntoisista kenistä. kenkien hinta 5e. ei noi kengät todellakaan ole 17e arvoisia. nuo menee varmaan 7e postipakettina ellei jopa 6e maxina ovat sen verran kevyt tennarit.

mä mokasin kun menin huutamaan kohdetta jossa ei postareita ilmoitettu. Nyt tyyppi pyytää 12e postareita vanhoista huonokuntoisista kenistä. kenkien hinta 5e. ei noi kengät todellakaan ole 17e arvoisia. nuo menee varmaan 7e postipakettina ellei jopa 6e maxina ovat sen verran kevyt tennarit.

Miksi ihmeessä et kysynyt postareita etukäteen?

Mä en koskaan kyllä edes huuda niitä kohteita, joissa ei ole posteja ilmoitettu, kun en jaksa kysyä myyjältä :)

Yhteistyössä