ääh miksi?(huutis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äläkää nyt suuttuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on postiin matkaa 10km/suunta eli yhteensä 20 km. Autoni vie bensaa noin 10 l/100km, eli 2l, eli n. 3,80e. Posti ei ole työmatkani varrella ja tuolla kylällä, missä tuo lähin posti on, en juuri muuten käy. Eli arvatkaa, perinkö postareissa ylimääräistä+ ;)

Jospa mäkin sit valitan.. Mua taas risoo se, et jos ilmoitan kohteessa postikulut esim. 9,75 € eli normaalin postipaketin hintainen, niin eikö joku ole jo kysymässä, että miksi postikulut ovat niiiiiiin paljon ja miksi ei voi laittaa huutopakettina, kun se on niin paljon edullisempi. Ja valitettavasti se ei onnistu, kun kotona ei ole tulostinta, olen äippälomalla, enkä lähde töihin ajamaan 70 km matkaa yhden pakettikortin tulostamisen takia. Luulis nyt tyhmemmänkin tajuavan, et siihen on joku syy, et postikulut postin hinnaston mukaisesti.. PRKL.

[QUOTE="vieras";26224700]Minuakin vituttaa nämä ylisuurilla postikuluilla kikkailijat.
Vaatteesta näkee selvästi, että se tulee perille kakkosluokassa 1,2 eurolla.
Myyjä laittaa pokkana postikulujen hinnaksi 2 euroa.
Itse en huuda koskaan näiltä vedättäjiltä.

Olen niin paljon myynyt, että tiedän tasan tarkkaan paljonko minkäkin kokoisen vaatteen postitus maksaa.[/QUOTE]

Noi varmaan käyttää Helposti-kuoria, joilla on se 2e. Kaikilla ei ole toimivaa postia lähellä ja siksi helposti-kuorilla on helpompi toimia.

Hei!

Tavalliset kirjekuoret (ml. Helposti-kuoret) on tarkoitettu vähäiselle määrälle asiapapereita. Esimerkiksi painavat asiakirjat, vihkot, kirjat, vaatteet, cd- tai dvd-levyt tulisi lähettää vahvistetussa kuoressa (esim. kuplamuovitettu kuori) tai laatikossa. Pakkausohjeisiin voit tutustua nettisivuillamme:

http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/lahettaminen/pakkaamisohjeet.html

Postin myymälöissä ja myyntipisteissä myydään erilaisia pakkaustarvikkeita (valikoima vaihtelee posteittain). Näihin voit tutustua nettisivuillamme:

http://www.posti.fi/kauppa/pakkaustarvikkeet.html

Ystävällisin terveisin,

Virpi Mustonen
Asiakasneuvoja
Postin asiakaspalvelu
www.posti.fi/yhteystiedot

Yhteistyössä