Mikä on lempikohtasi/jakeesi Raamatusta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Paljohan siellä on, esim. tämä Ps.103: 8. Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa. 9. Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti. 10. Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan. 11. Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät. 12. Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme. 13. Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
 
femin
Psalmi 23

1."Herra on minun paimeneni,
Ei minulta mitään puutu"

2. "Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä."

3. "Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden."

4. "Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
en pelkäisi mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani.
Sinä suojelet minua kädelläsi,
johdatat paimensauvallasi."

5. "Sinä katat minulle pöydän
vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on oleva ylitsevuotavainen"

6. "Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut
kaikkina elämäni päivinä,
ja minä saan asua Herran huoneessa
päivieni loppuun asti."
 
Psalmi 23

1."Herra on minun paimeneni,
Ei minulta mitään puutu"

2. "Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä."

3. "Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden."

4. "Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
en pelkäisi mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani.
Sinä suojelet minua kädelläsi,
johdatat paimensauvallasi."

5. "Sinä katat minulle pöydän
vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on oleva ylitsevuotavainen"

6. "Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut
kaikkina elämäni päivinä,
ja minä saan asua Herran huoneessa
päivieni loppuun asti."
Tämä sama on minun lempikohtani :)
 
[QUOTE="vieras";26206835]Jos Timppa oikeasti haluat perehtyä Raamattuun niin saat selvyyden nuihin kysymyksiin. Raamatussa kulkee alusta loppuun "punainen lanka".
Luulen kuitenkin, että et oikeasti halua ottaa selvää, vaan pelkästään irvailla.[/QUOTE]

Minua vaan aina jaksaa kiinnostaa tämä tulkintojen ristiriitaisuus. Tai pikemminkin se, mitä noudatetaan ja mitä ei. Jotain on Jesse kumonnut ja jotain ei jne. Minusta vain jos jotain asiaa perustellaan raamatulla niin pitäisi sitten kunnioittaa muitakin kohtia kirjasta, eikä poimia kuin rusinoita pullasta omille tarkoitusperille sopivia kohtia.
 
Minua vaan aina jaksaa kiinnostaa tämä tulkintojen ristiriitaisuus. Tai pikemminkin se, mitä noudatetaan ja mitä ei. Jotain on Jesse kumonnut ja jotain ei jne. Minusta vain jos jotain asiaa perustellaan raamatulla niin pitäisi sitten kunnioittaa muitakin kohtia kirjasta, eikä poimia kuin rusinoita pullasta omille tarkoitusperille sopivia kohtia.
Ei se ole lakikirja.

Tai no on ehkä joillekin fanaattisille ryhmille, mutta ei tämmöisille 'tavallisille' näennäisuskoville. Uskon siis, mutta omalla tavallani, enkä todellakaan olekoskaan ajatellut, että Raamattu on jokin yksi ja ainoa totuus silti. Se on kertomuskokoelma, ei finlex. Ja sitä ei pidäkään yrittää tulkita sana sanalta, vrt 'kuin piru lukisi raamattua'.
 
oujee
Onko täällä joku uskovainen modena, kun pari viestiä on hävinnyt tästä ketjusta kuin ilmaan?
Se 5. Mooseksen kirjan 25:11 löytyy kyllä ihan samassa muodossa evl.fi -sivuiltakin, joten miksi se piti sensuroida?
 
"vieras"
Minua vaan aina jaksaa kiinnostaa tämä tulkintojen ristiriitaisuus. Tai pikemminkin se, mitä noudatetaan ja mitä ei. Jotain on Jesse kumonnut ja jotain ei jne. Minusta vain jos jotain asiaa perustellaan raamatulla niin pitäisi sitten kunnioittaa muitakin kohtia kirjasta, eikä poimia kuin rusinoita pullasta omille tarkoitusperille sopivia kohtia.
No, eihän sitä tajua jos ei oikeasti asiaan perehdy.
Niin ja Raamattu ei sinänsä ole yksi kirja vaan sisältää kymmeniä kirjoja.
Lopullinen (enkä tarkoita, että kukaan ikinä ymmärtäisi täydellisesti kaiken) ymmärrys tulee vasta henkilökohtaisen uskon myötä, silloin monet kohdat ikäänkuin muuttuvat "eläviksi", koska Jumala puhuttelee (esim.) sanansa kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Onko täällä joku uskovainen modena, kun pari viestiä on hävinnyt tästä ketjusta kuin ilmaan?
Se 5. Mooseksen kirjan 25:11 löytyy kyllä ihan samassa muodossa evl.fi -sivuiltakin, joten miksi se piti sensuroida?
Tämäkö:
11.Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn,
12. niin hakkaa poikki hänen kätensä säälimättä.
 

Yhteistyössä