Rieputarallaa: miksi et karkottaisi raiskaavia ulkomaalaisia?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200851]Minua kiinnostaisi kovasti tietää, että mitä käytännössä tarkoittaa "sopeutua Suomeen". Voisitko antaa käytännön esimerkkejä siitä, mitä se pitää sisällään.[/QUOTE]

No vaikkapa: "Maassa maan tavalla."

Jos et ymmärrä tuota, niin anti olla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200851]Minua kiinnostaisi kovasti tietää, että mitä käytännössä tarkoittaa "sopeutua Suomeen". Voisitko antaa käytännön esimerkkejä siitä, mitä se pitää sisällään.[/QUOTE]

Vähimmillään noudattaa maan lakeja. Ei pitäisi olla ylivoimaista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200680]Mitä sinä et käsitä? Suomen kansalaisesta Suomi on ikävä kyllä vastuussa, vaikka olisi raiskaaja. Mutta ei-Suomen kansalaiset voisi kyllä lähettää sinne, mistä ovat tulleetkin.[/QUOTE]

Onko asia niin yksinkertainen, että Suomi on vastuussa Suomen kansalaisista? Miten olisi sellainen ajatus, että siinä vaiheessa kun Suomi myöntää oleskeluluvan tai turvapaikan, Suomi myös sitoutuu ottamaan vastuun? Siinä vaiheessahan ko. henkilö on oikeutettu Suomen sosiaaliturvaan ja muihin palveluihin, samalla tavalla kuin suomalaiset, joten eikö se ole merkki siitä, että Suomi sitoutuu ottamaan vastuun? Miksi tai miksi ei?

Entä sitten me Suomen ulkopuolella asuvat suomalaiset? Onko Suomi vastuussa meistäkin? Pitäisikö Suomen maksaa ulkosuomalaiset oikeus- ja vankeuskulut ulkomailla jos sellaisia tulee? Pitäisikö Suomen tarjoutua hoitamaan oikeudenkäynti Suomessa ja ottamaan tarvittaessa ulkosuomalaiset omiin vankiloihinsa, vaikka rikos olisi tehty toisessa maassa? Entä muut sellaiset kulut, jotka Suomi maksaisi jos he asuisivat Suomessa, kuten sairaanhoitokulut, työttömyysturva jne. Miksi minä en saa mitään näistä, vaikka olen Suomen kansalainen, josta Suomi on mielestäsi vastuussa? Pitäisikö minun olla oikeutettu näihin? Miksi tai miksi ei?
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200866]No vaikkapa: "Maassa maan tavalla."

Jos et ymmärrä tuota, niin anti olla.[/QUOTE]

Mutta mitä käytännössä tarkoittaa "maassa maan tavalla"? Suomessa asuu jos jonkinaisia ihmisiä. Ketkä suomalaisista ovat näitä, joiden tavalla elävät ovat sopeutuneet? Suomessa asuu ihan supisuomalaisia juoppoja, varkaita, murhaajia, raiskaajia, narsisteja, ahneita, eläinrääkkääjiä, pedofiileja, tyhmiä, rasisteja, mutta myös hyväsydämisiä, lämpimiä, rakastavia, avoimia, puheliaita, hiljaisia, uskovaisia, ateisteja, ahmatteja, anoreksikkoja, älykkäitä jne. Ketkä näistä edustavat "suomalaisuutta"? Maassa maan tavalla ei tarkoita mitään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200872]Vähimmillään noudattaa maan lakeja. Ei pitäisi olla ylivoimaista.[/QUOTE]

Eikö muuta? Tiedäthän, että maan lakeihin ei kuulu vaatimus suomen kielen osaamisesta, työllistymisestä, kouluttautumisesta tai edes pukeutumisesta (hunnuttomuudesta)? Onko mielestäsi somalialainen nainen, joka ei puhu sanaakaan suomea, joka käyttä burkhaa, joka ei osaa lukea, joka ei ole koskaan ollut missään töissä, mutta joka ei ole koskaan syyllistynyt yhteenkään rikokseen, sopeutunut Suomeen?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200982]Eikö muuta? Tiedäthän, että maan lakeihin ei kuulu vaatimus suomen kielen osaamisesta, työllistymisestä, kouluttautumisesta tai edes pukeutumisesta (hunnuttomuudesta)? Onko mielestäsi somalialainen nainen, joka ei puhu sanaakaan suomea, joka käyttä burkhaa, joka ei osaa lukea, joka ei ole koskaan ollut missään töissä, mutta joka ei ole koskaan syyllistynyt yhteenkään rikokseen, sopeutunut Suomeen?[/QUOTE]

Vähimmillään, niinkuin siinä luki. Siitä on hyvä lähteä sitten rakentamaan elämää Suomessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200960]Mutta mitä käytännössä tarkoittaa "maassa maan tavalla"? Suomessa asuu jos jonkinaisia ihmisiä. Ketkä suomalaisista ovat näitä, joiden tavalla elävät ovat sopeutuneet? Suomessa asuu ihan supisuomalaisia juoppoja, varkaita, murhaajia, raiskaajia, narsisteja, ahneita, eläinrääkkääjiä, pedofiileja, tyhmiä, rasisteja, mutta myös hyväsydämisiä, lämpimiä, rakastavia, avoimia, puheliaita, hiljaisia, uskovaisia, ateisteja, ahmatteja, anoreksikkoja, älykkäitä jne. Ketkä näistä edustavat "suomalaisuutta"? Maassa maan tavalla ei tarkoita mitään.[/QUOTE]

Noudattavat Suomen lakeja. Onko se niin vaikeaa tajuta? Suomessa noudatetaan Suomen lakeja. "Maassa maan tavalla."
 
[QUOTE="vieras";26201042]Aivan. Sinä et ole ansiotyössä ja silloin on varaa olla - ah niin antelias. =)[/QUOTE]

Ihan samalla tavalla olen ajatellut silloinkin, kun olen ollut ansiotyössä. Sitäkin autuutta on kuitenkin takana lähes 10 vuotta. Sitä paitsi - maksan ansiosidonnaisestakin veroja (ja saan sitä yhtä paljon kuin moni matalapalkka-alalla työskentelevä palkkaa), joten ehkäpä minulla on "varaa" olla sitä mieltä mitä olen.

En ole tiennyt, että vain palkkatyö oikeuttaa olemaan jotakin mieltä... tämähän rajaa valtaosan palstalaisista kaiken keskustelun ulkopuolelle. Työttömiä, opiskelijoita, äitiys- tai hoitovapaalla olevathan eivät ole ansiotyössä, joten heillä ei logiikkasi mukaan ole oikeutta mielipiteisiinsä.

Että ontuisiko nyt "vähän"?
 
"vieras"
Yksi syy, jonka keksin karkoituksia vastaan, on se, että samasta teosta tuomitaan eriarvoisesti. Mutta toisaalta en jaksa olla kauhean huolissani raiskaajien oikeusturvasta tai reilusta kohtelusta. Ei Suomen oikeuslaitoskaan sitä liiemmin uhreja kohtaan tunne.
 
"vieras"
En ole tiennyt, että vain palkkatyö oikeuttaa olemaan jotakin mieltä... tämähän rajaa valtaosan palstalaisista kaiken keskustelun ulkopuolelle. Työttömiä, opiskelijoita, äitiys- tai hoitovapaalla olevathan eivät ole ansiotyössä, joten heillä ei logiikkasi mukaan ole oikeutta mielipiteisiinsä.

Että ontuisiko nyt "vähän"?
En missään ole väittänyt, että vain palkkatyö oikeuttaa olemaan jotain mieltä. =)

Sinun tulkintasi taas kerran on ihan perseestä.
 
:D
Ihan samalla tavalla olen ajatellut silloinkin, kun olen ollut ansiotyössä. Sitäkin autuutta on kuitenkin takana lähes 10 vuotta. Sitä paitsi - maksan ansiosidonnaisestakin veroja (ja saan sitä yhtä paljon kuin moni matalapalkka-alalla työskentelevä palkkaa), joten ehkäpä minulla on "varaa" olla sitä mieltä mitä olen.

En ole tiennyt, että vain palkkatyö oikeuttaa olemaan jotakin mieltä... tämähän rajaa valtaosan palstalaisista kaiken keskustelun ulkopuolelle. Työttömiä, opiskelijoita, äitiys- tai hoitovapaalla olevathan eivät ole ansiotyössä, joten heillä ei logiikkasi mukaan ole oikeutta mielipiteisiinsä.

Että ontuisiko nyt "vähän"?
Sun verojen maksaminen on verorahojen siirtämistä taskusta toiseen, eivätkä ne eurot tuo yhtään lisää jaettavaa, päinvastoin. Luulis sun nyt tämän tajuavan...
 
Beep
Tätä on mun mielestä aika turhaa linkitellä ja toistaa täällä, Englannin tiettyjen osien katuja ja oloja ei kyllä voi millään tavalla verrata Suomen oloihin.
Tietty uutinen on kamala ja olisi ehdottomasti saanut jäädä tapahtumatta, mutta en ymmärrä mihin tällä pyritään _suomalaisella_ keskustelufoorumilla.
Kohta meno on samanlaista? Varmaan sitä halusi ajaa takaa???
 
Mä en käsitä miten toi Riepu pystyy vänkäämään tällaisessa aiheessa kuin joku pahainen teini joka vänkää vain vänkäämisen vuoksi. Huh huh. Ei mulla muuta.
Onneksi sinä et ollenkaan "vänkää vänkäämisen vuoksi" :D. Koko kysymys oli kuitenkin osoitettu nimenomaan minulle, sinun mielipidettäsi ei ole kukaan kysynyt ;).

P.S. Kertoo ihmisestä paljon, jos ei tunnista asiallista argumentointia tuon vertaa.
 

Yhteistyössä