Rieputarallaa: miksi et karkottaisi raiskaavia ulkomaalaisia?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Edelleen kysyisin, mitä tekemistä sillä kotimaalla, jossa raiskaaja ei ole asunut enää vuosiin, on koko asian kanssa? MIKSI hänet pitäisi lähettää synnyinmaahansa?
Ellei ole suomen kansalaisuutta, niin pitäisi olla automaatio että maastakarkottaminen tulee tietyistä rikoksista. Miksi heitä pitäisi täällä suomen veronmaksajien rahoillakaan hyysäillä vankilassa? Miksi rikollisen pitäisi saada asua täällä?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuulipuku
"vieras"
Onko vähän eri asia sen maastakarkottamisen kannalta..?

Onko teille ihan sama että maahan tulee muualta ihmisiä jotka tekevät täällä pelkkiä rikoksia hankkimatta edes elantoaan itse?

Kouluissakaan ei uskalleta puuttua huivipäisten maahanmuuttajalasten kiusaamiseen ettei vaan syytetä rasisteiksi :kieh:
Onko sulle ihan sama, että Suomessa on ihmisiä, jotka tekevät täällä pelkkiä rikollisia hankimatta edes elantoaan itse? Mikä tässä on oikeasti erona? Tuskin kukaan erityisemmin tällaisia ihmisiä mihinkään maahan haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
"vieras"
Edelleen kysyisin, mitä tekemistä sillä kotimaalla, jossa raiskaaja ei ole asunut enää vuosiin, on koko asian kanssa? MIKSI hänet pitäisi lähettää synnyinmaahansa?
Koska Suomen laki antaa tähän mahdollisuuden. Raiskaus on aina valinta ja valinnoista joutuu vastuuseen. Kun tietää seuraukset ja valitsee silti tehdä rikoksen, valitsee samalla mahdollisen karkoituksen.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";26200657]Onko sulle ihan sama, että Suomessa on ihmisiä, jotka tekevät täällä pelkkiä rikollisia hankimatta edes elantoaan itse? Mikä tässä on oikeasti erona? Tuskin kukaan erityisemmin tällaisia ihmisiä mihinkään maahan haluaa.[/QUOTE]

siinä on erityisemmin ongelmana se että ellei ole suomen kansalainen, niin suomella ei ole mitään velvollisuutta elättää/ ottaa vastuuta rikollisesta.
Oman maan kansalaiset ovat eri asia.
Miksi ihmeessä sillä ei olisi merkitystä minkä maan kansalainen on?
 
"vieras nainen"
Yhtä iisiä se on suomalaisellekin. Miksei heitä sitten karkotettaisi samalla tavalla?
Mä en ymmärrä tämän kysymyksen esittäjää ollenkaan. Miksi ei voi mennä kaaliin, ettei Suomen kansalaista voi minnekään karkottaa, mutta sellaisen voi, jolla ei ole Suomen kansalaisuutta.

Yrittäkää jo ymmärtää tämä yksinkertainen asia, älkääkä tehkö itsestänne pellejä.
 
"vieras"
Hokemahan tarkoittaa monen mielestä sitä, että maahanmuuttajan pitäisi luopua kokonaan omasta kielestään, kulttuuristaan ja esim. uskonnostaan.

Tietenkin maan kulttuuria pitää kunnioittaa, mutta myös maahanmuuttajan. Jotenkin pitäisi päästä sopuisaan rinnakkaiseloon: suomalaisten pitäisi oppia, etteivät esim. kaikki muslimit ole kategorisesti raiskaajia, samoin muslimimiesten tulisi oppia, ettei nainen ole sen arvottomampi kuin mieskään tai esim. valmis seksiin, vaikka hame olisi kuinka lyhyt tahansa tai katsoisi miestä silmiin (suomalaisessa kulttuurissa silmiinkatsominen on kohteliaisuutta, jossakin toisessa merkki kiinnostuksesta).
Maahanmuuttajan rooli on aina sopeutua Suomeen. That´s it. Aivan kuten minäkin sopeutuisin Ruotsiin, jos sinne muuttaisin. Tai vaikkapa johonkin muuhun maahan.
 
[QUOTE="vieras";26200733]Maahanmuuttajan rooli on aina sopeutua Suomeen. That´s it. Aivan kuten minäkin sopeutuisin Ruotsiin, jos sinne muuttaisin. Tai vaikkapa johonkin muuhun maahan.[/QUOTE]

Kai silti haluaisit opettaa lapsillesi omaa äidinkieltäsi? Harjoittaa omaa uskontoasi? Juhlia esim. joulua (ainakin joidenkin) suomalaisten perinteiden mukaan? Kuunnella suomalaista musiikkia jne.?
 
"vieras"
siinä on erityisemmin ongelmana se että ellei ole suomen kansalainen, niin suomella ei ole mitään velvollisuutta elättää/ ottaa vastuuta rikollisesta.
Oman maan kansalaiset ovat eri asia.
Miksi ihmeessä sillä ei olisi merkitystä minkä maan kansalainen on?
Sinun vastauksesi on kyllä nyt ohi aiheen. Kysyit aiemmin, että onko jollekin (Rieputarallaalle?) ihan sama, että Suomessa on ulkomaalaisia, jotka tekevät rikoksia eivätkä edes hanki omaa elantoaan. Minä kysyin vastaavasti, että onko sinulle ihan sama, että Suomessa on suomalaisia, jotka tekevät ihan samaa? En kommentoinut mitään siitä miten rikollisia pitäisi rangaista tai miten kansalaisuuden pitäisi vaikuttaa siihen.

Muuten, lieventäisikö oman elannon hankkiminen rikosta jollakin tavalla, koska sen erikseen mainitsit? Saisiko sellainen maahanmuuttaja, joka hankkii elannon jäädä Suomeen vaikka olisi tehnyt rikoksen?

Koska nyt toit tuon kansalaisuusajatuksen mukaan, niin mainitsen vielä, että kun sanotaan, että raiskaajista X prosenttia on maahanmuuttajia, niin osa heistä on kuitenkin Suomen kansalaisia, joten X prosentti ei ole se määrä, jonka tällä systeemillä voisi Suomesta karkoittaa. Näissä tilastoissa maahanmuuttajiksi lasketaan myös ne ihmiset, jotka ovat nykyisin Suomen kansalaisia ja joskus jopa sellaiset ihmiset, kuten minä, jotka ovat aina olleet Suomen kansalaisia, mutta jotka eivät ole aina asuneet Suomessa.
 
[QUOTE="vieras";26200756]Taitaa Riepu toivoa yllätysmunaa puskassa. MIKSI oi MIKSI ne raiskaajat pitäisi karkottaa, kun mä en ole vielä saanut. :([/QUOTE]

Mun mielestä raiskaajat pitää laittaa vankilaan / pakkohoitoon ja mielellään piiiiiiitkäksi aikaa. Raiskaus on rikoksista pahimpia.

Karkotuksen yksi ongelma on se, ettei voida taata, että rikoksentekijä joutuu synnyinmaassaan vastaamaan teoksistaan asianmukaisella tavalla. Hän voi päästä kuin koira veräjästä - ja kohta raiskata jonkun toisen naisen synnyinmaassan. Se ei ole oikein.
 
"vieras"
Mun mielestä raiskaajat pitää laittaa vankilaan / pakkohoitoon ja mielellään piiiiiiitkäksi aikaa. Raiskaus on rikoksista pahimpia.

Karkotuksen yksi ongelma on se, ettei voida taata, että rikoksentekijä joutuu synnyinmaassaan vastaamaan teoksistaan asianmukaisella tavalla. Hän voi päästä kuin koira veräjästä - ja kohta raiskata jonkun toisen naisen synnyinmaassan. Se ei ole oikein.
Keiden pitäisi maksaa ulkomaalaisen raiskaajan asianajo- ja vankilassaolokustannukset? Ne nimittäin voivat olla huomattavat.
 
"vieras nainen"
Kai silti haluaisit opettaa lapsillesi omaa äidinkieltäsi? Harjoittaa omaa uskontoasi? Juhlia esim. joulua (ainakin joidenkin) suomalaisten perinteiden mukaan? Kuunnella suomalaista musiikkia jne.?
Joo, mutta en vaatisi lapsilleni jouluksi vapaapäiviä, en vaatisi, että tyttöni on päästävä poikien kanssa uimaan, en vaatisi, ettei minua koskisi huivisäännöt, koska olen länsimaalainen. En. Omaa kieltä, kulttuuria ja uskontoa voi harjoittaa niin, ettei vaadi vastaanottajamaalta itselleen poikkeuslupia ja erityiskohtelua.
 
[QUOTE="vieras nainen";26200718]Mä en ymmärrä tämän kysymyksen esittäjää ollenkaan. Miksi ei voi mennä kaaliin, ettei Suomen kansalaista voi minnekään karkottaa, mutta sellaisen voi, jolla ei ole Suomen kansalaisuutta.

Yrittäkää jo ymmärtää tämä yksinkertainen asia, älkääkä tehkö itsestänne pellejä.[/QUOTE]

Karkottaminen on siis vastuunpakoilua? Just.
 
[QUOTE="vieras";26200799]Keiden pitäisi maksaa ulkomaalaisen raiskaajan asianajo- ja vankilassaolokustannukset? Ne nimittäin voivat olla huomattavat.[/QUOTE]

Kuka maksaa suomalaisten raiskaajien asianajo- ja vankilassaolokustannukset?
 
7thHeaven
Karkotuksen yksi ongelma on se, ettei voida taata, että rikoksentekijä joutuu synnyinmaassaan vastaamaan teoksistaan asianmukaisella tavalla. Hän voi päästä kuin koira veräjästä - ja kohta raiskata jonkun toisen naisen synnyinmaassan. Se ei ole oikein.
Ja siksi ne rikoksen tehneet pitää pitää tässä maassa kuluttamassa valuuttaa, mahdollisesti tallailemalla vielä katuja, ettei vain omassa maassaan raiskaisi ketään?

Ehkä ikävästi sanottu, mutta sitten se on jo kotimaansa ongelma, ei meidän.
 
"vieras"
Mun mielestä raiskaajat pitää laittaa vankilaan / pakkohoitoon ja mielellään piiiiiiitkäksi aikaa. Raiskaus on rikoksista pahimpia.

Karkotuksen yksi ongelma on se, ettei voida taata, että rikoksentekijä joutuu synnyinmaassaan vastaamaan teoksistaan asianmukaisella tavalla. Hän voi päästä kuin koira veräjästä - ja kohta raiskata jonkun toisen naisen synnyinmaassan. Se ei ole oikein.
No, sielläpähän raiskaavat, ei kiinnosta minua. Kunhan jättävät minut ja perheeni rauhaan.
 
"vieras"
Koska mun mielestä oikeudenmukaisempaa on, että tuomitaan siellä maassa, jossa rikos on tehty. Ainakin, mikäli rikoksen tekijä asuu kyseisessä maassa vakituisesti.

Tietysti on yksittäistapauksia, joissa tilanne on toinen.
Kärsittyään lievän tuomion Suomessa hän saisi jäädä tänne ja raiskata uudestaan. Kai sinä Riepu nyt edes sen verran tajuat, että raiskaaja raiskaa uudelleen.

Lisäksi vankila on kallis paikka. Kuka vastaa kustannuksista?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26200733]Maahanmuuttajan rooli on aina sopeutua Suomeen. That´s it. Aivan kuten minäkin sopeutuisin Ruotsiin, jos sinne muuttaisin. Tai vaikkapa johonkin muuhun maahan.[/QUOTE]

Minua kiinnostaisi kovasti tietää, että mitä käytännössä tarkoittaa "sopeutua Suomeen". Voisitko antaa käytännön esimerkkejä siitä, mitä se pitää sisällään.
 

Yhteistyössä