Gallup: Nukkuuko/nukkuiko teillä lapsi/lapset vieressä, omassa sängyssä makkarissa vai kokonaan omassa huoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kaikki lapset nukkuvat omissa sängyissään..., mutta itse olen muuttanut kuopuksen sänkyyn... Isommat on nukkuneet aina omissa sängyissään, mutta kuopus pääosin vierelläni.

Vieressä reilu 5kk saakka, sitten omasänky vieressä reilu 2v saakka ja muutti omaan huoneeseen. Nyt on 4v ja tykkää tulla viereen kun toinen vanhemmista on pois kotoa yötä. Menty kokoajan lapsen mukaan ja silleen että kaikki ovat nukkuneet mahd hyvin.

Molemmat lapset nukkuneet parisängyssä seinän vieressä (parisänky siis työnnettynä seinään) noin 2-vuotiaaksi, siitä sujuvasti omaan sänkyyn, joka on parisängyn vieressä. Eipä ole ollu kertaakaan yöllisiä ylösnousuja tai yöllisiä huutoja. Kätevää.

Harrastetaanko teillä seksiä vain illalla pimeässä peiton alla?

:laugh: Niinpä! Monia kovasti tuo ihmetyttää, miten seksielämä järjestetään, kun lapset nukkuvat vanhempien vieressä. Ööö, helposti?!

Mitä väliä sillä on, missä sitä seksiä harrastaa kun lapset nukkuu? Eiköhän se oman ajan puute ja stressaava arki ole ennemminkin niitä halujen tappajia, jos on pieniä lapsia talossa.

:laugh: Niinpä! Monia kovasti tuo ihmetyttää, miten seksielämä järjestetään, kun lapset nukkuvat vanhempien vieressä. Ööö, helposti?!

Mitä väliä sillä on, missä sitä seksiä harrastaa kun lapset nukkuu? Eiköhän se oman ajan puute ja stressaava arki ole ennemminkin niitä halujen tappajia, jos on pieniä lapsia talossa.

Toisaalta, ei lapsi silloin nuku vanhemman vieressä, jos vanhempi ei siinä vieressä ole;)

Molemmat nukkuivat n. 3 vuotiaaksi perhepedissä,esikko nukkui hetken yksin omassa huoneessa kunnes kuopus siirtyi nukkumaan samaan huoneeseen.Yhä nukkuvat yhteisessä huoneessa,ovat 4.5 ja 7v.Kipeän lapsen sänky yleensä siirretään meidän makkariin/lapsi nukkuu vieressä.

Omassa sängyssään nukkuu meidän sängyn vieressä ja ajoittain meidän välissä, kohta omaan huoneeseen siirto ja ikää nyt 1,5v. Naurattaa nuo kommentit seksielämän säilymisestä, jos perhepedissä nukutaan. Kyllähän se säilyy, mutta ihan satavarmasti ei pysy entisellään, jos aina pitää keksiä paikkoja eikä enää ikuna saa omassa sängyssä sitä harrastaa. Alkaa se keittiönpöytäkin tuntua kovalta jossain vaiheessa... ;) Eli ihan turhaan vingutte, ettei vaikutusta seksielämään, onhan sillä selkeästi vaikutusta jo siinä, että ne spontaanit yölliset yhdynnät jää pois.

[QUOTE="vieras";26187295]Omassa sängyssään nukkuu meidän sängyn vieressä ja ajoittain meidän välissä, kohta omaan huoneeseen siirto ja ikää nyt 1,5v. Naurattaa nuo kommentit seksielämän säilymisestä, jos perhepedissä nukutaan. Kyllähän se säilyy, mutta ihan satavarmasti ei pysy entisellään, jos aina pitää keksiä paikkoja eikä enää ikuna saa omassa sängyssä sitä harrastaa. Alkaa se keittiönpöytäkin tuntua kovalta jossain vaiheessa... ;) Eli ihan turhaan vingutte, ettei vaikutusta seksielämään, onhan sillä selkeästi vaikutusta jo siinä, että ne spontaanit yölliset yhdynnät jää pois.[/QUOTE]

Spontaanit yölliset yhdynnät, salli mun nauraa. Eipä tartte paljon miettiä yöllisiä yhdyntöjä, kun nukkuu niinku pieni possu. Ehkä sitten, jos tietäisi että saa seuraavana päivänä vaan nukkua, nukkua ja nukkua niin pitkään kuin huvittaa (eli käytännössä todella harvoin). Eipä kiinnosta yöllä suhinoida, kun lapset herää jo klo 6.

Eiks teillä muuten ole parisängyn lisäksi muita pehmeitä paikkoja, jossa seksiä harrastaa?

Spontaanit yölliset yhdynnät, salli mun nauraa. Eipä tartte paljon miettiä yöllisiä yhdyntöjä, kun nukkuu niinku pieni possu. Ehkä sitten, jos tietäisi että saa seuraavana päivänä vaan nukkua, nukkua ja nukkua niin pitkään kuin huvittaa (eli käytännössä todella harvoin). Eipä kiinnosta yöllä suhinoida, kun lapset herää jo klo 6.

Eiks teillä muuten ole parisängyn lisäksi muita pehmeitä paikkoja, jossa seksiä harrastaa?

No meillä pikkumies nukkuu kasiin asti, että kyllä siinä vois yöllä sutinoida spontaanisti ja varmasti sutinoidaankin, kunhan saadaan kaveri omaan huoneeseen :)
Ei meillä ole toisessa huoneessa parisänkyä, enkä tykkää sohvaseksistä kun ei voi vaihtaa lennosta asentoa. Tarvimme seksinharrastamiseen tilaa, eikä muita pehmeitä paikkoja siten kotona ole. Toki pikapanot onnistuu sohvalla, keittiönpöydällä, lattialla tms, mutta ne pitkät sessiot kyllä ehdottomasti on kärsineet lapsen syntymän ja perhepedin/samassa huoneessa nukkumisen myötä. Ehkä, jos on tottunut pikapanoihin ennen lapsen syntymää, ei koe sitä sitten niin pahana. :)

Hmm, siis alkuillasta ei toki nukukaan vanhemman vieressä, ellei itse mene nukkumaan klo 20. Harvemmin siis... Vai mitä meinasit, meni vähän ohi tuo pointti. Siis nukkuuhan ne perhepedissä, jos kuitenkin suurimman osan yöstä nukkuu vanhempien vieressä, eiks je?

Noh, sillä hetkellä lapsi ei nuku vanhemman vierellä. Kun perhepetiä paljon puolustellaan sillä, että lapsi ei nuku tällöin yksin, niin seuraavalla hetkellä kerrotaan kuitenkin lapsen nukkuvan useamman tunnin kuitenkin itsekseen. Mulle on ihan sama miten missäkin perheessä nukutaan, mutta lapselle on ihan sama nukkuuko hän yksin vanhempiensa sängyssä vai omassaan.

Meillä 3,5- ja 2-vuotiaat nukkuvat kumpikin omissa sängyissään meidän makkarissa. Kumpikin saattaa yöllä heräillä ja mun mielestä on kätevää kun voi vaan hyssyttää toisen itse puoliunessa. Samassa sängyssä lasten kanssa emme halua miehen kanssa kumpikaan nukkua, keskellä oleva potkija ja pyörijä häiritsee liikaa.

Seksielämää tämä järjestely ei juurikaan haittaa, meillä on onneksi toinen makkari, jossa on meidän entinen parisänky, jossa harrastellaan tarpeen tullen, mutta toki myös muuallakin :) Nukkumaanmenoaikaan ei sekstailla kumminkaan koskaan, koska mä olen iltauninen ja mies taas valvoo aina pitkälle yli puolenyön.

Alusta asti on nukkunut pinnasängyssä, samassa huoneessa vanhempien kanssa. Muuton yhteydessä sai oman huoneen ja siellä onkin nukkunut 10kk lähtien ilman tähän asiaan liittyviä ongelmia. Hampaiden tuloa ei vaan voi estää :/

Meillä lapsi nukkui vieressä n.vuoden ikään asti, ja sitten siirrettiin omaan sänkyyn, mutta edelleen nukkui meidän kanssa samassa huoneessa. Viime viikolla siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Lapsella ikää 2v 7kk.

[QUOTE="vieras";26184225]Jos nukkui vieressä, niin minkäikäiseksi?

Meidän 8kk vauvalla on kausia kun nukkuu omassa sängyssä makkarissa ja kausia kun huutaa jos ei pääse viereen. Ollaan silloin otettu ihan suosiolla viereen että saadaan itse nukkua. Omaan huoneeseen ei olla kokeiltu vielä siirtää.[/QUOTE]

Meillä lapset ovat nukkuneet aina omissa sängyissään, satunnaisia sairasteluita tms. lukuun ottamatta. Nukuimme koko perhe lastenhuoneessa (joka oli minun ja miehen makkari ennen esikoisen syntymää) viime viikkoon asti, mutta nyt muutimme uuteen remontoituun makkariimme miehen kanssa ja lapset jäivät tuttuun huoneeseensa. Kolme yötä nyt olemme tätä uutta järjestelyä kokeilleet ja molemmat ovat nukkuneet yöt läpi. Lasten iät 10 kk ja 3 v. Eli vihdoin meillä on taas miehen kanssa yhteinen oma makkari 3 vuoden jälkeen, ihanaa!

Miksi pitäisi? :)
Minusta on vähän hassua että äiti ja isä saavat nukkua samassa huoneessa ja vieläpä samassa sängyssä, mutta lapsen pitäisi nukkua yksin omassa huoneessaan. Se ei tunnu mun mielestä luonnolliselta, että pieni lapsi laitetaan yksin nukkumaan. Haluan pitää pienen lapsen yöllä lähelläni.

Meillä lapsi nukkuu paremmin omassa huoneessaan, eikä osaa haluta meidän sänkyyn nukkumaan. Päivällä sylkytetään ja joskus nukutaan yhdessä päikkärit, ei tunnu luonnottomalta yhtään. :)

Yhteistyössä