Gallup: Nukkuuko/nukkuiko teillä lapsi/lapset vieressä, omassa sängyssä makkarissa vai kokonaan omassa huoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vanhempi nukkunut aina omassa kehdossa/sängyssä joitain poikkeuksia lukuun ottamatta. Vauva ei nukkuin kuin vieressä. Yritän saada kehtoon nukkumaan, mulla ei itsellä selkä kestä tätä perhepetiä ja aiheuttaa melkoisia päänsärkyjä..

[QUOTE="vieras";26187403]No meillä pikkumies nukkuu kasiin asti, että kyllä siinä vois yöllä sutinoida spontaanisti ja varmasti sutinoidaankin, kunhan saadaan kaveri omaan huoneeseen :)
Ei meillä ole toisessa huoneessa parisänkyä, enkä tykkää sohvaseksistä kun ei voi vaihtaa lennosta asentoa. Tarvimme seksinharrastamiseen tilaa, eikä muita pehmeitä paikkoja siten kotona ole. Toki pikapanot onnistuu sohvalla, keittiönpöydällä, lattialla tms, mutta ne pitkät sessiot kyllä ehdottomasti on kärsineet lapsen syntymän ja perhepedin/samassa huoneessa nukkumisen myötä. Ehkä, jos on tottunut pikapanoihin ennen lapsen syntymää, ei koe sitä sitten niin pahana. :)[/QUOTE]

Mun idea olikin se, että ainakin meillä jo se, että on lapsia, on vaikuttanut seksielämään negatiivisesti. Luonnollistahan tuo on. Mies sanoikin vitsillä kun toinen lapsi ilmoitti tulostaan, ja mietin, että mitähän ehkäisyä jatkossa käytettäs, että "eiköhän nää lapset pidä huolen ehkäisystä" :laugh:

Mutta siis, jos lapsi alkaa itkemään illalla kun ollaan toisessa huoneessa suhinoimassa, niin ei siinä vaiheessa sillä ole väliä nukutaanko perhepedissä suurin osa yöstä vai ei. Kun se itkee, niin se itkee. Ja ne pikapanotkin joutuu sietämään ihan siitä syystä, että on lapsia olemassa, eikä riipu siitä, missä kukakin nukkuu.

Reilu kolmevuotiaana ilmoitti olevansa jo niin iso että voi nukkua omassa sängyssä. Meillä siis sai aina tulla samaan sänkyyn nukkumaan, mutta kun ilmoituksensa teki niin sen jälkeen aivan satunnaisia kertoja nukkunut samassa sängysä meidän kanssa. (Lähinnä silloin kun on ollut kipeänä.)

Noh, sillä hetkellä lapsi ei nuku vanhemman vierellä. Kun perhepetiä paljon puolustellaan sillä, että lapsi ei nuku tällöin yksin, niin seuraavalla hetkellä kerrotaan kuitenkin lapsen nukkuvan useamman tunnin kuitenkin itsekseen. Mulle on ihan sama miten missäkin perheessä nukutaan, mutta lapselle on ihan sama nukkuuko hän yksin vanhempiensa sängyssä vai omassaan.

Niin siis, perhepetihän meinaa sitä, etta lapset nukkuu vanhempien sängyssä. Niin ei kai kukaan oletakaan, että vanhemmat menisivät lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan, vaikka perhepedissä nukkuisivatkin...? Tottakai siten lapset nukkuvat jonkun tunnin myös yksin, ennenkuin vanhemmat tulevat viereen.

Sama homma siinä mielessä, että jokainen hoitakoon nukkumisensa kuten parhaaksi katsoo, mitäs se mulle kuuluu. Kunhan ei tulla meidän tapoja kyseenalaistamaan ja kritisoimaan. Meillä on nukuttu hyvin perhepedissä siitä lähtien kun esikoinen syntyi. Nyt 3-vuotiaana nukkuu hyvin omassa huoneessa, kuitenkin saa tulla viereen silloin kun haluaa. 1-vuotias nukkuu äitin vieressä, samoin kuin isä ;)

[QUOTE="vieras";26187403]No meillä pikkumies nukkuu kasiin asti, että kyllä siinä vois yöllä sutinoida spontaanisti ja varmasti sutinoidaankin, kunhan saadaan kaveri omaan huoneeseen :)
Ei meillä ole toisessa huoneessa parisänkyä, enkä tykkää sohvaseksistä kun ei voi vaihtaa lennosta asentoa. Tarvimme seksinharrastamiseen tilaa, eikä muita pehmeitä paikkoja siten kotona ole. Toki pikapanot onnistuu sohvalla, keittiönpöydällä, lattialla tms, mutta ne pitkät sessiot kyllä ehdottomasti on kärsineet lapsen syntymän ja perhepedin/samassa huoneessa nukkumisen myötä. Ehkä, jos on tottunut pikapanoihin ennen lapsen syntymää, ei koe sitä sitten niin pahana. :)[/QUOTE]

Niin ja vielä teknisistä yksityiskohdista. Miksei tuo asennonvaihto lennosta sujuisi missä vaan, ja sohvakin on sen verran tilava, että siinä kykenee vaikka kierimään ja sen jälkeen siirtymään seuraavalle :D Enemmänkin koen rajoittavaksi sen, että pitäs vain sängyssä pysyä.

2v nukkuu vaihtelevasti sivuvaunussa ja kainalossa, 4v nukkuu yleensä omassa sängyssään siinä metrin päässä, muutaman yön/aamuyön viikosta vieressä. Ei tule talvella kylmä nelisteen samassa pedissä. Omaan huoneeseen pääsevät sitten kun tajuavat sitä itse ehdottaa.

Niin ja vielä teknisistä yksityiskohdista. Miksei tuo asennonvaihto lennosta sujuisi missä vaan, ja sohvakin on sen verran tilava, että siinä kykenee vaikka kierimään ja sen jälkeen siirtymään seuraavalle :D Enemmänkin koen rajoittavaksi sen, että pitäs vain sängyssä pysyä.

No, ei mun PIDÄ siinä pysyä, kyllä minä ihan mielelläni mieheni kanssa siinä sekstailen ;)

Yhteistyössä