Akaatti! Olitkos se sinä, jonka poikaystävä on Japanista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Senkö vuoksi ette ole olleet sukupuoliyhteydessä, koska ette ole naimisissa? Kun sanoit aikaisemmin, että mies ei myöskään ole niin kiinnostunut seksistä..? Vai onko hänkin aseksuaali sinun tavoin? Tämä ei ole siis v..lua., vaan ihan kuriositeettia.

En itse koe olevani kauhean seksuaalinen, vaikka siitä sitten jonkin verran nautin, kun sellainen olo on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26176438:
Saanko kysyä - ei tietenkään tarvi vastata - mikä siskon suhtautuminen järjestettyyn avioliittoon on?

OLi kuulemma ollut ihan innoissaan ja onnellinen. Joutui/sai muuttaa kokonaan toiseen kaupunkiin avioliiton myötä. Asuvat aviomiehen perheen talon vieressä olevassa sivurakennuksessa ainakin toistaiseksi.

[QUOTE="Hei";26176451]Senkö vuoksi ette ole olleet sukupuoliyhteydessä, koska ette ole naimisissa? Kun sanoit aikaisemmin, että mies ei myöskään ole niin kiinnostunut seksistä..? Vai onko hänkin aseksuaali sinun tavoin? Tämä ei ole siis v..lua., vaan ihan kuriositeettia.

En itse koe olevani kauhean seksuaalinen, vaikka siitä sitten jonkin verran nautin, kun sellainen olo on.[/QUOTE]

Ei ole kiinnostunut kyseisestä asiasta eikä myöskään ole enää edes kovin uskonnollinen. Ei vietä nykyään enää edes ramadania, viime vuonna oli ensimmäistä kertaa ettei viettänyt. Viime vuosina ja tulevina vuosina kun ramadan sattuu vielä kesäajalle niin tuskin viettää tänäkään vuonna, lisäksi hänen on helpompi "luistaa" noista uskontojutuista, kun ei enää asu kotona ja uskovainen mummokin on jo kuollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26176476:
No hyvä jos näin. Yleensähän järjestetyt avioliitot antavat aika negatiivisen kuvan.

Heillä on ihan erilainen kulttuuri siellä. Lisäksi naisten on melko vaikea (miehillä taas ihan eri juttu) päästä siellä naimisiin, niin monelle on kai todella iloinen juttu, että ylipäänsä pääsee naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26176476:
No hyvä jos näin. Yleensähän järjestetyt avioliitot antavat aika negatiivisen kuvan.

Järjestettyjäkin avioliittoja on monenlaisia. On sellaisia missä avioparilla tai morsiamella ei ole mitään sananvaltaa ja puolisoa ei edes tavata ennen häitä. Sitten on sellaisia missä vanhemmat etsivät puolison, mutta myös itse naimisiin menevillä on asiaan sanomista. Se kun on osa heidän kulttuuria he pitävät sitä usein ihan hyvänä asiana. Vanhemmat etsivät puolison, jolla on samanlainen tausta, koulutus, tulotaso, arvot jne ja on ihan tutkimuksissakin todistettu, että tämä tekee liitosta kestävämmän. Rakkausliitot eivät myöskään välttämättä kestä, koska rakkaus tai ainakin intohimo hiipuu. Järkiliitoissa ei ole tätä ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Oletko oppinut kieltä lukemaan ja puhumaan, eikös sielläkin kirjoiteta väärinpäinkin. Oikealta vasemmalle :)

Siellä on virallinen kieli arabia, jota osaa vähemmistö asukkaista. Taitaa olla enää kolmanneksi yleisin kieli siellä, joten monissa tilanteissa eivät edes paikalliset asukkaat saa omankielistä palvelua. Itse en osaa arabian kieltä kuin joitain harvoja sanoja ja lauseita. Kirjoitettua kieltä en ymmärrä yhtään, tuskinpa tulen koskaan oppimaan kovin hyvin, vaikka sinne muuttaisin, koska se kielen tarve siellä päin vähenee koko ajan. Englanti on ottanut ylivallan arabian kielestä ja kaikkialla pärjää englannilla ja tosiaan vain vähemmistö osaa enää arabiaa siellä päin (paikalliset asukkaat, noin 10 % koko maassa ja ehkä 5 % Dubaissa asukasluvusta) sekä muista arabimaista muuttaneet, joilla monella tosin erilainen murre. En näe, että asia tulisi muuttumaan ainakaan lähitulevaisuudessa. Kun tutustuimme, siellä oli kai noin miljoona asukasta ja nyt yli 2 miljoonaa asukasta koko kaupungissa.

Yhteistyössä