Minusta tämä koti ei ole paha, olen pahempaakin nähnyt!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
her
eihän nuo kuvat kerro kuin siitä, että yhden ihmisen on todella vaikeaa huolehtia kodista ja lapsista yksin, kun on noin monta lasta. Olen nähnyt likaisempiakin paikkoja yksinasuvilla hamstraaja-mielenterveysongelmaisilla henkilöillä.

ps. meilläkin on lasten töhryjä seinillä ja revittyä tapettia, pyykkivuorikasoja silloin tällöin eikä ole kun VAAN kaks lasta.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Eniten tuossa octomomissa inhottaa se rahan käyttö. oliko se 500 dollaria omaan uuteen kampaukseen? Ja saa 2000 dollaria kuussa ruoka-avustusta osavaltiolta. Asunto tuossa kunnossa ja tosiaan muistelen että Dr. Philliltä sai lapsille vaikka mitä, mihin lie kadonnut. Monetko kauneusleikkaukset tuokin on käynyt läpi yms, kukahan ne on maksanut..

"höö"
Eihän noissa kuvissa nyt varsinaisesti sotkuista ole, kun ei ole tavaroitakaan.
Mutta ei niissä ole kyllä MITÄÄN kodikastakaan. Missä on tuolit tai sohvat, missä on verhot, tyynyt jne. On vain töherryksiä seinillä, patjoja lattialla ilman edes lakanoita, peittoja ja tyynyjä. En voi kuvitella lasta noihin nukkumaan. Enemmänkin sellaisen narkkarien löytämän autiotalon näköinen

eihän nuo kuvat kerro kuin siitä, että yhden ihmisen on todella vaikeaa huolehtia kodista ja lapsista yksin, kun on noin monta lasta.
No juuri tästä on kyse ja olemme varmaan kaikki samaa mieltä. Minusta "kuin" sana vähättelee lauseen sisältöä. Kuvat kertovat juuri siitä, että (tuo) äiti ei yksin pärjää tuon lapsilauman kanssa.

Viimeksi muokattu:
"mmmm"
Jos et tajua miten verinen ja väkivaltainen kuva eroaa lapsen itsensä ideoimasta "possuksipukeutumiskuvasta" niin en usko, että mikään selitys voi auttaa sinua ymmärtämään.

:)
No mun mielestä toi uunikuva on samalla tapaa mauton. ja en toki tarkoittanut että oikeasti kirveellä pamautettaisiin vaan että siinä olisi samalla tapaa toi possumaski ja muka tapettaisi toi possu, tekoverta tai ketsuppia höysteenä. En usko että elävältä paistaminenkaan niin mukavalta tuntuisi ja siihenhän toi sun kuva viittaa.

[QUOTE="mmmm";26151335]No mun mielestä toi uunikuva on samalla tapaa mauton. ja en toki tarkoittanut että oikeasti kirveellä pamautettaisiin vaan että siinä olisi samalla tapaa toi possumaski ja muka tapettaisi toi possu, tekoverta tai ketsuppia höysteenä. En usko että elävältä paistaminenkaan niin mukavalta tuntuisi ja siihenhän toi sun kuva viittaa.[/QUOTE]

Ikävä että koet nelivuotiaan ideoiman kuvan väkivaltaisena.
Minä olen yhä sitä mieltä että se oli hauska idea enkä ollenkaan kadu sitä että lasta ilahdutettiin sen toteuttamisella.

[QUOTE="mie";26151403]Olisin kyllä hieman huolissani lapseni mielenterveydestä jos hän haluaisi pukeutua jouluporsaaksi ja mennä uuniin leikkimään elävältä paistettavaa...[/QUOTE]

Minä en ole.
Sen sijaan voisin kyllä hetken miettiä sellaisen ihmisen huumorintajua, joka sekoaa lapsen ideoimasta kuvasta. Sen jälkeen kohauttaisin olkiani ja unohtaisin jutun.
Meitä on niin monenlaisia.

Noita kuvia näkemättä ja ko perheestä juuri mitään tietämättä, kommentoisin yhtä juttua.

Joku ihmetteli töherryksiä seinällä ja kysyi eikö sen autistisen lapsen voisi antaa piirtää paperiin.

Itselläni on kesällä 6v täyttävä autistinen tyttö joka rakastaa piirtämistä ja on siinä hyvä. En ole laskenut paljonko meillä kuluu paperia päivässä mutta mikään vähäinen määrä se ei ole. Ulkona ja päiväkodissakin tytöllä on lähes aina muistivihkonsa ja kynänsä mukana. Hän piirtelee ihmisiä kenestä pitää, päivän tapahtumia, henkilöitä ja tapahtumia kirjoista ja filmeistä mistä tykkää, ihan omia ajatuksia jne.

Mitään spray-maalia ei tuon saataville voisi missään tapauksessa jättää, se olisi todella vaarallista paitsi asunnolle myös sisaruksille ja koiralle. Mutta kyniä hänellä on saatavilla, samoin kuin niitä papereita ja vihkoja joihin häntä ohjataan piirtämään. Siltikin, koska meillä ei ole mahdollisuutta emmekä koe mielekkääksikään seistä kokoaikaa vieressään, hänelle tulee niitä tilaisuuksia piirtää seiniin ja kyllä hän niitä hyödyntää. Vaikka ollaan opetettu ettei seiniin piirretä, eikä siis muutenkaan muualle kuin paperiin, ollaan laitettu tyttöä pesemään seinille tehtyjä piirrustuksia ja takavarikoitu kyniä rangaistukseksi. Sitä sattuu, ja mitä olen kohtalotovereilta kuullut näin tapahtuu myös muissa perheissä. Eli ei se paperin antaminen autistiselle lapselle riitä aina pitämään seiniä puhtaana. En tiedä minkä ikäisestä autistista tuossa on kysymys mutta itse en varmaan jättäisi spraymaalia minkään ikäisen saataville, varsinkin jos asunnossa asuu useita pikkulapsia.

Hyvät tulot?
Aika perus yh-äidin asunnon näköinen.
Mutta voiko joku (amerikassa asuva) tietäväisempi kertoa, että miten kyseinen sossun tuella asuva yh-äidillä on varaa asua ok-talossa, ja pihakin näytti siltä, että sinne mahtuisi enemmänkin grilli vieraita. Suomessa harvemmin kuulee vastaavia mukavuuksia yh-äideiltä

fdas
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvät tulot?;26151441:
Mutta voiko joku (amerikassa asuva) tietäväisempi kertoa, että miten kyseinen sossun tuella asuva yh-äidillä on varaa asua ok-talossa, ja pihakin näytti siltä, että sinne mahtuisi enemmänkin grilli vieraita. Suomessa harvemmin kuulee vastaavia mukavuuksia yh-äideiltä
Siis tuolle äidillehän on kahdeksikkojen syntymän jälkeen syydetty sellainen määrä rahaa erilaisten avustusjärjestöjen ym kautta, että vähänkään paremmalla suunnittelulla ko perhe asuisi luksuskartanossa palvelijoiden ympäröimänä.

Sai niin rahaa kuin tavaraa ihan hurjasti.
Ja siksi onkin niin hämmentävää katsoa noita tyhjiä huoneita.
Hänellähän lahjoitettiin sähgyt kaikille lapsille ym ym.
Missä ne kaikki on nyt???

Siisti asunto
Täytyy sanoa, että odotin kyllä sellaista kakkaa seinillä, torakkoita mattoina lattialla, keittiössä homeisia lautasia jne...

Ööh, mitä nuo siivoojat siellä tekevät?

"milla"
Maailman ainoat elävänä syntyneet kahdeksikot.
Tuolle äidillehän on lahjoitettu rahaa kymmeniä ellei satoja tuhansia euroja (erilaisilta hyväntekeväisyysjärjestöiltä), se on tienannut isot rahat kaikenmaailman talk show ohjelmien vieraana, se on tienannut erilaisten lehtien haastatteluista ym ym

"madame"
Nuo kuvat oli vielä sisstejä, mutta iltalehden sivuilla oli tärkyisempiäkin kuvia. Mm. valtavat pyykkivuoret pitkin lattioita ja huoneita, piha oli kunnon törkypesä ja lapset istui potalla ulkosalla.

Kyllä tuon eukon touhuun pitäisi jo puuttua, ei hän ole kykenevä huolehtimaan penskoistaan millään tavalla.

Eikö autistinen lapsi voi piirtää paperille? Mitä siinäkin opetetaan koko katraalle kun yksi saa sotkea seinät miten haluaa? Kohta ovat kaikki taiteilemassa töherryksiään seiniin ja julkisiin paikkoihin. Miten tuolla äidillä on käytännössä aikaa kasvattaa noista lapsista yhteiskuntakelpoisia?

Ja Mummeliisahan se taas hymistelee niin iloisesti :) Musmus. Kyllä, kyllä, jokainen autistisen äiti olisi iloinen kun kodin seinät täyttyvät noinkin positiivisista kommunikointiyrityksistä. Paskat.
Saanen huomauttaa 10 lapsen sisaruskatraan vanhempana lapsena olen ottanut osaa pienempien hoitoon/ kasvattamiseen, samaten minusta seuraavat sisarukset ovat auttaneet pienempiensä kaitsemisessa. Minulla on mm pikkuveli joka on 20v, ei juo, ei polta,ei käy baareissa, ei juokse naisissa. Hän on empaattinen, ja hänen lastenhoito kykyyn voi luottaa 100%: sti, toisinkuin moniin nykyajan 20:siin poikiin.

Hän on kypsempi ja järkevämpi kuin muut tuntemani samanikäiset.

Jenkeistä en tiedä, mutta uskoisin että jos Suomessa saa lapsilisät ja vaikka toimeentulotuen 14 lapsesta niin eiköhän sitä jonkinlaisen omakotitalon vuokraa maksele. Välttämättä riittävän kokoista kertostaloasuntoa ei edes löydy tai ne voivat olla hyvin kalliita.

Tousaalta, harvoin varmaan törmääkään perheeseen jossa on 14 alaikäistä lasta. Tunnen paljon suurperheitä mutta yleensä siinä 8-9:n lapsen paikkeilla isoimmat alkavat olla täysikäisiä ja muuttaa pois kotoa.

Ärsyyntynyt töissäkäyvä yh
Siis mikä ihmeen oletus on, että yh-äitien kodit on sotkuisia ja rahaa ei ole?

• Tykkää
Reactions: nöppönen
[QUOTE="vieras";26151521]Ja yhä tämä yh-äiti ihmettelee, miten voi tulla tollanen kaaos ja sotku??? Ikinä päästäisi tilannetta tohon...ikinä![/QUOTE]

Nuo kuvat eivät auenneet kännykälläni, muualta kävin katsomassa jotain kuvia.

Itse en osaa kuvitella mihin kuntoon "päästäisin" asunnon jos olisi yksin hoidettavana tuollainen lauma noin pieniä lapsia ja mukana myös ainakin yksi erityislapsi. Meillä jo yksi autisti on välillä varsin kerkeävää sorttia, en osaa kuvitella että siinä olisi lisäksi 13 muuta lasta joista 8 vielä samanikäisiä. En oikeastaan edes tajua miten tuo lauma saadaan normaalisti hoidettua yhden ihmisen voimin, varsinkaan kun nuorimmat ovat olleet pienempiä ja enemmän apua tarvivia.

dfdsfd
[QUOTE="madame";26151476]Saanen huomauttaa 10 lapsen sisaruskatraan vanhempana lapsena olen ottanut osaa pienempien hoitoon/ kasvattamiseen, samaten minusta seuraavat sisarukset ovat auttaneet pienempiensä kaitsemisessa. Minulla on mm pikkuveli joka on 20v, ei juo, ei polta,ei käy baareissa, ei juokse naisissa. Hän on empaattinen, ja hänen lastenhoito kykyyn voi luottaa 100%: sti, toisinkuin moniin nykyajan 20:siin poikiin.

Hän on kypsempi ja järkevämpi kuin muut tuntemani samanikäiset.[/QUOTE]

Siis mihin sinä tuon huomautuksen esität? Eli olette 10-lapsisesta perheestä jossa kaikki lapset hyvin pitkälti samanikäisiä (alle 10v) ja vanhempanne ovat teistä saaneet kasvatettua vastuullisia ihmisiä?

Pointtina tässä oli se että lapsia tosiaan on 14 (!!!!) ja kahdeksikon syntyessä kaikki lapset olivat alle 10v (!!!!) joten kovin järjellistä kasvatusta äiti tuskin kykenee lapsilleen antamaan ihan siitä syystä että 14 lapsen ruokkimisestä, peseytymisestä, perustarpeista ym. huolehtimiseen menee melkoisen paljon aikaa päivässä. Kuten kuvista voi päätellä niin siivoukseen ym. perusjuttuun ei sitten aikaa taida riittää, etenkin kun äidillä toki on oltava myös omaa sitä kuuluisaa omaa aikaa.

Isompia sisaruksia ei voi kyllä kovin paljon velvoittaa kaitsemaan yhtään ketään saati ottamaan kovin suurta vastuuta perheen taloudenpidosta koska ovat itsekin vielä aivan lapsia (vanhin lapsi 11v. tänä vuonna) ja jokainen toki itsekin ymmärtää että 11v. ei voi olla edes 10-vuotiaan siskonsa kanssa vastuussa kahdestatoista nuoremmasta lapsesta edes hetkeä!

On minullakin 9 sisarusta, olen toiseksi vanhin ja oma 18v. veljeni pystyisi kolmea lastani vahtimaan/hoitamaan tarpeen tullen muutamia tunteja.
Itse olen myös ollut vastuussa nuoremmistani esim. viikonlopun ajan 16 vuotiaana (4 alle 7v) ja pärjäsin aivan loistavasti. Olin heidän kanssaan tottunut toimimaan, tiesin tavat jne. Mutta en sentään 11-vuotiaana olisi kyennyt moiseen kuin hätätapauksessa, ihan todella äärimmäisessä hädässä.

Yhteistyössä