Yksinhuoltajuus ei poista toisen vanhemman elatusvelvollisuutta.Alkuperäinen kirjoittaja iklö;26134890:Sanothat morjens myös elatusmaksuille?
asianajajan aika tuli peruttua, kun ukko suostui perheneuvolan akuuttitapaamiseen. aika paljon tuntuu näitä murheita olevan muillakin kun ensimmäinen aika saatiin vasta viikon päähän. tuosta jättämis asiasta olen kyllä eri mieltä valtaväestön kanssa, sillä jos toinen lähtee TÄYSIN ilman ennakkovaroitusta, niin kyllä sitä silloin jättää/hylkää sekä vaimon että lapset. henkinen kasvunpaikka tässä on ollut itsellä, kun koittaa vastailla lapsen kysymyksiin: " miksi isi muutti? minne isi muutti? meillä ei sitten enää ole isiä" kysymyksiä kumpuaa vaikka olen koittanut selittää, että isi on edelleen isi, vaikka asuu muualla jne. maatilalla ja miehen sukulaisten ympäröimänä (kaikki ovat minun ja lasten puolella, luojan kiitos) aika tuskasta on. siis mies käy tontilla töissä ja lapset näkee ikkunasta isin...ja vittu se olen minä joka soittaa ja kysyy, et otatko lapset hetkeksi viettämään kanssasi aikaa. mieli tekisi kuristaa koko saatanan jätkä!
Vanhempien suhteet eivät vaikuta asiaan. Olet sen verran katkera ettet saa tolla perusteella yksinhuoltajuuttu. Ymmärrän myös miksi mies sinut jätti. Ja vielä kehtaatkin alkaa kostaa eroasi lapsiin.Ollaan miehen kanssa aika todennäköisesti eroamassa. Hänellä toinen nainen. Miten ja missä vaiheessa kannattaa laittaa vireille yksinhuoltajuus? Mies kovasti puhuu yhteishuoltajuudesta, mutta siihen olen viivan vetänyt, että huoran takia jos perheen jättä, niin se on sitten morjens myös lapsille.
Onneksi lapset ovat jo niin isoja, että pystyvät itse päättämään kenen luona haluavat olla koska heillä on oikeus kumpaankin vanhempaan.Vanhempien suhteet eivät vaikuta asiaan. Olet sen verran katkera ettet saa tolla perusteella yksinhuoltajuuttu. Ymmärrän myös miksi mies sinut jätti. Ja vielä kehtaatkin alkaa kostaa eroasi lapsiin.