Voiko joku oikeasti olla näin tuhlari?

  • Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti
järkkyä
Tiesitk

Siis mieletöntä.. Totta kai suihkussa ensin kastellaan hiukset ym. Sit sammutetaan hana. Laitetaan pesuaineet, huuhdellaan ja suljetaan hana. Jos käyttää hoitoainetta tms, ne levitetään ja jälleen huuhdellaan ja suljetaan hana.

Samoin hammaspesussa. Ensin kastellaan hammasharja pikaisesti, suljetaan hana. Pestään hampaat kaikessa rauhassa. Avataan hana ja huuhdellaan harja ym ja suljetaan hana.

Oliko tuo artikkeli liioittelua, paisuttelua vai voiko oikeasti olla olemassa noin tuhlareita ihmisiä, että tuo artikkeli olis tarpeellinen!? En oo tiennykään, et jotku valuttaa hanaa muuten vaan koko saippuoinnin tai hammaspesun ajan...
 
teisu harmaana
mä oon suihkussa kerralla sen 15-20 min ja vesi valuu koko ajan.. poika saattaa leikkiä suihkussa jopa 30 min kerralla ja suihku on koko ajan auki :D meillä menee vettä ihan järkyttävästi, mutta se on sellanen asia mistä en varmaan alkais tinkiä.. se on vaan niin ihanaa olla lämpimässä suihkussa työpäivän jälkeen kaikessa rauhassa :)
 
"Laura"
Mä olen joka ilta suihkussa vähintään 30min. Ihanaa olla lämpimän suihkun alla<3. Poikakin saa vapaasti leikkiä suihkussa niin kauan, kuin haluaa.
Meillä ei ole edes isot vesilaskut.
 
"vieras"
Kait jotkut tommosta tekee. Ite kun on elämänsä elänyt okt-talossa jossa on pieni lämminvesivaraaja niin on tottunut aina sammuttamaan veden esim. silloin kun saippuoi itseään tai antaa hoitoaineen vaikuttaa.
 
Kerrostalo
Kerrostalossa ei tarvitse säännöstellä vettä sen puolesta, että loppuisi. Meillä on pienet vesilaskut. noin 40e/kk.
Mä olen aamuisin suihkussa 10min ja iltaisin 15-45min. Myös muut meillä tykkää seisoskella suihkun alla.
 
"sini"
Meillä tuhlataan kyllä.

Itse käyn joka aamu n. 15min kuumassa suihkussa ja en kyllä sammuta suihkua välillä. Myös teinit käyvät aamusuihkussa samalla metodilla.

Iltaisin jos käyn suihkussa voin olla puolikin tuntia. Istun penkillä ja nautin kuumasta vedestä. nuorimmainen myös leikkii suihkussa ihan vapaasti niin pitkään kun haluaa.

Ja silloin kun iskee vti, olen suihkussa tunnin-kaksi, sen pahimman kivun yli..

Itsepähän veteni maksan.
 
Mikä onkaan mukavampaa kuin istuskella lämpöisen suihkun alla ja antaa vain veden virrata? Ei sitä välillä sammuteta vaan annetaan valua vaikka puoli tuntia. No, maksaahan se veden lämmittäminen mutta vesi sinänsä on ilmaista ja sitähän riittää.
 
"hmm"
[QUOTE="sini";26150173]Meillä tuhlataan kyllä.

Itse käyn joka aamu n. 15min kuumassa suihkussa ja en kyllä sammuta suihkua välillä. Myös teinit käyvät aamusuihkussa samalla metodilla.

Iltaisin jos käyn suihkussa voin olla puolikin tuntia. Istun penkillä ja nautin kuumasta vedestä. nuorimmainen myös leikkii suihkussa ihan vapaasti niin pitkään kun haluaa.

Ja silloin kun iskee vti, olen suihkussa tunnin-kaksi, sen pahimman kivun yli..

Itsepähän veteni maksan.[/QUOTE]

kuuma tunnin tai useamman suihku on kyllä muuten paras kipulääke vti:hin! itse olen silloin joskus jopa syönyt kalapuikkoja suihkussa :D
 
Kyllä - nautin vedestä ja vesisuihkusta myös sillä aikaa kun saippuin päätäni.

Se olisi yksi tapa säästää. Säästää voi myös sillä tavalla, että en käy ulkona baarissa - koskaan. Tai ei käy kylpylässä. Ajatella, että tässä maailmassa jotkut hullut tuhlaavat seteleitä sellaiseen.... Lisäksi olen kuullut ihmisistä, jotka ostavat auton vaikka voisivat mielummin asua sellaisessa paikassa missä voisi kulkea julkisilla.

Onko tuhlausta tehdä tietoinen päätös vaikkapa suihkusta?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
Kyllä - nautin vedestä ja vesisuihkusta myös sillä aikaa kun saippuin päätäni.

Se olisi yksi tapa säästää. Säästää voi myös sillä tavalla, että en käy ulkona baarissa - koskaan. Tai ei käy kylpylässä. Ajatella, että tässä maailmassa jotkut hullut tuhlaavat seteleitä sellaiseen.... Lisäksi olen kuullut ihmisistä, jotka ostavat auton vaikka voisivat mielummin asua sellaisessa paikassa missä voisi kulkea julkisilla.

Onko tuhlausta tehdä tietoinen päätös vaikkapa suihkusta?
Huih, olenpas minä sitten säästeliäs kun säästän sähköä, vettä, käytän julkisia enkä edes käy baareissa joka vuosi saati kylpylöissä :D
 
[QUOTE="hmm";26150298]onko 40 euroa sitten iso? olemme vuokralla ja vesi maksaa kuukaudessa vuokran yhteydessä 18 euroa per nenä...[/QUOTE]

No musta se tuntuu paljolta. Meillä on vesiennakko 29,90 ja siitä saadaan suunnilleen se 15€ takaisin. Meitä on kolme. Mutta ehkä se sitten ei ole paljon tuo 40 euroakaan.. minun näkökulmastani vaan tuntuu tosi paljolta :)
 
"mä"
asuttiin kerrostalossa jossa vesimaksu oli 20e per nenä . Kun muutettiin tähän nykyiseen jossa maksut menee käytetyn veden mukaan laski vesimaksu reippaasti yli puolella.
Eli kerrostalossa maksettiin muiden tuhlailuista.
 
"mooi"
Mä en ymmärrä, miten joku jaksaa istua (siis istutteko lattialla vai onko teillä joku suihkutuoli?!) suihkussa puoli tuntia! Mulla menee suihkussa pari minuuttia. Koko sen ajan kyllä valutan vettä enkä sammuta saippuoinnin ajaksi, vaikka hyvin voisin. Joskus muka yritän oikeen nauttia suihkuttelusta, ja menee kokonaiset 5min :D Jos haluan istuskella lämpimässä niin lämmitän saunan. Mut samapa tuo mulle kuinka kauan muut suihkussa on.
 
[QUOTE="mä";26150364]asuttiin kerrostalossa jossa vesimaksu oli 20e per nenä . Kun muutettiin tähän nykyiseen jossa maksut menee käytetyn veden mukaan laski vesimaksu reippaasti yli puolella.
Eli kerrostalossa maksettiin muiden tuhlailuista.[/QUOTE]

Niin, sama se meillä oli, ennen harmitti maksaa sen 15€/naama kun tiesi, että ihan varmasti ei kuluta niin paljon. Siis sehän on ihan tolkutonta. :O 45€ kuussa veteen meidän perheeltä? :O No, onneksi nyt on vesiennakko neliöiden mukaan ja ne mitä ei tuhlata, saa sitten takaisin. :)
 

Yhteistyössä