Mikä muki kyseessä ja onko arvokas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjmmm

Vieras
Tuttu kävi kylässä ja bongas mun kaapista muumimukin jonka olen joskus iät ja ajat sitten saanut lahjaksi 90-luvulla. Sanoi että jotkut noista on arvokkaita, mutta ei välttämättä kaikki kuulemma ja aloin miettimään onko tuolla mun mukilla jotain arvoa.
Muumimamma muki kyseessä ja yritin katsoa googlella mutta löysin vaan sellaisen pinkkiraitaisen ja jonkun toisen mikä ei myöskään ole se mun muki.

Muki on sellainen, tumman pinkin ja punertavan sekoitus, vaikea kuvailla. Kuvassa kuitenkin on Muumimamma ja yhdessä kuvassa hoitaa ruusupensasta ja yhdessä muistaakseni keittää ruokaa/siivoaa (en jaksa nyt tarkistaa mukista) ja yhdessä maalaa.

Onko tuolla jotain ihmeempää arvoa sitten? Mulla on se ihan mehumukina kyllä.. :D

Joo tommonen muki.. Mutta onks se sitten oikeasti noin arvokas? :O Kurkkasin huuto.netistä tuon nimen perusteella muitakin hintoja.. Mutta en uskalla noihin luottaa koska huuto.netissä tuntuu että monet jutut myynnissä tosi yli hinnalla vaikka olis keräilykohteitakin.. En tosin ole omaa mukia myymässä sillä on niin iso tunnearvo ja tykkään siitä mutta rahallinen arvo olisi silti kiva tietää..

No joku on sitä huutanut melkein 80€llä vaikka siitä on korvakin irti ja liimattu paikalleen! Pidäpäs nyt huoli mukistasi ja osta vaikka uusi mehumuki ettei käy köpelösti keräilyharvinaisuudellesi! :)

osta vaikka uusi mehumuki ettei käy köpelösti keräilyharvinaisuudellesi! :)

Mä en tajua miksi pitäisi? Eikö muki ole tarkoitettu käytettäväksi? Mulla on ainakin kaikki muumimukit ihan arkikäytössä (tosin mulla ei ole muita harvinaisia kuin niitä sesonkimukeja ja pari lopetettua mallia). Enemmän niistä iloa on käytössä ja käyttöön sen ap:n mukin on varmaan lahjan antajakin ajatellut. Jotenkin en tajua sitä että niitä pidetään vitriinissä jos ei kuitenkaan aiota myydä. ja jos ei aio myydä niin arvolla ei ole sinänsä mitään väliä.

[QUOTE="mmmm";26134596]Mä en tajua miksi pitäisi? Eikö muki ole tarkoitettu käytettäväksi? Mulla on ainakin kaikki muumimukit ihan arkikäytössä (tosin mulla ei ole muita harvinaisia kuin niitä sesonkimukeja ja pari lopetettua mallia). Enemmän niistä iloa on käytössä ja käyttöön sen ap:n mukin on varmaan lahjan antajakin ajatellut. Jotenkin en tajua sitä että niitä pidetään vitriinissä jos ei kuitenkaan aiota myydä. ja jos ei aio myydä niin arvolla ei ole sinänsä mitään väliä.[/QUOTE]

Itse tykkään muumimukeista ja olen niitä pitkään kerännyt. Meillä on myös noita "pikku muumi" mukeja saatu jo 90 luvulla mm. kihlajaislahjaksi. Ja kyllä, pidän niitä vitriinissä. Aluksi kyllä käytän mukia jonka olen ostanut, mutta kun ostan uuden mukin, siirrän jonkun aina vitriiniin. Joko keräilyharvinaisuuden, esim. kausimukin tai jonkun muun. Jokaisesta mukista tulee mieleen muistoja, niitä hyviä ja rakkaita. Siksi haluan säästää ja pitää esillä niitä. Lapsillekin niistä on jäänyt kivoja muistoja joita aina muistelevat välillä katsoessaan mukeja. Ne ovat ainoa asia joita "kerään" ja joista en haluaisi luopua. Lisäksi on kiva saada vaihtelua arkiastiastoon ja siksi aina hurahdan ostamaan uuden mukin. Eilen ostin uuden kausimukin ja tänään menen ostamaan tuon taide Helsinki mukin.

Lisään vielä että arkiastiakaapissa ei ole tilaa kaikille muumimukeille ja muutenkin jäisivät taka-alalle piiloon käyttämättöminä, joten nostan ne mieluummin sellaiselle paikalle josta lapset ne näkevät. Eikä niiden käyttöä ole estetty jos tulee esim. paljon vieraita. Mutta käytössä pidän vain kahdeksan mukia kerrallaan, joka riittää vallan mainiosti meille. :)

Joo no mäkin olen sitä mieltä että jokainen tyylillään.. Moni olis varmaan siirtäny ton mukin johonkin vitriiniin mutta mä haluan sitä käyttää. En sitä kovakouraisesti käsittelis muutenkaan kun on niin rakkaalta nyt jo edesmenneeltä ihmiseltä lahjaksi tullu tuo muki :)

En mäkään ymmärrä muumeja kaapissa koristeena. Äitillä on iso liuta ja käytössä, mun lempparimuki kotona on muumi ja ahkerassa käytössä. Kuten miehenkin samanlainen. Mut toki kukin tyylillään.

En mäkään ymmärrä muumeja kaapissa koristeena. Äitillä on iso liuta ja käytössä, mun lempparimuki kotona on muumi ja ahkerassa käytössä. Kuten miehenkin samanlainen. Mut toki kukin tyylillään.

No ei jatkuvassa käytössä viitsi pitää yli kolmeakymmentä mukia. Arvokkaimmat on jossain kaapin perällä säilössä. Kolme mukia on hajonnut, toista niitä on ostettu jo kahteen kertaan, se kolmas samainen muki on parhaillaan käytössä. Säröisen joulumukin tilalle en ole yrittänyt uutta ostella.