miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

Lapsi 1v4kk

- En ulkoile päivittäin
- Syötän purkkiruokaa osittain, rahkaa, ja saa karkkiakin ja kahvipöydästä makeita maistella
- Olen antanut raffeleita ja sipsejä
- Saunotettu 3 vkon ikäisenä enimmäisen kerran
- Kiroan
- En muista joka päivä antaa d-vitamiinia
- Nukutan sylissä niin päiväunille kuin yöunillekkin
- Tutti ollut käytössä syntymästä lähtien
- En imettänyt täysimetystä ollenkaan vaan pullo on ollut mukana koko ajan. Imetin n 4kk
- Riitelen miehen kanssa lapsen kuullen
- Juniori pyörii aamusta iltaan katsottiin sitä tai ei
- Käytössä tuttipullo ja ilta- ja aamuvelli tuttipullosta

Juu-u
[QUOTE="vieras";22943129]Musta on aika sairasta, että tämän pitäisi olla joku vitsiketju, mutta jotkut ihan tosissaan naureskelee ja kehuskelee lapsen kannalta oikeasti huonoilla asioilla.[/QUOTE]

Joo sairasta minustakin. Siis osa on ihan hauskoja, mutta se, että oikein kilpaillaan sillä, kuka on paskin mutsi, on säälittävää. Joo enkä itse ole mikään täydellinen äiti, mutta tän ketjun idea on todella kipeä!!

Lapset 8, 4 ja 2 vuotta...
- En ole täyttänyt vauvakirjoja, enkä osalle edes hankkinut sellaisia (trauma aikuisena!)
- Huudan lapsille liian usein
- Annan ihan rauhassa päiväkodin hoitajien opettaa lapsille pukemisen, kengännauhojen solmimisen jne. Kotona vaan kannustan ja kehun uusia taitoja.
- En askartele lasten kanssa
- Nuorimmat ovat saaneet tosi aikaisin karkkia ja mehua ymv, samoin katsoa telkkarista isompien lasten ohjelmia
- Toisinaan kiroilen
- En tarkasta koululaisen läksyjä, kysyn vain onko tehty
- Jos lapsi ärsyttää toista tahallaan niin kauan että saa kuonoonsa, niin ei tipu sympatiaa
- Hoputan aina lapsia kun mennään jonnekin, en vain kestä hidastelua (tästä olen ihan oikeastikin pahoillani)
- Olen hirveä rutiininatsi, aika paljon on asioita joista ei jousteta milliäkään
- Haaveilen maailman eniten siitä, että joku veisi joskus koko lauman viikonlopuksi pois ja saisin olla yksin

..kauhein synti melkein unohtui! Nauran lasten pieruhuumorille ja joskus jopa nauratan heitä pierujutuilla :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Minäkin
Lueskeltuani luetteloita, huomasin että
-olen p#skamutsi, koska lapseni eivät ole olleet yökylässä missään alle 10-vuotiaina, ei ole sukulaisia jotka ottaisivat mutta en ole kyllä muitakaan vaihtoehtoja etsinyt, koska en ole kokenut tarvetta lomalle lapsistani (opetanko nyt heille väärää naiseutta)
-josta seurannee se, että hoidamme parisuhdetta ihan tätä elämää eläen, ei siihen sen kummempia tarvita (opetanko heille todellakin nyt väärää äitiyteen mossahtamista)
-komennan naapurinkin mukuloita, jos näen pahanteossa - ja vielä huutamalla (ja lujaa)

Osa on ihan ok ironista, muka-kamalaa, varsinkin vain joskus tehtynä, mutta oikeesti, ihan samalla vaivalla te ostatte kaupasta ne natriumglutamaatittomat liemikuutiot ja (kuiva)hedelmiä karkin sijaan, en ymmärrä kuinka lapsen mahdollinen hermojen- ja aivojen kehityshäiriö ja käytöshäiriöt voi olla haahaa-olen-vähän-paska-äiti-hassua

Noooh
- käytimme kestovaippoja VAIN ensimmäisen vuoden.
- olemme nyt käyttäneet kertiksiä vuoden verran
- imetin alle 2kk, pojalle ei kelvannut tissi pidempään
- lapsi söi pienempänä purkkiruokia silloin tällöin
- annan lapselle herkkuja muulloinkin, kuin sovittuna karkkipäivänä
- meillä ei ole säännöllisiä ruoka-aikoja
- lapseni ei käy päiväkodissa
- öööö....?

Juu-u
[QUOTE="...";26135278]No täähän onkin paskojen äitien ketju. Tervetuloa antamaan neuvoja.[/QUOTE]

Niin ja nimenomaan tää on suurimmaksi osaksi "paskojen" äitien huumoriketju.
Ja tämän tarkoituksen tottakai ymmärrän siinä mielessä, kun monesti äidit ruoskii itseään sellaisista "pahoista" asioista, jotka ovat aivan inhimillisiä eikä aiheuta lapselle mitään oikeasti pahaa. Mutta osa ei kuulu tähän kategoriaan, vaan tuntuu saavan jotain sairaita kiksejä siitä, että rehentelevät sillä, miten OIKEASTI paskoja asioita on lapsilleen tehnyt. Tietysti ne oikeasti kaikkein paskimmat mutsit, lapsenhakkaajat jne. eivät todellakaan tällaiselle saiteille tule ilmiantamaan itseään.

ihan hyvä äiti
Kyllä täällä tulee omasta äitiydestä aika hyvä olo. Omat viat olikin aika mitättömiä, jos vertaa tupakointiin, 24/7 telkkaan, epäterveelliseen ruokaan...

1v 2kk
- katsoo aamuisin telkkaria että saan juoda kahvin rauhassa
- laitan usein päikkäreille väärään aikaan, koska olen itse niin väsynyt
- olen alkanut vieroittamaan rinnasta, vaikka se on lapselleni tosi tärkeä, tästä poden huonoa omaatuntoa
- juon toisinaan vähän viiniä, ja imetän n jälkeen jos tarvis
- ei ulkoilla päivittäin, välillä ollaan kotona, toisinaan avoimella päiväkodilla ulkoilun sijaan

lkjölkölk
Kootut tunnustukset:

-4v käy suihkussa/kylvyssä vain 2-3krt viikossa.kasvopesu ja alapesu hoidetaan päivittäin!
-Emme mene ulkoile, jos ei huvita tai on huono ilma.
-Kiroilen joskus lasten kuullen, jos esimerkiksi telon itseni johonkin.Lapsille EN kiroile!
-4v saa täysjyvämuroja aamupalaksi, koska inhoaa puuroa.
-Käytän yöllä kertakäyttövaippaa kuopuksellani(1v) .Päivisin käytän kestovaippoja.
-Annan lapsille joka päivä jotain hyvää, kun itse juon päiväkahvit(esim. keksiä tai pullaa).
-4v on nähnyt Vauva tulossa-ohjelman synnytyksen. Tosin vahingossa, mutta selitin asian hänelle jälkeenpäin.
-Olen kertonut 4v tytölleni, mistä lapset tulevat ja kuinka ne sinne masuun joutuvat.
-Heittäydyn joskus lapselliseksi ja höpötän esikoiseni kanssa pyllykakkapissa-vitsejä. Ne ovat hänen mielestään hillittömän kivoja.
-Imetin esikoistani 2,5 vuotta.
-Olen lakannut 4v.esikoisen varpaankynnet kesällä, koska hän halusi kokeilla kynsilakkaa.
-Pesen pitkätukkaisen 1v kuopuksen hiukset vain kerran viikossa. Toisinaan ne ovat kunnolla takussa.
-Päivisin annan kuopukselle purkkiruokaa ja esikoiselle edellisen päivän ruokaa. Miehen tullessa kotiin syömme yhteisen aterian.
-Hermostun toisinaan liian helposti, etenkin väsyneenä.
-Tunnen huonoa omatuntoa siitä, etten ehdi tarpeeksi sylitellä ja pussailla ihania tyttäriäni.
-Jamittelemme päivällä hyvän musiikin tahtiin. Tosin eilen spotifysta soi Irwinin Ryysyranta ja lapset olivat aivan liekeissä!;)
-4v.tyttäreni lempiartisteja ovat Anna Puu ja Scandinavian music group
-Annan hänen myös katsoa TiTi-nallea, vaikka siinä vahvistetaan joitakin stereotypioita räikeästi.
-En pue tyttäriäni vaalenapunaiseen, vaikka esikoinen väristä niin kovasti pitääkin(joskus harvoin saa mummon ostamaa pinkkiä päällensä).
-Lapsillani on erikoiset nimet
-esikoinen tietää, mikä on homo.

Että tämmöstä. Onneksi jokaisessa äidissä on hyvää ja huonoa. Tasapaino on tärkeintä! :)

-Luokanpettaja/kahden lapsen kotiäiti
Oot varmasti ihana äiti :)

Mulla tulee kyllä aika huono olo lukiessa joitain näitä juttuja. Voi lapsiraukkoja:( Jokainen lapsi ansaitsisi ihanan äidin joka haluaa lapsen parasta. Tuleepa itelle kyllä huippuäiti olo.

löklök
-Hoputan lasta liikaa(olen yrittänyt vähentää)
-vauvana sai melkein pelkkää purkkiruokaa ja niistäkin vain muutamia(muut oksensi koska oli allerginen tai jos oli palasia omatekemissä)
-usein syödään jotain namia, tosin se nami on yksi keksi tai tikkari tai pillimehu
-pari kertaa viikossa syö vieläkin purkkiruokaa (2,5v)
-menen parina aamuna viikossa salille ja puisto jää väliin, ulkoillaan kyllä sitten myöhemmin päivällä paitsi jos on tosi kamala sää.
-käydään tosi usein ravintoloissa ja kahviloissa 1-5 kertaa viikossa ja lapsi on alkanut itse vinkumaan että pääsisi kahvilaan/ravintolaan. käydään ihan 'oikeissa' ravintoloissa ei mäkissä tms.
-en ikinä leiki lapsen kanssa leluilla, ainoastaan piilosta tms. palapelejä

ja nyt ainoa mistä tunnen huonoa omaatuntoa on että en tod. näk. aio tehdä lapselleni sisarusta koskaan.

Mulle ei oo kukaan ystävä/sukulainen tai neuvola koskaan mistään mussuttanu mutta jos nyt katsotaan yleisiä "palstatotuuksia" niin p mamma oon ainaki siksi että meillä lapset saa karkkia ja muita herkkuja pieniä määriä (huom korostan sanoja PIENIÄ MÄÄRIÄ, ei tarkoita kilokaupalla päivittäin) 1v synttäreistä alkaen koska mielestäni ei oo mitään syytä alkaa totaalilinjalle tässä asiassa. En näe syytä miksi pantata ne täydellisesti pois lapsen elämästä.

Muita, noh, en tiiä. Anopin mielestä ehkä oon p mamma kun kuopus nukkuu meidän välissä ja imetän sitä vielä, hän täyttää kesällä 2v.

Niin no tuli yks vielä mieleen. 4v saa ulkoilla yksin omassa pihassa. NIin ja kun sataa niin en lähde lasten kanssa ulos, en vaikka satais viikon putkeen.

NIin ja vielä yks: käytän lastenohjelmia lapsenvahtina.

Viimeksi muokattu:
Voisinpa jakaa muutaman asian, joilla olen jo kovin ehtinyt järkyttää anoppia/ pikkutarkkaa terveydenhoitajaa/ kohtalotoveria palstalla. Menossa mulla on vasta yhdeksäs raskausviikko, ja nyt jo oon lähtökohtaisesti aivan hunningolla! :kieh:

- Tein mieheni kanssa suunnitellun lapsen, vaikka en ole käynyt koulujani loppuun, kerryttänyt pesämunaa ja ostanut asuntoa. Tästä syytä minua voidaan siis syyttää suunnitelmallisesta yhteiskunnan varoilla pummimisesta, eikä lapseni tule koskaan ymmärtämään työnteon tärkeyttä.
- Sairastan masennusta ja paniikkihäiriötä, ja minun lapseni tulee alusta saakka näkemään kuinka äitiäkin joskus pelottaa ja surettaa. Huolimatta siitä kuinka paljon rakkautta, ymmärrystä, läsnäoloa ja tukea tulen lapselleni antamaan, tulee hänestä varmana turvaton, pelokas ja häiriintynyt raukka.
- Raskauduin ensimmäisestä yrityskierrosta, mikä on suorastaan loukkaus kaikkia niitä kohtaan, joille lapsen saaminen ei ole yhtä helppoa. Minun lohduttavat sanani eivät enää merkitse mitään, sillä miten minä enää koskaan voisin ymmärtää muunlaisia ihmisiä. Minun varmaan sietäisi hävetä ylenpalttista hedelmällisyyttäni, ettei kenellekään vaan tule paha mieli kun joutuvat vauva-palstalla kuulemaan vauva-uutisia. Noin yleensäkin lapsettomuudesta kärsineet tulevat olemaan parempia äitejä, emmekä me helpolla raskaaksi tulleet arvosta omaa lastamme yhtä paljon kuin he.
- Minulle ei ole ihan sama onko lapseni tyttö vai poika. Haluaisin tytön, sillä uskoisin nauttivani "tyttöjen jutuista" enemmän kuin "poikien jutuista". Varmana rakastaisin poikaa aivan yhtä paljon ja oppisin paljon uusia ilonaiheita ajan kuluessa, mutta ennakkoasenteeni varmana vaikuttaa lapsen itsetunnon kehitykseen negatiivisesti.
- Minä en halua sairaalaan synnytyksen jälkeen vierailulle ketään muuta kuin mieheni. Haluan ensimmäiset päivät tai jopa viikot pitää lapsen itsekkäästi itselläni ja miehelläni, ja esittelen muulle suvulle vasta kun olen toipunut synnytyksestä.
- Anopille en haluaisi lasta esitellä koskaan. Hän on katkaissut kaikki välit minuun, ja sanoo minun tekevän mieheni onnettomaksi. En haluaisi sellaista ilkeää ja totuutta vääristelevää ihmistä lapseni lähelle koskaan, vaikka sillä päätöksellä riistäisinkin lapseltani yhden isovanhemman.
- Aion hakea vakitöitä raskaana ja valehdella työnantajalleni raskaudesta. Mikäli saan paikan, teen töitä muutaman kuukauden ja jään surutta vuodeksi-kahdeksi lapsen kanssa työnantajan rahoilla.

Okei, saa antaa tulla :LOL:

hereiam
meillä ei pestä hampaita läheskään joka päivä
meillä ei ulkoilla läheskään joka päivä
lapset syö paljon keksiä ja pullaa, mehua
kiroilen kuin seilori
piirrettyjä saavat katsoa niin paljon kuin tahtovat
lapsistani (3) kaikki ovat mummolassa VÄHINTÄÄN kerran viikossa,
ja yökylä hommatkin on alotettu jo ennen kuukauden ikää.

äippä määki
-purkkimuonat
-kiroilu
-eineksiä
-pitsaa vuodenikäiselle
-lasi viiniä vkonloppuna
-mää syön karkkia ja suklaata salaa muksuilta ja jätskii kans
-ei kestoilua ikinä
-yökyläily, keskimmäisellä jopa 4kk vanhana!!! Oli hyvä keikka, tulimme tosin yöks kotiin omalla autolla, eli ei ollutkaan yökyläily :)

Donatella
Mun mielestä tärkeintä on rakkaus lastaan kohtaan ja sen osoittaminen niin usein kuin mahdollista. Ja että on puhdasta vaatetta ja puhdas koti, ja lapsi saa masun täyteen. Kuulostaa ihanalta kun lasten kanssa vietetään välillä yökkäripäivää ja kun äiti hassuttelee lapsensa kanssa. Heille jokka syöttää "liian usein" eineksiä, mitä jos tekisitte ison keiton josta vois vain lämmitellä lautasellä? Mun mielestä eineksetkin on turvallisia ja tutkittuja, mitä väliä jos sellasta välillä saa.
-Unohdan usein antaa d-vitamiinitipat
-Kiroilen ja huudan välillä niin että naapurit kuulee
-Ei vaunuilla päivittäin eikä vauva nuku päikkäreitään ulkona kuin hyvin harvoin.
-Saunassa oli 3kk ekan kerran ja siitä lähtien viikoittain toisen kylvetyksen yhteydessä saa olla saunan ylimmällä lauteella sylissä.
-Ollaan hankittu raskaaksitulon jälkeen kissa ja koira, ennestään oli yksi koira.
-Ollaan joskus yömyöhään kavereilla/anoppilasssa ja vauva tulee kantokopassa mukana.

"piu"
Lapset lähtivät juuri mummolaan yli viikoksi. Ja ovat vielä normaalisti arkisin päiväkodissakin! En siis jaksa hoitaa lapsia itse enkä välitä heistä.

Huudan ja suutun lapsilleni, daah. Päälle pääteeksi tungen aamupalallai kurkusta alas sokerijogurttia ja joskus huuhdon suuni viinillä viikonloppuisin.

Olen köyhä opiskelija, lapsilla on siis todella huonot lähtökohdat elämälleen.

Ja lälläslää, opiskelen kasvatusalaa :p Että sorry, voi olla, että teidänkin lapset joutuu mun käsiini joskus! Tai saatanpa neuvoa jotain äitiparkaa joskus kasvatusongelmissa.

JepJep..
Huomaa ainakin ylemmän kirjotuksesta että kyllä, olet köyhä opiskelija jolla on lapsia.
(Kutsutaan yleensä äidiksi..)

Jospa 10vuoden päästä tunnet olevasi paska "mutsi", kun" lapsesi" välittää jo aivan eri ihmisistä.

"vieras"
Mä rutistin lasta tukasta, kun oli ihan ylivilli eikä totellut. En siis tukistanut, vaan otin kiinni ja sain lapsen kuuntelemaan. Nyt kuuntelee puhetta jo ilman että tarvii häneen koskeakaan. En ollu mielestäni paska mutsi kun sain homman toimimaan.

Yhteistyössä