V
"vieras"
Vieras
Silti moni sanoo pokerilla, että "isovanhemmilla on todella läheinen suhde lapseeni, koska näkevät melkein joka viikko":
Minulla on 2 lapsenlasta (ja pedanttien mieleksi, toinen ei-biologinen) joita tapaan vain noin kerran viikossa. Luonnollisesti suhde heihin on toistaiseksi etäisempi kuin lapsenlapsiin joiden jokaisessa arkipäivässä olen läsnä.
Toivottavasti aika korjaa sen.
Mutta ei aina - maailma on pullollaan etäisovanhempia, jotka eivät Aidosti lapselle läheisiä, vaikka Valtavasti Rakastavatkin.
![]()
No mun vanhemmat näkee lapsenlastaan kerran kuukaudessa ja ovat kyllä AIDOSTI lapselle läheisiä ja muutenkin toi sun väite on ihan tuulesta temmattu. Ei läsnäolo yksinään tee ihmissuhteista läheisiä, kyllä siihen vaikuttaa muutkin asiat. Mun vanhemmat siis näkee lapsenlastaan kerran kuukaudessa ja on mun lapselle ne ykkösisovanhemmat, vaikka miehen vanhemmat näkee lastani paljon useammin. Heille vaan ei ole tullut sellaista sidettä lapseen, johtunee juurikin heidän erilaisesta luonteestaan kuin omien vanhempien. Hieno, rakastava suhde tosin on heilläkin, mutta läheisempiä ovat ne, jotka asuvat fyysisesti kauempana ja näkevät harvemmin.