Häiriintynyt kiintymyssuhde jos jättää pienen vauvan yöksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26138996]Kuulostat ihan lastenlastesi toiselta äidiltä tollaisten kommenttien kera. Esim. se, että koet syyllisyyttä jos näet lastenlapsiasi 1-2krt/viikossa voisi tulla lasten etävanhemmalta, ei isovanhemmalta. Eli jos olet lapsille varaäiti, niin olet kai myös lasten toisille vanhemmille enemmän kuin anoppi?

:D[/QUOTE]

En koe syyllisyyttä vaan haikeutta.
Siinä iso ero.

:)

Ja tässä taas yksi paskaketju jossa loka lentää näiltä ei edes oikean nimimerkin takaa huutelijoilta( vai tulevatko vaan nimettöminä kun eivät kehtaa tällaista skeidaa laittaa omissa nimissä...). Mummeliisalle jaksamista toivottomalta näyttävässä suossa jonkun täyden tanopään kanssa, mikä lienee huutelija, varmaan joku lääkitys, pakko olla.

Anteeksi mutta ihan naurettavaa. Kävisitte edes sitten asiallista keskustelua oikeista aiheista eikä tällaista sekopäistä jauhantaa missä ei ole päätä eikä häntää....

Aiemmin yhteisö hoiti yhdessä lapset ja on jopa tutkimustietoa siitä että alkuperäiskansoilla esimerkiksi sisarukset hoitavat ja imettävät toistensa lapsia ja koko kylä hoitaa. Pimeinä vuosisatoina lapset lähetettiin heti syntymästä imettäjälle kaikilla joilla siihen varaa oli ja ne saatiin sieltä kolmivuotiaina takaisin kun olivat "tulleet ihmisiksi". 50-luvulla naisen tehtävä oli palvella miestä kodinkoneiden jatkeena kotona ja monikohan tänkin ketjun vänkääjistä on jämähtänyt ihan väärälle vuosikymmenelle tai vuosisadalle, vai pitäisikö sanoa vuosituhannelle??

Nyt eletään 2000-lukua, meillä on pyrkimys tasa-arvoon ja siihen että jokainen perhe pystyy tekemään omat valintansa. Olisihan se helvetin hienoa jos yhteiskunta olisi rakennettu lapsikeskeisesti, äidit voisivat imettää töissä ja lasten hoitopaikat olisivat vanhempien työpaikkojen yhteydessä ja olisi rahaa olla pitkään kotona lasten kanssa ja kaikki äidit olisivat iloisia ja jaksavia ja viihtyisivät aina kotona lasten kanssa. Aikamoinen utopia!

Ihmetyttää miksi yhteiskuntamme on rakennettu niin että siinä ei ole lapsille ja äideille paikkaa, lapset suljetaan kotiin ja monien mielestä äiditkin kuuluvat sinne, aivan kuin äidiltä loppuisivat ihmisoikeudet kokonaan lasten takia. Jos joku haluaa lapsensa yöhoitoon niin tekee niin ja kantaa siitä itse vastuun ja jos joku haluaa lapsensa kanssa olla 24/7 niin sama juttu. Kuka meistä on niin hyvä että on varaa ruveta ketään toisia tästä asiasta arvostelemaan?

Ainakaan jos on empatiaa ja järkeä jaettu muutenkin kuin lusikalla. Koska jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa, se on ainakin varma asia tässä maailmassa!

Sen sijaan en usko, että äidin ja lapsen suhde kehittyy läheiseksi mikäli he tapaavat parin viikon välein muutaman tunnin ajan.
Se toki valitettavaa.

Minä uskon, että omilla vanhemmillani on läheinen suhde mun lapseeni, vaikka näkevät kerran kuukaudessa muutaman päivän-viikon ajan. Jos sinä et sitä usko, niin se ei mun maailmaa hetkauta, mutta älä tule väittämään mulle minkälainen mun vanhempieni suhde on lapseeni, kun sinä et sitä tiedä.

Ihme otus: kyllä tuon sinun määrittelemästi "huutelijan" mielipiteet ja perustelut ovat huomattavasti vahvemmat ja järkevämmät kuin Mummeliisan. Luitkohan nyt ihan varmasti, mistä keskustellaan? Luepa uudestaan: mummeliisallehan tuo asia ei tunnu menevät perille, ei ilmeisesti sinullekaan.

Ja hei: ei kaikilla ole nimimerkkiä, ei minullakaan, enkä takuuvarmasti aio hankkiakaan.

Kaikkea hyvää teille! :) Ja haleja ja puseja ja ihania hetkiä perheidenne kanssa.

[QUOTE="vieras";26139088]Minä uskon, että omilla vanhemmillani on läheinen suhde mun lapseeni, vaikka näkevät kerran kuukaudessa muutaman päivän-viikon ajan. Jos sinä et sitä usko, niin se ei mun maailmaa hetkauta, mutta älä tule väittämään mulle minkälainen mun vanhempieni suhde on lapseeni, kun sinä et sitä tiedä.[/QUOTE]

Sittenhän kaikki on hyvin ja ap:n kysymykseen voi vastata ettei kiintymyssuhde kärsi eroista.

[QUOTE="vieras";26139097]Jossain viestissä urputit, että ehkä aika korjaa... kyllä se kuulostaa syyllisyydeltä enemmän kuin haikeudelta. Kuulostaa itseasiassa pelottavalta, että jonkun mielenterveys on niin huteralla pohjalla että pitää nähdä isoäitiä kerran päivässä tai enemmän, jotta ei tulisi vaurioita.[/QUOTE]

Onpas sinulla omalaatuisia johtopäätäksiää.
Ne niin kaukana itse tekstistä etten osaa vastata oikein mitään.
Totean vain ajattelumaailmasi kovin erilaiseksi kuin omani. Itselle ei tulisi mieleenkään ajatella että jonkun pitäisi nähdä isoäitiä päivittäin mielenterveytensä vuoksi.

:D

Ja tässä taas yksi paskaketju jossa loka lentää näiltä ei edes oikean nimimerkin takaa huutelijoilta( vai tulevatko vaan nimettöminä kun eivät kehtaa tällaista skeidaa laittaa omissa nimissä...). Mummeliisalle jaksamista toivottomalta näyttävässä suossa jonkun täyden tanopään kanssa, mikä lienee huutelija, varmaan joku lääkitys, pakko olla.

Anteeksi mutta ihan naurettavaa. Kävisitte edes sitten asiallista keskustelua oikeista aiheista eikä tällaista sekopäistä jauhantaa missä ei ole päätä eikä häntää....

Aiemmin yhteisö hoiti yhdessä lapset ja on jopa tutkimustietoa siitä että alkuperäiskansoilla esimerkiksi sisarukset hoitavat ja imettävät toistensa lapsia ja koko kylä hoitaa. Pimeinä vuosisatoina lapset lähetettiin heti syntymästä imettäjälle kaikilla joilla siihen varaa oli ja ne saatiin sieltä kolmivuotiaina takaisin kun olivat "tulleet ihmisiksi". 50-luvulla naisen tehtävä oli palvella miestä kodinkoneiden jatkeena kotona ja monikohan tänkin ketjun vänkääjistä on jämähtänyt ihan väärälle vuosikymmenelle tai vuosisadalle, vai pitäisikö sanoa vuosituhannelle??

Nyt eletään 2000-lukua, meillä on pyrkimys tasa-arvoon ja siihen että jokainen perhe pystyy tekemään omat valintansa. Olisihan se helvetin hienoa jos yhteiskunta olisi rakennettu lapsikeskeisesti, äidit voisivat imettää töissä ja lasten hoitopaikat olisivat vanhempien työpaikkojen yhteydessä ja olisi rahaa olla pitkään kotona lasten kanssa ja kaikki äidit olisivat iloisia ja jaksavia ja viihtyisivät aina kotona lasten kanssa. Aikamoinen utopia!

Ihmetyttää miksi yhteiskuntamme on rakennettu niin että siinä ei ole lapsille ja äideille paikkaa, lapset suljetaan kotiin ja monien mielestä äiditkin kuuluvat sinne, aivan kuin äidiltä loppuisivat ihmisoikeudet kokonaan lasten takia. Jos joku haluaa lapsensa yöhoitoon niin tekee niin ja kantaa siitä itse vastuun ja jos joku haluaa lapsensa kanssa olla 24/7 niin sama juttu. Kuka meistä on niin hyvä että on varaa ruveta ketään toisia tästä asiasta arvostelemaan?

Ainakaan jos on empatiaa ja järkeä jaettu muutenkin kuin lusikalla. Koska jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa, se on ainakin varma asia tässä maailmassa!

Ja mitäköhän merkitystä sille on, onko tänne kirjautunut vai ei? Tännehän voi ihme otuskin olla kirjautuneena nimellä Mikki Hiiri ja olla taustoiltaan 15-vuotias liimanhaistelija, ei se mustana kirjoittaminen mitään takaa :D

Ihme otus: kyllä tuon sinun määrittelemästi "huutelijan" mielipiteet ja perustelut ovat huomattavasti vahvemmat ja järkevämmät kuin Mummeliisan. Luitkohan nyt ihan varmasti, mistä keskustellaan? Luepa uudestaan: mummeliisallehan tuo asia ei tunnu menevät perille, ei ilmeisesti sinullekaan.

Ja hei: ei kaikilla ole nimimerkkiä, ei minullakaan, enkä takuuvarmasti aio hankkiakaan.

Kaikkea hyvää teille! :) Ja haleja ja puseja ja ihania hetkiä perheidenne kanssa.

Ihanaa, vihdoinkin joku, joka ymmärtää mun pointin eikä vaan laput silmillä puolusta mustaa nimimerkkiä! :D Huh, palautit luottamukseni ihmiskuntaan, kiitos! :D

[QUOTE="vieras";26139128]No sinunko mielenterveys siinä sitten vaatii korjaamista vai mikä?

Ei kai kenenkään mielenterveys ollut viestissäni missään kohdin mainittuna?
Kun kirjoitan "suhde" tarkoitan "suhdetta", en mielenterveyttä. Ymmärrän, että jos tulkinta noin "vapaata" niin viestit epäilemättä muutenkin kovin vaikeaselkoisia...

Ei kai kenenkään mielenterveys ollut viestissäni missään kohdin mainittuna?
Kun kirjoitan "suhde" tarkoitan "suhdetta", en mielenterveyttä. Ymmärrän, että jos tulkinta noin "vapaata" niin viestit epäilemättä muutenkin kovin vaikeaselkoisia...

Oletko koskaan miettinyt, että kirjoittaisit hieman selkokielisemmin? Tuo sinun tyylisi jättää asioita tulkinnanvaraan varmaan palvelee sun tarkoitusperiä silloin kun yrität täällä huudattaa porukkaa, mutta jos oikeasti haluat keskustella ihmisten kanssa niin voisit kirjoittaa ihan kokonaisia lauseita. Viestissä 165 kirjoitat "Aika ehkä korjaa. Ehkä ei." ja tulkitsin sen siten, että aika korjaa traumat/vauriot mitä tosta teidän vähännäkemisestä jäi, ehkä ei. Eli et missään vaiheessa sano, että korjaa suhteen, miksi et? Jos siis ajattelet suhdetta.

[QUOTE="vieras";26139232]Oletko koskaan miettinyt, että kirjoittaisit hieman selkokielisemmin? Tuo sinun tyylisi jättää asioita tulkinnanvaraan varmaan palvelee sun tarkoitusperiä silloin kun yrität täällä huudattaa porukkaa, mutta jos oikeasti haluat keskustella ihmisten kanssa niin voisit kirjoittaa ihan kokonaisia lauseita. Viestissä 165 kirjoitat "Aika ehkä korjaa. Ehkä ei." ja tulkitsin sen siten, että aika korjaa traumat/vauriot mitä tosta teidän vähännäkemisestä jäi, ehkä ei. Eli et missään vaiheessa sano, että korjaa suhteen, miksi et? Jos siis ajattelet suhdetta.

:)[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";26139249]Todella hieno loppukaneetti, oikein täällä seisaaltani aplodeeraan.

Pahoittelen, mutta se vain oli niin hauska ja varmaan sinustakin olisi jos tuohtumukseltasi pystyisit katsomaan vähän ulkoapäin:

Aggressiivisella ad hominemilla argumentoiva luennoimassa sormi pystyssä "Mutta jos oikeasti haluat keskustella ihmisten kanssa..."

[QUOTE="vieras";26139325]Näin ulkopuolelta voi saada senkin vaikutelman, että tuohtunein kommentoija on Mummeliisa. Mutta vaikutelmani on tietysti väärä.[/QUOTE]

Sama vaikutelma on täällä.

Pahoittelen, mutta se vain oli niin hauska ja varmaan sinustakin olisi jos tuohtumukseltasi pystyisit katsomaan vähän ulkoapäin:

Aggressiivisella ad hominemilla argumentoiva luennoimassa sormi pystyssä "Mutta jos oikeasti haluat keskustella ihmisten kanssa..."

Minä en ole missäään vaiheessa menettänyt malttiani, minä nautin kunnon väittelystä enkä pidä sitä minään tappeluna. Minä en myöskään ikinä alennu keskustelussa siihen, että heittelen alentavia kommentteja tai vajavaisia, tulkinnanvaraisia lauseita ja sitten kun vastapuoli tulkitsee ne eri tavalla kuin olin ajatellut, niin kiistän kaiken ja ihmettelen... Mutta no, meitä on niin moneen junaan. Mukava kuitenkin huomata, että mun käsitykseni sinusta on ihan oikea; et kestä vastaväittelijää, joka ei samalla kunnioita sinua taivaisiin mustana nimimerkkinä, vaan kohtelee sinua kuin ketä tahansa tällä palstalla keskustelijaa ja joka lisäksi osaa väittelyn jalon taidon eikä piilota taitamattomuuttaan lopulta lauseeseen sivistyssanoja, jotka ei tässä tapauksessa pidä edes paikkaansa. :) Ja onko yhtäkään ketjua, missä et viljelisi tuota ad hominem -juttua? Eipä taida olla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä;26139357:
Sama vaikutelma on täällä.

Ihan oikeassa te olette, kyllä se tuohtunut on, mutta tekee kaikkensa sen peitelläkseen. Eikä varmasti sitä ikinä tunnusta ja kohta täällä on ketju täynnä mustia puolustamassa Mummeliisaa. Huvittavaa :)

Mun mielestä kiintymyssuhde ei kärsi, jos äiti lähtee esimerkiksi vauvan jo yöunille mentyä johonkin ja paikalla on joku, joka voi imettää lasta. Itse lähdin joskus baariin vauvan mentyä nukkumaan ja tulin yöllä takaisin. Vauva oli herännyt kerran sinä aikana. En koe että kiintymyssuhteemme olisi kärsinyt tämän johdosta.

[QUOTE="vieras";26139377]Minä en ole missäään vaiheessa menettänyt malttiani, minä nautin kunnon väittelystä enkä pidä sitä minään tappeluna. Minä en myöskään ikinä alennu keskustelussa siihen, että heittelen alentavia kommentteja tai vajavaisia, tulkinnanvaraisia lauseita ja sitten kun vastapuoli tulkitsee ne eri tavalla kuin olin ajatellut, niin kiistän kaiken ja ihmettelen... Mutta no, meitä on niin moneen junaan. Mukava kuitenkin huomata, että mun käsitykseni sinusta on ihan oikea; et kestä vastaväittelijää, joka ei samalla kunnioita sinua taivaisiin mustana nimimerkkinä, vaan kohtelee sinua kuin ketä tahansa tällä palstalla keskustelijaa ja joka lisäksi osaa väittelyn jalon taidon eikä piilota taitamattomuuttaan lopulta lauseeseen sivistyssanoja, jotka ei tässä tapauksessa pidä edes paikkaansa. :) Ja onko yhtäkään ketjua, missä et viljelisi tuota ad hominem -juttua? Eipä taida olla. :)[/QUOTE]

Minusta se on aina herttaista kun joku skitsahtaa asiasta ja alkaa argumentoimaan "sinä olet sellainen ja henkilösi tuollainen". Se on retorinen klassikko joka huvittaa vähän samaan tapaan kuin muukin tilannekomiikka.

Toki sen voi ajatella "alentumisenakin" tyyliin "minä en ikinä myöntäisi että minulla ei ole perusteita väitteelleni, joten yritän kiertää sen keksimällä loukkauksia toisen keskustelujan persoonasta" ja tarkkaan ottaen se sitä kai onkin...
Eli itse en taitaisi sitä keskustelussa itselleni sallia.

Sen sijaan sallin itselleni kyllä huvittumisen sellaisessa tilanteessa, missä siihen törmään.
Se ON hauska retorinen lapsus.

Minusta se on aina herttaista kun joku skitsahtaa asiasta ja alkaa argumentoimaan "sinä olet sellainen ja henkilösi tuollainen". Se on retorinen klassikko joka huvittaa vähän samaan tapaan kuin muukin tilannekomiikka.

Toki sen voi ajatella "alentumisenakin" tyyliin "minä en ikinä myöntäisi että minulla ei ole perusteita väitteelleni, joten yritän kiertää sen keksimällä loukkauksia toisen keskustelujan persoonasta" ja tarkkaan ottaen se sitä kai onkin...
Eli itse en taitaisi sitä keskustelussa itselleni sallia.

Sen sijaan sallin itselleni kyllä huvittumisen sellaisessa tilanteessa, missä siihen törmään.
Se ON hauska retorinen lapsus.

Siis itsehän sinä olet heitellyt subjektiivisia kokemuksiasi keskusteluun, nytkö sitten persoonaasi ja niitä ei kuitenkaan olisi saanut ottaa mukaan argumentteihin? Tein käyttäytymismallistasi kommentteja sen mukaan, kun jaoit mielipiteitä ja omia kokemuksiasi. Jos ne eivät pidä paikkaansa, niin mikset sitten joko kumoa niitä tai myönnä, että jollain toisella voisi ollakin parempaa tietoa/kokemusta tästä aiheesta?

Ja huvittavinta tässä(kin) väittelyssä on huomata, että kun sinulta loppuu vastaväitteet, alat repiä noita sivistyssanoja. Keneen luulet niillä tekeväsi vaikutuksen? Ei kaikki keskustelijat ole sua puolta nuorempia, äidinkieltä taitamattomia tyyppejä eli et sinä niillä ketään pelota tässä ketjussa :)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä