Huh, kyllä sai pelätä! Kaverin kyydistä selviydytty.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Huhhuh, oli kyllä tänään hikikarpalot otsalla, kun palasin ystävättäreni kanssa kotiin Tampereelta.
Ajelimme motaria pitkin Tampereelta Helsinkiin ja meidän auto oli miehellä käytössä, joten olimme ystävättäreni autolla.
Tiesin jo vuosien takaa, että hänellä on raskas kaasujalka, mutta kolmenkympin jälkeen se on tuntunut tulevan entistä raskaammaksi.
Tulimme tosiaan motaria ja kertaakaan nopeusmittari ei laskenut alle 150 km/h, lukuunottamatta pakollisia jarrutuksia. Suurimman osan matkasta ystäväni päästeli sellaista 160-170 km/h kaistoilla poukkoillen ja välillä rajujakin kaistanvaihtoja tehden. Välillä "vingutettiin" 185 km/h, joka oli varmaan suurin nopeus, jonka tuolla autolla pääsi. Ja hänen autonsa on vm. -99 Mitsubishi, olisiko malli sitten Carisma?
Pienemällä tiellä ajeltiin sitten 80 alueella 130-140 km/h ja ohitukset ihan älyttömiä!
Myös kaupunkiajo oli aikamoinen farssi; kauheat kiihdytykset, nopeutta välillä 70km/h liikennevalojen välillä, jos oltiin jonon kärjessä ja risteyksistä/liittymistä meinasi ajella koko ajan ohi.. . HUHHUH!
Ei tarvitse tämän kaverin kyydillä liikkua vähään aikaan!
MITEN JOKU OIKEASTI AJAA NÄIN?

"bbb"
Pitäis olla pakollinen kertauskurssi autokoulussa viiden vuoden välein. Kaikille. Vähän asennekasvatusta. Meillä ammattilaisilla se jo onkin, viisi päivää koulutusta viiden vuoden aikana.

Anteeksi, mutta miksi et huomauttanut asiasta hänelle?
Itse ainakin suunnilleen panikoisin sen verta näkyvästi, että kuski varmasti ymmärtäisi, etten koe oloani turvalliseksi.

ap.
Anteeksi, mutta miksi et huomauttanut asiasta hänelle?
Itse ainakin suunnilleen panikoisin sen verta näkyvästi, että kuski varmasti ymmärtäisi, etten koe oloani turvalliseksi.
En tiedä, ehkä osaksi sen takia, että kaverini puhui paljon samaan aikaan ajaessaan ja toiseksi siksi, että menin jonkinlaiseen "paniikkiin", etten oikein osannut sanoa, enkä tehdä mitään.
Ja minulla on myös jotenkin semmoinen asenne, etten haluaisi toisten ajo-, tai muihinkaan tapoihin puuttua.
Tyhmää kyllä, tiedän.

"vieras"
En tiedä, ehkä osaksi sen takia, että kaverini puhui paljon samaan aikaan ajaessaan ja toiseksi siksi, että menin jonkinlaiseen "paniikkiin", etten oikein osannut sanoa, enkä tehdä mitään.
Ja minulla on myös jotenkin semmoinen asenne, etten haluaisi toisten ajo-, tai muihinkaan tapoihin puuttua.
Tyhmää kyllä, tiedän.
Joko avaat suusi tai pahimmassa tapauksessa menetät henkesi,saat valita ihan vapaasti mitä teet.

"vieras"
Kuulostaa niin mun ystävältä, hän painoi kanssa menemään kaasu pohjassa ja tuntu, ettei välittänyt muista tienkäyttäjistä ollenkaan. kaahasi eräänä elokuun aamuna töistä kotiin ja mutkan takana olikin hirvi vastassa... ei ollut kiire enää

"hui"
Se on kamalaa olla huonon kuskin kyydissä ja pelätä henkensä puolesta! Kerran itse istuin ystävän kyydissä samaisella tieosuudella kuin ap, no hän ei mennyt noin paljoa yli rajoitusten, ehkä n. 130-140km/h, mutta aivan edellä ajavan takapuskurissa kiinni! Itse puristin penkkiä rystyset valkoisena, ja kaksi kertaa sanoin ystävälle että pitäisikö jättää vähän turvaväliä, mutta ystävän vastaus oli että no ajaahan noi muut yhtä kovaa että tässä vaan menen virran mukana, kyllä mä ohi menen ennen kuin päälle ajan! Mikä ihmeen logiikka tuossa on?! Mitä jos siellä tiellä on tapahtunut vaikka onnettomuus ja edellä ajava jarruttaa niin noissa nopeuksissa ollaan heti perässä ja jälki varmaan aika pahaa... Kaupunkiajossa oli ihan samanlainen kuin ap:n ystävä. No hengissä selvittiin, mutta en toista kertaa enää kyytiin lähde, ja aina myös pelottaa ystävän puolesta kun hän ajelee paljon pitkiä matkoja...

^Äitini on nätä edellä ajavan puskurissa kiinni ajavia. Useasti olen huomauttanut, minä ja muut, mutta suuttuu (jos huomauttaja minä) tai myötäilee, mutta ei reagoi (jos huomauttaja esim. mieheni). Muistan kun kerran lapsena poliisi pysäytti meidät ja huomautti asiasta, ei mitään vaikutusta. Ihan kamala tilanne kun joutuu pelkäämään aina kun äiti on liikenteessä :(. Omasta mielestään on niin hyvä kuski, eikä ota minkäänlaisia ohjeita vastaan ainakaan minulta, kun itsellään on kuulemma niin monta kymmentä vuotta enemmän kokemusta ajamisesta kuin minulla.

ap.
[QUOTE="hui";26127254]Se on kamalaa olla huonon kuskin kyydissä ja pelätä henkensä puolesta! Kerran itse istuin ystävän kyydissä samaisella tieosuudella kuin ap, no hän ei mennyt noin paljoa yli rajoitusten, ehkä n. 130-140km/h, mutta aivan edellä ajavan takapuskurissa kiinni! Itse puristin penkkiä rystyset valkoisena, ja kaksi kertaa sanoin ystävälle että pitäisikö jättää vähän turvaväliä, mutta ystävän vastaus oli että no ajaahan noi muut yhtä kovaa että tässä vaan menen virran mukana, kyllä mä ohi menen ennen kuin päälle ajan! Mikä ihmeen logiikka tuossa on?! Mitä jos siellä tiellä on tapahtunut vaikka onnettomuus ja edellä ajava jarruttaa niin noissa nopeuksissa ollaan heti perässä ja jälki varmaan aika pahaa... Kaupunkiajossa oli ihan samanlainen kuin ap:n ystävä. No hengissä selvittiin, mutta en toista kertaa enää kyytiin lähde, ja aina myös pelottaa ystävän puolesta kun hän ajelee paljon pitkiä matkoja...[/QUOTE]

Juu, no tämä ystäväni on maalaiskaupungista ja ilmeisesti siellä voi ajaa tuolla lailla, kuin hän ajoi kaupungissa.
Eikä isolla tiellä ne ajotaidot niin huonot ole, mutta tuo ÄLYTÖN ylinopeus ja jatkuva ohittelu.
Huh, ensi kerralla mennään kyllä minun autollani!

Mun kyydissä sitten saiskin pelätä ihan eri syystä... Kun mä haluaisin ajaa aina vaan korkeintaan 80km/h :LOL:

Mutta joo, tiedän tunteen... On järkyttävää istua kyydissä kun toinen ajaa kuin mikäkin mielipuoli :x

ap.
Mun kyydissä sitten saiskin pelätä ihan eri syystä... Kun mä haluaisin ajaa aina vaan korkeintaan 80km/h :LOL:

Mutta joo, tiedän tunteen... On järkyttävää istua kyydissä kun toinen ajaa kuin mikäkin mielipuoli :x
Mielummin noin päin, kuin ,että ajaa hillitöntä ylinopeutta.
Kun päästiin motarilta ja tuli pienemmät nopeusrajoitukset, ajattelin, että hillitsee, mutta ei, 80 alueellakin vauhtia oli yli 130 km/h...

Yhteistyössä