Kakkutaitureita paikalla? vinkkejä aloittelijalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ajattelin tehdä ristiäisiin kakut itse, jotain tämän tapaista:

http://4.bp.blogspot.com/-hAhJESnsP7Q/TlKYWrheR8I/AAAAAAAABbI/DN7K0lUWlM0/s1600/elok+020p.JPG

Olen tehnyt paljon tavallisia täytekakkuja, mutta en koskaan tuollaista. Tehdäänkö noissa siis ensin ihan ns. tavallinen täytekakku, ja päälle tulee sitten vaan se kuori? mistä tuo kuori kannattaa tehdä, sokerista vai marsipaanista? mitä tulee kuoren ja kakun "väliin", kermavaahtokerros vai mitä? kaikki vinkit on tervetulleita :) ristiäisiin on monta kuukautta, mutta ajattelin tehdä harjoituskakkuja sitä ennen...

Kuoren ja kakun väliin tulee suolattomasta voista ja tomusokerista vatkattu seos, jonka voi maustaa esim. sitruunalla tai vaniljalla. Marsipaani vai sokerikuorrute, lähinnä makukysymys. Marsipaani myös paksumpaa.

kinuskikissalla ja ullanunelmalla on netissä mun mielestä aika hyviä vinkkejä tän tapasiin kakkuihin ja noita kuoria voi ostaa valmiina, esim. confetista, on vaahtokarkkimassaa, sokerimassaa, marsipaanimassaa jne. myös täytevaihtoehtoja löytyy ainakin kinuskikissalta tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26123300:
Kuoren ja kakun väliin tulee suolattomasta voista ja tomusokerista vatkattu seos, jonka voi maustaa esim. sitruunalla tai vaniljalla. Marsipaani vai sokerikuorrute, lähinnä makukysymys. Marsipaani myös paksumpaa.

Ok! olisko jollain antaa tai linkata ohjetta tuollaiseen seokseen, en ainakaan heti googlailulla löytynyt. Olen tekemässä 4 munan kakkuja.

[QUOTE="vieras";26123315]kinuskikissalla ja ullanunelmalla on netissä mun mielestä aika hyviä vinkkejä tän tapasiin kakkuihin ja noita kuoria voi ostaa valmiina, esim. confetista, on vaahtokarkkimassaa, sokerimassaa, marsipaanimassaa jne. myös täytevaihtoehtoja löytyy ainakin kinuskikissalta tosi paljon.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä! pitääkin heti tilata muutama juttu....

Kaupan hyllystä löytyy nykyään "kaulintamassaa" valmiina pakettitavarana, mutta sen maku on musta aika kamala, testasin. Paremmanmakuinen tulee jos vaan viitsii tehdä itse esim. vaahtokarkkitaikinan. Tosin siinä saa jännittää sitä onnistumista vähän enempi... Tämmöinen kommentti vaan matkan varrelta.

[QUOTE="vieras";26123316]Ok! olisko jollain antaa tai linkata ohjetta tuollaiseen seokseen, en ainakaan heti googlailulla löytynyt. Olen tekemässä 4 munan kakkuja.[/QUOTE]

Kinuskikissan sivuilta löytyy. TOSIN itse lisään seokseen enemmän vettä, koska muuten sitä on äärimmäisen vaikea levittää kakulle. Lisäksi auttaa se, että kastaa veistä/lastaa kuumassa vedessä aina välillä kreemiä levittäessä. Itse en suosittele tuota kinuskikissan mainitsemaa kreemin "notkistamista" mikrossa, koska helposti menee koko kreemi pilalle ja sulaa... Kokemusta on :laugh:

Kinuskikissan sivuilta löytyy. TOSIN itse lisään seokseen enemmän vettä, koska muuten sitä on äärimmäisen vaikea levittää kakulle. Lisäksi auttaa se, että kastaa veistä/lastaa kuumassa vedessä aina välillä kreemiä levittäessä. Itse en suosittele tuota kinuskikissan mainitsemaa kreemin "notkistamista" mikrossa, koska helposti menee koko kreemi pilalle ja sulaa... Kokemusta on :laugh:

kattelin noita kinuskikissan sivuja ja löysin kyllä sen sokerikreemin ohjeen. Sekö se on? en nyt tajua miten pääsen niihin vanhoihin postauksiin, jos valitsen tuolta sivusta esim. "täytteet", niin näen vain yhden postauksen ja sen miljoona kommenttia.... :O

kiitos vinkeistä !

Yhteistyössä