Juhlien järjestäjä suuttui kun emme pääse juhliin, juhlat ilman lapsia

  • Viestiketjun aloittaja ugg olen puhunut
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
No onhan tuo lastenhoito-ongelma teillä tekosyy. Voisit palkata hoitajan jotta saisit viettää kahdenkeskistä aikaa miehes kanssa, mutta et ystävän häitä varten. Minusta kuulostaa sekä itsekkäältä että tekosyyltä.

Sitä kahdenkeskistä aikaa ei ehtisi viettää juhlista kotiin palattua, jos olisi se hoitaja lapsille aamuun asti?
Oletko yhtään tietoinen paljonko MLL hoitajat maksaa? Hienoa jos sinulla semmoinen summa rahaa että voit palkata hoitajan aina aamuun asti :)
Me valitettavasti vaikka ei sossu elättejä olla ja raha tienataan joka senttiä myöten itse (tuet =lapsilisä) niinei meillä ole varaa palkata moneksi tunniksi hoitajaa :(
Hoitaja pitäsi ihan kirjaimellisesti palkata 2 vuorokaudeksi.
Yhden 5 tuntia menee yhteen suuntaan ajomatkoihinkin eli yhteensä 10 tuntia, ei sieltä juhlista kehtaa tunnin jälkeen kadota :(
 
"..."
Suoraansanottuna, tuossa jos missä kuulostaa siltä että lapsia käytetään tekosyynä jäädä pois. :D Lapsenvahdin palkkaaminen olisi mahdollista mutta mielummin hyödynämme sen ajan johonkin muuhun, antaa kuvan ettet juuri ystäväsi suurta päivää arvosta. Ei olla juhlijaihmisiä eikä koskaan järjestetä itse juhlia...


Siis haloo. Tosiasia on että ette vaan halua mennä noihin juhliin ja nyt sait "lastenhoito-ongelmasta" hyvän keppihevosen tuohon. Ehkä ystäväsi tietää tämän juhlien karttelusi ja siksi häntä ärsyttää kun hän nytkin lukee lävitsesi?
Komppaan täysin. Ihan samat ajatukset tuli mieleen.
 
rietas
Jos olisitte vähän sosiaalisempia, niin saattaisi alkaa löytyä muitakin lastenhoitajia kuin MLL:n.

Sen kun väitätte, että lastenhoito-ongelma on syy, ettette juhliin pääse. Totuus kuitenkin on, kertomastasi päätellen, että teitä ei edes kiinnosta lähteä.

Se vaan, että jos heittäytyy epäsosiaaliseksi, niin pitää sitten hyväksyä se, ettei sitä seuraa ja apua heru sitten teillekään päin. Vastavuoroisuus, nimittäin.
 
[QUOTE="aapee";26122552]Jännä ;)
Miksi minä tai me emme saa valikoida mihin juhliin osallistumme, ilman "tekosyytä"
Miksi häät on juhla joihin tulee kutsu ja niihin on joidenkin mielestä "pakko" osallistua? Luulin aina ennen että kutsu on kutsu ei ilmoitus pakko saapua paikalle.
Miksi joidenkin on vaikea tajuta että meillä ei ehkä varaa muutenkaan kuin kerta vuodessa palkata se lastenhoitaja ja saada se vapaa-aika.
Aika erikoista että tämä sai palstalla moisen vastaanoton ;)
Näyttäkäähän minullekin sitten se lista missä sanotaan että juhlan järjestäjä saa valikoida tietyillä kriteereillä vieraansa mutta vierailla ei kieltäytymiseen sopivaa syytä ole ;)[/QUOTE]

Kukaan ei ole sanonut että juhliin on pakko osallistua, mutta itse voisit tässä (tai edes itsellesi) myöntää että käytät lapsia tekosyynä. Jos haluaisit, teillä olisi mahdollista osallistua mutta koska et tykkää juhlista, käytätte lastenvahtiajan mielummin johonkin muuhun. Ystävälle sitä ei toki kannata tunnustaa koska se on loukkaavaa, tosin veikkaisin että ystäväsi tuon tekosyysi jo tietääkin ja siksi on loukkaantunut.

Eikä siinä mitään, itsekin olen kieltäytynyt juhlista vedoten lastenhoito-ongelmiin silloin kun en ole halunnut juhliin osallistua.
 
tjaah
Mä olen lakannut osallistumasta häihin. Ihmisillä on niin hassuja kuvitelmia itsestään ja häistään, toisten pitäis tulla vaikka mistä asti, laittaa rahaa hääparin määräämälle tilille, lisäksi viedä joku hauska ja lysti tervehdys, pukeutua teemaan sopivasti ja maksaa matkansa, majoituksensa ja lastenhoitaja.

Äh, kauhee kohkaaminen, sitte erotaan kumminki muutaman vuoden päästä. Tuskin ne loukkaantumiset kauan mielessä pysyy.
 
"siis"
mitä väärää siinä on et lapsia käuytetään tekosyynä? kai se nyt jokaisella on oikeus käyttää mitä tekosyitä haluaa jos syystätai toisesta ei juhlat kiinnosta. mä ainaki oon ollu monestikki toooosi onnellinen ku oon voinu käyttää laosa teko synäkun ei le hotrittanut joku juhla tai tapahtuma. mitä hittoa se kellekkää kuuluu mitä kukin tekee omassa elämässään???
 
Ken guru
Jos olisitte vähän sosiaalisempia, niin saattaisi alkaa löytyä muitakin lastenhoitajia kuin MLL:n.

Sen kun väitätte, että lastenhoito-ongelma on syy, ettette juhliin pääse. Totuus kuitenkin on, kertomastasi päätellen, että teitä ei edes kiinnosta lähteä.

Se vaan, että jos heittäytyy epäsosiaaliseksi, niin pitää sitten hyväksyä se, ettei sitä seuraa ja apua heru sitten teillekään päin. Vastavuoroisuus, nimittäin.
Mitä sitten jos joku on epäsosiaalisempi? Kukin olkoon mitä on, ei täällä muiden kuulu määrittää mitä kukin saa tehdä. Kunhan toimii lain puitteissa. Ihmeellistä, että halutaan ja yritetään kontrolloida muiden tekemisiä.
 
Ken guru
Kukaan ei ole sanonut että juhliin on pakko osallistua, mutta itse voisit tässä (tai edes itsellesi) myöntää että käytät lapsia tekosyynä. Jos haluaisit, teillä olisi mahdollista osallistua mutta koska et tykkää juhlista, käytätte lastenvahtiajan mielummin johonkin muuhun. Ystävälle sitä ei toki kannata tunnustaa koska se on loukkaavaa, tosin veikkaisin että ystäväsi tuon tekosyysi jo tietääkin ja siksi on loukkaantunut.

Eikä siinä mitään, itsekin olen kieltäytynyt juhlista vedoten lastenhoito-ongelmiin silloin kun en ole halunnut juhliin osallistua.
Onhan ap sanonut että käyttää ML:n hoitajan mielummin siihen että tekee jotain kaksin miehensä kanssa.
 
"tiina"
Meillä on yksi tuttava perhe tälläinen - tosin hei ei pääse minkäänlaisiin juhliin koskaan tulemaan, oli sitten lapselliset tai lapsettomat. Aina on vastaus ei. "Lapsettomiin juhliin" ei päästä kun ei ole hoitajaa - lapsellisiin juhliin ei päästä kun on "kalenteri niin täynä" tai "jollain lapsilla on joku harrastus sinä päivänä" tai "lapset on kipeinä".

Ymmärrän toki tuosta että eipä heitä ehkä edes kiinnosta - silti jos heillä on lapsella vaikka nimipäivä niin aamulla tulee usein kutsu että tulkaa tänään klo se ja se meille... Ja jos ei enää noin lyhyellä varoituksella pääse tulemaan niin takaisin tulee viesti: Tosi harmi kun ei koskaan enää ehditä edes juhlissa nähdä.

Olenkin miettinyt tätä kaveruutta - se ilmeisesti toimii vaan yhteen suuntaa. Aika hiljaista siis nykyää. Jos heidän elämä on niin täyttä että siihen ei edes kummitytön rippijuhlat mahdu, niin minkä teet.
 
Ken guru
[QUOTE="tiina";26122622]Meillä on yksi tuttava perhe tälläinen - tosin hei ei pääse minkäänlaisiin juhliin koskaan tulemaan, oli sitten lapselliset tai lapsettomat. Aina on vastaus ei. "Lapsettomiin juhliin" ei päästä kun ei ole hoitajaa - lapsellisiin juhliin ei päästä kun on "kalenteri niin täynä" tai "jollain lapsilla on joku harrastus sinä päivänä" tai "lapset on kipeinä".

Ymmärrän toki tuosta että eipä heitä ehkä edes kiinnosta - silti jos heillä on lapsella vaikka nimipäivä niin aamulla tulee usein kutsu että tulkaa tänään klo se ja se meille... Ja jos ei enää noin lyhyellä varoituksella pääse tulemaan niin takaisin tulee viesti: Tosi harmi kun ei koskaan enää ehditä edes juhlissa nähdä.

Olenkin miettinyt tätä kaveruutta - se ilmeisesti toimii vaan yhteen suuntaa. Aika hiljaista siis nykyää. Jos heidän elämä on niin täyttä että siihen ei edes kummitytön rippijuhlat mahdu, niin minkä teet.[/QUOTE]

Kannattaako niistä sitten ottaa paineita? Ette mene jos teille ei sovi, he eivät tule jos heille ei sovi. So simple!
 
rietas
Mitä sitten jos joku on epäsosiaalisempi? Kukin olkoon mitä on, ei täällä muiden kuulu määrittää mitä kukin saa tehdä. Kunhan toimii lain puitteissa. Ihmeellistä, että halutaan ja yritetään kontrolloida muiden tekemisiä.
Joo joo, saa olla epäsosiaalinen, mutta sitähän mä yritin sanoa, että pitää sitten muistaa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :) Jos se sopii, niin ihan vapaasti.
 
Ken guru
Joo joo, saa olla epäsosiaalinen, mutta sitähän mä yritin sanoa, että pitää sitten muistaa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :) Jos se sopii, niin ihan vapaasti.
Näinhän se menee. Ei tietenkään pidä sitten ihmetellä jos muut eivät osallistu heidän juhliin, eikä siitä myöskään voi mieltään pahoittaa. Mutta eiköhän aikuiset ihmiset osaa tehdä omat valintansa. On lapsellista ja ajan haaskausta suuttua toisten tekemisistä ja tekemättömyyksistä.
 
"vieras"
Mä loukkaantuisin todella pahasti, jos mun ystävä jättäis tulematta häihini, koska ei viitsi maksaa MLL lastenhoitajasta. Itse olen perheellinen ja ymmärrän täysin ettei lapsia joka kinkereille voida kutsua, jos joka toisella vieraalla on kaksi lasta, niin vieras määrä paisuu liian suureksi, kustannukset kasvaa, hääpaikka vaihtoehtojen määrä pienenee... Ei se hääparikaan välttämättä itsekkäästä syystä niitä lapsi vieraita kiellä, vaan ihan käytällisyyttään tai taloudellisuuttaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26122649]Mä loukkaantuisin todella pahasti, jos mun ystävä jättäis tulematta häihini, koska ei viitsi maksaa MLL lastenhoitajasta. Itse olen perheellinen ja ymmärrän täysin ettei lapsia joka kinkereille voida kutsua, jos joka toisella vieraalla on kaksi lasta, niin vieras määrä paisuu liian suureksi, kustannukset kasvaa, hääpaikka vaihtoehtojen määrä pienenee... Ei se hääparikaan välttämättä itsekkäästä syystä niitä lapsi vieraita kiellä, vaan ihan käytällisyyttään tai taloudellisuuttaan.[/QUOTE]
Ap kyllä tuossa mainitsi myöhemmin, että lapsenvahti pitäisi ottaa pitemmäksi aikaa, 2 vuorokaudeksi, johtuen pitkästä matkasta, jonka osallistuminen vaatisi. Ei tuo enää mene tekosyyn vaan ihan oikean syyn piikkiin. En minäkään pieniä lapsia haluaisi jättää lapsenvahdille koko viikonlopuksi toisten juhlien vuoksi.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";26122649]Mä loukkaantuisin todella pahasti, jos mun ystävä jättäis tulematta häihini, koska ei viitsi maksaa MLL lastenhoitajasta. Itse olen perheellinen ja ymmärrän täysin ettei lapsia joka kinkereille voida kutsua, jos joka toisella vieraalla on kaksi lasta, niin vieras määrä paisuu liian suureksi, kustannukset kasvaa, hääpaikka vaihtoehtojen määrä pienenee... Ei se hääparikaan välttämättä itsekkäästä syystä niitä lapsi vieraita kiellä, vaan ihan käytällisyyttään tai taloudellisuuttaan.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta ymmärränkö oikein, sun mielestä sun häihin on pakko osallistua? Outoa!! Laitatko tuon käskyn myös hääkutsuun?
 
[QUOTE="aapee";26122552]Jännä ;)
Miksi minä tai me emme saa valikoida mihin juhliin osallistumme, ilman "tekosyytä"
Miksi häät on juhla joihin tulee kutsu ja niihin on joidenkin mielestä "pakko" osallistua? Luulin aina ennen että kutsu on kutsu ei ilmoitus pakko saapua paikalle.
Miksi joidenkin on vaikea tajuta että meillä ei ehkä varaa muutenkaan kuin kerta vuodessa palkata se lastenhoitaja ja saada se vapaa-aika.
Aika erikoista että tämä sai palstalla moisen vastaanoton ;)
Näyttäkäähän minullekin sitten se lista missä sanotaan että juhlan järjestäjä saa valikoida tietyillä kriteereillä vieraansa mutta vierailla ei kieltäytymiseen sopivaa syytä ole ;)[/QUOTE]


No itse olisin myös ilmoittanut että valitettavasti emme pääse saapumaan.
Meillä ei ole mahdollisuutta lapsenvahtiin, miehen kanssa olemme saaneet kahdenkeskistä aikaa viimeksi 19.11.2011, mutta silloinkin lapsenvahti sai aivohalvauksen, eli jäi viimeiseksi kerraksi.
Meillä on kihlajais- vihkipäivät viettämättä, ja jos saisin jostain pari lastenvahtia oikeasti tänne yön yli (tai lapsille paikan) niin aloittaisin niistä meidän omista juhlista ensin =)

Tarvittaessa meistä voisi tietysti osallistua toinen.
En kyllä ymmärrä miten kutsuja voi tuosta loukkaantua.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="aapee";26122574]Oletko yhtään tietoinen paljonko MLL hoitajat maksaa? Hienoa jos sinulla semmoinen summa rahaa että voit palkata hoitajan aina aamuun asti :)
Me valitettavasti vaikka ei sossu elättejä olla ja raha tienataan joka senttiä myöten itse (tuet =lapsilisä) niinei meillä ole varaa palkata moneksi tunniksi hoitajaa :(
Hoitaja pitäsi ihan kirjaimellisesti palkata 2 vuorokaudeksi.
Yhden 5 tuntia menee yhteen suuntaan ajomatkoihinkin eli yhteensä 10 tuntia, ei sieltä juhlista kehtaa tunnin jälkeen kadota :([/QUOTE]

Paljonko muuten maksaa MLL hoitaja?

Itse en ainakaan lähtisi matkankaan takia juhliin jos lapsille pitäisi palkata hoitaja eikä saisi kenellekään muulle hoitoon.
 
"..."
[QUOTE="aapee";26122574]Oletko yhtään tietoinen paljonko MLL hoitajat maksaa? Hienoa jos sinulla semmoinen summa rahaa että voit palkata hoitajan aina aamuun asti :)
Me valitettavasti vaikka ei sossu elättejä olla ja raha tienataan joka senttiä myöten itse (tuet =lapsilisä) niinei meillä ole varaa palkata moneksi tunniksi hoitajaa :(
Hoitaja pitäsi ihan kirjaimellisesti palkata 2 vuorokaudeksi.
Yhden 5 tuntia menee yhteen suuntaan ajomatkoihinkin eli yhteensä 10 tuntia, ei sieltä juhlista kehtaa tunnin jälkeen kadota :([/QUOTE]

Jos joskus ajattelisitte muitakin kuin itseänne, teillä ehkä olisi tuttavia, jotka voisivat hoitaa lapsiaanne ihan ilmaiseksi.
 
rietas
Kiinnostaisi, haluaisiko ap että heillä olisi ns turvaverkostoa enemmän? Eli ihmisiä joille voisi lapsensa antaa hoitoon silloin tälöin kun jossain totesi, ettei sukulaisia ole lähettyvillä)?
 

Yhteistyössä