Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26109774]Mitäs luulet ap, löytyisikö niitä töitä helpommin ja nopeammin jos yhteiskunta ei maksaisi teidän elämää? Luulen että yhtäkkiä niitä töitä olisi vaikka kuinka paljon..[/QUOTE]

En edelleenkään kommentoi näihin mitään, kun en tätä asiaa täältä kysynyt. Meidän elämäntilanne ei tähän liity millään tavalla. Asia olisi sama vaikka olisimme sairaseläkkeellä molemmat

Sitä minä vaan ihmettelen,että miksi miehesi pitäisi saada maksuvapautusta, koska lapsethan on hänen. Miksi hänen ei tarvitsisi osallistua omien lastensa elatukseen?

Ja ennen kuin kukaan käy äkäiseksi, niin minulla ei ole noista asioista hajua,joten kysyä saa :)

Voi kamalaa, 160 euroa menee neljään lapseen kuukaudessa... Pyhällä hengelläkö niiden lasten pitäisi elää? Ja kuinkakohan paljon enemmän menee lähivanhemmalla. Ja jos olette perustaneet yhteisen perheen, niin kyllä silloin sun lapset on mun lapsia ja toisin päin ja myös rahat on ainakin osittain yhteisiä. Ihme keplottelua ja vastuun välttelyä.

[QUOTE="A.p";26109799]En edelleenkään kommentoi näihin mitään, kun en tätä asiaa täältä kysynyt. Meidän elämäntilanne ei tähän liity millään tavalla. Asia olisi sama vaikka olisimme sairaseläkkeellä molemmat[/QUOTE]

eli myönnät olevasi loinen, koska mitään järkevää syytä molempien työttömyydelle ei ole. luulis että hävettäis tommonen mies kuka ei perhettään elätä, useimmille miehille se on kunnia-asia.

Niin mut ku maksetaanhan tuistakin verot, että siinähän tulee valtion kassaan tuloa. Ja miks mun täytyy vielä maksaa enemmän veroo eli se 20 prossaa ku mun kamu, joka käy töissä mut maksaa vaan 15 prossaa palkasta... Et kuka täs elättää ja ketä, hei?!!?

Niin ja Maija maksaa perintöveron, Tommi voittoveron, Kirsi lahjaveron ja jokainen näistä vielä maksaa palkastaan veroa. Silti SINÄ maksat vain palkastasi yms veron ja saat samat edut kuin Maija, tommi ja Kirsi. Tajuutko?

Mun lasten isä on työelämässä ja saanut maksuvapautuksen koska on uudessa perheessä niin monta elätettävää,meidän yhteisiä kolme ja uudessa perheessä 4!Kyrsii satasella kun minusta on niin väärin että lapsia tehdään mutta sitten niitä ei tarvitse elättää,ei kait se mun lasteni vika ole ja pitäisi olla sama elatus kaikille lapsille nykyisille ja "entisille".

Niin ja Maija maksaa perintöveron, Tommi voittoveron, Kirsi lahjaveron ja jokainen näistä vielä maksaa palkastaan veroa. Silti SINÄ maksat vain palkastasi yms veron ja saat samat edut kuin Maija, tommi ja Kirsi. Tajuutko?

[sarkasmi]Siis, enhän mä maksa palkasta mitään veroa kun en jaksa mennä töihin, vaan niistä tuista sen 20%. Tajuutko?[/sarkasmi]

Tämä ihan yleistä palstalogiikkaa.

Niin mut ku maksetaanhan tuistakin verot, että siinähän tulee valtion kassaan tuloa. Ja miks mun täytyy vielä maksaa enemmän veroo eli se 20 prossaa ku mun kamu, joka käy töissä mut maksaa vaan 15 prossaa palkasta... Et kuka täs elättää ja ketä, hei?!!?

Voi pyhä elämä miten yksinkertaisia ihmiset on. Mutta joo, olis sustakin siivoojaksi tai linjalle töihin etkä maksaisi valtion antamasta osaa takaisin valtiolla. Vaan maksaisit ikiomasta palkastasi, itse tienatusta, osan valtiolle...

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Mun lasten isä on työelämässä ja saanut maksuvapautuksen koska on uudessa perheessä niin monta elätettävää,meidän yhteisiä kolme ja uudessa perheessä 4!Kyrsii satasella kun minusta on niin väärin että lapsia tehdään mutta sitten niitä ei tarvitse elättää,ei kait se mun lasteni vika ole ja pitäisi olla sama elatus kaikille lapsille nykyisille ja "entisille".

No tää kuulostaa kyllä vähän hassulle. Mutta on sekin hassua, että mä saan mun lapsista elaria ja ne rahat menee sitten miehen lapsille. Ihan sama onko työelämässä vai ei, niin ne menevät. Yhteiset rahat tässä on. Kyllä se pitäis mun mielestä katsoa niin, että nyt miehellä on kaksi elätettävää taloudessa, vaikkei ne omia olekkaan niin yhteisistä rahoista kaikki on pois. Saahan mies mun lapsista lapsikorotuksenkin. Samalla systeemillä vois kaikki hoitaa. Eli elatusmaksut Jaettuna kaikilla lapsilla ja niistä maksaa niiden osuuden jotka ei asu samassa taloudessa.

Hassut systeemit kyllä Suomessa. Mua ei katsota enää yksinhuoltajaksi ja menetän lapsilisästä osan, mutta miehelle ei silti katsota että on lapsia taloudessa

Mun lapsen isällä oli vuosia nollasopimus, kun oli virallisesti opiskelija. Kun sitten siirtyi työttömäksi, nollasopimusta ei tehty. Lastenvalvoja sanoi, että työttömille ei nollasopimuksia myönnetä. Taitaa olla suunnilleen se 40 euroa tai vastaavaa, mikä isän osuus on. En muista summaa tarkkaan, kun kela maksaa mulle koko maksun ja isä maksaa osuutensa kelalle. En tiedä, onko tuo kuntakohtaista, mutta meille ainakin sanottiin silloin, että yksikään työtön ei saa nollasopimusta.

En osaa sanoa mitään tuosta asumistukijutusta. Kannattaahan sitä kysyä, onko se oikein laskettu. Mutta jos se on sääntöjen mukaan, ei auta valittaa. Niin se vaan menee, että lasten kasvatus ei ole halpaa.

Varmaan perheenne tilanteessa oleellista on se, että onko työttömyys väliaikaista vai onko sitä jo jatkunut jo pitkään. Kieltämättä munkin on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka eivät muka saa koskaan töitä. Itse olen kyllä paremman puutteessa siivonnut ja tehnyt vaikka mitä paskaduunia paskalla palkalla. Jos ei muka mitään töitä saa, onko kyse motivaatio-ongelmista vai jostain (mielen)terveysongelmista? Tätä siis olen aina ihmetellyt. No voi tietty olla, että joskus elämässäni sitten löydän itsekin tähän vastauksen, jos en kelpaa vuosiin mihinkään töihin. Joo tiedän, ettet ap aio tähän kommentoida, mutta kunhan ihmettelen.

Miksi asuinaluetta ei voi vaihtaa? Kyllähän ihmiset vaihtaa asuinkuntaakin työn perässä, vaikka se tarkoittaisikin lapsille koulun vaihtoa ym. Jos fakta on se, että teidän talous kaatuu tohon 160 euroon, niin sitten varmaan pitää löytää säästökohteita jostain muusta. Mun mielestä se ei ole täysin sinua ja lapsiasi koskematon seikka, että miehelläsi on neljä lasta. Totta kai se vaikuttaa teidän perheen talouteen.

[QUOTE="A.p";26109895]No tää kuulostaa kyllä vähän hassulle. Mutta on sekin hassua, että mä saan mun lapsista elaria ja ne rahat menee sitten miehen lapsille. Ihan sama onko työelämässä vai ei, niin ne menevät. Yhteiset rahat tässä on. Kyllä se pitäis mun mielestä katsoa niin, että nyt miehellä on kaksi elätettävää taloudessa, vaikkei ne omia olekkaan niin yhteisistä rahoista kaikki on pois. Saahan mies mun lapsista lapsikorotuksenkin. Samalla systeemillä vois kaikki hoitaa. Eli elatusmaksut Jaettuna kaikilla lapsilla ja niistä maksaa niiden osuuden jotka ei asu samassa taloudessa.

Hassut systeemit kyllä Suomessa. Mua ei katsota enää yksinhuoltajaksi ja menetän lapsilisästä osan, mutta miehelle ei silti katsota että on lapsia taloudessa[/QUOTE]

täh. miten just ne sun saamat elarit menee niille miehen lapsille. kun mies saa omaa tuloa niin sehän menee lapsilleen, kuten kuuluukin. aikuinen kuolee vaikka itse nälkään jos on tehnty 4 lasta, niin ne ruokitaan ensin.

siis ethän sinä ole yksinhuoltaja. Tehän saatte esim. nyt enemmän asumistukea kun teitä asuu siinä useampai. ja mies saa jotain omaa tuoa.

ja jos haette toimeentulotukea saatte sitä enemmän kun teitä on enemmän.

Jos olet noin itsekäs ihminen, niin minusta sinun pitäisi muuttaa pois lapsinesi. Kyllä miehen lapset tarvitsevat isän.

[QUOTE="A.p";26108820]Mies saa sen reilu 500e kuussa. Siitäkö hän maksaa ja milläs syö ja osallistuu vuokraan? Vai munko maksettava miehen lasten elarit?

Meillä onneksi yhteiset rahat, mutta ei kaikilla ole.

[/QUOTE]

Tässä kommentissa on nyt jotain ristiriitaista. Sanot, että teillä on yhteiset rahat, mutta silti valitat kun MIES ei voi osallistua vuokraan tai SUN pitää maksaa elarit.

Suomessa on avoimia työpaikkoja vaikka kuinka paljon. Kyse on siitä, että ei haluta eikä viitsitä. Toki on myös niitä, jotka oikeasti eivät kykene työelämään ja silloin kaikenlaiset tuet ja avustukset ovat ok. Mutta että tässäkin tapauksessa molemmat työttöminä, höpöhöpö! Pelkkää laiskuutta ja saamattomutta, haluttomuutta ottaa vastuuta itsestä, elämästään ja omista lapsistaan.
Ilman muuta vastikkeettomat etuudet tällaisilta pois ja töihin!
Kehtaakin vinkua, että "auttakaa oikeesti"...

Ei tää voi olla totta?! Oletko Ap ihan tosissasi noin yksinkertainen?

Kun vanhenpani erosivat ja äitini löysi uuden miesystävän, niin isäni kuvitteli myös (yhtä harhaisesti kuin sinä ja miesystäväsi) että elatusvastuu hänen lapsistaan siirtyy äidin uudelle miesystävälle. No oikeus oli toista mieltä ja määräsi isälleni elareiksi 350€/lapsi. Että se siitä. ;)

Teidän ei kannata todellakaan enää lisääntyä, kun noihin kuuteenkaan lapseen ei ole varaa... Tai sitten menette miehesi kanssa toihin, se on sitä normaalia elämää, ei tuollainen loisiminen. :O

Tässä kommentissa on nyt jotain ristiriitaista. Sanot, että teillä on yhteiset rahat, mutta silti valitat kun MIES ei voi osallistua vuokraan tai SUN pitää maksaa elarit.

Ihan sairas akka tuo aloittaja. Kaikki tulot mitä heille tulee on muka hänen tuloa. Suunnileen. Ja hän muka elättää miehen alpsia.

vaikka akka ei käy töissä, niin kaikki talouteen tulevat rahat on hänen.

Ja mies ei saisi antaa 40 euroa/lapsi omille lapsilleen. Aivan sairasta.

Kaikki menot on varmaan miehelle korvamerkittyjä ja kaikki tulot aloittajalle ja hänen kakaroilleen.

Sun ei olisi pitänyt ottaa miestä jolla on 4 lasta koska laskeskelet koko ajan kuka saa mitäkin. Eroa hyvä ihminen niin ne 4 lasta saavat isän ja sinun lapset ne rahat mitkä niille kuuluu. Asioita olisi pitänyt miettiä ennenkuin löitte hynttyyt yhteen.

En voi mitään ellet tajunnut että vertasin perheisiin jossa ei ole yhteiset rahat. Ellei meillä olisi niin ei mies voisi vuokraa maksaa yhtään ja mä joutuisin sen maksamaan KOSKA miehen pitää maksaa elaria. Eli minä olen ainut joka menettää, muutoinhan mies maksaisi sillä rahalla mikä menee elareion niin vuokraa. Ja huom, taas vertasin itseäni muihin perheisiin. Meillä vuokra maksetaan yhteisistä rahoista

Taas kerran vahvistuu vaan kuva siitä millainen loiselijöiden joukko suomessa todellakin asuu. Hävyttömästi käyttävät hyväksi tukitoimia jotka on tarkoitettu "äärimmäiseen" hätään joutuville. Mutta ei. Ei voida muuttaa halvempaan asuntoon...ei, ei voida maksaa aikaan saaduista lapsista,...ei, töihin ei vaan voi mennä...ei v*ttu.

Kaikki tuet vaan pois. Alkaa työkin kiinostaa.

[QUOTE="minä vain";26109904]Mun lapsen isällä oli vuosia nollasopimus, kun oli virallisesti opiskelija. Kun sitten siirtyi työttömäksi, nollasopimusta ei tehty. Lastenvalvoja sanoi, että työttömille ei nollasopimuksia myönnetä. Taitaa olla suunnilleen se 40 euroa tai vastaavaa, mikä isän osuus on. En muista summaa tarkkaan, kun kela maksaa mulle koko maksun ja isä maksaa osuutensa kelalle. En tiedä, onko tuo kuntakohtaista, mutta meille ainakin sanottiin silloin, että yksikään työtön ei saa nollasopimusta.

En osaa sanoa mitään tuosta asumistukijutusta. Kannattaahan sitä kysyä, onko se oikein laskettu. Mutta jos se on sääntöjen mukaan, ei auta valittaa. Niin se vaan menee, että lasten kasvatus ei ole halpaa.

Varmaan perheenne tilanteessa oleellista on se, että onko työttömyys väliaikaista vai onko sitä jo jatkunut jo pitkään. Kieltämättä munkin on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka eivät muka saa koskaan töitä. Itse olen kyllä paremman puutteessa siivonnut ja tehnyt vaikka mitä paskaduunia paskalla palkalla. Jos ei muka mitään töitä saa, onko kyse motivaatio-ongelmista vai jostain (mielen)terveysongelmista? Tätä siis olen aina ihmetellyt. No voi tietty olla, että joskus elämässäni sitten löydän itsekin tähän vastauksen, jos en kelpaa vuosiin mihinkään töihin. Joo tiedän, ettet ap aio tähän kommentoida, mutta kunhan ihmettelen.

Miksi asuinaluetta ei voi vaihtaa? Kyllähän ihmiset vaihtaa asuinkuntaakin työn perässä, vaikka se tarkoittaisikin lapsille koulun vaihtoa ym. Jos fakta on se, että teidän talous kaatuu tohon 160 euroon, niin sitten varmaan pitää löytää säästökohteita jostain muusta. Mun mielestä se ei ole täysin sinua ja lapsiasi koskematon seikka, että miehelläsi on neljä lasta. Totta kai se vaikuttaa teidän perheen talouteen.[/QUOTE]

Kommentoin tässä omaa tekstiäni: Varmaan siis on eri asia tietty toi nollasopimus kuin jälkikäteen haettu vapautus. Mutta siis, kun teillä on "yhteiset rahat", niin eihän sitä voi mitenkään estää, etteikö ne teidän yhteiset rahat vähene, kun mies hoitaa elatusvelvollisuutensa.

Eikös se kuitenkin mene niin, että oli se elatusmaksu mikä hyvänsä, niin sossu laskee toimeentulotukea sitten sen verran, että ei jää sen minimin alle? Eli periaatteessa ne elatusmaksut saa sieltä takaisin?

Se on aina harmillista, jos menee just himpun verran jonkun rajan yli. Minäkin sain viime vuonna 20 euroa liikaa palkkaa, että piti maksaa kokonainen opintotukikuukausi takaisin. Jos olisin laskelmoinut oikein, olisin saanut sen melkein 300. Sen sijaan kaikessa stressissä tein yhden työhomman liikaa. Kyllähän se ärsytti, mutta johonkin ne rajat on aina laitettava, eihän tosta muuten tulisi mitään.

[QUOTE="vieras";26109980]Korjaus, teillä vuokra maksetaan yhteiskunnan rahoista.[/QUOTE]

Peesi.

Mä en haluais polkea vähempiosaisia - mutta kun tämä pariskunta ei tunnu tekevän mitään asioiden eteen. Ei riitä että sanoo: EI ole töitä.

Töitä on, ei ehkä siellä missä asuvat, mutta niitä on. Halvempia asuntoja on. Mutta kun ei voida muuttaa syystä x. Lapset voivat koulunsa käydä muuallakin, ja lasten kaverisuhteet ei tässä tilanteessa paina. On ne lapset ennenkin sopeutuneet muutoihin. Iät ajat on työn perässä muutettu.

Ja sitten vielä rutistaan lasten elatuksesta. Ne on itse maailmaan tehty. AP, ne ON sun miehen lapsia, ja tahdoit tai et miehesi on velvollinen heitä elättämään.

Yhteistyössä