HÖh, mätkyjä tuli =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Onneksi vain 37, mutta minusta se on PALJON, kun kuienkin maksan pienistä työkkärirahoistani jo 22 prosenttia veroa.

kun olin töissä veroja maksioin vain 11prossaa ja ei tulut mätkyjä. Työtöntä rahgaistaan ankaralla kädellä =(

miksi mulla on sitten aina töissä olessa olut v veroprosentti noin 11 ja olen saanut takaisin. Työtömyyspäivärahaa kun olen sanut on veroprossa aian korkeampi, kosk kela otta automaatiisesti sen 22 prossaa.
Sun työsuhteet on olleet tosi lyhyitä, ja/tai palkka tosi pieni...?

Kysy verotoimistosta :). Ettei tulisi mätkyjä ensi vuonna taas.

Töissä käyn ja 2800 tulee palautuksia, siihen vielä saadaan kotitalousvähennykset terassien lasituksista ja kilometrikorvaukset :) Kannattaa aina vähän maksella niitä veroja yläkanttiin :) Ja talolainan korothan tuohon on vaikuttaneet aika paljon. Päästään lomalle joulukuussa :)

Mulle tuli mätkyjä melkein 8000, vaikka veroprossa oli yli 40. Luulin, että oisin kerrankin saanut takaisin...
Taas pitää ottaa lisää hommia, että saa nuokin maksettua. Ymmärrän sua, kaikki lisämaksu tuntuu kurjalta! Joskus olis kiva ihan viettää aikaa perheenkin kanssa, saati sitten ystävien, eikä paahtaa töitä tässä noidankehässä.

Mäkin sain mätkyjä. Ja mies myös. Höh.

Molemmat kyllä lasketutettiin verokortit vielä loppuvuodesta uusiksi, mutta näemmä me maksettiin silti molemmat liian vähän veroja.

Onneksi saadaan ne mätkyt pois alta hyvissä ajoin ennen joulukuuta, jottei tarvitse siitä sitten enää joulun alla stressata :)

[QUOTE="vieras";26106896]Eikö Anatolia osaa edes perusasioita? Tukiin ei saa samoja vähennyksiä kuin palkkaan joten siksi Rollolaisellakin noin ;)[/QUOTE]

Osaan mä sen verran, etten ole koskaan joutunut maksamaan mätkyjä :saint:

Tottakai palkkatyössä käyvä saa erilaisia vähennyksiä verrattuna tuella elävään. Mutta luulen, että syy voi olla siinä, että lyhyestä työpätkästä 11% veroa on ollut ihan liikaa.

mutta opiskelija voi vähntää matkakulut ja opiskeluista aiheutvat menot kuten kirjt, työvaattet ja tietsikankin , mutta ei tietenkään tiesikka joka vuosi noin 3 vuoden välein ja usia päivityksi tietokoneeseen voi myös vähentää.

Niin työssäkäyvä opiskelija voi vähentää noita palkkatuloistaan. Ei opintotuesta kun siitä ei edes makseta veroja jos ei muita tuloja ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;26106855:
Töissä käyn ja 2800 tulee palautuksia, siihen vielä saadaan kotitalousvähennykset terassien lasituksista ja kilometrikorvaukset :) Kannattaa aina vähän maksella niitä veroja yläkanttiin :) Ja talolainan korothan tuohon on vaikuttaneet aika paljon. Päästään lomalle joulukuussa :)

No ei kyllä kannata. Ilmaista lainaa valtiolle.

[QUOTE="vieras";26106922]Niin työssäkäyvä opiskelija voi vähentää noita palkkatuloistaan. Ei opintotuesta kun siitä ei edes makseta veroja jos ei muita tuloja ole.[/QUOTE] kuka tahansa opiskelija voi ne vähentää, itsekin olen saanut kyseiset vähemnnykset kun olen olut PÄÄTOIMINEN OPISKELIJA. opiskelu on sen opiskeijan TYÖ ja se on silloin TYÖMATKAA.

Yhteistyössä