HÖh, mätkyjä tuli =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mistä veottaja sen voisikan tietää milä välineellä sä kuljet. jos omistat auton ja teet esim yötyötä, saat vähemntää oman auton mukaan, vaika oikeasti kulkisit kävellen.
Ei bussikorteista ja bensoista kuitteja vaadita. ja vaikk kulkisi kimppa kyydillä niin KAIKKI jotka kyydilä kulkevat voivat vähentää verotuksessa ihan normaalin busilipun hinna ( tai oman auton jos julkiislla ei pääse) .mun mies kulki kimppakyydillä tööihin, toisn hänenpiti ensin omalla autolla ajaa noin 25km päähäm jost sitten vuiorotellen kulkivt kimppakuyydillä, aian vuorotellen jonkun tökavein autolla,. kaikki saivat väehntää tyämatkakulut normalisti verotuksessa

Et saa kilometrikorvausta omasta autosta, ellei työnantaja anna todistusta joka osoittaa sinun kulkevan autolla. Minulta ainakin vaadittiin aikanaan tuollainen.

[QUOTE="kääk";26107248]Et saa kilometrikorvausta omasta autosta, ellei työnantaja anna todistusta joka osoittaa sinun kulkevan autolla. Minulta ainakin vaadittiin aikanaan tuollainen.[/QUOTE]
Ei tarvitse jos julkiset eivät OIKEASTi kulje työaikojesi mukaan. EI voi vaatia että työntekijä myöhästyiis julkisia käyttäen JOKA PÄIVÄ töistä puoli tuntia, varsinkin kun kysessä oli opettaja. silloinhan oppilaatkin saavat joka päviä myöhästyä.,
M ä sai kans oman autoan käytöstä kun tein keikkahommaa ja saattaoi olla ihan puolentnnin varoitusduika ja työajat sellaiis että bussilla ei enää pääsyt esm josk kolmelta aamuyöllä loppui vuoro ei pääsyt busilla tai aamula klo 6 alkoi vuoro ei kulkenut bussia. Jos on töissä paikassa jonne ei kulje ollenkaan julkisia kulje saa automaatisesti vähentä ä oman auton käytön.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
i tsarvitse jos julkiset eivät OIKEASTi kulje työaikojesi mukaan. EI voi vaatia että työntekijä myöhästyiis julkisia käyttäen JOKA PÄIVÄ töistä puoli tuntiam, varsinkin kun kysessä oli opettaja. siloinhan oppilaatkin saavat joka päviä myöhästyä.,
ä sai kans oman autoan käytästä kun tein keikkahommaa ja saattaoi olla ihan puolentnnin varoitusduika ja työajat sellaiis että bussilla ei enää pääsyt esm josk kolmelta aamuyöllä loppui vuoro ei pääsyt busilla tai aamula klo 6 alkoi vuoro ei kulkenut bussia.

No kyllä meidän verotoimisto on sellaisen paperilappusen vaatinut, millä TYÖANTAJA todistaa että työntekijä tarvitsee auton työmatkojen kulkemiseen. Mitä et tajua?

Ei tarvitse jos julkiset eivät OIKEASTi kulje työaikojesi mukaan. EI voi vaatia että työntekijä myöhästyiis julkisia käyttäen JOKA PÄIVÄ töistä puoli tuntia, varsinkin kun kysessä oli opettaja. silloinhan oppilaatkin saavat joka päviä myöhästyä.,
M ä sai kans oman autoan käytöstä kun tein keikkahommaa ja saattaoi olla ihan puolentnnin varoitusduika ja työajat sellaiis että bussilla ei enää pääsyt esm josk kolmelta aamuyöllä loppui vuoro ei pääsyt busilla tai aamula klo 6 alkoi vuoro ei kulkenut bussia. Jos on töissä paikassa jonne ei kulje ollenkaan julkisia kulje saa automaatisesti vähentä ä oman auton käytön.

Kyllä tarvii.
Mies on bussikuski ja vanhassa kämpässä asuessa ei julkiset kulkenu niihin aikoihin ollenkaan meiltä varikolle jollon sen ois pitäny olla töissä. Merkkas työmatkakulut ja verotoimistossa vaati työnantajalta allekirjoitetun todistuksen että asia tosiaankin on näin. Ei riittänyt siis pelkkä miehen kertomus

[QUOTE="kääk";26107286]No kyllä meidän verotoimisto on sellaisen paperilappusen vaatinut, millä TYÖANTAJA todistaa että työntekijä tarvitsee auton työmatkojen kulkemiseen. Mitä et tajua?[/QUOTE]

mitä sinä vänkäät. Meillä ei oo koskaan sellasita vaadittu. SILLOIN jos julkiset kulkee ei voi oettaakaan etä oman auton käytöstä saa vähennyksen ilman TYÖNANTAJAN todistust. Kun ein keikkaa kirjoitna "ajopäiväkirjan" ja selityksen miski pitäisi hyväksyä vähennnykset.

mitä sinä vänkäät. Meillä ei oo koskaan sellasita vaadittu. SILLOIN jos julkiset kulkee ei voi oettaakaan etä oman auton käytöstä saa vähennyksen ilman TYÖNANTAJAN todistust. Kun ein keikkaa kirjoitna "ajopäiväkirjan" ja selityksen miski pitäisi hyväksyä vähennnykset.

Se että teiltä ei ole vaadittu, ei tarkoita että joltain toiselta voidaan niitä vaatia. Randomina sieltä otetaan joku tyyppi ja tarkistetaan sen kulut. Toki iso osa menee läpi ihan ilmankin.

[QUOTE="kääk";26107248]Et saa kilometrikorvausta omasta autosta, ellei työnantaja anna todistusta joka osoittaa sinun kulkevan autolla. Minulta ainakin vaadittiin aikanaan tuollainen.[/QUOTE]

jos työmatka on alle 3km se voikin olla tarpeen se todistus, koska yli 3km matkat sa kylkea omalla autolla jos julkisia ei kulje

[QUOTE="vieras";26107315]Se että teiltä ei ole vaadittu, ei tarkoita että joltain toiselta voidaan niitä vaatia. Randomina sieltä otetaan joku tyyppi ja tarkistetaan sen kulut. Toki iso osa menee läpi ihan ilmankin.[/QUOTE]

mä kysyin ihan itse verotoimistosta että onko riitäävä näin ja sanoi että kelpaa =) sano että on hyvin tehty ja selkeästi eroteltu kaikki perusteluineen. aian jos tekee keikkaa saa vähnetä, ja jos työ loppuu yöaikaan tai alkaa työllä tai ennekuin busseja oikeasti kulkee, Meit ei mene kuin vasta 7.30 eka bussi.

Jos omavastuu on 600 euroa vuodessa, niin eipä se sitten hyödytä vähentää koulumatkoja. Seutulippu ei maksaa niin paljoa vuodessa. Höh. Innostuin jo hetkeksi.

[QUOTE="vieras";26107331]Vaikka olisi yli 3 km niin voidaan silloinkin vaatia selvitystä.[/QUOTE]

jos EI KULJE julkisia nii selityksiä ei juuri tarvitse. yötyössä oleva saa myös autooaatisesti. tietenkin pitää olla perheesä autoa. et voi vähntää kuluja jos teidän perheessä ei autoa ole. =)

[QUOTE="opiskelija";26107340]Jos omavastuu on 600 euroa vuodessa, niin eipä se sitten hyödytä vähentää koulumatkoja. Seutulippu ei maksaa niin paljoa vuodessa. Höh. Innostuin jo hetkeksi.[/QUOTE]

Toi vähennysoikeus ei koske opiskelijoita ollenkaan.

[QUOTE="opiskelija";26107340]Jos omavastuu on 600 euroa vuodessa, niin eipä se sitten hyödytä vähentää koulumatkoja. Seutulippu ei maksaa niin paljoa vuodessa. Höh. Innostuin jo hetkeksi.[/QUOTE]
kouua on 9kk,sat vähentää sen verran tuoata

Kannattaako mun esim. sit laittaa noita työmatkakuluja tohon ehdotukseen, mätkyjä tuli 200e, työmatka on 2,5km ja olin töissä 7kk viime vuonna, ja kuukausikortti on joku 54e. Eli se jäis alle sen omavastuun, niin kannattaako niitä ilmoittaa? Ja kun tuo matkakin on noin lyhyt.

[QUOTE="vieras";26107349]Toi vähennysoikeus ei koske opiskelijoita ollenkaan.[/QUOTE]

KOSKEE, älä puhu paskaa. Ei kaikki opiskelijat saa opintotukea. ne opiskleijat jotka ei sa opintotuke aja maksavat veroja savat vähentää

Minä ainakin tarkastan veroprossan netissä joka syksy. Silloin ei tule yllätyksiä eikä tartte maksella kovasti ylimääräisiä verottajalle.
Ei tule yllätysmätkyjä, jos viitsii itse vähän nähdä vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja työmatka;26107359:
Kannattaako mun esim. sit laittaa noita työmatkakuluja tohon ehdotukseen, mätkyjä tuli 200e, työmatka on 2,5km ja olin töissä 7kk viime vuonna, ja kuukausikortti on joku 54e. Eli se jäis alle sen omavastuun, niin kannattaako niitä ilmoittaa? Ja kun tuo matkakin on noin lyhyt.
ei vähennyksiin sa busiinkan kuin yli 3km matkat joten ei kannata

Mä tiedän monia jotka käy töissä toisella paikkakunnalla eikä todellakaan vaadita mitään todistuksia työpaikalta oman auton käytöstä. Ei vain julkinen liikenne oo sellaanen, että sillä pystyys käymään töis.

pölkypyörä on 80e/v vähennystä. Koulumatkoista saat hyvät jos haluat, koska se on pitkä ja voit vähentää bussikortin ( jos on kuukuaiskortti , niin sen mukaan )
kannatta painaa mielen että se on mahdollista käyttää hyödyksi tämä etu. ja jos kesällä menent töihin muulalale kuin tuohon missä oot osa-aikaisena, tottaki vähennät matkakulut sieltäkin.
ja työvaatteet lähhoitajakoulutksesta ym opiskeluun liityvät kulut kanantta vähentää.

Siis polkupyörästä muka vähennystä??? :O

Eikö noissa työmatkoos oo omavastuu, jotkut tuolla laittoi 600€. Esim. koulumatkatuetusta matkakortista jää 43 euron omavastuu eli ei sillä päästä kuin reiluun puoleen väliin omavastuus. Muissa töissä kuljen ihan max.3 kilsan pääs kävellen tai pyörällä eli mitä ihmettä mä haen vähennyksinä? Sen polkupyörän käytön 80€/vuosi?

Mä oon käyny 2-4 viikon verran kesätöis toisella paikkakunnalla n.25km pääs eikä edes tuolta neljältä viikolta kannattanu hakia vähennyksiä koska ei omavastuu täyttyny.

Lähihoitajaopiskelussa oon yhden asun saanu sossun maksamana joten en kai mä nyt siitä mitää vähennyksiä hae. Toisen työpaidan maksoon itte, mutta enpä hakenu siitäkää mitää vähennyksiä. Enkä oo hakenu mistää kirjoostakaa mitä oon itte maksanu.

Yhteistyössä