HÖh, mätkyjä tuli =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan oikeesti, jos haluatte säästyä mätkyiltä niin älkää uskoko noita rollolaisen "veroneuvoja"! Mahtaa häntäki vituttaa, ku joku vuosi hänenki verotus tutkitaan ja nuoki virheellisesti saadut oikastaan vahingoksi. T: Ihan Oikea Henkilöverottaja

[QUOTE="kääk";26107248]Et saa kilometrikorvausta omasta autosta, ellei työnantaja anna todistusta joka osoittaa sinun kulkevan autolla. Minulta ainakin vaadittiin aikanaan tuollainen.[/QUOTE]

Ei ole koskaan tarvinnut moisia toimittaa. Riittää tieto, että julkisilla ei pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja Perästä kuuluu;26107582:
Ihan oikeesti, jos haluatte säästyä mätkyiltä niin älkää uskoko noita rollolaisen "veroneuvoja"! Mahtaa häntäki vituttaa, ku joku vuosi hänenki verotus tutkitaan ja nuoki virheellisesti saadut oikastaan vahingoksi. T: Ihan Oikea Henkilöverottaja

Siis väitätkö ettei kausilippua voi vähentää verotuksessa? Miksi kusetat sun asiakkaitas?

[QUOTE="vieras";26107605]Siis väitätkö ettei kausilippua voi vähentää verotuksessa? Miksi kusetat sun asiakkaitas?[/QUOTE]

No en, sitä en väitä. Melkeinpä kaikki muu hänen kirjoittamansa onki täyttä potaskaa. Nämähän ei mitään salaisia tietoja ole, löytyy kyllä sieltä vero.fi:stä jos yhtään osaa lukea ja ymmärtää lukemansa

Ja siis työkkärihän ottaa automaattisesti 20 prossaa niistä tuloista. Itsekin opiskelen työkkärin rahoille ja takasi tuli 30e. Ja tuo prosentti määrä on mennyt. Ajattelin käydä nostamssa kahdella prosentilla, että ei tule ens vuonna mätkyjä. Kun työttömyysturvahan nous sen 100e vuoden alusta, tietty miinus tuosta ne verot :D

Siis polkupyörästä muka vähennystä??? :O

Eikö noissa työmatkoos oo omavastuu, jotkut tuolla laittoi 600€. Esim. koulumatkatuetusta matkakortista jää 43 euron omavastuu eli ei sillä päästä kuin reiluun puoleen väliin omavastuus. Muissa töissä kuljen ihan max.3 kilsan pääs kävellen tai pyörällä eli mitä ihmettä mä haen vähennyksinä? Sen polkupyörän käytön 80€/vuosi?

Mä oon käyny 2-4 viikon verran kesätöis toisella paikkakunnalla n.25km pääs eikä edes tuolta neljältä viikolta kannattanu hakia vähennyksiä koska ei omavastuu täyttyny.

Lähihoitajaopiskelussa oon yhden asun saanu sossun maksamana joten en kai mä nyt siitä mitää vähennyksiä hae. Toisen työpaidan maksoon itte, mutta enpä hakenu siitäkää mitää vähennyksiä. Enkä oo hakenu mistää kirjoostakaa mitä oon itte maksanu.

miks et. tyhmää on ola hakematta jos on OIKEUTETTU näihin vähennyksin. Sen minkä sosu on makssnut et tietenkään voi vähentää mutta tyävaattee on opisklejalla kuten tyssäkäyvälläkin oikus vähentää, jos itse maksaa työvaatteet. kuitit talteen van.

Alkuperäinen kirjoittaja Perästä kuuluu;26107639:
No en, sitä en väitä. Melkeinpä kaikki muu hänen kirjoittamansa onki täyttä potaskaa. Nämähän ei mitään salaisia tietoja ole, löytyy kyllä sieltä vero.fi:stä jos yhtään osaa lukea ja ymmärtää lukemansa
älä viitsi itse jauhaa paskaa...
me ollan IHAN itse kysytty nämä ja ne kaiki mitä tässä kerroin on hyväksytty. Hyvät perusteltu ovat aian tarpeen. =) T: asioist OIKEASTi selvää ottnut ja verottajalta näitä kysynyt

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No eipä ole tullu mieleen, että saisin tehdä vähennyksiä koulukirjoosta ja koulumatkoosta. Työmatkoosta en saa mitää koska ihan kävellen tai pyörällä kuljen n. kilsan matkan.

Miten asia on, Verohallinnon ylitarkastaja Merja Hartikka-Simula?

"Perustutkinto-opiskelija ei voi saada verovähennyksiä esimerkiksi opintoihin liittyvästä kirjallisuudesta. Tenttivaatimuksissa olevaa kirjaa ei voi koskaan vähentää verotuksessa."

[QUOTE="vieras";26110501]No ei varmaan voi! Opiskelijalippu on jo se vähennys :)[/QUOTE]

kaiki opiskelijat eivät saa opiskleijalippua, esim rovnaiemellä on vasta TÄN^vuonna tullut lippu joka on KAIKILLE opiskelijoille. siinäkin on sen verran rajoitusta etä jos et ole kirjoila rovaniemnellä et saa sitää, van makst normaalin lipun hinnan. enne esim opiskelijalippua ei saanut jos opiskeli esim työvoimapoliittisessa koulutuksessa. ja taiai ol amyös ikään sidottu.

Tämän ketjun innostamana laskin kaikki työmatkani kun teen keikkaa opintojen ohella, ja laskelmieni perusteella saisin melkein 200 € takaisin kun omavastuu on vähennetty. Hain vähennystä oman auton käytölle työaikojen perusteella, arkisin osan olisi voinut tehdä julkisilla, mutta suurin osa vuoroista on ollut viikonloppuisin. Toivottavasti eivät kaipaa mitään luotettavaa selvitystä siitä, että vuorot ovat olleet viikonloppuna. Tuli vain melkoinen sillisalaatti, kun työpaikkoja on ollut neljä. Siinähän selvittelevät pääseekö niihin julkisilla vai ei :)

Ja laitoin piruuttani myös koulumatkat vähennyksiin, niitä tuskin tulee takaisin. Niistä kertyisikin 1500 euroa junamatkoista...

Yhteistyössä