Mikä on sinun suosikki lastenvaatemerkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttöjen äiti"

Vieras
Ja miksi?
1. Ulkovaatteista?
2. Muista vaatteista?

3. Mitä taas vältät ostamasta? Miksi?

Taas kyselen vaatteista. :) Yritän löytää uusia vaatemerkkejä, jotka sopisivat omaan makuun ja arvomaailmaan. :)

Se vaihtelee :D
En ole ehdoton ja mikään merkki ei ole varma kestävyydeltään.
Meillä on niin kirjava määrä merkkejä ja kuoseja,etten osaa nimetä yhtä parasta. Ja minusta se on lähinnä hassua et pakko saada poppia hinnalla millä hyväsä vaikkei olis rahaakaan. Ja vaikka meillä on kalliitakin haalareita ni olen huomannu senki et halvemmalla saa ihan yhtä hyviä haalareita.
Oli kampeku kampe/merkki ku merkki ni meidän lapset saa ne hajalle aika pian. Viikingin kengät poika hajotti puolessa talvessa. Ja Reimatecin haalarit toinen poika parissa kuukaudessa. Sit saattanu kestää jotku halpoahallin puvut vuosi kausia ihan hyvänä. Vaikka ovat olleet yhtä kovassa käytössä.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";26101186]

Taas kyselen vaatteista. :) Yritän löytää uusia vaatemerkkejä, jotka sopisivat omaan makuun ja arvomaailmaan. :)[/QUOTE]

:D hehe. *repesin*
Arvomaailmaan? Aukaseppa tuota vähän.

[QUOTE="vieras";26101189]No ei ole?? Miksi olisi?? En ole mikään lapsi.[/QUOTE]

...No en minäkään ole, mutta ei ne vaatteet sinne lasten kaappeihin tyhjästä tule.... Ei ole pakko vastata, jos ei aihe kiinnosta.

1. En muuten tiedä! Koululaisella on vaihtelevasti eri merkkejä. Pk-ikäisenä lassie oli suosikki. Sopiva hinta-laatusuhde.
2. Tästä vielä vähemmin hajua. Lapset kuitenkin kasvaa niin nopeaan, että sisävaatteiden ei paljon tarvitse edes kestää. Lähinnä sellaisia hankitaan, mitkä miellyttää omaa ja lapsen silmää. Pian varmaan siirrytään siihen, että miellyttää enää lapsen silmää ;)

[QUOTE="vieras";26101224]:D hehe. *repesin*
Arvomaailmaan? Aukaseppa tuota vähän.[/QUOTE]

No arvoja voi olla monenlaisia: Jonkun arvomaailmassa vaatteen hinta on tärkeä, jollekin ekologisuus on ehdoton juttu. Jollekin sen täytyy olla just jotain tiettyä merkkiä ja toiselle ei ole niin väliä. Joku ostaa kierrätettynä kirppikseltä ja toisen täytyy ehdottomasti saada uutena...

[QUOTE="Tyttöjen äiti";26101253]No arvoja voi olla monenlaisia: Jonkun arvomaailmassa vaatteen hinta on tärkeä, jollekin ekologisuus on ehdoton juttu. Jollekin sen täytyy olla just jotain tiettyä merkkiä ja toiselle ei ole niin väliä. Joku ostaa kierrätettynä kirppikseltä ja toisen täytyy ehdottomasti saada uutena...[/QUOTE]

:) ahaa okei. Onhan se mukava jos lapsella on 50euron paita ni miellyttää äidin arvomaailmaa.

[QUOTE="vieras";26101274]:) ahaa okei. Onhan se mukava jos lapsella on 50euron paita ni miellyttää äidin arvomaailmaa.[/QUOTE]

No ei tässä nyt siitä ole kyse. :/

Mini Rodinilla on ehdottomasti sievimmät vaatteet vauvoillekin.
En varsinaisesti välttele mitään tiettyä merkkiä/brändiä, mutta olen huomannut, että Me and I:lla, Metsolalla ja Villervallalla on pitkälti sellaisia vaatteita mistä en tykkää. :)

Mini Rodinilla on ehdottomasti sievimmät vaatteet vauvoillekin.
En varsinaisesti välttele mitään tiettyä merkkiä/brändiä, mutta olen huomannut, että Me and I:lla, Metsolalla ja Villervallalla on pitkälti sellaisia vaatteita mistä en tykkää. :)

Mini Rodinista tykkään minäkin. Varsinkin Rebel with a cause -kokoelma on mun ja tytön mieleen. Materiaalit on hyviä, kestäviä ja ihanan pehmeitä.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Tykkään Polarn o. Pyretista. Vaatteet kestävät todella hyvin pesua ja pitoa, koska haluan niiden olevan pitkäikäisiä (meidän lapsi kasvaa verkkaiseen tahtiin, joten vaatteita todella pidetään kauan). Pidän myös iloisen värisistä, hyvin hoikallekin lapselle istuvista ja mukavista vaatteista, jotka minun makuuni toteutuvat hyvin PoPilla.

Lindexin ja H&M:n vaatteet ovat minun makuuni liian huonolaatuisia.

Ulkovaatteissa Minymo suosikki, lähinnä kuosien ja pehmeyden takia.
Sisävaatteissa esim. Maxomorra ja Villervalla, jälleen kuosien takia.

Mutta suurimmaksi osaksi on vaatekaapissa kyllä sekalaista vaatetta Lindexiltä, HM-ltä, Prismasta, AntonNinasta jne.

Mun lemppari sisävaatteissa on kanssa Mini Rodini. Ja ihan perustuu vaatteiden ulkonäköön, harvemmin meillä minkään merkin vaatteet ovat hajonneet ennen aikojaan. Yhtä "inhokkia" en osaa sanoa, on paljonkin merkkejä joiden vaatteista en pidä yhtään. Mainitaan nyt esimerkiksi se Metsola (ja muut retroveluurimerkit).

Ulkovaatteissa ei ole lempparia. Näissä merkkaa jo vähän muukin kuin pelkkä ulkonäkö, vaikka miellyttävä ulkonäkö on edelleen minulle tärkeintä vaatteissa. Poika on vielä niin pieni, että vasta kolme merkkiä on kokeiltu kunnolla: Ticket, POP ja Molo. Kaikkiin näihin olen ollut tyytyväinen.Nyt vk-haalarina Stadiumin haalari ja toistaiseksi ei siinäkään mitään moitittavaa.

[QUOTE="mamaa";26101452]Tykkään Polarn o. Pyretista. Vaatteet kestävät todella hyvin pesua ja pitoa, koska haluan niiden olevan pitkäikäisiä (meidän lapsi kasvaa verkkaiseen tahtiin, joten vaatteita todella pidetään kauan). Pidän myös iloisen värisistä, hyvin hoikallekin lapselle istuvista ja mukavista vaatteista, jotka minun makuuni toteutuvat hyvin PoPilla.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Aivan kuin olisin itse kirjoittanut.

Kengät on ollut usein Viking. Mallit ovat olleet sopivat jalalle ja kestäneet myös hyvin.

Ulkovaatteissa olen suosinut Lassietecia tai Lassie G-techiä, Vikingin goretex-lenkkarit ja talvikengät ovat myös hyviä.

Sisävaatteissa en ole kovinkaan merkkiuskollinen. Meiltä löytyy mm. Villervallaa, Maxomorraa, Metsolaa, Marimekkoa, Polarn O Pyretiä, Meandia, Lindexiä jne. Pääasia on, että vaate on nätti, iloisen värinen, mukava ja sopii käyttötarkoitukseensa.

Yhteistyössä