Mun on pakko kysyä, mutta kellä meni synnytyksessä kans joku juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26100560]Ja ilmeisesti se on täysin poissuljettu vaihtoehto et sä olisit vaan ymmärtänyt väärin?[/QUOTE]

no en ymmärtänyt joku 1cm puutu ainakin

no en ymmärtänyt joku 1cm puutu ainakin

Ymmärsinkö mä nyt oikein eli sulla on ensinnäkin joku luu jossain alapäässä, mutta se ei ole häpyluu eikä häntäluu, ja tämä luu on synnytyksessä joko mennyt rikki tai murtunut ja nyt jostain puuttuu (vai on puutunut?) joku 1cm jotain?
Ja mikään näistä ei ollut sellainen asian jonka ajattelit et kannattaisi pyytää lääkäriä selventämään vaan mieluummin nyt ihmettelet kotona kun joku osa jossain on rikki tai puuttuu?

Tuohon puuttuvaan palaseen en osaa vastata, mut lääkäri näkee ultratessa ne munasolut. Mullekin sanoi, kun ultrasi sterilisaatiota varten että mun ei oo koskaan varmaan ollut vaikea tulla raskaaksi. Eikä todella olekaan :). Heti on napannut aina.

[QUOTE="vieras";26100616]Ymmärsinkö mä nyt oikein eli sulla on ensinnäkin joku luu jossain alapäässä, mutta se ei ole häpyluu eikä häntäluu, ja tämä luu on synnytyksessä joko mennyt rikki tai murtunut ja nyt jostain puuttuu (vai on puutunut?) joku 1cm jotain?
Ja mikään näistä ei ollut sellainen asian jonka ajattelit et kannattaisi pyytää lääkäriä selventämään vaan mieluummin nyt ihmettelet kotona kun joku osa jossain on rikki tai puuttuu?[/QUOTE]

No en mä se asia stressaa, eikä enää kiinnosta mitä poikki tai riikki. Mua vaan kiinnosta kellä kans joku juttu meni riikki alapäässä synnytyksen jälkeen ja kauanko kivut kesti:). Mulla kuulema meni, kun vauva oli mun kropalle aika painava

Niin ihan turhaan menit lääkäriin. Olisit heti kysynyt täältä! Mäki meinaan kysyä täältä onko mulla ebola vai pusutauti. Jos meen lääkäriin niin en VARMASTI kysy enempää vaan haen varmistuksen täältä.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="vieras";26100616]Ymmärsinkö mä nyt oikein eli sulla on ensinnäkin joku luu jossain alapäässä, mutta se ei ole häpyluu eikä häntäluu, ja tämä luu on synnytyksessä joko mennyt rikki tai murtunut ja nyt jostain puuttuu (vai on puutunut?) joku 1cm jotain?
Ja mikään näistä ei ollut sellainen asian jonka ajattelit et kannattaisi pyytää lääkäriä selventämään vaan mieluummin nyt ihmettelet kotona kun joku osa jossain on rikki tai puuttuu?[/QUOTE]

Heh!!!! Mut hei se on Milanna, sill' on ihan erilainen kroppa ko meillä muilla!

Tuohon puuttuvaan palaseen en osaa vastata, mut lääkäri näkee ultratessa ne munasolut. Mullekin sanoi, kun ultrasi sterilisaatiota varten että mun ei oo koskaan varmaan ollut vaikea tulla raskaaksi. Eikä todella olekaan :). Heti on napannut aina.

Juu ultra mulle kans tehtiin. Mutta mun lääkäri ihan järkytynenä sanoi että hirveä määrä munasoluja irtoa jo nyt vaikka synnytyksestä 3vkoa, että kuulema pakko kaikki mahdolliset suojat nyt käyttää jos en heti vauva taas haluan:D. Mä olin vähän että häh, ok.

[QUOTE="harmaana";26100654]Heh!!!! Mut hei se on Milanna, sill' on ihan erilainen kroppa ko meillä muilla![/QUOTE]

en tiedä eri kroppa tai ei, mutta lääkärin mielestä mä olen pieni itse ja vauva oli syntyessään aika iso, siks joku juttu meni poikki

Niin ihan turhaan menit lääkäriin. Olisit heti kysynyt täältä! Mäki meinaan kysyä täältä onko mulla ebola vai pusutauti. Jos meen lääkäriin niin en VARMASTI kysy enempää vaan haen varmistuksen täältä.

mulle kun joku lääkäreistä jotain selittää, niin en ymmärrä kuitenkaan mitään heijän omalla lääkärin kielellä, missä mitä poikki menee. Eikä oikeastaan kiinnosta, koska se ohi menee, paitsi toivottavasti oikeasti 1-2kk ja thats it. Kun haluan kuntosaalillakin käydä ja elää normaalia elämää ilman siitä kipua

Mun kaverille tehtiin korjausleikkaus, olikohan muutama kuukausi synnytyksen jälkeen alapäähän. Sen jälkeen hän ilmeisesti harrasti seksiä miehensä kanssa, koska uusi vauva syntyi ja ihan ok synnytys. Asiat on hoidettaviss :)

Siis sulla on vaivoja, sä meet lekuriin. Syy selviää, mutta sä lähet lekurista tietämättä mikä vaiva sulla on, ja kauanko sen kestää parantua?!
Ihan oikeesti, anna mun kaikki kestää :O
Eihän täällä kukaan voi sanoa kauan kestää, kun ei voida tietää diagnoosiakaan!

Millähän puoskarilla olet oikein käynyt. Tai sitten et raukka ymmärrä yhtään mitään, mitä sinulle selitetään. Ei niitä munasoluja irtoa ryminällä, vaikka olisi kuinka hedelmällinen.

[QUOTE="...";26101066]Millähän puoskarilla olet oikein käynyt. Tai sitten et raukka ymmärrä yhtään mitään, mitä sinulle selitetään. Ei niitä munasoluja irtoa ryminällä, vaikka olisi kuinka hedelmällinen.[/QUOTE]

Kyllä mullekin lääkäri sanoi, että näkyy runsaasti munasoluja. Ne eivät vaan kaikki toki kehity ja irtoa. Kuukaudessa irtoaa yksi, joskus kaksi munasolua. Mutta jos niitä on paljon olemassa on toki hedelmällisempi.

Kyllä mullekin lääkäri sanoi, että näkyy runsaasti munasoluja. Ne eivät vaan kaikki toki kehity ja irtoa. Kuukaudessa irtoaa yksi, joskus kaksi munasolua. Mutta jos niitä on paljon olemassa on toki hedelmällisempi.

:laugh: Munasoluja ei voi nähdä millään ultralla, ne ovat alle 1mm kokoisia. Sen sijaan munarakkuloita (=follikkeli eli nesteentäyttämä rakkula joka puhkeaa päästäen munasolun sisältään) eri kypsyysasteissaan voi nähdä ultrassa, niitä puhkeaa normaalisti yksi tai kaksi/kuukausi.

Yhteistyössä