Montako siideriä saa ottaa jos on yksin lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti
mä olenkin kokoajan yksin lasten kanssa, joten en ota edes sitä yhtä.
Ja liian kauan katselin miestä, joka joi milloin halusi. Minä olin se joka katsoi lapsia ja olin selvinpäin.
Juoda kerkeää kun lapset ovat hoidossa, minä pystyn odottamaan siihen saakka ja juon sitten sen yhden Jos tekee mieli. Ja mulla yksikin tuntuu päässä.

Tää vastaus oli tark Bonaire:lle ..... sori, en osaa käyttää tätä vielä :)

Viimeksi muokattu:
ei jumal...
Voi v***u mitä jeesustelijoita "miksi pitäisi ottaa yhtäkään?". No vaikka siksi, että joku voi tykätä siiderin mausta ja se rentouttaa mukavasti. Mutta kyllähän kunnon palstamamma on juomatta raskauden suunnitteluvaiheesta siihen saakka, että itse kuolee tai saattaa omat lapsensa hautaan! Ja mitä te nyt höpisette, eihän KUNNON PALSTAMAMMA vie lastansa koskaan hoitoon, eikä tee mitään muutakaan itsekästä!

Jos on vauva niin silloin ei luonnolisestikaan kannata paljoa ottaa, mutta kyllä taaperon nukuessa voi pari ottaa. Ja tuo ajokunto... Katsokaas, kun eihän kaikilla ihmisillä ole edes korttia/autoa. Meinaatteko, että tekevät ls-ilmoituksen sillä perustein, että vanhempi tuo lapsen taksilla!?! Ja aika paska mäihä saa olla, että yöt läpeensä nukkuvalla perusterveellä taaperolla/leikki-ikäisellä tulisi kiireellisen sairaalahoidon tarve!!

Oikeasti, jotain suhteellisuuden tajua hurkastelevat mammat.

"..."
blaablaablaa miksi pitäis ottaa ees se yksi ja miksi ja miksi?

ja miksi minun pitää puolustella jos otan ruuan kanssa lasin viinä kuten Ranskan maassa tehdään päivittäin ihan lounastauoilla työaikaankin? miksi ihmeessä sitä pitäisi edes kysyä keltään tai puolustella miksi niin tekee? en ainakaan tule siitä yhtään känniin eikä sen juominen ole kännin hakemista lähelläkään. se ei muuta käytöstäni, reaktiokykyä eikä mitään muutakaan mikä liittyy lapseni hoitamiseen.
ruokajuoma se on mulle siinä missä maitokin, mutta paljon parempaa ja arvokkaampaa toki.

sellaisilla ihmisillä taitaa olla taipumusta alkoholiongelmaan kun ei voida eikä osata edes yhtä ottaa, ilman että lapset on viety etukäteen hoitoon tai että toinen vanhempi on "selvinpäin" (ihan kuten minäkin olen juotuani yhden pienen oluen) paikalla. sehän tarkoittaa sitä että se juominen ei jää silloin siihen yhteen, näin mä ainakin ymmärtäisin.

mua ei pelota yhtään ottaa yhtä kappaletta saunaolutta tässä jos lapsikin on paikalla. mulla kun ei ole mitään alkoholismia taustalla että karkais jotenkin käsistä ja se yks olut muuttuiskin viikon ryyppyputkeks. muutoin en ymmärrä mitä siinä pelätään, koska yhdestä ei tule humalaan. ajaakin voi.

"Jenis"
Tässäpä ne kulttuurierot taas näkyy. Esim. Irlannissa käydään koko perheellä pubissa lounaalla, Italiassa vietetään koko perheellä illallisia joihin liittyy taatusti useampi kuin yksi alkoholijuoma... ja silti molemmissa maissa taitaa olla juoppoja vähemmän kuin täällä vodkamailla. Mistähän lie johtuu, ettei kohtuukäyttöä opita? ;)

yrmy
[QUOTE="...";26092172]blaablaablaa miksi pitäis ottaa ees se yksi ja miksi ja miksi?

ja miksi minun pitää puolustella jos otan ruuan kanssa lasin viinä kuten Ranskan maassa tehdään päivittäin ihan lounastauoilla työaikaankin? miksi ihmeessä sitä pitäisi edes kysyä keltään tai puolustella miksi niin tekee? en ainakaan tule siitä yhtään känniin eikä sen juominen ole kännin hakemista lähelläkään. se ei muuta käytöstäni, reaktiokykyä eikä mitään muutakaan mikä liittyy lapseni hoitamiseen.
ruokajuoma se on mulle siinä missä maitokin, mutta paljon parempaa ja arvokkaampaa toki.

sellaisilla ihmisillä taitaa olla taipumusta alkoholiongelmaan kun ei voida eikä osata edes yhtä ottaa, ilman että lapset on viety etukäteen hoitoon tai että toinen vanhempi on "selvinpäin" (ihan kuten minäkin olen juotuani yhden pienen oluen) paikalla. sehän tarkoittaa sitä että se juominen ei jää silloin siihen yhteen, näin mä ainakin ymmärtäisin.

mua ei pelota yhtään ottaa yhtä kappaletta saunaolutta tässä jos lapsikin on paikalla. mulla kun ei ole mitään alkoholismia taustalla että karkais jotenkin käsistä ja se yks olut muuttuiskin viikon ryyppyputkeks. muutoin en ymmärrä mitä siinä pelätään, koska yhdestä ei tule humalaan. ajaakin voi.[/QUOTE]

Joo varmaan riippuu, oletko 70 vai 40 kiloinen, mies vaiko nainen, miten ne pari sidukkaa vaikuttaa. Itsellä ainaki nousi päähän jo yksikin, siis silloin kun vielä alkoa otin humaltumistarkoituksessa.

"..."
Joo varmaan riippuu, oletko 70 vai 40 kiloinen, mies vaiko nainen, miten ne pari sidukkaa vaikuttaa. Itsellä ainaki nousi päähän jo yksikin, siis silloin kun vielä alkoa otin humaltumistarkoituksessa.
se on kurjaa että itse olet ottanut HUMALTUMISTARKOITUKSESSA. itseltäni tuollainen alkoholinkäyttö meni ohi kun kasvoin aikuiseksi ja sain lapsen 23 vuotiaana. viiniä ruuan kanssa tai saunaolut on nykyinen linjani :) ja 50 kiloinen nainen täällä, hei. enkä tule humalaan.
taidan ollakkin melkoinen kummajainen näin suomenmaassa.

kai pitäisi olla 90 kiloinen ja juoda raakaa viinaa humaltumistarkoituksessa. ymmärrän ettei sellaisen henkilön saunaoluita enää ymmärretä...

yrmy
[QUOTE="...";26092285]se on kurjaa että itse olet ottanut HUMALTUMISTARKOITUKSESSA. itseltäni tuollainen alkoholinkäyttö meni ohi kun kasvoin aikuiseksi ja sain lapsen 23 vuotiaana. viiniä ruuan kanssa tai saunaolut on nykyinen linjani :) ja 50 kiloinen nainen täällä, hei. enkä tule humalaan.

kai pitäisi olla 90 kiloinen ja juoda raakaa viinaa humaltumistarkoituksessa. ymmärrän ettei sellaisen henkilön saunaoluita enää ymmärretä...[/QUOTE]

HAH arvasin että joku urpo tarttuu tohon :LOL: Siis nimenomaan tarkoitin niitä aikoja, kun olin sinkku ja lapseton :D Mutta eihän palstalainen voi myöntää, että on ottanut alkoholia muutenkin kuin maun vuoksi!

Sillä todellakin on väliä, oletko hiprakassa lasten seurassa, koska lapset huomaavat sen jo pienistä asioista. Eli ei tarvitse olla räkäkännissä, jotta lapsille siitä jo olisi jonkinlaista haittaa, siis ei fyysistä vaan psyykkistä.

yrmy
Ap:lle vielä, miksi et voi kysyä lapsen vanhemmilta, montako he haluavat lapsenvahdin ottavan? En todellakaan usko, että lapsi on omasi. Jos on, niin olisin huolissani, omien lasten kanssa kun tulee vietettyä aika monia "tylsiä" iltoja.

"silakka"
Niin oon asian ajatellut että sen verran että vielä kehtaa mennä päivystykseen jos jostain syystä lähtö sinne tulee. En omaa ajokorttia niin muutenkin saattaisi joutua lähtemään taksilla. Eli 1 max 2.

pissis
Jos on esim. viikonloppu ja lapsi on jo nukkumassa, niin ihan ok nauttia leffan kanssa YKSI siideri. Mulla kaksi jo alkaa pihahtaa vähän, vaikka olen läski ja viinan sietokyky hyvä.

"silakka"
[QUOTE="...";26092285]se on kurjaa että itse olet ottanut HUMALTUMISTARKOITUKSESSA. itseltäni tuollainen alkoholinkäyttö meni ohi kun kasvoin aikuiseksi ja sain lapsen 23 vuotiaana. viiniä ruuan kanssa tai saunaolut on nykyinen linjani :) ja 50 kiloinen nainen täällä, hei. enkä tule humalaan.

kai pitäisi olla 90 kiloinen ja juoda raakaa viinaa humaltumistarkoituksessa. ymmärrän ettei sellaisen henkilön saunaoluita enää ymmärretä...[/QUOTE]
Anteeks nyt vaan mutta uskallan väittää että suurin osa alkoa ottavista aikuisista ottaa sitä joskus myös humaltumistarkoituksella.

Meinaat että esimerkiksi miltei kaikki baarissa käyvät ovat joko teineja tai alkoholisteja? Siellä suurin osa kuitenkin selkeästi humalassa. Vai ollaanko sitä vaan lähdetty "yhdelle"? Mikä mun mielestä vielä huomattavasti huonompi vaihtoehto.

1-2 von ottaa ja jopa niin että lapset on hereillä, koska mun mielestä tämä Suomen salajuopottelu kulttuuri on ihan naurettavaa. "Ajokunnossa" pitää kuitenkin olla kokoajan ja ajokunnolla tarkoitan sitä että mun mielestä lasten hoitaminen vaatii samanlista tarkkaavaisuutta ja reaktiokykyä kuin autolla ajo!!

yrmy

Niin, ja jotenkin hävettää tuon sun vuodatuksen jälkeen myöntää, että itsellä on nykyään sama linja alkoholin suhteen.

Muuten, 90-kiloisen suurkuluttajan paria saunaolutta tuskin voi kutsua muumilimpparia kummemmaksi :LOL: Että en ymmärrä tuota sun loppukaneetin logiikkaa...?!

Yhteistyössä