Miksi jotkut vanhemmat antaa lapsensa ottaa huostaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei mene jakeluun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aina eivät vanhemman voimavarat riitä ja on osa vanhemmuutta myöntää, jos itse ei ole lapselle paras hoitaja. Äitini on ollut lastenkodissa töissä, kummitätini koulukodissa ja molempien mukana olen ollut näiden lasten/nuorten kanssa tekemisissä. Ihan tavallisen perheen tavallinen nuori voi joutua hankaluuksiin, jonka selvittämiseksi ei vanhempien keinot riitä.

Jos kaikki muut keinot on käytetty eikä nuori tai lapsi tottele muuten. Myös itse käyttäisin äärimmäisenä keinona tuota.Toisena vaihtoehtona selvittäisin lapsen lähettämistä jollekin kurileirille ulkomaille.

Mistähän mahtaisi johtua vanhempien jaksamattomuus "mahdottoman" lapsen kanssa? Kurittomuuteen. Alun alkaen kun lapselle asetetaan rajat niin ei ne hillu miten tykkää.
Kamalaa katseltavaa tosiaan kuinka vanhemmat antaa tehdä lastensa ihan mitä vaan. Onko se edes vanhemmuuutta? Ei ainakaan välittämistä.
Ei ole lapselle koskaan kuitenkaan hyväksi joutua vanhemmistaan eroon.

Jos se on lapsen parhaaksi ja vanhempi itsekin ymmärtää sen? Tyyliin nuorella on ongelmia joihin ei vanhempien ja kodin keinot enää riitä vaan tarvitaan muuta apua. Joissain tilanteissa apua saa helpommin ja nopeammin noin.

Ja ainahan sitä ei vanhemmilta kysytäkään, eli jos huoli lapsen voinnista on riittävän suuri, voidaan tämä huostaanottaa ilman vanhempien suostumusta.

Mistähän mahtaisi johtua vanhempien jaksamattomuus "mahdottoman" lapsen kanssa? Kurittomuuteen. Alun alkaen kun lapselle asetetaan rajat niin ei ne hillu miten tykkää.
Kamalaa katseltavaa tosiaan kuinka vanhemmat antaa tehdä lastensa ihan mitä vaan. Onko se edes vanhemmuuutta? Ei ainakaan välittämistä.

1. Lapsi on erillinen henkilö jolla on oma persoonallisuus. Kaikkii lapsiin eivät päde samat keinot. Lapsella on oma tahto, ja on myös lapsen persoonasta kiinni kuinka vahvasti hän sitä toteuttaa. Lapsi voi myös sairastaa niin, ettei käytös ole hyvin hänen hallittavissaan.

2. Kyllä todellakin on, ja jopa aika usein.

Mistähän mahtaisi johtua mustavalkoisuus elämän suurten kysymysten äärellä? Onko ylimielisyyttä vai vain kokemattomuutta?

On perheitä, joissa on kasvatettu yksi tai useampi lapsi ihan hyvällä menestyksellä, mutta yhden kanssa sitten on vaikeuksia, vaikka kasvatustavat olisivat samat. Ei huostaanottoon päätyminen automaattisesti tarkoita, että jossain on joku syyllinen siihen.

• Tykkää
Reactions: Madicken04

Lapsia voi olla erilaisia.

1. Lapsi on erillinen henkilö jolla on oma persoonallisuus. Kaikkii lapsiin eivät päde samat keinot. Lapsella on oma tahto, ja on myös lapsen persoonasta kiinni kuinka vahvasti hän sitä toteuttaa. Lapsi voi myös sairastaa niin, ettei käytös ole hyvin hänen hallittavissaan.

2. Kyllä todellakin on, ja jopa aika usein.

1. Sairas lapsikin on hallittavissa jos on haluja ihan varmasti. Se vaatii aikaa ja voimia ja jos vanhemmaski ryhtyy niin nitä on vain löydettävä. Ei tyhmistä vanhemmsita saa lapsi kärsiä. Apua on haettava ennen kuin asia on tuossa pisteessä että lapsi haetaan pois.

2. Ihanko olet tosissasi tuota mieltä että lapselle on parasta olla vanhemmistaan erossa. Olen nähnyt niin monta lapsta ketkä kaipaa ja ikävöi vanhempiaan,että jopa ovat siarastuneet siitä. Miten se voi olla lapsen parasta? Oli ne vanhemamt millaisia tahansa niin se ei ole lapselle parasta.

1. Sairas lapsikin on hallittavissa jos on haluja ihan varmasti. Se vaatii aikaa ja voimia ja jos vanhemmaski ryhtyy niin nitä on vain löydettävä. Ei tyhmistä vanhemmsita saa lapsi kärsiä. Apua on haettava ennen kuin asia on tuossa pisteessä että lapsi haetaan pois.

2. Ihanko olet tosissasi tuota mieltä että lapselle on parasta olla vanhemmistaan erossa. Olen nähnyt niin monta lapsta ketkä kaipaa ja ikävöi vanhempiaan,että jopa ovat siarastuneet siitä. Miten se voi olla lapsen parasta? Oli ne vanhemamt millaisia tahansa niin se ei ole lapselle parasta.

Esimerkiksi, jos vanhempi panee, hakkaa tai parittaa lastaan. Polttaa tupakalla reikiä ihoon ja lääkitsee rauhalliseksi. Lopulta tappaakin jos kukaan ei ole ehtinyt väliin. Pitääkö vielä jatkaa?

Mistähän mahtaisi johtua mustavalkoisuus elämän suurten kysymysten äärellä? Onko ylimielisyyttä vai vain kokemattomuutta?

On perheitä, joissa on kasvatettu yksi tai useampi lapsi ihan hyvällä menestyksellä, mutta yhden kanssa sitten on vaikeuksia, vaikka kasvatustavat olisivat samat. Ei huostaanottoon päätyminen automaattisesti tarkoita, että jossain on joku syyllinen siihen.

Jaa, eikö? Mistäs se johtuu? Kerroppa sinä viisaampana. Vain siitäkö että lapsia on erilaisia? Aika tyhmä ajatus :) Jokainen lapsi hoidetaan yksilönä,mutta ei niin,että annetaan huostaan.

V**ttu (anteeksi kiroilu) mutta ompas! Kun mut joku olisikin hakenut pois alkoholisti vanhempien luota. Olen koko elämäni katsonut sitä hommaa, siivonnut heidän oksennuksiaa, piilottanut puukkoja, pessyt paskoja isän housuista jne. Enkä mä vaan lapsena osannut ymmärtää että tuo ei kuulu mun tehtäviin. Eikä valitettavasti kukaan ympärilläkää.

Mulla ei ole jäännyt lapsuudesta muuta käteen kuin itkua ja surua. Ja sä kehtaa vielä väittää että lapsella on aina paras olla vanhempien kanssa.

Olen nähnyt äidin jolta kaikki yli viisi lasta on otettu huostaan ennen toista ikävuottaan. Lapsilla on laiminlyönnistä johtuneita daignooseja vaikka muille jakaa. Kuinka joku voi olettaa että lapsille paras ympäristö olisi se mistä elämetkin viedään väkisin pois eläinsuojelulakiin vedoten....

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Jaa, eikö? Mistäs se johtuu? Kerroppa sinä viisaampana. Vain siitäkö että lapsia on erilaisia? Aika tyhmä ajatus :) Jokainen lapsi hoidetaan yksilönä,mutta ei niin,että annetaan huostaan.

Joku lapsi voi olla yksilönä (ja siihen päälle sattumien summat) niin haastava ettei edes sinun keinosi riitä. Silloin on viisastakin hakea apua.

Esimerkiksi, jos vanhempi panee, hakkaa tai parittaa lastaan. Polttaa tupakalla reikiä ihoon ja lääkitsee rauhalliseksi. Lopulta tappaakin jos kukaan ei ole ehtinyt väliin. Pitääkö vielä jatkaa?

Sinä et siten halua ymmärtää mitä tarkoitan :) Vaikka lapsi olisi kokenut mitä niin lapsi silti kaipaa vanhempiaan ja se ei ole hänelle hyväksi. En tarkoita sitä että sadistivanhempien luota ei voi lasta ottaa pois vaan sitä että se ei ole lapselle parasta.

En käsitä miten ovat niin tyhmiä. Minun lapsiani ei veiski mikään tai kukaan ikinä.

Onneksi tyhmän vanhemman tahto ei ole riittävä tekijä sille, että lapsi pelastetaan haitallisesta tilanteesta. Esim. oma isäni oli juoppo ja väkivaltainen ihminen, jolta äitini meidät pelasti. Huonomman osan sai myöhemmän uusioperheen poika, joka onnekseen huostaanotettiin sillä isäni ja hänen uusi vaimonsa olivat samanlaisia juoppolalleja.

Sinä et siten halua ymmärtää mitä tarkoitan :) Vaikka lapsi olisi kokenut mitä niin lapsi silti kaipaa vanhempiaan ja se ei ole hänelle hyväksi. En tarkoita sitä että sadistivanhempien luota ei voi lasta ottaa pois vaan sitä että se ei ole lapselle parasta.

Joskus aikuiset nyt vaan tietää lasta paremmin mikä hänelle on parasta. Kyllä meilläkin lapset tykkää leikkiä syvän puron luona, mutta aikuinen tiedostaa riskit mitä siitä voi seurata ja suojelumielessä poistaa lapsen vaaran paikasta. Lapsi kokee tuosta surua kun ei kykene ymmärtämään miksi. Samoin on tämän jankkauksen aiheenkin. Lapsi toki kaipaa vanhempiaa, mutta tajuaa jossain kohtaa elämäänsä sen vaarallisuuden mitä koti hänelle on elämässä ollut vaikkapa alkoholistiperheessä.

Yhteistyössä