LAPSENI OTETAAN HUOSTAAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton (nyt harmaana)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton (nyt harmaana)

Vieras
Olin juuri sairaalassa neurologisen etenevän sairauteni vuoksi muutaman päivän. Lapsi oli tuon ajan isällään. Sossut olivat soittaneet neurologille tulevansa käymään osastolla. Tulivatkin ja sanoivat, että poikani (13) otetaan huostaan, koska minulle tulee tällaisia yllättäviä sairaalajaksoja eikä pojalle ole hyväksi, kun hoitajat vaihtuvat eikä poika tiedä missä milloinkin on. Neurologikin oli aivan ihmeissään. Olen siis eronnut ja minulla on tukiperhe, missä poika on ollut sairaalajaksoillani jos isälle ei työmatkojen takia käy. Onko todellakin niin, että kun yh-äiti sairastuu, lapsi otetaan huostaan? En ymmärrä tätä. Alkoholistit ja väkivaltaiset vanhemmat saavat pitää lapsensa mutta minä ns. kunnollinen ja tavallinen äiti, kun nyt satun olemaan sairas, niin en saa pitää lastani. Sairauteni ei todellakaan vaikuta päähän ja ajatteluun tms. Voima vain häviää joskus jaloista ja tulee puutumisia yms.

No ei oteta, provoa. Jos lapsella on kerran isäkin, niin hänelle huoltajuus siirtyisi. Noiden kriteerien mukaan ei ketään oteta huostaan. Turhaan taas ihmisiä säikytellään.

Huh heijaa! Aika hurjaa. Mutta näitä kuulee aian välillä. Meidän kylälläkin saa tehdä aika hurjia ennen kun kekaan noteeraan mitenkään, mutta sitten noin pienestä...

Ei todellakaan ole provo. Näin kamalalla asialla en edes leikittelisi. Isä on vastuuntunnoton, ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi, ei osaa käyttää rahaa, on pahasti velkaantunut, käyttää melkoisesti alkoholia sanoi voivansa ottaa pojan, jos hänelle maksetaan siitä korvaus! Siis omasta lapsesta!

Ei se kyllä noin voi mennä lain mukaan.
13-vuotias sopeutuu kyllä olemaan isänsä tai vaikka mummon luona jos ja kun niitä sairaalajaksoja vielä tulee.
Onhan noita pienempiäkin joita viedään hoitopaikasta toiseen kun vanhemmat tekee uraa tai muuten vaan haluaa nauttia lapsettomasta elämästä.

Älä anna periks, vaan taistele lapsestasi!
Siitenhän se lapsiraukka vasta meneekin sekaisin jos huostaan otetaan moisen takia. :/

Kannattaisi pyytää neurologilta lausunto, että sairaus ei vaikuta kykyyn huolehtia lapsesta ja toimittaa se sosiaalihuoltoon.
Millainen isä lapsellasi on? Ajattelin, että eikö ennen huostaanottoa anneta lapsi toiselle vanhemmalle toisen ollessa kykenemätön huolehtimaan lapsesta.

Yritä puhua sosiaalitädin kanssa ja jos ei onnistu niin kannattaisi kysyä neuvoa oikeusaputoimistosta ennen kuin tilanne menee liian pitkälle.

Mua kiinnostaa tietää mikä sairaus sulla on.? Ite olen yh kanssa ja sairastan ms tautia ja käyn välillä itsekkin päivä keikkoja tipassa,että onko mullakin syytä pelätä lapseni huostaanottoa?Mulla siis 3v lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Mua kiinnostaa tietää mikä sairaus sulla on.? Ite olen yh kanssa ja sairastan ms tautia ja käyn välillä itsekkin päivä keikkoja tipassa,että onko mullakin syytä pelätä lapseni huostaanottoa?Mulla siis 3v lapsi

ms mullakin...

Ei ole totta!! Ei siis voi olla madollista että sen takia otetaan huostaan!! Olen hyvässä kunnossa, mutta kunto vaihtelee välillä ja tarvitsen hoitoa. Tää on ollutkin mun pahin pelko että ex vielä alkaa vaatia lasta itselleen mun sairauden takia!! Et sä tälläistä stressiä enää tartte sairauden lisäksi ei tee hyvää!!
Todella paljon voimia sinulle!!!

"oireillut" jotenkin esim. koulussa? En voi käsittää että näin voi käydä!! Kamalaahan tuo on lapsellekin! Paljon voimia ja kauniita ajatuksia teille!
Älä luovuta!

Yhteistyössä