Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

No kyllä minä esim. kuvittelen antaneeni ihan asiallista palautetta, aivan ystävälliseen sävyynkin.

(Mutta tuo oma suhtautumisesi kyllä menee jo huvittavan puolelle.)
Mitä huvittavaa mie olen sanonut siihen asialliseen palautteeseen?

Ymmärrän kyllä, että erilaiset ihmiset ulukevat erilaisia blogeja - enkä missään nimessä oleta, että kaikki tykkäisivät mun rääpystyksistäni. Jokainen saa kokea mun(kin) tekstit niin kuin haluaa - vastasin vain tuohon "liian mietitty" -kritiikkiin, että se "paasaaminen" nyt vain sattuu olemaan mun tapa kirjoittaa, missään nimessä en mieti ja viilaa tekstieni kirjoitusasua mitenkään erityisesti - johtuen siitä, että blogi on mulle eräänlainen muistikirja. Sen takia mulle ei ole olennaista se, tykätäänkö tyylistä erityisesti vai ei.

Mitä sitten tulee tähän asiattomaan palautteeseen (esim. ammatin ruotiminen) - sellainen saa mut kyllä todella vittuuntumaan. Ja myönnän, että asiattomaan kommentointiin on helvetin vaikeaa vastata asiallisesti.
 
Kirjoittaisitteko blogejanne, jos kävisi ilmi, ettei kukaan niitä lue? Yritin eilen kysellä tässä ketjussa, mitä blogin kirjoittaminen kirjoittajalleen antaa, ja kuinka palkitsevaa sen ns. julkisuus on.
Kirjoittaisin kyllä, muistikirjan tapaan merkitsisin muistiin asioita, luettiinpa kirjoituksiani tai ei. Lukijoiden määrä ei siis ole mikään itseisarvo. Sitä merkityksellisempää minulle kirjoittajana on lukijoiden jättämät kommentit. On mukavaa saada palautetta ja asioihin uusia näkökulmia ja täydennyksiä, kun ei sitä itse hoksaa aina ottaa kaikkea huomioon.

Tosin blogissakin tahtoo olla riesaksi asti niitä, joiden päällimmäinen tarkoitus tuntuu olevan pahan mielen aiheuttaminen... se on ikävää. Sellaisia kommentteja en julkaise, olkoon niin netiketin vastaista kuin tahtoo.
 
Riepu tuntuu lukevan hänelle osoitettuja viestejä kuin piru raamattua, ja jos joku on vastannut hänelle epäasialliseen niin se on yhtä kuin kaikki.

Edelleenkään en käsitä, miksi pyytää kritiikkiä, kun riepu pitää blogiansa sellaisenaan täydellisenä ja tulkitsee muun kuin kehumisen haistatteluna... Minusta riepu itse käyttäytyy epäasiallisesti, kun nyt lukee näitä tähän ketjuun tulleita viestejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26085946:
Riepu tuntuu lukevan hänelle osoitettuja viestejä kuin piru raamattua, ja jos joku on vastannut hänelle epäasialliseen niin se on yhtä kuin kaikki.

Edelleenkään en käsitä, miksi pyytää kritiikkiä, kun riepu pitää blogiansa sellaisenaan täydellisenä ja tulkitsee muun kuin kehumisen haistatteluna... Minusta riepu itse käyttäytyy epäasiallisesti, kun nyt lukee näitä tähän ketjuun tulleita viestejä.
Voit olla varma ettei Riepu vastaa kuin muutamiin kysymyksiin, kommentoi vaan muutamaa blogia (ei mitenkään yleistäen) ja sitten teilaa omalla tavallaan puolet blogien aihepiireistä. Ja sanoo sitten, että enhän minä vaan te muut.
 
Riepu sitä ja Riepu tätä ja Riepu, Riepu, Riepu!!!

Ettekö te helvetin ääliöt osaa edes kirjoittaa mun nikkiä oikein? Ja eikö teillä tosiaankaan ole muuta elämää kuin illat pitkät haukkua meikäläistä? Mä säälin teitä kahta (Björn ja Phoebsi) todella.
 
"vieras"
Riepu sitä ja Riepu tätä ja Riepu, Riepu, Riepu!!!

Ettekö te helvetin ääliöt osaa edes kirjoittaa mun nikkiä oikein? Ja eikö teillä tosiaankaan ole muuta elämää kuin illat pitkät haukkua meikäläistä? Mä säälin teitä kahta (Björn ja Phoebsi) todella.
:D

Mees nyt nolaamasta itseäs siitä. Halusit kävijöitä blogiisi, sait mitä halusit? Arviot ei ehkä olleet niin mairittelevia kuin olisit toivonut, saitko nyt ihan oikeaa törkyä muka niskaasi myös?
 
Voisinpa minäkin laittaa blogini tähän näytille, vaikka vähän aiheen vierestä on lähtenyt tämä ketju kulkemaan. =)

Aloitin blogin kirjoittamisen alkuvuodesta 2010 ollessani viimeisilläni raskaana. Aluksi ihan vain siksi, että saisin jotain tekemistä ja että ystävät ja sukulaiset näkisivät meidän perheen kuulumisia. Blogi on painottunut kuviin ja tekstiä on suhteessa niihin aika vähän. Blogi kertoo meidän perheen elosta, arjesta ja tapahtumista, sen kummemmin mitään koreilematta. Myös lukijakunta koostuu pääasiassa pelkistä sukulaisista, ystävistä ja tuttavista. =)

Harakanhattu
 
Riepu sitä ja Riepu tätä ja Riepu, Riepu, Riepu!!!

Ettekö te helvetin ääliöt osaa edes kirjoittaa mun nikkiä oikein? Ja eikö teillä tosiaankaan ole muuta elämää kuin illat pitkät haukkua meikäläistä? Mä säälin teitä kahta (Björn ja Phoebsi) todella.
Mene hei vähän ittees... en olis kyllä kommentoinut sun blogia halaistulla sanallakaan jos olisin tiennyt että sä rupeet riehumaan ja aukomaan päätä muille, kun palaute ei miellytä.
 
Keittiönoita
Kirjoittaisitteko blogejanne, jos kävisi ilmi, ettei kukaan niitä lue? Yritin eilen kysellä tässä ketjussa, mitä blogin kirjoittaminen kirjoittajalleen antaa, ja kuinka palkitsevaa sen ns. julkisuus on.
No mä kirjoitankin blogia, jota en ole vielä edes julkaissut. Blogin kirjoittaminen on mulle vähän samaa kuin päiväkirjan kirjoittaminen sillä erotuksella, että osa kirjoittamastani mahdollisesti tulee muidenkin luettavaksi.
 
Heihei mutsit
Mä otan kritiikistä sen opin, minkä koen itselleni tarpeelliseksi ja mistä tunnistan itseni, muuten en tosiaan jaksa kiinnostua siitä, mitä asiasta ajatellaan.
Tää on muuten aika jännittävä näkökulma kritiikkiin. Eikö kritiikkiä juuri pyydetä siksi, että itse on omille toimilleen usein sokea? Että saa uusia näkemyksiä? Mitä tekee sellaisella kritiikillä, jonka "tietää" aiheelliseksi? Silloinhan ongelmakohdan voi halutessaan huomata ja korjata ilman muiden näkemysten kyselyäkin...

(Ja tää ei nyt siis sinällään liity riepuTARALLAAn blogiasiaan, kunhan pohdin.)
 
???
Riippuu pitkälti siitä millaista kritiikkiä Riepu oikeasti odottaa. Hehkutusta ja ylistystä? Kaikki nämä blogit ovat erilaisia ja ne kannattaa arvioida eri tavoin. Kaikista tykkäsin.
 
Riepu sitä ja Riepu tätä ja Riepu, Riepu, Riepu!!!

Ettekö te helvetin ääliöt osaa edes kirjoittaa mun nikkiä oikein? Ja eikö teillä tosiaankaan ole muuta elämää kuin illat pitkät haukkua meikäläistä? Mä säälin teitä kahta (Björn ja Phoebsi) todella.
Mun mielestäni Björn ja Phoebsi ovat vastanneet sulle ihan nätisti, menin nyt jonkun sivun taaksepäin, en ihan koko ketjua jaksanut selata.

Sun aiheet on ihan ok, mutta teksti on liian alleviivaavaa, joku sanoi että paasaavaa ja toinen että lukion äidinkielenainemaista. Olen samaa mieltä. Sieltä puuttuu se jokin joka laittaa lukijan itse ajattelemaan, aivot käyntiin, se "rivien välistä-juttu".

Vauvan kakka päivityksetkin ovat joskus mielenkiintoisia lukea, riippuu miten ne on kirjoitettu - jos se saa lukijan kokemaan että noin meilläkin/ei ikinä noin/voiko se mennä niinkin. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, sinänsä sama itä kukin kirjoittaa, mutta jos kritiikkiä pyytää, sitä yleensä saa.
 
Voisinpa minäkin laittaa blogini tähän näytille, vaikka vähän aiheen vierestä on lähtenyt tämä ketju kulkemaan. =)

Aloitin blogin kirjoittamisen alkuvuodesta 2010 ollessani viimeisilläni raskaana. Aluksi ihan vain siksi, että saisin jotain tekemistä ja että ystävät ja sukulaiset näkisivät meidän perheen kuulumisia. Blogi on painottunut kuviin ja tekstiä on suhteessa niihin aika vähän. Blogi kertoo meidän perheen elosta, arjesta ja tapahtumista, sen kummemmin mitään koreilematta. Myös lukijakunta koostuu pääasiassa pelkistä sukulaisista, ystävistä ja tuttavista. =)

Harakanhattu
Kivan oloinen. Tykkäsin kuvista ja muutenkin yllätyin että sinulla oli niin vähän lukijoita kun blogi vaikutti kuitenkin niin siistiltä. :) Itse ehkä leventäisin tekstipalstaa vielä, jolloin kuvat saisi isommiksi. Itse tykkään isoista kuvista, mutta se on tietenkin aina makuasia. :)
 
No mutta
Mun mielestäni Björn ja Phoebsi ovat vastanneet sulle ihan nätisti, menin nyt jonkun sivun taaksepäin, en ihan koko ketjua jaksanut selata.

Sun aiheet on ihan ok, mutta teksti on liian alleviivaavaa, joku sanoi että paasaavaa ja toinen että lukion äidinkielenainemaista. Olen samaa mieltä. Sieltä puuttuu se jokin joka laittaa lukijan itse ajattelemaan, aivot käyntiin, se "rivien välistä-juttu".

Vauvan kakka päivityksetkin ovat joskus mielenkiintoisia lukea, riippuu miten ne on kirjoitettu - jos se saa lukijan kokemaan että noin meilläkin/ei ikinä noin/voiko se mennä niinkin. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, sinänsä sama itä kukin kirjoittaa, mutta jos kritiikkiä pyytää, sitä yleensä saa.
Ei niin saa sanoa kun pitäisi ylistää vain ja sanoa ettei muutoksia tarvita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26087310:
No mä kirjoitankin blogia, jota en ole vielä edes julkaissut. Blogin kirjoittaminen on mulle vähän samaa kuin päiväkirjan kirjoittaminen sillä erotuksella, että osa kirjoittamastani mahdollisesti tulee muidenkin luettavaksi.
Tähän mä en pystyis :D Mutta enhän koskaan ole osannut kirjoittaa pelkkää päiväkirjaakaan. Aina mietin kirjoitteaessani, että entäs jos joku toinen lukisi tämän. Angstini puran pääni sisällä, tekstiksi asti ne ei koskaan päädy.

Milloin ajattelit aloittaa julkaisutoiminnan? :) Ja mitä aihepiiriä se lähinnä tulee käsittelemään?
 

Yhteistyössä