Masentavaa, yritän ettiä lapsille halpoja vaatteita kesäksi mutta eipä niitä juuri löydy.

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Pienimmälle sain huutonetistä huudettua halvalla vaatteet syksyyn asti. Mutta noi
isommat... Ei tosiaankaan oo nyt varaa maksaa kymppiä jostain t-paidasta. Niitä kun
pitäis saada kahdelle pojalle joille pitäis saada myös shortseja, niitten pitkät housutkin
alkaa käydä lyhkäiseksi mutta ne nyt saa syksyyn asti kelvata. sitten vielä tolle teinilikalle
pitäis ostaa takki ja housuja kesäksi.
Joo, no kai tästäkin jotenkin taas selviää, ehkä.

Onko muita useamman lapsen vanhempia paikalla joilla tekee tiukkaa kun kaikille
pitäis yhtäaikaa ostaa uusia vaatteita? Mistä te ostatte niitä?

Harmi kun et sattunut perjantaina kyselemään tätä. Oli meinaan elloksella joku erikoistarjouspäivä menossa, sai alehinnoista vielä 30 % alea. Ostin tytölle paljon kesävaatteita ihan muutamalla eurolla.

Mut onhan tuolla aina niitä tarjouksia. Henkaltakin tuli just mailia, että siellä on ale. Ootko ne kurkkinut? :)

Mä ostan pienemmälle melkein kaikki vaatteet kirpputoreilta. Ja jotain sitten alennusmyynneistä. En oo tainnu vielä ostaa juuri mitään normaalihinnalla. Just olin viikonloppuna Mll:n paikallisyhdistysten järjestämillä kevätkirpputoreilla, paljon oli tarjontaa ja paljon löysinkin kaikkea. Joillain tosin oli hinnat ihan hirveesti yläkanttiin, mutta onneksi oli myös myyjiä, joilla oli sopuhinnat.

Mä ostan paljon kirppikseltä, ja ostin tosi paljon vaatetta kasvunvaralla viime elokuun alesta (ne mahtuu vielä tämän kesän mainiosti). Ostan ylipäätään aina alesta seuraavaa vuotta ajatellen. En juuri koskaan maksa mistään täyttä hintaa & olen siitä ylpeä :D

Nyt on ale myös mm. Lindexillä, siellä oli t-paitoja ja shortsejakin pojille :)

kiristelen yhdenkin lapsen vaatteiden kanssa, syksyllä ei enää mikään mahdu päälle paitsi uudet haalarit ja kumpparit ja kesäksi jään hoitovapaalle, joten miettimistä rahankäytössä riittää... ystävältä saan kyllä käytettyjä, kuten tähänkin asti, jotka menevät sitten vielä takaisin, jos ovat ehjiä, kun odottaa kolmatta lasta =)

Mulla on vähän rahaa, ja varmasti tekis kyllä tiukkaa, mutta meilläkin ostetaan tosiaan paljon etukäteen kasvuvaralla vaatteita, en ole koskaan oikein "osannut" tehdä niin että kesäkauden tullessa menisin ostamaan kesävaatteet, kesän jälkeen sitten syysvaatteet jne. Meillä on nyt varastossa jo ensi talveksi asti vaatteita, suurin osa ostetaan juuri alennusmyynneistä, kun alennukset on tyyliin -70%, silloin saa tosi halvalla usein tosi hyvää vaatetta :) Poikien kanssa on tietyssä iässä varmaan kyllä tosi hankalaa, kun vaatteet kuluu ja menee pieneksi nopeaa tahtia, tätä olen kyllä oman kummipojan kanssa seurannut. : /

mä tilasin jo talvella henkkamaukasta t-paitoja, taisi itse asiassa olla syksyn puolella alessa, shortseja ja housuja muutamalla eurolla, isompaa kokoa vaan varastoon ja samaa teen aina muutenkin, ostan seuraavaa kautta aina alesta ja appivanhemmat on pitäneet lapsen "kunnon" haalarein varustettuna ja ostaneet kenkiä lahjaksi jouluna ja synttäreillä... ja vähän muulloinkin, kun pienirahaisia ollaan :)

mä tilasin jo talvella henkkamaukasta t-paitoja, taisi itse asiassa olla syksyn puolella alessa, shortseja ja housuja muutamalla eurolla, isompaa kokoa vaan varastoon ja samaa teen aina muutenkin, ostan seuraavaa kautta aina alesta ja appivanhemmat on pitäneet lapsen "kunnon" haalarein varustettuna ja ostaneet kenkiä lahjaksi jouluna ja synttäreillä... ja vähän muulloinkin, kun pienirahaisia ollaan :)
lisään vielä, et meillä sairaalassa toimii "kirppis" kierrätys osaston kahvihuoneessa, eli jokainen tuo omiaan, lastensa, sukulaisten lasten käytettyjä pengottavaksi, sieltä sain 4 kengät pojalle 2-4e pari... pari sadetakkia, kurikset ja parit housut yhteensä reilun kympin... kirppiksiä en ole nyt keväänä jaksanut kiertää, mut aion mennä monikkoperheiden kirppikselle ensi la 21.4

aleale
KYLLÄ löytyy halpoja vaatteita, ei tarvitse edes ale olla, niin henkkamaukasta saa t-paidan jopa 3,95eurolla. Lindexistä myös löytyy kivoja ja halpoja. Ja tietenkin kirppiksiltä.
Et nyt vaan taida osata shoppailla!!

"elli"
Kirppareilta olen hankkinut. Lisäksi miltei jokaisella marketreissulla katon alekopat. HM, Lindex, Kappahl myy aikas edulliseen. Ei maksa välttis tpaidat kymppiä. Kierrätystä kaveriperheiden kanssa!

HippuTAR
Henkalta kattoin just tolle isommalle pojalle mutta ei oikein ollu mitään, pienemmälle
en vielä edes jaksanu sit kattoa. Lindexiä en oo kattonu, pitää kurkata sieltäkin. Ellokselta
mä varmaan kuitenkin tilaan tolle isommalle poitsulle kun en mä koskaan muualta löydä sille
sopivia. On hoikka poikaja sen housut pitää olla pehmeet ja niissä pitää olla nyöri vyötäröllä.
Ton pojan kengätkin tulee kalliiksi, ainoat sopivat lenkkarit mitkä löydettiin makso 54€. Sandaalitkin tulee kalliiksi kun pitää löytää sellaaset missä saa pysymään tukipohjalliset.

Ja tietty noille muillekin pitäis saada myös kenkiä.

Jostain syystä mä en kirpparilta löydä noille pojille vaatteita ja huutonetis poikien vaatepa-
kettien hinnat nousee turhan korkeiksi.

Ihan oma lukunsa on sit toi teini. Se kuuntelee heviä ja pukeutuminen on sen mukaista ja sen
tyylisiä vaatteita en ainakaan mä oo onnistunu löytämään mistään halvalla.

Tökkiikö muilla tää viestien kirjoitus vai onko mun konees vikaa??

HippuTAR
Mulla on vähän rahaa, ja varmasti tekis kyllä tiukkaa, mutta meilläkin ostetaan tosiaan paljon etukäteen kasvuvaralla vaatteita, en ole koskaan oikein "osannut" tehdä niin että kesäkauden tullessa menisin ostamaan kesävaatteet, kesän jälkeen sitten syysvaatteet jne. Meillä on nyt varastossa jo ensi talveksi asti vaatteita, suurin osa ostetaan juuri alennusmyynneistä, kun alennukset on tyyliin -70%, silloin saa tosi halvalla usein tosi hyvää vaatetta :) Poikien kanssa on tietyssä iässä varmaan kyllä tosi hankalaa, kun vaatteet kuluu ja menee pieneksi nopeaa tahtia, tätä olen kyllä oman kummipojan kanssa seurannut. : /
Mä en oo koskaan oikein osannu ostaa etukäteen vaatteita vaan oon ostanu sitä
mukaa ku niitä on tarvittu. Mutta nyt viime aikoina oon yrittänyt opetella, pienimmälle on jo ens talveksi jotain vaatteita ja haalari, kirppikseltä ostettuja.

Tosiaan vois ton isomman collegehousuista leikata sortseja, pienemmän pojan housut
on sen verran hyväs kunnos että en viitti niitä leikata vaan yritän myydä ne kirpparilla.

"minka"
Minulla myös homma perustuu siihen, että ostan vaatteita etukäteen. Poika on nyt 2-vuotias ja olen osannut arvioida hänen kasvamisensa toistaiseksi ihan oikein. Alennuskopat katson myös aina ja ostan varsinkin semmoisia läpi vuoden käyviä vaatteita (sisähousut ja paidat) monessa eri koossa aina kun sattuu kivan näköistä kohdalle.

HippuTAR
Henkalta löysin pienemmälle pojalle jotain. Ellokselta tilasin isommalle pojalle housuja,
sielä oli nyt tarjous -25% tilauksen loppusummasta. Täytyy vissiin jalkautua kirpparikierrokselle jos sieltä kuitenkin löytyis jotain.

Meillä nyt ei varsinaisesti ole tiukkaa mutta mä teen kyllä aina niin, oon tehny alusta asti, että ostan sitä vaatetta valmiiksi vähän väliä. Meillä on 3 lasta ja jos ostaisin kaikki kerralla niin huh huh. Kyllä menis rahaa. Mut mä ostan sillai tiputellen niin ei tarvi kerralla laittaa hirveitä summia. Esim tulevan kesän shortsit ostin viime kesän juhannusalesta ja ens talven topat on jo kaapissa oottamassa, ostin ne -50% ja -60% aleista, olipa yksi takki jopa -70%. Tolla menetelmällä säästää tosi paljon euroja. Menis paljo enemmän vaatteisiin jos alkasin esim tulevan kesän vaatteita ostaa vasta nyt, mutta ne on suurin osa jo ostettu, muutama hassu vaate vaan tarvii enää ostaa.

"poikia3"
Kyllä niille isommillekin kirppikseltä löytyy vaatetta, niitäkin pitää vaan ostaa ajoissa varastoon, jos jotain miellyttävää löytyy. Mulla on siis 3 poikaa, 7-, 9- ja 15-vuotiaat. Juuri soviteltiin viime vuotisia kevät vaatteita, mitä tarvitsee ostaa. Vanhin tarvitsee takin ja keskimmäinen uuden ulkoilupuvun, mutta vanha mennee vielä kesän alennusmyynteihin asti. Esikoinen tarvitsee kengät. Ja sandaalitilanteen katselen sitten myöhemmin.

"vieras"
Jostain syystä mä en kirpparilta löydä noille pojille vaatteita

Nyt selvisi sitten sekin asia, kun mulla oli kirppispöytä. Ja sunnuntaina hain tavarat pois, niin lähes kaikki pojan vaatteet oli mennyt kaupaksi, takaisin tuli vain muutama T-paita ja yhdet farkut.

Hipputar minkä kokoisia vaatteita etsit? Mulla on jonkin verran 160-S kokoisia tytön vaatteita, ja myös saman kokoisia pojan vaatteita voi vielä löytyä.

"Kolmen äitee"
Kolmen lapsen kanssa olen oppinut vaatehankinnoissa sen jalon taidon, että käytän tilaisuudet hyväkseni kun huomaan että jossain on alennuksia. Ostan silloin etukäteen vaatteita ihan siksi, kun niitä halvalla saa, niin ei tarvitse sitten täydellä hintaa ostaa. Esim. kahdelle on jo ensi talveksi toppapuvut valmiina ja kun kevätvaatealet alkaa, ostan tietysti jo isompia kokoja tulevaisuutta varten. Näin saa lapset myös edullisesti puettua laadukkaisiin merkkeihin. T-paitoja yms pientä saa halvalla siellä henkkamaukalta ja Lindexiltä.

"mie"
Juuri eilen kävin lastenvaatekirppiksellä ja mukaan tarttui tukko vaatteita ja hyväkuntoisia! Toinen on nettikirppikset, joista voi ostaa joltain suoraan kasan vaatteita - itse kyllä haluan nähdä aina vaatteet ennen ostoa - eli samalta seudulta...

Ostan marketeista, Seppälästä ja postimyntikaupoista. Ellos on hyvä paikka. Nytkin olen tilannut lapsille sieltä paitoja ja housuja. Kolme poikaa on ja yritetään kierrättää. Paljoa en vaatteita osta, vaan sen verran, että pärjäävät. Perus sisävaatteet saa kyllä edullisesti ja hellevaatteet, mutta takit ja kengät on kalliita. Rahaa menee paljon ja lapsilla on jo omat vaatimukset vaatteiden suhteen. Toisaalta paljoa ei tarvi ostaa, kun ostaa mieluisia.

Yhteistyössä