Hitto minkä nimen kaveri antoi lapselleen! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"kaveri".

Tää on taas näitä harhaanjohtajia. Jos tuo nimi on jollekin lapselle annettu, niin lehdestä se on todennäköisesti tänne napattu ihmeteltäväksi. Joku mamma, parhaassa tapauksessa, pahoittaa mielensä kun miettii et kuka mun kavereista tän aloituksen teki.
Palstalla on varmaankin paljon tällaisia feikki kavereita, feikki aloituksineen.
Huoh.

No toi Marika-Mirka on ihan älytön! Sitten vielä korosti että ei saa sanoa Marika-Mirkaksi, vaan kutsumanimi on Mirka! Miksei sitten antanut nimeksi vaikka Mirka Marika tai Mirka-Marika? :D

[QUOTE="vieras";26078301]Tää on taas näitä harhaanjohtajia. Jos tuo nimi on jollekin lapselle annettu, niin lehdestä se on todennäköisesti tänne napattu ihmeteltäväksi. Joku mamma, parhaassa tapauksessa, pahoittaa mielensä kun miettii et kuka mun kavereista tän aloituksen teki.
Palstalla on varmaankin paljon tällaisia feikki kavereita, feikki aloituksineen.
Huoh.[/QUOTE]

Paitsi että mistä aloittaja tietää että lasta kutsutaankin Mirkaksi, jos ei oo oikeasti kaveri. Tuskin siellä lehdessä lukee tuota

Minä en myöskään ymmärrä miksi pitää aiheuttaa lapselle ylimääräinen "riesa" nimen takia. Miksei voi antaa kutsumanimeä ensimmäiseksi nimeksi? Äidilläni on kutsumanimi toisena nimenä ja mitään muuta kuin ylimääräistä haittaa ja selittelyä, väärinymmärryksiä, siitä ei ole tullut. Samoin kouluaikanani oli joitakin oppilaita, joilla kutsumanimi jälkimmäinen nimi ja aina oli vain ylimääräistä vaivaa siitä heille. Osalla oli vielä noin, että yhdysnimi ja viivanjälkeistä nimeä käytettiin kutsumanimenä.

no toi marika-mirka on ihan älytön! Sitten vielä korosti että ei saa sanoa marika-mirkaksi, vaan kutsumanimi on mirka! Miksei sitten antanut nimeksi vaikka mirka marika tai mirka-marika? :d

yleensä kutsutaan aina ekalla. Eli jos nimi marika-mirka. Kutsutaan marikaksi. En muuten ymmärrä näitä yhdistelmiä. Koska ne on täysin turhia. Kun niitä kutsumanimellä harvoin edes käytetän!! :o ehkä se nimi mainitaan jossain todistuksen jaossa. Ja kukaan muu kuin ope ei ole sitä ennen kuullutkaan. Ap oikeassa ihan tyhmä nimi. Hankala nopeaan lausuakkin.

kun täällä netissä julkiesti naureskelet kaverisi lapsen nimelle ja vielä kerrot kaverisi lapsen etunimet. Toivottavasti kaverisi lukee viestisi, tajuaa kuka olet ja lopettaa kaveruutenne. Itse en ainakaan haluaisi tuollaista kaveria, joka kertoo tälläisellä netin keskustelupalstalla, että "Kaverini lapsen nimi on Ville-Weikko Vitalis" ja naureskelisi lapseni nimelle, vaikka lapseni nimi olisikin typerä.

Yhteistyössä