Teettekö päätelmiä ihmisistä auton perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jungle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan yhtä turvallisia ovat muutkin isommat autot. Monissa testeissähän taitaa olla avensis voittaja. Ei tosiaan ole audi yhtään turvallisempi, kuin nyt vaikkapa hondan maasturi tms.
Auton koolla ja vuosimallilla voi olla törmäyksessä merkitystä, mutta merkillä ei niinkään. Varsinkaan kun turvallisuustesteissä juurikin muut autot ovat ykkösiä, kuin ökyt.

Itseasiassa S mersun runko pelasti aika paljon ja onnettomuus laskennassa todettiin nimenomaan, että tässä oli autolla väliä.

Ja kyllähän siinä myös massoilla on eroa.

[QUOTE="jaahas";26060574]
Entä mitä päättelette ihmisistä, joilla ei ole autoa ollenkaan?[/QUOTE]

- heillä ei ole varaa autoon
- heillä ei ole tarvetta autolle
- auto ei sovi heidän elämäntyyliinsä (ovat esim. mahdollisimman ekologisia)
- heillä ei ole korttia

Mä en varsinaisesti tarvitsisi autoa lainkaan. Käytän työmatkoihin ainoastaan bussia, pääsen ystävien ja vanhempieni luokse bussillakin, parin sadan metrin päässä on kauppa ja isommatkin kaupat kolmen kilometrin päässä. Turussa on erittäin kattava ja toimiva joukkoliikenne, täällä ei montaa kulmaa ole minne ei bussilla pääsisi. Mies taas ei kovin helpolla autostaan luopuisi. Meillä on siis yksi auto ja se on pääosin miehen käytössä.

[QUOTE="hmm";26060613]Itseasiassa S mersun runko pelasti aika paljon ja onnettomuus laskennassa todettiin nimenomaan, että tässä oli autolla väliä.

Ja kyllähän siinä myös massoilla on eroa.[/QUOTE]

tai rekka!

En. Minua ei kiinnosta autot ollenkaan, puhumattakaan sitten siitä, että minua kiinnostaisi autojen hintatiedot :D
Auton päätehtävä on kuljettaa autossa istuva porukka pisteestä A pisteeseen B.
Ja ajokorttia en koe itselleni tarpeelliseksi ollenkaan.

[QUOTE="Vieras";26060687]Ja sulla varmaan on mennyt ohi, että mittarit vääristää usein alaspäin. Ja mua kyllä oikeasti vituttaa sellaiset pilkun nussijat, jotka ajaa koko ajan tasan nopeusrajoitusten mukaan.[/QUOTE]

Ja mua ottaa päähän sellaset ihmiset, jotka ei osaa ajatella asioita yhtään laajemmin. Yhden auto-onnettomuuden läpikäyneenä en varmasti aja ylinopeutta. Ja viimeseks sen takia, että jotain toista nyt vain polttelis päästä "nopeemmin" perille. Siinähän ärsyynnyt.

Ja mua ottaa päähän sellaset ihmiset, jotka ei osaa ajatella asioita yhtään laajemmin. Yhden auto-onnettomuuden läpikäyneenä en varmasti aja ylinopeutta. Ja viimeseks sen takia, että jotain toista nyt vain polttelis päästä "nopeemmin" perille. Siinähän ärsyynnyt.

No, sunlaiset naiskuskit onkin niitä vaarallisimpia ja pahimpia liikenteessä. Tiedetään. Nysväri.

No henk koht en tee mitään päätelmiä sen suhteen että onko perheellä minkälainen auto, talo tai onko lapsella ticketin vai lassien haalarit päällä. KUn niiden perusteella harvemmin pystyy tekemään mitään päätelmiä siitä mikä on perheen todellinen taloudellinen tilanne. Tietysti se on totta että sossun asiakas ei saa 300 tuhannen euron asuntolainoja, mutta silti. Miten te muuten ootte saanu noilla tuloilla noin paljon lainaa?

Miksi tekisin, itselleni se on vain kulkuväline jolla liikkua paikasta toiseen ja oletan monen muun ajattelevan samalla tavalla. Kukin ajaa sillä minkä näkee ja kokee soveltuvan parhaiten omiin tarpeisiin.

[QUOTE="Vieras";26060756]No, sunlaiset naiskuskit onkin niitä vaarallisimpia ja pahimpia liikenteessä. Tiedetään. Nysväri.[/QUOTE]

Aika totuuden ytimessä ollaan. Paitsi että sama se, onko kuskilla killuttimet jalkojen välissä vai ei. Mutta tosiaan alinopeutta ajavat aiheuttavat vaaratilanteita tukkimalla liikenteen. Sitten he, joilla on aikataulut, joutuvat ottamaan riskejä ja ohittamaan typerissäkin paikoissa.

On älyttömän itsekästä junnata tiellä ja jupista itsekseen miten ei ole mihinkään kiire. Ymmärrän jos ei halua ajaa reippaasti, mutta silloin kannattaisi vilkuilla peruutuspeiliä ja väistää esim. pysähdyspaikalle tms. silloin kun taakse alkaa kertymään jonoa.

Aika totuuden ytimessä ollaan. Paitsi että sama se, onko kuskilla killuttimet jalkojen välissä vai ei. Mutta tosiaan alinopeutta ajavat aiheuttavat vaaratilanteita tukkimalla liikenteen. Sitten he, joilla on aikataulut, joutuvat ottamaan riskejä ja ohittamaan typerissäkin paikoissa.

On älyttömän itsekästä junnata tiellä ja jupista itsekseen miten ei ole mihinkään kiire. Ymmärrän jos ei halua ajaa reippaasti, mutta silloin kannattaisi vilkuilla peruutuspeiliä ja väistää esim. pysähdyspaikalle tms. silloin kun taakse alkaa kertymään jonoa.

Nämä mielipiteesi aina ovat joka kerta ilmitullessaan melkoinen kylmä suihku niskaan. Ehdin aina välissä pitää sinusta.

Totta puhut!! Eipä tuota olisi paremmin voinut sanoa.

[QUOTE="hmm";26060613]Itseasiassa S mersun runko pelasti aika paljon ja onnettomuus laskennassa todettiin nimenomaan, että tässä oli autolla väliä.

Ja kyllähän siinä myös massoilla on eroa.[/QUOTE]

S-mesessä ei ole runkoa... Niissä on itsekantava kori.

[QUOTE="vieras";26060800]Miksi tekisin, itselleni se on vain kulkuväline jolla liikkua paikasta toiseen ja oletan monen muun ajattelevan samalla tavalla. Kukin ajaa sillä minkä näkee ja kokee soveltuvan parhaiten omiin tarpeisiin.[/QUOTE]

pitää kehitellä siitä monster ruck pyörä se ei oo kielletty!

Jos luet uudestaan, huomaat että naiskuski kirjoitti että ei aja ylinopeutta.
Tämä on hyvinkin eri asia kuin ajaa alinopeutta.
Mistä lähtien näin on ollut että nopeusrajoitusten mukaan ajaminen ei ole enää edes vaihtoehto?
Vai onko sekin jo sitä alinopeutta?

Niin, mä ajan rajoitusten mukaan. Pitäiskö sun lähteä vähän aikasemmin liikenteeseen, niin ne nopeusrajotusten antamat määreet vauhdille riittäis sullekin? ;)

[QUOTE="sasa";26060874]S-mesessä ei ole runkoa... Niissä on itsekantava kori.[/QUOTE]

auton runkoja mikä kestää parhaiten? Ei oikein kukaan voittanut 100km/t tiili seinään!

[QUOTE="vieras";26060854]Nämä mielipiteesi aina ovat joka kerta ilmitullessaan melkoinen kylmä suihku niskaan. Ehdin aina välissä pitää sinusta.[/QUOTE]

Mä olen mielipiteeni muodostanut kokemuksen syvällä rintaäänellä. Enkä ihan oikeasti ymmärrä miksei tosiaan voisi matkan varrella välillä pysähtyä sivuun ja väistyä heitä, jotka haluavat ajaa reippaasti eteenpäin. Mun mielestä se olisi reilua jokaiselle. Alinopeutta ajava voisi ajella hissukseen, mutta olla myös huomaavainen muita kohtaan. Ja he, jotka eivät halua tuhrata ylimääräistä aikaa ajelemiseen, voisivat ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti ja päästä ajoissa perille.

Niin ja siitä kokemuksesta: en ole montakaan hurjapäistä kaahailijaa teillä kohdannut, mutta sitäkin useammin pitkiä jonoja, jossa tehdään epätoivoisia ohitusratkaisuja. Totta tosiaan: liikenteen hidastajat aiheuttaa toimillaan enemmän vaaratilanteita. Siis oman kokemukseni ja ajokilometrieni pohjalta todettuna.

[QUOTE="vieras";26060893]Jos luet uudestaan, huomaat että naiskuski kirjoitti että ei aja ylinopeutta.
Tämä on hyvinkin eri asia kuin ajaa alinopeutta.
Mistä lähtien näin on ollut että nopeusrajoitusten mukaan ajaminen ei ole enää edes vaihtoehto?
Vai onko sekin jo sitä alinopeutta?[/QUOTE]

Jos mulla on mittarissa 80km/h, niin todellisuudessa ajelen 70 km/h. Aika monilla heittää nopeusmittarit ainakin jonkin verran. Sekin kannattaa testata. Ja helposti vauhti laskee alle nopeusrajoituksen. Meillä esim. on kotimatkalla pätkä, jossa nopeusrajoitus on 80 km/h, mutta todellisuudessa siellä ei oikeastaan koskaan päästä edes lähelle tuota nopeutta. Yleensä ajellaan pitkässä letkassa 60 km/h.

Mä olen mielipiteeni muodostanut kokemuksen syvällä rintaäänellä. Enkä ihan oikeasti ymmärrä miksei tosiaan voisi matkan varrella välillä pysähtyä sivuun ja väistyä heitä, jotka haluavat ajaa reippaasti eteenpäin. Mun mielestä se olisi reilua jokaiselle. Alinopeutta ajava voisi ajella hissukseen, mutta olla myös huomaavainen muita kohtaan. Ja he, jotka eivät halua tuhrata ylimääräistä aikaa ajelemiseen, voisivat ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti ja päästä ajoissa perille.

Niin ja siitä kokemuksesta: en ole montakaan hurjapäistä kaahailijaa teillä kohdannut, mutta sitäkin useammin pitkiä jonoja, jossa tehdään epätoivoisia ohitusratkaisuja. Totta tosiaan: liikenteen hidastajat aiheuttaa toimillaan enemmän vaaratilanteita. Siis oman kokemukseni ja ajokilometrieni pohjalta todettuna.
Kirjoitit, että he joilla on aikataulut joutuvat ottamaan riskejä ja ohittamaan typerissäkin paikoissa. Se on todellakin sitä liikenteessä nähtävää typeryyttä, jota on aivan turha vierittää kenenkään muun niskoille. Mutta nythän sinulla ei ole kiire. Anteeksi, se oli ilkeästi sanottu.

[QUOTE="vieras";26060942]Kirjoitit, että he joilla on aikataulut joutuvat ottamaan riskejä ja ohittamaan typerissäkin paikoissa. Se on todellakin sitä liikenteessä nähtävää typeryyttä, jota on aivan turha vierittää kenenkään muun niskoille. Mutta nythän sinulla ei ole kiire. Anteeksi, se oli ilkeästi sanottu.[/QUOTE]

Ei ollut yhtään ilkeästi sanottu, ainoastaan totuuden mukaisesti. Suurinta osaa haittaa alinopeutta ajavat, ja he ovat niitä jotka aiheuttavat teille ruuhkia ja tukkoja.

Yhteistyössä