Teettekö päätelmiä ihmisistä auton perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jungle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on passatti, osamaksulla. hirvee vittuilu jatkuvasti että "hyvähän se on kun on varaa", "en viittiny ajaa sun viereen parkkiin että jos osuu nii tulee kalliiks, vaikka olishan teillä vara maksaa kolhut..." yms muuta paskaa

JUMALAUTA!! ei todellakaan olla rikkaita, ollaan ihan perustulosia..olisinki rikas.

sinä tiedät miten se kulkee ja suurin osa kammoksuu uusia! Niillä ajelee jotka luulee että uusin on aina paras ja eikä teidä autoista mitään! Laskussa sen näkee! Ei ne kestä ikuisuutta!!!

No täytyy myöntää, että jonkun verran teen päätelmiä auton perusteella. Mun kokemusteni mukaan suurin osa Volvo-kuskeista on itsekeskeisiä autoilijoita, ikään kuin olisivat yksin liikenteessä. Audeilla taas tuntuu olevan pakollinen tarve päästä ohi, vaikka ajaisi tuhatta ja sataa. Mersukuskit voivat pysäköidä ihan mihin tahansa, koska heillä on Mersu. Kukaan itseään kunnioittava mies ei aja Micralla tai muulla kauppakassilla, museoautoja (kuten Fiat 127) ei lasketa. Nuo mopoauton kokoiset miniautot ovat naisia varten.

Ja meillä on sitten Pösö! :xmas:

Jep. Juuuuuri näin. Mersukuskit on pösilöitä, lähes joka ainoa. Isäni mukaanlukien (vannoutunut Mersufriikki, pahinta laatua). Parkkaavat keskelle mitä vain ja poikkeuksetta kieroon. Audikuskit on itsekeskeisiä MINÄMINÄ -ihmisiä. Bemarit oikeastaan samaan kerhoon. Volvoihmisistä mulla on ihan ok käsitys, ainakin kolmella tuttavalla on Volvo ja ovat ihan tavallisia ihmisiä vailla kusta päässä -ilmiötä.

Ihan tavallisella autolla (joka on suhteutettu perheen/yksilön tarpeisiin) ajavat ihmiset on yleensä ihan normiväkeä, joiden kanssa tulee toimeen ja homma toimii.

Meilläkin on Pösö. :D

[QUOTE="vieras";26059965]niin kerroit luonteen piirteen joka ostaa tietyn auton?[/QUOTE]

Niin? Kysymys kuului: Teetkö päätelmiä ihmisistä auton perusteella? Ja nuo oli mun päätelmiä ihmisistä auton perusteella. Volvotkuskit tuollaisia, Audikuskit tällaisia jne. En tiedä, onko se luonteenpiirre jo ennen auton ostoa vai tuleeko se luonteenpiirre auton mukana, mutta yhtä kaikki, nuo ovat päätelmiä ihmisistä auton perusteella.

Ei hitsi. Minä, lähihoitaja, ajan Skodalla! Mähän olen siis ns. parempaa ihmiskastia!! Ou jee :D

Vm. taitaa olla vuosituhannen alkupäästä, mutta sitähän sä et kysynyt ;)

Kyllä ne kaaharit, tunarit ja hullut tuppaa olemaan näitä Audi-Bemari-Mersu -kansaa. Me tylsästi perhefarkulla ajavat ihmiset, joita ohitellaan tuola naama norsunvitulla, päästään todennäköisimmin perille, vaikkakin hitaammin, ellei joku kusipää ohittele meitä hengiltä kiireisesti ja tyylillä mustalla virtaviivaisella velka-Audillaan.

Ja kyllä, autosta voi päätellä todella paljon. Huvittavan paljon. Joskus kun odottelen jotain perheenjäsentä jossain parkkiksella, monesti katselen ihmisiä ja autoja ja veikkailen, mihin autoon kukakin menee ja minkänäköinen heebomistäkin autosta poistuu. Kyllä ne stereotypiat pitää paikkaansa hämmentävän hyvin.:D

[QUOTE="vieras";26060025]sinä tiedät miten se kulkee ja suurin osa kammoksuu uusia! Niillä ajelee jotka luulee että uusin on aina paras ja eikä teidä autoista mitään! Laskussa sen näkee! Ei ne kestä ikuisuutta!!![/QUOTE]

ehkä jotkut luulee että uusin on paras, ei me. eikä toi oo ees NIIN uus..

Autosta ei sinällään voi oikein päätellä mitään. Mutta jos tietää, että kymmeniä tuhansia on laitettu velkaa kiinni autoon, niin kyllähän se hieman hölmöltä kuulostaa.

Mä ajan joko omalla (rahoitusyhtiön) uudella farkku-Volvolla, appiukon vanhalla Pajerolla jossa kantava rakenne on surrilanka tai firman uudehkolla avolavalla tilanteen mukaan.

Onneksi työkaverit ei harrasta moista, voisi joutua rukaamaan mielipiteet uusiksi harva se päivä :D

Oma auto on uusi siksi että mies ei osaa eikä ole aikaa huoltaa autoa itse, ja menopelin on oltava käyttövarma (ei jätä tielle) ja turvallinen koska ajan paljon.

Mun mielesrä RIKKAILLA on yleensä joku urheiluauto, kaksiovinen "massi"BMW tai sitten joku hillitön bemarin maasturi tms.
Suurituloisilla, varakkailla, ylemmällä keskiluokalla jne on nimenomaan yleensä Skoda, Avensis, Passat, Corolla, Jetta, Mondeo tms

Mun vuositulot ovat noin 300t ja miehellä noin 350t. Mulla on yaris:). Käytän autoa melko vähän. Mä olen tosiaan ostanut pari sijoitusasuntoa, metsää ja tonttimaata. Sijoitan mielumimin esim. osakkeisiin, kuin autoon. Mä halusin näppärän cityauton ja yaris on ihan loistava auto! Eikä edes ollenkaan niin pieni, mitä luullaan.
Miehen auto on Skoda Octavia paremmilla varusteilla ja taisi maksaa noin 33t. Omani maksoi noin 20t.

En tee. Meillä on itsellä vm98 Nissanin rutku, vaikka varaa olisi ollut parempaankin. Ei vaan kumpikaan olla YHTÄÄN kiinnostuneita autoista ja ainoa tarkoitus on se, että pääsee välillä paikasta a paikkaan b. Ystävillä sama homma, auto on vaan joku ja se on aivan sama mikä se on, kunhan se kulkee eteenpäin.

Meillä on asuntolainat ja mökkilainat maksettu. Olemme velattomia ja kummallakin tulot liki 4000e kuukaudessa. Mies on saanut kivasti perintöjäkin. Olisi siis varaa kyllä ostaa velattomana uusi audi.
Mä kuljen töihin bussilla ja mies pyörällä. Pihalla meillä seisoo -99 vuoden ford focus.

[QUOTE="vieras";26060080]
Ja kyllä, autosta voi päätellä todella paljon. Huvittavan paljon. Joskus kun odottelen jotain perheenjäsentä jossain parkkiksella, monesti katselen ihmisiä ja autoja ja veikkailen, mihin autoon kukakin menee ja minkänäköinen heebomistäkin autosta poistuu. Kyllä ne stereotypiat pitää paikkaansa hämmentävän hyvin.:D[/QUOTE]

Jos sattuu pysähtymään valoissa kanarianlinnunkeltaisen Micran viereen, niin sitä autoa todennäköisesti ajaa nainen. Todennäköisesti nuorehko, koska väri olisi liian radikaali 70+ autoilijalle. Mustaa Audia tai Mersua ajaa pukumies tai jakkupukunainen, puhelin korvalla ja liian pienellä turvavälillä. Volvolla ajelee sitten sen kireä perheenisä, firman pikkupomo, joka (hänkin puhelimessa) tappelee joko teini-ikäisen lapsensa tai alaisensa kanssa.

[QUOTE="vieras";26059924]Toi audi on aika kova paikka monelle. Yllättävän paljon siitä tosiaan vittuillaan. Luulin ennen, että se on urbaanilegenda, mutta kyllä se tosiaan saa ihmiset avautumaan. Audi meilläkin on.[/QUOTE]

Siis tää on niin totta! Mä olen saanut kuulla ihmisiltä kommentteja, että "Miksi teillä on näin hieno auto?" Siis häh? :DD

Me ostettiin auto, joka on hyvälaatuinen, kohtalaisen kolariturvallinen, meidän mielestämme hyvännäköinen ja autoksi hyvin arvonsa pitävä. Kyseessä on siis musta Audi A4. Sellaisella tuntuu ajavan puolet Suomesta. Ja kyllä se vaikuttaa silti monesta tosi ihmeelliseltä asialta.

Jos yhtään lohduttaa niin ennen autolainaa ajettiin teini-Corollalla, joka oli vuosimallia '92. Siitä ei kukaan aukonut päätänsä.

Jos sattuu pysähtymään valoissa kanarianlinnunkeltaisen Micran viereen, niin sitä autoa todennäköisesti ajaa nainen. Todennäköisesti nuorehko, koska väri olisi liian radikaali 70+ autoilijalle. Mustaa Audia tai Mersua ajaa pukumies tai jakkupukunainen, puhelin korvalla ja liian pienellä turvavälillä. Volvolla ajelee sitten sen kireä perheenisä, firman pikkupomo, joka (hänkin puhelimessa) tappelee joko teini-ikäisen lapsensa tai alaisensa kanssa.

Mä ajan uudehkolla mustalla audilla ja olen sairaanhoitajaopiskelija ;)

Jep. Harmaasta perus Toyota Corollan henkilömallista nousee eläkeläispariskunta. Bemarista joku isomahainen yrittäjämies tai Nico ja Jannika Jessiina-vauvan kanssa.

Mun mielestä audeilla ajaa tyypillisimmin 20-40v duunarimies haalarit päällä ja älypuhelin korvalla.

Mun mielestä audeilla ajaa nuoret miehet, jotka opiskelevat, ovat duunareita tai sitten toimistorottia.
Pukumiehet ajaa joko Skodalla tai Toyotalla, tai sitten sporttibemarilla.

Tuo, että Audilla ajaa aina kusipää, pitää paikkansa. Se auto on nimenomaan egonjatke. Ei yhtään mikään muu. Sillä vain on sellainen maine, että se ostetaan vain tieyistä syistä ja sen ostaa vain tietynlaiset ihmiset. Minä en kehtaisi ajaa Audilla. Kävelisin ennemmin. Jostain syystä merkki etoo.

Kadekortti on täällä taas esillä, mutta se on erittäin väärä kortti tähän tilanteeseen. Audilaiset on kusipäitä.

Meillä on uudehko Volkkarin Caddy. Meille sopiva perheauto.

Hyvätuloisilla pikkupomoilla on yleensä kyllä tosiaan se Octavia tai Avensis.
Hyvätuloinen vanhempi mies, joka on jo perintöjäkin netonnut kivan summa ostaa sen uuden Corollan tai hyvätuloinen vanhempi nainen ostaa Yariksen tai Polon.

Nuori, akateeminen ja hyvätuloinen voi ajaa vähän millä vaan..voi löytyä Skodaa, BMW:tä, Corollaa, Poloa, Hyundaita, Kiaa jne..

Rikas nuori mies ajaa sporttista BMW:tä, ei mitään tavisbemaria.

Keskituloinen duunarimies mun mielestä löytyy todennäköisimmin audin ratista tai sitten jonkun muskeli Subarun.

Yhteistyössä