Teettekö päätelmiä ihmisistä auton perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jungle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Gitta";26060245]Mun miehellä on musta audi a6. Oliskon vm 2009. Mies on rakennusmies ja töissä siis raksalla.[/QUOTE]

Ja mun mies on rakennusyrityksen omistaja, joka ajaa jotain vm 1998 olevaa Hiacee :D Käytännön syistä...;)

[QUOTE="vieras";26060258]Tuo, että Audilla ajaa aina kusipää, pitää paikkansa. Se auto on nimenomaan egonjatke. Ei yhtään mikään muu. Sillä vain on sellainen maine, että se ostetaan vain tieyistä syistä ja sen ostaa vain tietynlaiset ihmiset. Minä en kehtaisi ajaa Audilla. Kävelisin ennemmin. Jostain syystä merkki etoo.

Kadekortti on täällä taas esillä, mutta se on erittäin väärä kortti tähän tilanteeseen. Audilaiset on kusipäitä.

Meillä on uudehko Volkkarin Caddy. Meille sopiva perheauto.[/QUOTE]

Siis anteeksi, mutta mistä te ihmiset saatte näitä kuvitelmianne?? :D Näkisitte mut liikenteessä, en todellakaan aja kusipäisesti (paitsi jos pitää turvallista ja kohtalaisen hidasta ajoa ärsyttävänä) ja olen ihan ystävällinen persoona. Olen myös opiskelija, että terveiset ketjun toiselle sh-opiskelijalle... :)

Mun veljellä pitää olla aina audi. Taitaa olla aika isot lainatkin. Velipoika on pikkuisen näyttämisen haluinen kyllä, vaikka ihana veli onkin. On koulutukseltaan merkonomi, mutta kokoaa taajuusmuuntajia tehtaassa.

No hei, nää nyt on sellaisia stereotypioita tyyliin kaikki ruotsalaiset miehet on homoja. Mun parhaalla ystävällä on musta Audi eikä se ole kusipää, eihän se muuten olis mun paras ystävä. Mä olen jopa hänen kyydissään laukonut yhdestä mulkero-ohittajasta, että "kappas, Audi, olishan se pitäny arvata" :D.

Siis anteeksi, mutta mistä te ihmiset saatte näitä kuvitelmianne?? :D Näkisitte mut liikenteessä, en todellakaan aja kusipäisesti (paitsi jos pitää turvallista ja kohtalaisen hidasta ajoa ärsyttävänä) ja olen ihan ystävällinen persoona. Olen myös opiskelija, että terveiset ketjun toiselle sh-opiskelijalle... :)

Siis kusipäitä liikenteessä ja muutenkin elämässä. =) Ei se mua haittaa, mutta näin se vain on. Audin ostaa vain tietynlaiset ihmiset. Piste.

Meillä on audi a6 ja toyota avensis. Ei olla kyllä kusipäitä kumpikaan. Rauhallisia ja muut huomioivia kuskeja. Ei tosiaan ohitella kumpikaan. Edes mieheni ei aja ylinopeutta ja turhaan ohittele.
Mä olen tosiaan itse 25-vuotias opiskelija ja kolme lapsen mamma. Mies insinööri amk.

Sori kun mä nyt spämmäilen viesteilläni. :D

Mutta oon ihmetellyt sitäkin, kun ihmisten mielestä Audi on tylsä ja ruma auto. No onhan se tylsä, jos pitää elämän haasteena esimerkiksi jatkuvaa remppaamista... :D

No ei, mä en vaan tajua esimerkiksi ranskalaisia autoja ostavia. Mutta onneks mun ei tarvitsekaan.

[QUOTE="Rusina";26060306]Mä ajan aina vähän alinopeutta, huomion muut liikenteessä, olen vähän arka kuski.
Ainiin.. autoni on musta audi a6 vm 2009.

Opiskelen tradenomiksi.[/QUOTE]

Miehet yleensä ajaa audilla tuhatta ja sataa, röyhkeästikin. Nainen audin ratissa on juurikin sen varovainen: perässä on kilsan jono, risteyksessä vilkutetaan ja vilkutetaan koska väliin ei uskalla lähteä; ja voi että sitä operaatiota, jos nainen audin ratissa koittaa pysäköitä autoonsa kahden auton väliin, katuhan on poikki piiiiiitkän aikaa......

Kyllä mulla on tietyllä tavalla tapana tehdä oäätelmiä ihmisistä auton perusteella.
Ja niin kyllä muillakin, olemme usein saaneet kuulla piilovinoilua autoistamme, vaikka ne ei mitään ökyjä olekaan. Meidän autot on hankittu ihan riihikuivalla rahalla, ja se ilmeisesti harmittaa esim tiettyjä sukulaisia ja naapureita, kun heidän halvemmat ja vanhemmatkin autot on rahoitusyhtiön..

Eikö oikeasti mieti tätä turvallisuuden kannalta?
Meillä on a8 audi toisena ja se s mersu toisena. Ajetaan rauhallisesti ja omaisuuttakin on, mutta silti jos joku tulisi ja sanoisi että tämä on paljon turvallisempi todistetusti vaihtaisin. Ystäväpiirissä monilla kellä on omaisuutta on myös mersua sekä audia, juurikin noista turvallisuussyistä.

Meillä on audi (vm 05) ja mersu (vm 2011) ja ollaan kyllä ihan normaaleja kuskeja ja huomioidaan muutkin liikenteessä. Mä olen laitoshuoltaja ja mies remonttialan yrittäjä.

[QUOTE="hmm";26060391]Eikö oikeasti mieti tätä turvallisuuden kannalta?
Meillä on a8 audi toisena ja se s mersu toisena. Ajetaan rauhallisesti ja omaisuuttakin on, mutta silti jos joku tulisi ja sanoisi että tämä on paljon turvallisempi todistetusti vaihtaisin. Ystäväpiirissä monilla kellä on omaisuutta on myös mersua sekä audia, juurikin noista turvallisuussyistä.[/QUOTE]

ja autolainaa on tosiaan se 8 tuhatta e, sekin harrasteautoihin laitettu eli ei ole kiinni näissä.

Hitaasti, tasan nopeusrajoitusten mukaan tai hieman alle ajavat ovat TODELLA ärsyttäviä liikenteessä. Kotiin sietäisivät jäädä!

[QUOTE="Rusina";26060306]Mä ajan aina vähän alinopeutta, huomion muut liikenteessä, olen vähän arka kuski.
Ainiin.. autoni on musta audi a6 vm 2009.

Opiskelen tradenomiksi.[/QUOTE]

Voi yäk! Olet juuri horror-tyyppi liikenteessä. Vaihda autosi johonkin pieneen, jos vaikka sitten uskaltaisit ajaa sitä- niinkuin kuuluu, eikä ALINOPEUTTA!!

[QUOTE="hmm";26060391]Eikö oikeasti mieti tätä turvallisuuden kannalta?
Meillä on a8 audi toisena ja se s mersu toisena. Ajetaan rauhallisesti ja omaisuuttakin on, mutta silti jos joku tulisi ja sanoisi että tämä on paljon turvallisempi todistetusti vaihtaisin. Ystäväpiirissä monilla kellä on omaisuutta on myös mersua sekä audia, juurikin noista turvallisuussyistä.[/QUOTE]

Ihan yhtä turvallisia ovat muutkin isommat autot. Monissa testeissähän taitaa olla avensis voittaja. Ei tosiaan ole audi yhtään turvallisempi, kuin nyt vaikkapa hondan maasturi tms.
Auton koolla ja vuosimallilla voi olla törmäyksessä merkitystä, mutta merkillä ei niinkään. Varsinkaan kun turvallisuustesteissä juurikin muut autot ovat ykkösiä, kuin ökyt.

[QUOTE="Vieras";26060453]Voi yäk! Olet juuri horror-tyyppi liikenteessä. Vaihda autosi johonkin pieneen, jos vaikka sitten uskaltaisit ajaa sitä- niinkuin kuuluu, eikä ALINOPEUTTA!![/QUOTE]

Ei se autosta ole kiinni. Pelkään ajaa.

[QUOTE="Vieras";26060453]Voi yäk! Olet juuri horror-tyyppi liikenteessä. Vaihda autosi johonkin pieneen, jos vaikka sitten uskaltaisit ajaa sitä- niinkuin kuuluu, eikä ALINOPEUTTA!![/QUOTE]

Sulla on vissiin mennyt autokoulussa vähän ohi, kun liikennesäännöistä puhuttiin? Nopeusrajoitus tarkoittaa suurinta sallittua ajonopeutta, ei miniminopeutta.

ööh, jos on 30t autolainaa, niin miten paljon sitä pitää kuukaudessa lyhentää? Minä en ole ostanut ikinä vielä autoa lainalla, vaan olen ajellut jollain tonnin rouskuilla. Nyt kyllästyttää jännätä, että pääseekö katsastuksesta läpi ja ajattelin ostaa vähän uudemman auton ts. jonkun 10 vuotta vanhan noin kymppitonnin auton. Joudun sitä varten lainaa ottamaan ja mietin, että mitenköhän paljon sitä joutuu sitten pulittamaan osamaksua/lyhennystä

Enpä kyllä juurikaan tee päätelmiä auton perusteella. Johtunee siitä, että meillä ei ole autoa, enkä ole ollenkaan kiinnostunut autoista. Jos auton laittaisin, niin pitäisi ihan tosissaan perehtyä eri automerkkeihin ja malleihin, todennäköisesti haluaisin jonkun käytännöllisen, vähän kuluttavan, luotettavan ja hintalaatusuhteeltaan hyvän auton, mikä se sitten olisikin :D

Entä mitä päättelette ihmisistä, joilla ei ole autoa ollenkaan?

En jaksa lukea koko ketjua, vastaan vain kysymykseen: En tee minkäänlaisia päätelmiä ihmisistä autojen perusteella. Tai no, sen toki huomaa jos auto on omistajalleen todella tärkeä (eikä siinä ole mitään pahaa). Mutta siis varallisuutta auto ei mitenkään todenna. Tunnen varakkaita ihmisiä, jotka ajavat vanhoilla romuilla. Tunnen varakkaita ihmisiä, jotka ajavat todella hienoilla autoilla. Tiedän normaali- tai vähävaraisia ihmisiä, jotka ajavat vanhoilla romuilla ja tunnen normaali- tai vähävaraisia, jotka ajavat hienoilla autoilla. Ja edellä mainittujen lisäksi tunnen ihmisiä eri tuloluokista, jotka ajelevat työsuhdeautoilla.

• Tykkää
Reactions: cougar ja Data

Yhteistyössä