Mitä kummallista sinulle on sanottu neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
No...
No multa kysyttiin, onko mulla vauvalleni tarpeeksi vaatteita. Siis ihan ystävällisesti, mutta tuli vähän sellainen olo että miksikä edes kysyi, siksikö, että tytölle sattui just sama body edellisen ja uuden tapaamisen ajaksi päällekö? :D

"janna"
viimeksi terkkari sanoi, kun pohdiskelin ääneen alkaakohan mulla taas monen viikon päänsäryt niinku ekassakin raskaudessa, että ehkä sitten rv 12-13 jälkeen voit alkaa ottamaan panadolia kun ei moni oikein tykkää raskauden alussa käyttää särkylääkkeitä.

Mietin vaan, että en taatusti kärsi jokapäivästä päänsärkyä ilman särkylääkkeitä jos kerta panadol on todettu turvalliseksi..

Mulle äitiysneuvolan täti sano esikoista oottaessani että "no, kai noilla sun pienillä rinnoilla pystyy imettämään." Joo no pystyihän niillä, itse asiassa mulla on kaikkien 3 lapsen aikana ollu ongelmia ylituotannon kanssa :D

"vieras"
[QUOTE="juu";26060027]Että lapselle voi antaa vaikka yhden kuukauden D-tipat kerralla. Siis että antaa vain kerran kuussa ne tipat. Ymmärtääkseni noin ei voi tehdä.[/QUOTE]

D-vitamiini on rasvaliukonen! Ja jos käytät vähärasvasia tuoteitta mikä liottaa D-vitamiiinin! Se kertyy helposti elimistöön! B-vitamiiinit on vesiliukoisia mitkä ei varastoidu! joten voi tulla puutetta joillekin! Riski ryhmät. D-vitamiinista on tullut pakko mielle! joillekin! Kuinka pitkään suomen kanssa on asunut täällä ja milloin alettiin antamaan d-vitamiinia. Ottaakaa selvää siks netti ja kirjasto!

hassua
Että kuukauden viivästys suositellusta lihansyönnin aloitusiästä olisi pahasta etenkin siksi, että lapseni on poika. Eli että varsinkin poikien on tärkeää saada lihaa ajoissa. Korvasta sisään ja toisesta ulos...

"zzz"
Lääkärikäynnillä lääkäri laittoi minut maidottomalle imetysdieetille lapsen allergiaepäilyn vuoksi. Vieressä neuvolan täti muistutti, että jogurttia ja juustoa pitää syödä että saa kalsiumia.

"vieras"
Että nyt kun lapsi on jo 4kk, voitte alkaa olemaan lattialla. Levität peiton lattialle ja viihdytät vauvaa siinä. :D

Meinasin räjähtää nauruun, onneksi pidin pokerin ja sanoin, selvä, me aletaan olemaan lattialla. Lapsi oli kuitenkin neljäs ja edelliset oli kaksoset. Pikkusen virkaintoinen täti tais olla.

"nuuh"
Kolmivuotistarkastuksessa täti sano i" että onhan hän vähän lapsellinen kun on syntynyt loppuvuodesta"!! Poika leikki autoilla lattialla. Eli kolmevuotiaat ei saa olla lapsellisia :D

"SWEET_POISON"
Nykyinen raskaus on jo sisältänyt niin kamalia tapahtumia neuvolassa ettei sitä oikein osaa huumoriilla ottaa...

Mut 10 vuotta sitten toista lasta yritettäessä tuskailin esikoisen neuvolakäynnillä kun ei tule raskaaksi. Terkka vaan totesi, että jos tulee kuukautiset irtoaa aina myös munasolu ja ei estettä raskaudelle. Vähän epäilin niin totesi vaan, että jos kärsii lapsettomuudesta ei tule kuukautisia...

t;terkka itsekin

loppuraskaudessa oli tullu viikossa 600g painoa niin terkka totes et " oot päässy hyville ruuille kun noin paino noussu".. 0.0! No musta 600g/vkossa viikoilla 37+ ei oo paljoa.

sama terkka käski antaa 3kk ikäiselle lapselle vettä ku paino nous liikaa.

"vieras"
"Mikä ihmeen kiire teillä nykynuorilla on heti tehdä/saada kaikki" kakkosemme syntyi reilu vuosi esikoisen jälkeen ja ostimme talon kun kaupungin vuokra-asunto oli homeessa ja olimme seurustelleet mieheni kanssa 16v. no tuota kun esikoista tehtiin kolmatta vuotta ja toinen tuli kun oli tullakseen, mielestäni emme hätiköineet olimmehan toki tunteneet jo toisemme hyvän tovin ja tuota ikääkin oli jo reippaasti yli 30v.

Myöhemmin samainen täti kyseli miten olen selvinnyt kahden niiin pienen kanssa kun hänen tyttärensä on samanlaisessa tilanteessa... ööö, tuota hyvinhän tässä on pärjätty mutta mites ne kaksos tms. äipät!?

reija
Lääkäri totesi 4kk neulolassa, ettei rintalapsivauvoja voi laittaa laihdutus kuurille, ihanko tosi! =) Meillä kaikki kolme olleet tosi isoja 4kk.
Neuvolatäti sanoi pojasta, että tulee aina olemaan sitten iso lapsi ja kookas aikuinen!!? Okei oli vauvana iso, mutta nyt 7v, ei tietoa mistään paksuudesta.

"Pim"
Kysyipä terveydenhoitajalta mitä tahansa neuvoa tai oma-aloitteisesti jotain arjen sujumisesta kertoi, oli hänen kommenttinsa vähän liian usein: "se on ihan perheen oma asia ja valinta...". Esikoinen oli kyseessä, eipä kamalasti viitsinyt enää sitten yrittääkään kysyä tai kertoa tälle terkalle mitään.

"milla"
Lapseni painoi 1v neuvolassa 8,9kg ja terkkari varoitteli,että ei kannata sitten liikaa syöttää ettei liho liikaa. :D Miinuskäyrällä mentiin painossa,joten piti hetken miettiä,että oliko se vitsi vai oliko tosissaan :)

Nojaa
Meitä kummastutti 1 kerralla, kun niin innokkaasti oli miehen verenpaineita mittaamassa. Eipä tuo mies suostunut, kun sitä ahdistaa ne verenpaineen mittaus laitteet. Ja vähän itseäkin nauratti, että onko tämä nyt käytäntö. Onhan se lapselle hyväksi, että isääkin seurataan yhtä tarkasti kun äitiä :D

"vieras"
Että kuukauden viivästys suositellusta lihansyönnin aloitusiästä olisi pahasta etenkin siksi, että lapseni on poika. Eli että varsinkin poikien on tärkeää saada lihaa ajoissa. Korvasta sisään ja toisesta ulos...
Mikä se suositeltu aloituskuukausi sitten on? Itse kun juuri mietin aloittaisinko lihan 7,5 kk ikäiselle POJALLE. Olemme siis aloittaneet maistelun 6kk iässä ja tietyistä syistä edetään varovasti.

Neuvolan lääkäri kävi utelemaan siviilisäätyäni melkoisen törkeästi ja äänensävyksin oli melkoisen paheksuva. En oikein tiedä mitä olin oikein sanonut tai tehnyt, mutta ihan olisi riittänyt katsoa edessä olevalta monitorilta parisuhdetilanteeni tai vilkaista käytävään, missämieheni eli lapsen isä odotteli. Oli jostain syystä aivan vakuuttunut että olen yksinhuoltaja joka ei edes tiedä tulevan lapsen isän henkilöllisyyttä.

Yhteistyössä