Auto, johon mahtuu kaks turvaistuinta ja koroke takapenkille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "poks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
me ostimme uuden mazda 6 farmarin, koska se oli mielestämme paras, parempi ajaa kuin uus mondeo
ja isompi ku V70 volvo. uudessa V70 on rellun moottori ja mondeon alusta, joo ei kiitos.

[QUOTE="ninni";26051037]me ostimme uuden mazda 6 farmarin, koska se oli mielestämme paras, parempi ajaa kuin uus mondeo
ja isompi ku V70 volvo. uudessa V70 on rellun moottori ja mondeon alusta, joo ei kiitos.[/QUOTE]

Ninnillä tuntuu olevan vahvat tiedot autoista... ;)

Meillä ollut Audi A6 ja E-luokan Mersu, molemmat farmareina. Audissa oli kyllä kaksi istuinta ja kaukalo, kun vaihdettiin Mersuun, lapset oli jo sen verran isoja, että sit oli kaksi istuinta ja koroke. Mut luulisin, että mahtuisi Audiin. Kokeilemallahan se selviää.

[QUOTE="Mies";26050921]A-sarja: ei onnistu
B-sarja: ei onnistu
C-sarja: ei onnistu
E-sarja ja eteenpäin: onnistuu[/QUOTE]
meillä on ollu vaa 123, 124 ja E.. Kaverin A-mallissa oli kolme jotai istuinta takana..

[QUOTE="Mies";26050978]Edelleen, minkä hintaluokan autoa etsitään? Jos tällaisia parin sadan tai tonnin vanhoja ritsoja, kuten Camry, niin sitten vanhempaa 850/V70 Volvoa tai ns. väyrys-Mersua voisi katsella.[/QUOTE]
Ritsa? vm. -04 ei kuulu minun mittapuun mukaan mihinkään rönttäautoluokkaan.
Kymppitonnista eteenpäin hinnat, helmi on, jos löytää vielä oikein vähän ajetun, kuten meillä oli. :) Oikeasti tuli haikea olo jättää se autokaupan pihaan. :D

Ritsa? vm. -04 ei kuulu minun mittapuun mukaan mihinkään rönttäautoluokkaan.
Kymppitonnista eteenpäin hinnat, helmi on, jos löytää vielä oikein vähän ajetun, kuten meillä oli. :) Oikeasti tuli haikea olo jättää se autokaupan pihaan. :D

No minä kyllä alan lukea tuon ritsaosastoon, joskin uusimmat ovat kyllä siellä osaston yläpäässä. Tuo 2004-mallinen Camry on 90-luvun tuote, jeten kovin korkealle minun on sitä arvostaa. Vuonna 2004 ei enää Camryä tuotu Suomeen, joten kaikki 2004-malliset ovat 2003-mallia tai vanhempia. Nyt siis puhutaan noin 10-vuotiaista autoista, jotka voivat olla ihan mitä vaan; totaali romuja tai ihan käypäisiä kulkineita.

[QUOTE="Mies";26051280]No minä kyllä alan lukea tuon ritsaosastoon, joskin uusimmat ovat kyllä siellä osaston yläpäässä. Tuo 2004-mallinen Camry on 90-luvun tuote, jeten kovin korkealle minun on sitä arvostaa. Vuonna 2004 ei enää Camryä tuotu Suomeen, joten kaikki 2004-malliset ovat 2003-mallia tai vanhempia. Nyt siis puhutaan noin 10-vuotiaista autoista, jotka voivat olla ihan mitä vaan; totaali romuja tai ihan käypäisiä kulkineita.[/QUOTE]
Mulla onkin käyttökokemusta omasta takaa 1990-luvun mallista ja tästä -04, niin tiedän että se on huippuauto. Suomalaiset vaan eivät osaa arvostaa autoa, joka pysyy vuodesta toiseen puhtaasti ilman vikoja pelkällä määräaikaishuollolla. :)

Meillä on Subaru Outback ja voin sanoa, että kun toisen istuimen hankkiminen tuli ajankohtaiseksi, ei keskimmäiselle hankittu isofix-kiinnitteinen Gracon Duo Logic II mahdu minkään muun istuimen kanssa niin, että esikoinen mahtuisi myös kyytiin. Tässä sitä mietitään, että mitä tehdään. Duo Logic jää auttamatta pieneksi 2-vuotiaalle, vaikka sen piti mennä 4-vuotiaaksi asti. Olemme siis ostamassa uutta istuinta ja tuleva vauva perisi tuon Duo Logicin, jos sen kanssa vain mahtuisi järkevästi muutkin.

Vaan kun ei. Ja esikoinen on jo sen kokoinen, ettei tarvitse edes koroketta. Että Subarun takapenkille ei ainakaan mahdu kolmea istuinta, on kokeiltu.

Minkä vuosimallin autoja teillä on? Onko mitään väliä? Meillä on Mondeon sedan 2001 ja haluaisin vaihtaa farmariin juurikin istuinten takia. Nyt mahtuvat juuri ja juuri, mutta ovi pitää nojata voimalla kiinni :D Jos se uudempi farmari olis sitten tilavampi...

[QUOTE="poks";26050883]Audin A4 tai A6 ollaan haaveiltu, kellään tietoa/kokemusta siitä?

Ja toki täytyy testata ihan käytännössä noilla omilla istuimilla, mut täs on nyt tullu vähä vinkkiä siitä et mihin niitä kannattaa lähtee sovitteleen :)[/QUOTE]

Auton penkkien malli vaikuttaa istuimien sopivuutteen, vaikka mahtuisivatkin. Audissa esim. on voimakkaasti muotoiltu takapenkki (kuten yleensä hyvissä autoissa) ja sinne on vaikea kolmea istuinta asentaa kunnolla.

Minkä vuosimallin autoja teillä on? Onko mitään väliä? Meillä on Mondeon sedan 2001 ja haluaisin vaihtaa farmariin juurikin istuinten takia. Nyt mahtuvat juuri ja juuri, mutta ovi pitää nojata voimalla kiinni :D Jos se uudempi farmari olis sitten tilavampi...

Huom takapenkin koko ei välttämättä levene yhtään vaik muuttaa sedanista farkkuun. Ainakin passateissa niis on tasan sama penkki. Mondeosta en tiedä.

Citroen C5:n (vm. 2002-2005) takapenkille mahtui, ainakin meillä, kolme turvaistuinta vierekkäin. Penkki on leveä ja vähän muotoiltu. Tavaratila on iso myös. C5:a saa 3-4 tonnilla, jos uskaltaa ostaa. :) Eipä tuossa vikoja ole ollut muita autoja enempää. Kulutus on bensakoneella n. 8.5-9.0 l/100 km.

Meillä on Avensis verso ja sinne ei mahdu kolmea kasvot eteenpäin istuinta takapenkille. Silleen meni kolme istuinta, että keskimmäinen oli selkämenosuuntaan, mutta on hankala käyttää. Suosittelen, että otatte istuimet mukaan ja käytte autokaupassa sovittamassa.

Yhteistyössä