Vanhempien välinen väkivalta ja lapsen kiireellinen sijoitus. mitäkohän tapahtuu? :(

  • Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti
kyllä tuosta vuosien prosessi on tulossa. meillä oli ihan samankaltainen tilanne ja sen 30 päivän jälkeen meidän pakotettiin suostumaan sijoitukseen, jos ei oltais suostuttu niin olis mennyt oikeuteen ja kyllä sossu olis sen saanut puhuttua puolelleen. nyt olen jo eronnut tuosta miehestä ja saanut elämäni kuntoon mutta edelleen taistelen että saisin lapset takaisin. viime kesäkuussa lähtivät ja nyt on prosessi menossa jossa tarkkaillaan minun ja nykyisen mieheni elämää. tsemppiä sinulle!
 
"madame"
no mä oon lapsuuden perheessä nähnyt useat kerrat kun isä pamauttaa nyrkin pöytään ja hyppii tasajalkaa ja huutaa, yms. kerran taisi äitiäkin lyödä(äiti oli pettänyt), Mutta isä oli myös kuunteleva,aina auttava,rakastava ja aidosti pahoillaan siitä että läppäsi äitiämme. Selvittivät asiansa ihan keskenään. ja isä on aina ollut sellanen että hermostuu äkkiä ja leppyy äkkiä( huutanut ja paukuttanut pöytää joskus,hyppinyt tasajalkaa kiukuissaan) ja ei kuule traumatisoinut tippaakaan.

EDelleenkin hyvät välit isään(äitiin vähän etäiset).

Korotan että väkivalta ei kuulu suhteeseen,eikä ole hyväksyttävää,mut nykypäivänä aikalailla ylireagoidaan!! Kumpihan sille lapselle on traumaattisempaa kotoa pois vienti moneksi päiväksi vai yksi yksittäinen tapaus, kuvitelkaa olevanne lapsia, kyllä se elämä saa olla aika kamalaa jotta pois vienti olisi pienempi paha. Kyl mä olisin ainakin raivostunut jos mua ois kotoolt yritetty viedä jos mulla oli 99.99%hyvä olla kotona ja sen 00.01%takia viety pois niin huhhuh. onneksi ei ollut näin hullu maailma kuin nykypäivänä.

Tietty jos toistuvaan kännäämistä ja /tappelua ja veri lentää niin sit on kyl parempi lasten lähteekkin
 
"madame"
kyllä tuosta vuosien prosessi on tulossa. meillä oli ihan samankaltainen tilanne ja sen 30 päivän jälkeen meidän pakotettiin suostumaan sijoitukseen, jos ei oltais suostuttu niin olis mennyt oikeuteen ja kyllä sossu olis sen saanut puhuttua puolelleen. nyt olen jo eronnut tuosta miehestä ja saanut elämäni kuntoon mutta edelleen taistelen että saisin lapset takaisin. viime kesäkuussa lähtivät ja nyt on prosessi menossa jossa tarkkaillaan minun ja nykyisen mieheni elämää. tsemppiä sinulle!
no kannattaisko ite viedä asia oikeuteen? voisit saada lapset kotiin. nimittäin sossuhan rikkoo ls-lakia kun ei oo purkanut huostaanottoa heti kun huostaanoton syy on poistunut! laki sanoo että pitää pyrkiä yhdistämään perhe!
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="madame";26042913]no kannattaisko ite viedä asia oikeuteen? voisit saada lapset kotiin. nimittäin sossuhan rikkoo ls-lakia kun ei oo purkanut huostaanottoa heti kun huostaanoton syy on poistunut! laki sanoo että pitää pyrkiä yhdistämään perhe![/QUOTE]

olen oikeusavustajan kanssa vetänyt jo asiaa oikeuteen, mutta ei sekään ole päivässä ratkaistu :(
 
........................
[QUOTE="madame";26042893]

Korotan että väkivalta ei kuulu suhteeseen,eikä ole hyväksyttävää,mut nykypäivänä aikalailla ylireagoidaan!! Kumpihan sille lapselle on traumaattisempaa kotoa pois vienti moneksi päiväksi vai yksi yksittäinen tapaus, kuvitelkaa olevanne lapsia, kyllä se elämä saa olla aika kamalaa jotta pois vienti olisi pienempi paha. Kyl mä olisin ainakin raivostunut jos mua ois kotoolt yritetty viedä jos mulla oli 99.99%hyvä olla kotona ja sen 00.01%takia viety pois niin huhhuh. onneksi ei ollut näin hullu maailma kuin nykypäivänä.

[/QUOTE]

Ap ja miehensä joutui putkaan yöksi, yksinkö se lapsi olisi pitänyt jättää kotiin? Jos ap:lla ei ole pokkaa herättää ketään, joka voisi ottaa lapsen yöksi luokseen, niin syyttömiä ne sossut/poliisit siihen on.
 
"madame"
"huhhuh"
Teidät MOLEMMAT vanhemmat on viety putkaan. Ei niin, että vain toinen, vaan MOLEMMAT. Se jo kertoo kyllä todella karua kieltä sekä sinusta että miehestäsi vanhempina. Joko olette olleet ihan örvellyskännissä (jolloin taustalla on alkoholiongelmaa vaikka muuta väität) tai sitten taustalla on mielenterveysongelmia. Kukaan normaali aikuinen ei juo itseään örvellyskuntoon lasten läsnäollessa.

Karua kieltä kertoo sekin, että kotona on ilmeisesti riehuttu puukkojen sun muiden kanssa ja nyt sä kuittaat kaiken olevan "ok"?

Sun ratkaisu tilanteeseen on se, että toinen teistä muuttaa _väliaikaisesti_ pois kotoa. Voin kertoa, että tuolla ongelmanratkaisulla lastanne ette ihan äkkiä kotiin saa. Ja hyvä niin.

Teillä on perheessä isoja ja vakavia ongelmia, joiden vuoksi lapsenne kehitys on vaarassa. Olisikohan aika katsoa peiliin ja tunnustaa tosiasiat.
 
........................
[QUOTE="madame";26042980]no putkassa ei varmaan olla ku maks se 1yö.. mut mä veikkaan sosiaaliviranomaiset tuntien että ei ne haluu koskaan palauttaa lasta takaisin.[/QUOTE]

Niin eli sun mielstä olis ollut ok jättää se lapsi yksin kotiin, kun poliisit vie vanhemmat putkaan? Sekö ei yhtään traumatisoi? Vai mitä sä olisit poliisin/sossun asemassa tehnyt tuossa tilanteessa, kun vanhempia ei voi jättää kotiin mutta eivät myöskään halua kenellekään tutulle lastaan viedä yöksi? Kerro toki, kun niin fiksu olet?
 
........................
[QUOTE="äiti";26043100]On mahdollista että sossut eivät anna takaisin ennenkuin te vanhemmat eroatte,pelkkä erilleen muuto ei välttämättä riitä.[/QUOTE]

Mutta se, että molemmat vanhemmat on viety putkaan, kertoo kyllä siitä, että molemmat ovat käyttäneet väkivaltaa ja/tai örveltäneet kännissä/aineissa. Että joo, jotain muutakin täytyy tapahtua kuin pelkkä ero.
 
"vieras"
Mä en osaa omalle kohdalleni edes kuvitella tilannetta, jossa MUT vietäis kotoani putkaan. Ei sille putkaanviemiselle riitä syyksi pelkästään känni, pitää olla lisäksi vaarallinen itselleen tai muille. Ja tässä tapauksessa tuollaisessa kunnossa ovat olleet sekä isä että äiti samaan aikaan, kun kotona on ollut alaikäinen lapsi!

Ei tuollaista tilannetta tuosta noin vain synny. Taustalla on ollut jo pitemmän aikaa mielenterveys- tai päihdeongelmaa. Varmaan molempia.

Ja peesaan sitä, että pelkkä väliaikainen erilleen muutto tai vaikka pysyväkin ei kyllä tässä tilanteessa ole se ratkaisu lapsen saamiselle kotiin. Ja hyvä niin. Lapsella on varmasti ollut todella turvatonta jo pitkään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Päsmäri??;26043162:
Ja sinähän tämän tiedät onko ollut???
No haloo.

Jos perheessä on kaikki hyvin, niin ei siellä yhtäkkiä käy sellaista pientä lipsahdusta jossa molemmat vanhemmat viedään kotoaan putkaan! Mieti nyt itsekin.
 
"harmaana"
[QUOTE="aapee";26042639]ei ollut mistään ihan pikkuasiasta kyse, poliisin huostaan jouduttiin yön yli. Sen verran voin kertoa.[/QUOTE]

Ei ollut pikkuasiasta kyse, ok. No sitten toivon että lapsenne pidetään pitkään huostassa.
 
Lapsi-raukka
[QUOTE="harmaana";26043177]Ei ollut pikkuasiasta kyse, ok. No sitten toivon että lapsenne pidetään pitkään huostassa.[/QUOTE]

Mä en toivo. Lapselle varmasti tosi traumatisoivaa tulla riistetyksi kotoaan, etenkin jos normaali arki on ollut turvallista ja lasta ei ole koskaan kohdeltu väkivaltaisesti.

Ylilyöntejä voi sattua ihan normaali-ihmisillekin, jos esim. jotain todella loukkaavaa/järkyttävää tapahtuu.
 
"vieras"
Mulle tulee tästä mieleen, että kyseessä on perhe joka pitää liian tiukasti kulissia yllä ja kulissit kaatuu. Eli näytetään ulospäin että.menee täydellisesti, mutta pinnan alla kuohuu.

Suosittelen että hoidatte ensin itsenne ja parisuhteenne kuntoon! Tuskin on ollut tilanne joka tosta noin vaan unohtuu. Jos räjähtää, niin on syytä miettiä asioita hieman syvemmin. Pystyttekö keskustelemaan keskenänne?
 
"jaahas"
kyllä tuosta vuosien prosessi on tulossa. meillä oli ihan samankaltainen tilanne ja sen 30 päivän jälkeen meidän pakotettiin suostumaan sijoitukseen, jos ei oltais suostuttu niin olis mennyt oikeuteen ja kyllä sossu olis sen saanut puhuttua puolelleen. nyt olen jo eronnut tuosta miehestä ja saanut elämäni kuntoon mutta edelleen taistelen että saisin lapset takaisin. viime kesäkuussa lähtivät ja nyt on prosessi menossa jossa tarkkaillaan minun ja nykyisen mieheni elämää. tsemppiä sinulle!
En halua olla ilon pilaaja, mutta välttämättä siellä sossussa / oikeudessa ei anna hyvää kuvaa sekään, että olet jo uuden miehen kanssa. Tämä ei välttämättä vaikuta aisaan, mutta voi myös antaa sellaisen kuvan, että et osaa olla yksin, jos erostakin on vajaa vuosi ja jo nyt uuden meihen kanssa lapsia havittelet kotia.
Toivon sinulle parasta ja en väitä, etteikö tosi rakkaus voisi tulla äkkiä, mutta on myös paljon niitä, jotka hyppäävät ojasta allikkoon.
 
"harmaana"
[QUOTE="jaahas";26043233]En halua olla ilon pilaaja, mutta välttämättä siellä sossussa / oikeudessa ei anna hyvää kuvaa sekään, että olet jo uuden miehen kanssa. Tämä ei välttämättä vaikuta aisaan, mutta voi myös antaa sellaisen kuvan, että et osaa olla yksin, jos erostakin on vajaa vuosi ja jo nyt uuden meihen kanssa lapsia havittelet kotia.
Toivon sinulle parasta ja en väitä, etteikö tosi rakkaus voisi tulla äkkiä, mutta on myös paljon niitä, jotka hyppäävät ojasta allikkoon.[/QUOTE]

Mä olen samaa mieltä. Antaa juurikin kuvan, että mies on niitä lapsia tärkeämpi.. on ollut energiaa uuteen mieheen, muttei siihen että "hankkii" lapsensa takaisin..
 
[QUOTE="jaahas";26043233]En halua olla ilon pilaaja, mutta välttämättä siellä sossussa / oikeudessa ei anna hyvää kuvaa sekään, että olet jo uuden miehen kanssa. Tämä ei välttämättä vaikuta aisaan, mutta voi myös antaa sellaisen kuvan, että et osaa olla yksin, jos erostakin on vajaa vuosi ja jo nyt uuden meihen kanssa lapsia havittelet kotia.
Toivon sinulle parasta ja en väitä, etteikö tosi rakkaus voisi tulla äkkiä, mutta on myös paljon niitä, jotka hyppäävät ojasta allikkoon.[/QUOTE]

meil on miehen kanssa sellanen tilanne että ollaan kuitenkin tunnettu jo 2 vuotta eli ei ihan yhtäkkiä tää suhde alkanut. ja nyt ne sossut vasta alkaa uskomaan että tänne olen tosiaan jäämässä kun ollaan menossa naimisiin ensi kesänä
 
---
kyllä tuosta vuosien prosessi on tulossa. meillä oli ihan samankaltainen tilanne ja sen 30 päivän jälkeen meidän pakotettiin suostumaan sijoitukseen, jos ei oltais suostuttu niin olis mennyt oikeuteen ja kyllä sossu olis sen saanut puhuttua puolelleen. nyt olen jo eronnut tuosta miehestä ja saanut elämäni kuntoon mutta edelleen taistelen että saisin lapset takaisin. viime kesäkuussa lähtivät ja nyt on prosessi menossa jossa tarkkaillaan minun ja nykyisen mieheni elämää. tsemppiä sinulle!
Sii what? Lapset lähti viime kesäkuussa ja olet ehtinyt jo eroamaan ja hommaamaan uuden äijän saman katon alle?
 
"jaahas"
Eli sinulla oli suhde tähäm uuteen mieheen jo ennen kuin lapset vietiin sossulle. Tämä siis StrawBerrylle. Ei taida sekään vakuuttaa sossuja vaikka onkin ihan arkea nykyisin. No toivotaan että saat asiat järjestymään ja että suhde ja perhe-elämä sitten sujuu.
 

Yhteistyössä