Onko täällä äitejä, joilla on lapsi/a eri kulttuurista tulevan miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="trolli";26021751]Sun mielipide=totuus. ok.

Vehkeet erilaiset, mutta näillä "turhilla" nahoilla on samat tehtävät. Miten lapsen itsemääräämisoikeus ja oikeus koskemattomuuteen (oletko kuullut lasten oikeuksien sopimuksesta??) on sulle "lievä ongelma"?[/QUOTE]

Juu, olen kuullut näistä asioista ja se on yksi syy siihen, etten lapsiani ole ympärileikkauttanut. Mutta, kaikki näistä asioista eivät ole tietoisia, tai eivät ole tulleet asia siltä kantilta ajatelleeksi. Mielipuolinen vaahtoamisesi ei auta asiaa.

Minulla on lapsi somalialaisen kanssa. Poika ympärileikataan. Nakertaako?

Mä haluaisin kysyä, että onko tuo ympärileikkausasia ollut sulle selvä/ok ihan alusta asti, vai onko mielipiteesi muuttunut jossain vaiheessa? Tai oliko päätös hankala?

Mietin vain itseäni, mä en näistä ympärileikkausasioista muutenkaan tiedä kovinkaan paljoa, mutta näin ulkopuolisena tuntuu, että on niin iso päätös/asia, että en tiedä, osaisinko ratkaista. Joten jättäisin varmaan ympärileikkaamatta, ellei pakko.

Kuinka tärkeä ympärileikkaus muuten somaleille on? Kuuluuko se pelkästään islamiin vai onko muutenkin osa somalikulttuuria?

Juu, olen kuullut näistä asioista ja se on yksi syy siihen, etten lapsiani ole ympärileikkauttanut. Mutta, kaikki näistä asioista eivät ole tietoisia, tai eivät ole tulleet asia siltä kantilta ajatelleeksi. Mielipuolinen vaahtoamisesi ei auta asiaa.

hmm.. kumpi on mielipuolista. silpoa lapsensa vai haukkua silpojat keskustelupalstalla? mielipiteensä kullakin.

[QUOTE="trolli";26022408]Lastasi kyllä. Kai sutkin silvotaan samalla somalikulttuurin mukaisesti? Vaikka taidat provoilla vaan..[/QUOTE]

Miksi olisin provo? Siksi kun en elä sinun arvojesi mukaisesti? Minua ei silvota..naisten ympärileikkaus (häpyhuulet pois kokonaan) on väkivaltaa.

Mä haluaisin kysyä, että onko tuo ympärileikkausasia ollut sulle selvä/ok ihan alusta asti, vai onko mielipiteesi muuttunut jossain vaiheessa? Tai oliko päätös hankala?

Mietin vain itseäni, mä en näistä ympärileikkausasioista muutenkaan tiedä kovinkaan paljoa, mutta näin ulkopuolisena tuntuu, että on niin iso päätös/asia, että en tiedä, osaisinko ratkaista. Joten jättäisin varmaan ympärileikkaamatta, ellei pakko.

Kuinka tärkeä ympärileikkaus muuten somaleille on? Kuuluuko se pelkästään islamiin vai onko muutenkin osa somalikulttuuria?

Olen aina ollut sitä mieltä, että mies pitää olla ympärileikattu. Se on osa hyvää hygieniaa, paikat pysyy puhtaana.

Somaleista lähes 100% on muslimeita eli aika lailla kaikki miehet ympärileikataan. En ole koskaan kuullut, että se olisi tuonut jotain ongelmia miehelle.

Miksi olisin provo? Siksi kun en elä sinun arvojesi mukaisesti? Minua ei silvota..naisten ympärileikkaus (häpyhuulet pois kokonaan) on väkivaltaa.

Miksei pojan ympärileikkaus sitten ole? Naisten ympärileikkauksissa, poistetaan seksuaalisesti tuntoherkimmät alueet, ja myöhemmin voi tulla terveyshaittoja, kuten seksi voi sattua, tai ei tunnu miltään, tai on virtsaamisvaikeuksia jne. Myös miesten ympärileikkaus voi olla hyvinkin kivulias, ja siinä poistetaan miehen seksuaalisesti kaikkein herkin kehon osa, esinahka, tai ainakin osa siitä, lisäksi tällä voi olla vaikutusta myöhemmin niin, että penikseen voi tulla tulehduksia herkemmin, seksi ei ole yhtä nautinnollista, jne.
Tuskinpa poikasi haluaisi tuota, jos hänellä olisi mahdollisuus asiaa jotenkin kommentoida.

Kertokaapas joku asiasta oikeasti tietävä, kuinka poikien ympärileikkaus oikein suoritetaan? Ja kun nimimerkki -mama- ilmaisi tyttöjen ympärileikkauksen olevan väkivaltaa, niin kuinka poikien ympärileikkaus ei sitä sitten ole? Tai jos nimim. -mama-n mielestä poikienkin ympärileikkaus OLISI väkivaltaa, niin mitä eroa sen tekotavalla nykyiseen verrattuna olisi?

Olen aina ollut sitä mieltä, että mies pitää olla ympärileikattu. Se on osa hyvää hygieniaa, paikat pysyy puhtaana.

Somaleista lähes 100% on muslimeita eli aika lailla kaikki miehet ympärileikataan. En ole koskaan kuullut, että se olisi tuonut jotain ongelmia miehelle.

Ok. Minkä ikäinen muuten teidän poika on? Tai minkä ikäisille ympärileikkaus yleensä tehdään?

[QUOTE="trolli";26022494]poikien silvonta on sairasta, lähes yhtä sairasta kun tyttöjen. onko sulla pahakin toi fetissi lapsen sukuelimiin? nautitko verestä, kivusta lapsella? mitä muuta sairasta sun päässä liikkuu?[/QUOTE]

Voi pikku trolli...Minä aion ympärileikkauttaa kaikki poikani,sille et voi mitään, vaikka kuinka kiukuttelisit. Mene vain nauttimaan miehesi bakteeripesästä, maailmaa et voi muuttaa :)

Et kysynyt minulta mutta vastaan silti, anteeksi :saint:. Eikä mieheni ole somali, vaan turkkilainen.

Ennen kun saimme lapsia, niin ajattelin että jos tulee poikia niin ihan hyvin heidät voitaisiin leikata. Mikä ettei, kun se kerran kuuluu isän kulttuuriin. No big deal.

No, esikoinen oli tyttö, eikä leikkausasiasta tietenkään tarvinnut keskustella. Jo silloin tuli sellainen olo, että jos tämä lapsi olisikin poika, niin en kyllä ihan mielelläni leikkauttaisi...

Sitten syntyi poika. Täydellinen sellaisenaan. Ei kaipaa todellakaan mitään ympärileikkauksia. En suostuisi, en. Mutta koska miehenikään ei ole leikkausta pitänyt mitenkään tärkeänä, niin asiasta ei ole tarvinnut vääntää kättä.

Poika on 6 v nyt. Mies ei ole tähän päivään mennessä sanonut että pitäisi leikkauttaa, ja hyvä niin.

Toinen poika syntyy kesällä. Eikä häntäkään leikata - miksi ihmeessä leikattaisiinkaan, kun isoveljeäkään ei ole leikattu?

Eli mun mielipide ainakin muuttui jossain vaiheessa. Ihan totaalisesti.

Sen kyllä pojilleni suon, että jos he päättävät isompina alkaa muslimeiksi, ja haluavat ympärileikkauksen, niin tuen heitä siinä. Silloin se on heidän oma päätöksensä, heidän itsemääräämisoikeuttaan oman kehonsa suhteen, ja olen aina ajatellut niin että lasten pitää itse saada valita oma tiensä ja elämänkatsomuksensa.

Voi pikku trolli...Minä aion ympärileikkauttaa kaikki poikani,sille et voi mitään, vaikka kuinka kiukuttelisit. Mene vain nauttimaan miehesi bakteeripesästä, maailmaa et voi muuttaa :)

Niitä bakteereja on alapäässä vaikka olisi miten leikattu. Häpyhuulten väliin niitä pöpöjä vasta kertyykin, etkö ajattele että sinun pitäisi leikata ne pois? Pelkkä siisti pieni reikä jalkojen välissähän on paljon helpompi pitää puhtaana kuin sellaiset epähygieeniset iholerpukat, hyh sentään!

harmi ettei sun silvottu ukkos osaa vehjettään pestä. no, älykkyysosamäärä tuskin taivaita hipookaan lastensilpojilla. sääli lasta ketä pahoinpidellään vanhempien sairaan mielenkiinnon sukuelimiin takia. kiihotutko sä lapsesi vehkeistä vai mikä siinä on? Aiotko katsella vierestä kun lasta silvotaan? vai etkö uskalla? tehdäänkö kidutus kenties keittiön pöydällä? onko puudutus vastoin sun sairasta maailmankatsomustas?
vastaa nyt silpoja kysymyksiin.

yhdessä 3 vuotta, naimisissa 2, yksi lapsi, toinen tulossa. On ollut ongelmia, mutta kelläpä ei? Luulen että suurempi 'kulttuuriero' meillä ollut se että ollaan mies ja nainen... Ei niinkään se että me ollaan toisilta puolelta maapalloa...

Meillä poika joka on ympärileikattu. Yhteinen päätös.

Kasvatetaan yhteisessä kulttuurissa lapsi/lapset. Mä olen ehkä se kovempi, mies sellanen vähän lepsumpi, mutta väittää olevansa kovis :)
Mies tekee paljon Ghanalaista ruokaa, mä teen kaikkea muuta (harvoin kuitenkaan suomalaista).

Järkyttävää, miten joidenkin mielestä voi olla ok silpoa poikalapsia uskonnon (ihan minkä vaan) varjolla. Ja vielä kehdataan vaatia, että se pitäisi tehdä julkisin varoin sairaalassa.

Lapset pois ympärileikkauksen kannattajilta, selvästi kykenemättömiä kasvattamaan lasta ilman kipua.

[QUOTE="trolli";26021227]Ja vielä sairaampia nää hullut akat ketkä hullun äijänsä takia silpovat omia lapsiaan, välittämättä yhtään yksilönvapaudesta, oikeudesta omaan kehoonsa, oikeudesta valita uskonto. Hullut lehmät kuvittelevat omistavansa lapsensa ja saavansa tehdä heille mitä haluavat. Niinhän ne lasten hakkaajatkin sanovat. Mä halveksun noita ihmisiä sydämeni pohjasta. Ja kaikkia ketkä polkevat lasten ihmisoikeuksia jonkun saatanan uskonnon tai kulttuurin varjolla.[/QUOTE]

Mä halveksun sua. Olet selvästi päästäsi sekaisin, ja lääkkeet ottamatta. Sekositko aineista, vai mistä?

[QUOTE="trolli";26022269]Edelleen, en ikinä ole sanonut ettei leikkausta saisi tehdä lääketieteellisistä syistä.
Ja sä luulet että fantaihanasilpojat oikeesti lopettavat lastensa silpomisen kun kiltisti pyydetään? Mä olen ton saman nikin kanssa keskustellut asiallisesti jo sillon kun se ekan poikansa silpoi. Ja monta kertaa sen jälkeen. Aina se häviää kun pieru saharaan. Asialliset puheet tolle silpojalle on ohi. Toki saat jatkaa sen kanssa pään hakkaamista seinään, mutta ei se auta. Kun ei sillä ihmisellä järki riitä.[/QUOTE]

Kuka hakkaa päätä ja mihin? Missä sanottu, edes vertauskuvannollisesti. Vai tuota, hetkinen... eikun... Joo ei. Ihan oikeasti, yritä edes vielä.

[QUOTE="vieras";26022624]Järkyttävää, miten joidenkin mielestä voi olla ok silpoa poikalapsia uskonnon (ihan minkä vaan) varjolla. Ja vielä kehdataan vaatia, että se pitäisi tehdä julkisin varoin sairaalassa.

Lapset pois ympärileikkauksen kannattajilta, selvästi kykenemättömiä kasvattamaan lasta ilman kipua.[/QUOTE]

:flower:
Varmaan samat järjen jättiläiset tykkäävät katsella kun lapsesta otetaan verikokeita, tehdään muita leikkauksia, otetaan näytteitä jne.. kaikki kivuliaat toimenpiteet kun ovat niin ihania että niitä pitää tehdä ilman syytäkin.

[QUOTE="kana";26022636]Mä halveksun sua. Olet selvästi päästäsi sekaisin, ja lääkkeet ottamatta. Sekositko aineista, vai mistä?[/QUOTE]

etkö asiaan osaa vastata vai mikä sun päässäs mättää? vai onko vauvan silpominen kesken?

[QUOTE="trolli";26022645]:flower:
Varmaan samat järjen jättiläiset tykkäävät katsella kun lapsesta otetaan verikokeita, tehdään muita leikkauksia, otetaan näytteitä jne.. kaikki kivuliaat toimenpiteet kun ovat niin ihania että niitä pitää tehdä ilman syytäkin.[/QUOTE]

Tottakai tykkään :D Se on musta kivaa, ja mielelläni katson kun muidenkin lapsista otetaan näytteitä ym

Uusimmat

Yhteistyössä