pph:n painajainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ypph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse olen sellaisessa työssä että puhelin on äänettömällä ja helposti menee tunti ellei kaksikin että sitä voin vilkuilla. Toki on toinenkin numero josta voi koittaa kiinni jos on hätätapaus.
Mies ei vastaa päivän aikana koko aikaa. Molemmat meistä kyllä soittaa heti takaisin kun sellainen tilanne tulee.
Ja ajomatkaa voi kummallakin olla esim. 100km,miehellä vielä enemmän
Varahakijoita on kyllä sitten pitkä lista että jonkun heistä varmasti saa kiinni.

[QUOTE="a p";26012098]Oma vielä nukkuu, muut kaksi haettiin aikaisen välipalan jälkeen pääsiäisen viettoon. Ja todellakin päiväuniaikaan palstailen, miksen palstailisi? Pitäisikö istua niiden nukkuvien lasten vieressä vai? Kyllä minä päiväuniaikaan ensin siivoan aamupäivän ja lounaan sotkut ja sitten pidän kahvipaussin koneella. Jos se jollekkin on ongelma, niin ei tarvitse tuoda minulle hoitoon. (tosin epäilen, että kaikki hoitajat, joilla kaikki lapset vielä nukkuu harrastavat samaa)[/QUOTE]

Meillä pomokin on mm.facebookissa tauollaan, ja niin on mäkin netissä kännykälläni, kun on kahvitauko. Sitä ei kukaan palstamamma tuu sanomaan, mitä mä sillon teen :laugh:

[QUOTE="joo";26012005]Tosi järkyttävää toimintaa vanhemmilta!
Mutta ei silti töissä aina voi vastata puhelimeen; olen opettaja eli puhelimeen ei vastailla aina sillon ku joku yrittää soittaa. Toki meillä mies vastaa 90 prosenttisen varmasti. Mutta ei auta työpaikkaa vaihtaa sen takia, etten voi kesken työpäivän vastailla![/QUOTE]

Olen ollut työssä missä ei saanut vastata puhelimeen. Mutta katsoin kuka soittaa ,sen takia jos asia koskee lapsia... ja ihan varmasti olisin vastannut, jos olisi heitä koskenut...

Kylla PPH:kin tauon tarvitsee - vaikka kuinka olisi oma valinta olla neljan pienen kanssa kotona, niin ainoana aikuisena kylla minusta tarvitsee valilla keskustella muidenkin aikuisten kanssa. Jaksaa sitten taas lasten kanssa paremmin kun on puolikin tuntia saanut keskustella vaikka netin palstalla.

Sita paitsi, mita eroa nettifoorumilla keskustelun kanssa on silla etta vastaavasti juoruaisi puhelimessa? Tai puhelisi naapurin kanssa?

Tääkin palsta on varmaan täynnä vanhempia jotka työntää lapselle supon persiisiin ja vie hoitoon. Onhan se työ toki tärkeempi kuin oma lapsi!

T. kaikkea nähnyt

Voi teitä raukkoja, kun puututte ihan epäolennaisiin asioihin kuten siihen että miksi ap on kirjoittamassa täällä palstalla eikä hoitamassa hoitolapsiaan tai että hätätapauksessa soitetaan ambulanssi eikä taksi. Luulette vissiinkin olevanne jotenkin fiksujakin????

Ikävä tilanne tosiaan tuo lapsen kohtalo ja hävytöntä toimintaa vanhemmilta. Onneksi sinä kuitenkin toimit ja lapsi sai hoitoa. Olisi voinut käydä niin että lapsi ei sitä olisi saanut koko pääsiäisen aikanakaan vaikka olisi ollut miten huonossa kunnossa tahansa.

[QUOTE="hoitaja";26012229]Hätätilanteessa soitetaan ambulanssi ei taksi.[/QUOTE]

Nimenomaan näin ja niitä muita hoitolapsia ei voi jättää isännän/jonkun muun vastuulle.Sairas lapsi ambulanssilla sairaalaan ja vanhemmat/varahoitaja sinne sairaalaan!Itse tekisin lastensuojelu ilmoituksen tollasesta vanhemmasta ja hoitosoppari loppus kans sillä samalla sekunnilla.

Työpaikoilla, joissa ei pysty vastaamaan puhelimeen, niin on varmaan joku sihteeri/kanslia/keskus yms. johon hoitaja voi soittaa (jos numero on annettu tai työpaikka tiedossa) ja sieltä joku fyysisesti menee sanomaan asiasta vanhemmalle. Minusta näin voisi toimia ainakin siinä vaiheessa kun sairaalaan ollaan menossa, tietysti sihteereillä on muutakin tekemistä kuin mennä kertomaan "pikkulenssuista" vanhemmille.

Alkuperäisestä jutusta ei ihan tarkkaan selviä, kuinka kauan meni lapsen tuomisen ja vanhemman sairaalaan saapumisen välillä. Jos kuume mitattiin heti, niin vanhempi on todennäköisesti ollut vasta matkalla töihin eli olisi voinut vastata tai jos autoili niin katsoa puhelimen ennen työpaikalle astumista.

Nimenomaan näin ja niitä muita hoitolapsia ei voi jättää isännän/jonkun muun vastuulle.Sairas lapsi ambulanssilla sairaalaan ja vanhemmat/varahoitaja sinne sairaalaan!Itse tekisin lastensuojelu ilmoituksen tollasesta vanhemmasta ja hoitosoppari loppus kans sillä samalla sekunnilla.

Kyseessä oli 1-vuotias lapsi. Kyllä tuon ikäinen tarvitsee "saattajakseen" jonkun kenet sentään tuntee. Yksinkö se pieni raukka olisi pitänyt sinne ambulanssiin pelkäämään laittaa? Järjen käyttö on hätätilanteissakin sallittua.

[QUOTE="a p";26012057]Kai sinäkin voit pitää puhelimen äänettömällä esim. pöydällä, jolloin näet jos hoitaja soittaa?[/QUOTE]

No en oikein voi, koska oppilailtakin vaaditaan, että puhelimet pidetään tunnin aikana pois näkyvistä. Ja lisäksi olen kotitalousopettaja, eli en todellakaan ole tunnin aikana kuin 5-10 minuuttia pöydän vieressä.

[QUOTE="jooo";26012374]No en oikein voi, koska oppilailtakin vaaditaan, että puhelimet pidetään tunnin aikana pois näkyvistä. Ja lisäksi olen kotitalousopettaja, eli en todellakaan ole tunnin aikana kuin 5-10 minuuttia pöydän vieressä.[/QUOTE]

Eli jos jotain vakavaa sattuisi lapsellesi, sua ei saa kiinni

[QUOTE="jaa";26012400]Eli jos jotain vakavaa sattuisi lapsellesi, sua ei saa kiinni[/QUOTE]

Periaatteessa ei välttämättä heti saisi, eli ehkä on sit vaadittava, että kotitalousopettajat ei saa tehdä lapsia/ei saa laittaa lapsia hoitoon tai edes kouluun!!

Tottakai pidän puhelinta niin, että käyn sitä välillä vilkaisemassa ja soitan heti takaisin, jos näen että hoitopaikasta on soitettu. Eli korkeintaan tunti menee, niin ettei mua saa kiinni. Toki hoitopaikassa on kanslian numero, ja kanslisti voi tulla minulle sanomaan. Eli yhtään tippaa en puolustele tämän ketjun lapsen vanhempia, kun eivät vastaa puhelimeen. Mutta halusin vain sanoa, että on sellaisiakin töitä, jossa ei voi vastata heti puhelimeen, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

[QUOTE="vieras";26012343]Kyseessä oli 1-vuotias lapsi. Kyllä tuon ikäinen tarvitsee "saattajakseen" jonkun kenet sentään tuntee. Yksinkö se pieni raukka olisi pitänyt sinne ambulanssiin pelkäämään laittaa? Järjen käyttö on hätätilanteissakin sallittua.[/QUOTE]

Näinpä. Ja itse olen sopimuksentekohetkellä sopinut, että mies saa vahtia lapsia jos itse joudun jonkun kanssa hätätilanteessa sairaalaan. Minusta lasta kohtaan mukavampaa, että joku tuttu on koko ajan läsnä. Meillä miehellä työn luonne sellainen, että aika paljonkin osallistuu päivään/on paikalla, joten on lapsille tuttu. Soitin vielä vanhemmat läpi, että tilanne on tämä, saa tulla omansa hakemaan, mutta mieskin heidän kanssa pärjää. Ei tosiaan olisi tullut mieleen laittaa alle 1-vuotiasta yksin ambulanssiin.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="jooo";26012440]Periaatteessa ei välttämättä heti saisi, eli ehkä on sit vaadittava, että kotitalousopettajat ei saa tehdä lapsia/ei saa laittaa lapsia hoitoon tai edes kouluun!!

Tottakai pidän puhelinta niin, että käyn sitä välillä vilkaisemassa ja soitan heti takaisin, jos näen että hoitopaikasta on soitettu. Eli korkeintaan tunti menee, niin ettei mua saa kiinni. Toki hoitopaikassa on kanslian numero, ja kanslisti voi tulla minulle sanomaan. Eli yhtään tippaa en puolustele tämän ketjun lapsen vanhempia, kun eivät vastaa puhelimeen. Mutta halusin vain sanoa, että on sellaisiakin töitä, jossa ei voi vastata heti puhelimeen, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.[/QUOTE]

Tässä oli nyt kyse vähän pidemmästä ajasta kuin tunti. Ja molemmilla vanhemmilla välillä tuuttasi varattua, joten puhelin oli käsillä.

No kyllä jätetään ihan kunnallisessakin perhepäivähoidossa miehen/jonkun muun vastuulle muut lapset kun lähdetään yhtä saattamaan terveyskeskukseen tai sairaalaan. Missään nimessä ei IKINÄ lähetetä isompaakaan lasta yksin lääkäriin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Herranen aika, mikä tilanne sinulla oli ap! Hienosti kuitenkin toimit, mutta eihän tuollaista saisi tapahtua. Voi pikkuista lapsiparkaa. Saa nähdä, tajuavatko nämä vanhemmat edes pahoitella asiaa tai jotakin. Jos tuntuu siltä, että he eivät ole moksiskaan, niin kaipa se sopimuksen purkaminen on aiheellista. Mutta helppohan se on näin sivusta sanoa. Tsemppiä kovasti!

[QUOTE="vieras";26012343]Kyseessä oli 1-vuotias lapsi. Kyllä tuon ikäinen tarvitsee "saattajakseen" jonkun kenet sentään tuntee. Yksinkö se pieni raukka olisi pitänyt sinne ambulanssiin pelkäämään laittaa? Järjen käyttö on hätätilanteissakin sallittua.[/QUOTE]

Ei järjellä paljon tekemistä kun laki on laki..Muita hoitolapsia EI saa lain mukaan jättää muille kuin koulutetulle varahoitajalle.Niin julmalta kuin se kuulostaakin niin lapsi olisi pitänyt laittaa menemään ambulanssilla sairaalaan,Onhan ambulanssissa osaava hoito henkilöstö turvaamassa lapsen matkaa.

Ei järjellä paljon tekemistä kun laki on laki..Muita hoitolapsia EI saa lain mukaan jättää muille kuin koulutetulle varahoitajalle.Niin julmalta kuin se kuulostaakin niin lapsi olisi pitänyt laittaa menemään ambulanssilla sairaalaan,Onhan ambulanssissa osaava hoito henkilöstö turvaamassa lapsen matkaa.

No näytäpä se laki sitten. Vaikea uskoa että meidän kunta rikkoo lakia tässä kohtaa.

[QUOTE="Liisa";26011867]Kaikissa työpaikoissa ei ole mahdollista vastata puhelimeen sen soidessa tai pitää sitä edes päällä. Ei kukaan jätä tahallaan vastaamatta jos lapsen hoitaja soittaa.[/QUOTE]

Oisko sunkin aika ottaa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltäsi ja laskeutua todellisuuteen. Kyllä sellaisia vanhempia löytyy valitettavan paljon, jotka laittavat itsensä ja työnsä lapsen edelle. Ja kyllähän tuo aloituksen vanhempi olisi halunnut jättää tulematta lapsen luo, vaikka häneen saatiinkin yhteys...

• Tykkää
Reactions: Wolt
Kamalaa käytöstä ja kyllä sekin jo jotain kertoo, että lapsi joka on viety sairaalaan jätettäisiin varahakijalle päiväksi. Ois mulla duunissa mikä tahansa palaveri kesken, niin kyllä ilmoittaisin, et nyt lähden sairaalaan ja piste. (Ja olen kyllä välillä tärkeissäkin palavereissa, mut eiköhän kaikilla oma lapsi mene edelle. Ja mulla on kaikki päiväkodin numerot kännyssä...jotta vastaan, jos sieltä soitetaan, koska ne ei huvikseen soittele.)

[QUOTE="vieras";26011807]No se on vaarana että hoitolapset tuovat tauteja, kun heitä kotiinsa ottaa. Se tauti on tullut jo aikasemmin, jos on ollut tullakseen.[/QUOTE]

MISTÄ V'tusta sä sen tiedät?! Lasta ei viedä kipeänä hoitoon vai vietkö sä sillä periaatteella että kyllä ne muut on sen taudin jo saaneet kuitenkin jostakin

[QUOTE="jooo";26012440]Periaatteessa ei välttämättä heti saisi, eli ehkä on sit vaadittava, että kotitalousopettajat ei saa tehdä lapsia/ei saa laittaa lapsia hoitoon tai edes kouluun!!

Tottakai pidän puhelinta niin, että käyn sitä välillä vilkaisemassa ja soitan heti takaisin, jos näen että hoitopaikasta on soitettu. Eli korkeintaan tunti menee, niin ettei mua saa kiinni. Toki hoitopaikassa on kanslian numero, ja kanslisti voi tulla minulle sanomaan. Eli yhtään tippaa en puolustele tämän ketjun lapsen vanhempia, kun eivät vastaa puhelimeen. Mutta halusin vain sanoa, että on sellaisiakin töitä, jossa ei voi vastata heti puhelimeen, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.[/QUOTE]

Aivan varmasti sinun koulusi kansliassa tiedetään missä sinä pidät tunteja ja osaavat etsiä sinut käsiinsä, jos lapsella on todellinen hätä. Fiksu opettajahuoneen/kanslian henkilökunta toki kysyy kuinka kiireellisestä asiasta on kyse eli riittääkö että sinä soitat takaisin oppitunnin jälkeen. Minusta olet "huono" esimerkki siinä mielessä. Olisi kiva kuulla oikeasti mikä olisi sellainen työ, jossa vanhempia ei kerta kaikkiaan olisi millään metodilla mahdollista saada kiinni. Astronautti? Kaivostyöläinen? Pelastussukeltaja? Heidänkin lapsellaan on melko todennäköisesti toinen vanhempi, jolle voi soittaa. Ihan sama kuka siihen puhelimeen vastaa, mutta semmoinen numero pitäisi lapsen hoitajalle ehdottomasti antaa, josta vanhemman saa kiinni! Harvassa työssä ei ole mitään toimiston/osaston/yksikön/firman numeroa, johon ei voisi soittaa.

Yhteistyössä