[QUOTE="Kats";26007450]Ymmärrän kyllä ihmetyksen siitä että liikunnanopettaja ei voi uupumuksen takia opettaa, mutta käy sariaslomallaan lenkillä. Mutta kyllähän se uupumus voi tulla vaikkahuonoista työolosuhteista tai suurista murheista töissä ja kotona.[/QUOTE]
Niin no tällaisessakin tapauksessa se liikunta tuskin on aiheuttanut liikunnanopettajan masennusta, vaan jotkut muut työhön (tai vapaa-aikaan) liittyvät asiat. Ja lenkki todennäköisesti tekisi ihan hyvää. Mutta jos liikunnanopettaja on sairauslomalla kipeän polven takia ja lähtee silti lenkille, niin siinä on ihan selvä ristiriita.
Jos mä kaatuisin ja murtaisin käteni, mä en pystyisi tekemään työtäni, mutta pystyisin kyllä istumaan teatterissa, käymään kävelyllä, shoppailemassa, jopa lähtemään sinne etelään. Työssäni mä tarvitsen molempia käsiä eikä meillä ole mitään työtehtävää, mitä voisin yhdellä kädellä tehdä. Mutta noita edellämainittuja vapaa-ajan aktiviteetteja voisin tehdä yksikätisenäkin. Eihän se nyt sitä tarkoita, että jos sulla on käsi viisi viikkoa kipsissä, niin et voisi muuta kuin istua kotona sisällä.