Täälläkö vain laihoja naisia pidetään kauniina?

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"Kiti"
Luihusella samanlainen kropanmalli kuin minulla, paitsi että olet pidempi. Minun mitat ovat 158/45. Pyöreä peppu löytyy ja reidetkään eivät mitkään hammastikut ole, vaan jäntevät. Vatsa taas on todella litteä, ja OLEN TODELLA YLPEÄ SIITÄ ja tissitkin löytyy.. Ei nyt mitkään melonit, mutta semmoset mukavat käteen sopivat... Ja näyttävät muuten isommilta, kuin todellisuudessa ovatkaan, kun ei ole sitä pelastusrengasta alapuolella roikkumassa.. ;) Ja pelkkiä kehuja on tullut.

luihunen
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä?;26005493:
Ok! No onhan se yksilöllistä. Näytät aika treenatulta mun silmään....liikutko paljon vai oletko aina ollut luonnostaankin noin hoikka? :)
Mä olen ollut lapsesta asti läpipasko, nyt itse lapsen saatuani painan ekaa kertaa yli 50kg. En harrasta mitenkään hirmuisesti liikuntaa, pari kertaa viikossa tankotanssia. Kaikki muut harrastukset liittyy muuhun kuin urheiluun.

luihunen
[QUOTE="Vieras";26005525]No joo, et ole ruma. Mutta omasta mielestäni ei voi sanoa suorilta, että olisit pahan näköinen vaikka olisit 15-20 kg painavampi jos kaikki tavara olisi tasaisesti oikeissa paikoissa.[/QUOTE]

No itseasiassa mulla on laittaa myös kuva jossa olen heti lapsen synnyttyä, painan n. 16kg enemmän kuin nyt. Ootas vaan hetki. :D

en usko
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26005032:
mitä hankaluutta ylipaino aiheuttaa? huomattavan ylipainon omaavana en ole huomannut mitään hankalauuksia normaalissa arkielämässä
Jos juokset tai hypit, niin ihan tosissasiko väität, että jalkasi nousee kevyesti, kevyemmin kuin hoikempana nousisi? Olet yhtä notkea ja taipuisa kuin hoikka?

Istuessasi vatsallesi ei rullaudu yhtään makkaraa ja ne ei ikinä tunnu hankalalta? Tai no joo, eihän ne tunnu, jos ei ole ollut ikinä hoikka/normaali. Itselle kyllä tuli jo muutamien kilojen ylipainossa hankala olo ja pienet makkarat vyötärölle, mikä tuntui epämiellyttävältä esim. istuessa.

luihunen
[QUOTE="nanna";26005843]Mun mielestä olet kauniimpi isompana. Mutta kaipa se on sitten taas vaan mun mielipide.[/QUOTE]

Niin että 24,7 on parempi painoindeksi kuin 18,6? Tottahan toki, ainakin tällä palstalla. :D Itse viihdyn huomattavasti paremmin näin.

"vieras"
Ap, olet ällöttävä. Tollaset akat jotka haukkuu muita luukasoiksi/ läskeiksi tms, ei yleensä ole miesten suosiossa. Kukaan mitään epävarmaa rääväsuuta itselleen halua.

bmi22,2
Sori vähän kyseenalaiselta sivulta nappasin kuvani, mutta kone meni just vähän aikaa sitten vaihtoon niin ei ollut suoraan laittaa, mutta tässä siis kuva minusta jolla ei voi olla hyvä kroppa kun olen muka alipainoinen.

Keskustellaan nyt lisää aiheesta ihmeessä. :D
Näytät muuten ihmeen muodokkaalta, oikein hyvältä, etkä yhtään tikulta, vaikka painatkin vain sen 52 kiloa. Itse olin tosi tikku 52-kiloisena. Nykyään painoa on se 9 kiloa enemmän, mutta tuntuu, etten peilistä katsottuna juuri sinua lihavemman näköinen ole. Tässä sen huomaa, että eri ihmiset näyttävät erilaisilta samalla bmi:llä.

"nanna"
No saapa täältä ainakin älämölöä aikaiseksi jos ei muuta. Ei kai tässä sitten auta muuta kun alkaa itekin laihikselle. Tuun sitten uudestaan moikkaan kun paino on alle 55kg. Jospa mullakin ois sen jälkeen ihmisarvoa taas.

älkää valehdelko
Niin että 24,7 on parempi painoindeksi kuin 18,6? Tottahan toki, ainakin tällä palstalla. :D Itse viihdyn huomattavasti paremmin näin.
Tietysti näytät paremmalta hoikkana. Se joka väittää, että olisit paremman näköinen kuvassa, jossa sulla on läskiä, puhuu todennäköisesti paskaa. Harva on löysemmässä kunnossa paremman näköinen.

Tärkeintä varmaan miten itse viihtyy....kuinkahan vähän mun pitäis painaa, jotta painoindeksini olisi 18,6....en ole oikein ikinä perustanut noista painoindekseistä niinkään, mutta jo 50 kiloisena alan näyttää melko luisevalta:| Ja pituus siis 160 cm. Tällä hetkellä pudotan painoa, mutta varmaan 55 kiloa mulle paras...Olen aika viulu jo silloin:(

"vieras"
Mun mielestäni kauneus tulee ihan muualta, kuin kropasta tai muustakaan yksittäisestä asiasta. Kauneus on kokonaisuus ja siihen kuuluu myös ihmisen sydän ja sielu. Onnellinen ihminen on kaunis. Rakastunut ja rakastava ihminen on kaunis. Ryppyinen, onnellinen vanhuskin on kaunis. Kauneutta on niin monenlaista.

pakko sanoa
Sori vähän kyseenalaiselta sivulta nappasin kuvani, mutta kone meni just vähän aikaa sitten vaihtoon niin ei ollut suoraan laittaa, mutta tässä siis kuva minusta jolla ei voi olla hyvä kroppa kun olen muka alipainoinen.

Keskustellaan nyt lisää aiheesta ihmeessä. :D
Vatsalihaksia (myös kylkiä)voisit vähän herätellä... ei se bmi niinkään mitään kerro. Takamus ja jalat ihan ok. Eli hyvältä näyttää.

"minä"
Tämmöinen väittely että kumpi kauniinpaa laiha vai lihava on tyhmää koska kauneus on katsojan silmässä...! toiset tykkää laihemmasta toiset lihavemmasta jne. Minusta kaunista on itsestään huolehtiva liikkuva ihminen oli koko mikä hyvänsä!
Se mikä särähtää mulle on tuo ettei ylipainoinen voi olla hyvä kuntoinen. Itse olen aina ollut ylipainoinen mutta pirun hyväkuntoinen! Ala-asteelta asti aina harrastnut liikuntaa monta kertaa viikossa ja aina luokkani parhaimpia liikunnassa. Nyt olen kolmekymppinen ja edelleen ylipainoinen bmi ennen raskautta 32 mutta edelleen hyväkuntoinen.
En usko että monikaan voi enää raskausviikolla 28 hiihtää (tai vaikka ei olis raskaana) 20km hiihtolenkkejä ja käydä body pumpissa!
Ennen raskautta liikuin vähintään 4 kertaa viikossa 2xbody pump ja 2x aerobinen liikunta (75min cycling tai body compat) sekä usein myös näiden lisäksi 1-2xviikossa kävely lenkki...!

7thHeaven
En pidä tuntemattomista lihavista, ihannoin laihoja ja tavoittelen itsekin timmiä hoikkuutta. Kuitenkin myös lihavalla voi olla tosi kauniit kasvot, kiva pukeutumistyyli, kampaus tms. mutta jo siitä henkilöstä ei paista tyytyväisyys itseensä ja tietynlainen asenne, kaikki muu hautautuu niiden kilojen alle. Myös luonne kaunistaa tai rumentaa ihmistä, mutta tuntemattomista puhuttaessa näin mielestäni.

Ja väitän että lihavaksi syöneet tai juoneet erottaa niistä, jotka oikeasti ovat isokokoisempia ja ns. kurvikkaita. Ja he ketkä ovat, ovat diilanneet asian kanssa ja näin ollen yleensä upeita ilmestyksiä. Aina on tietty se sairauden mahdollisuus, mutta sekin on joku 2% oikeasti lihavista.

Näytät muuten ihmeen muodokkaalta, oikein hyvältä, etkä yhtään tikulta, vaikka painatkin vain sen 52 kiloa. Itse olin tosi tikku 52-kiloisena. Nykyään painoa on se 9 kiloa enemmän, mutta tuntuu, etten peilistä katsottuna juuri sinua lihavemman näköinen ole. Tässä sen huomaa, että eri ihmiset näyttävät erilaisilta samalla bmi:llä.
Mä mietin kanssa aika lailla samaa, olisin veikannut mitat kuvan perusteella isommiksi.
Mutta mä olenkin sitä mieltä, että BMI 19 on oikein hyvä.

luihunen
Vatsalihaksia (myös kylkiä)voisit vähän herätellä... ei se bmi niinkään mitään kerro. Takamus ja jalat ihan ok. Eli hyvältä näyttää.
Noh, kun synnyttää sen vajaa 5kg vauvan niin se nahka vähän venyy, siksi mulla on kyljissä ylimääräistä (nahkaa) ja kuten sanoin, vatsanahka on ryppyinen joten sixpakki ei niin paljon näy kuin synnyttämättömällä...

Eikä tuo bmi kerro välttämättä mitään... nainen voi silti näyttää naiselliselta vaikka olisikin bmi vaikka alle 18. Miulla kun oli bmi 17.31 ni moni luuli miuta semmoiset 7kg painavammaksi kuin oikeasti olin. Tällä hetkellä bmi:ni on 19.57...

Yhteistyössä