Tekisitkö rikosilmoituksen, jos tietäisit kuka ujutti koneeseesi viruksen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Mepe";25985212]No ei ne poliisissa sua voi kyllä asiassa auttaa. :D[/QUOTE]
Vahingonteko toiselle on aina rikos. Tässä tapauksessa tulee melkoinen lovi lompakkoon, kun koneen saattaa kuntoon. Jos sitä edes saa kuntoon ja joutuu ostamaan uuden.
 
asdfasfas
Teetkö sä tämmöisen samanlaisen aloituksen säännöllisin väliajoin... Vaikka porukka sanoo, ettei siitä riitä mihinkään tutkintaan asti jos tahallista edes on.
 
"asdf"
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2115323-voinko-lahettaa-laskun-ihmiselle-joka-ujutti-tietokoneeseeni-viruksen-joka-sitten-sai-koko-koneen-toimimattomaksi/
 
"aloittaja"
Teetkö sä tämmöisen samanlaisen aloituksen säännöllisin väliajoin... Vaikka porukka sanoo, ettei siitä riitä mihinkään tutkintaan asti jos tahallista edes on.
Joo kyllä mä tein tästä asiasta jo aiemminkin aloituksen.
Mua vaan riipii niin paljon, koska tiedän sen olleen tahallinen teko.
Anteeksi. Ohita seuraavat 10 aloitustani aiheesta.
 
[QUOTE="aloittaja";25985374]Joo.. mä olen niin tollo! Hävettää jo itseäkin.
Mistä minä sen nään?[/QUOTE]

No kun sä aukaiset sen koneen nini lukeeko siinä Windows Xp, Windows Vista, Windows 7 vai mikä?
 
sdaf
[QUOTE="aloittaja";25985393]Joo kyllä mä tein tästä asiasta jo aiemminkin aloituksen.
Mua vaan riipii niin paljon, koska tiedän sen olleen tahallinen teko.
Anteeksi. Ohita seuraavat 10 aloitustani aiheesta.[/QUOTE]

Tilanteeseen tuskin tulee muutosta seuraavan kymmenen aloituksenkaan myötä. Toivottavasti saat koneen kuitenkin kuntoon.
 
"vieras"
vaikka joku olisi tehnyt tuon tahallaan, sitä ei käytännössä voida tutkia koska se ei ollut kohdistettu suoraan kehenkään. Voihan blogin pitäjä sanoa vaikka että halusi blogiaan luettavan vain sellaisilla koneilla joissa on palomuuri ja virustorjunta yn kunnossa :saint:

Ja jos ne aikanaan on ollut kunnossa kun sait koneen, niin ei se auta. Sun pitää itse pitää huoli että tarvittavat asiat päivitetään koneelle JATKUVASTI.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25985394:
No kun sä aukaiset sen koneen nini lukeeko siinä Windows Xp, Windows Vista, Windows 7 vai mikä?
Nythän mä siis kerroin tän vanhan koneen käyttöjärjestelmän, enkä tiedä tuon kelvottoman koneen vastaavaa, kun en saa sitä avattua...
 
[QUOTE="aloittaja";25985439]Nythän mä siis kerroin tän vanhan koneen käyttöjärjestelmän, enkä tiedä tuon kelvottoman koneen vastaavaa, kun en saa sitä avattua...[/QUOTE]

No lukeeko sen koneen ulkopuolella xp, vista tai 7?

näyttikö työpöytä tältä:


tältä:


vai tältä:


Ja älä kiinnitä huomiota taustakuvaan vaan siihen alhaalla olevaan palkkiin.
 
  • Tykkää
Reactions: miauh
"reko"
Näet sen windows verion kun klikkaat käynnistävalikosta Oma Tietokone tai Tietokone kohdasta hiiren oikealla napilla ja valitse ominaisuudet.
Asenna koneeseen Malwarebytes Anti-Malware ja aja sen päivitys ja sitten täysi tarkistus.
Tuon ohjelman kannattaa jokainen ostaa, etenkin jos käyttää Avastia tai vastaavaa ilmaista virustorjuntaa.
Ei maksa paljoa ja tuo on parasta mitä löytyy markkinoilta. Jos joku virus yrittää estää palomuurin ja virustorjunnan käynnistyksen, niin tuo osaa muuttaa tiedoston nimeään siten ettei virus sitä tunnista ja sitwn se pystyy käynnistyä. Nyt on tullut viimeaikana paljon viruksia vastaan joita noi ilmaiset virustorjunnat ei tunnista ollenkaan, toisaalta virukset eivät niihin reagoi myöskään ja se kertoo niiden laadusta, ilmaiseksi ei saa hyvää.
F-Secure on hyvä virustorjunta ja palomuuri, kotimainen sellainen.
 
"fakta"
Usko jo nyt hyvä ihminen että se blogin pitäjä EI OLE VOINUT ohjelmoida sivuaan siten että vain sun koneelle tulisi virus. Se on Varmaa.Muutenkin vaikutat sen verran avuttomalta, eetä suosittelen avun pyytäm istä tuohon puhdistukseen. Vaikka joku tuttava.
 
[QUOTE="aloittaja";25985997]Björn:
Tuo keskimmäinen kuva näyttää siltä ja koneessa lukeekin Windows Vista Home Basic.[/QUOTE]

Onko niin, ettei koneen mukana tullut ostaessa asennus-/palautuslevyjä? Minkä merkkinen kone sulla on?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25986755:
Tuliko sulle koneen mukana palautuslevyjä? Jos ei, niin ne on koneen sisällä erillisellä osiolla. Minkä merkkinen kone sulla on?
Mä sain tämän tuttavaltani ja pitääkin kysyä, josko sillä olis tallessa. Tää on Fujitsu Siemens -merkkinen.
 
[QUOTE="aloittaja";25986776]Mä sain tämän tuttavaltani ja pitääkin kysyä, josko sillä olis tallessa. Tää on Fujitsu Siemens -merkkinen.[/QUOTE]

No sitten siinä ei todennäköisesti ole. Kun käynnistät koneen, niin paina F12, tai mitä se kone sitten ehdottaakin.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25986833:
No sitten siinä ei todennäköisesti ole. Kun käynnistät koneen, niin paina F12, tai mitä se kone sitten ehdottaakin.
Kokeilen kunhan tuo jumitus menee ohi (akku loppuu), sitä kun ei saa nyt edes muuten suljettua kuin nyppäsemällä virtapiuha irti.
 
[QUOTE="aloittaja";25986865]Kokeilen kunhan tuo jumitus menee ohi (akku loppuu), sitä kun ei saa nyt edes muuten suljettua kuin nyppäsemällä virtapiuha irti.[/QUOTE]

No paina pitkään sitä nappulaa mistä laitat koneen päälle, niin ei tarvitse venailla...
 
[QUOTE="aloittaja";25986933]Joo tuo sammuttikin sen :) Painoin koneen ehdotuksesta 'Vikasietotila ja komentorivi'[/QUOTE]

Ei vaan sitä ennen... alareunassa lukee ainakin bios... entä sen vieressä? mitä funktionäppäimiä kehottaa painamaan?
 
"virkkis"
Jos tietoisesti nettisivuiltaan levittää virusta, niin tasan tarkkaan se on rikos. Se, että luulet viruksen olleen vain sinulle, on vainoharhaa. Either way, poliisiasia se on kuitenkin.
 
[QUOTE="vieras";25987073]Kyllä joku nörtti voi tehdä semmosen viruksen, että kun jostain tietystä IP-osoitteesta avataan ko. linkki niin virus aktivoituu.[/QUOTE]

Kuulostaa hieman foliohattu-touhulta että joku mamma jaksaisi alkaa moista väsäämään vain sen takia että on mielensä pahoittanut.
 

Yhteistyössä