Äidit jotka ei ulkoile lastensa kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme touhua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kylllä ikinä vietä koko päivää pyjamassa, eikä meillä lapsetkaan. Kuulostaa liian lähiömäiseltä. :)

Eikö se ihme, että esim. muistaakseni Kökköliini on ylipainoinen, jos ei ulkoilla, vaan röhnötetään kotona pyjamassa ja syödään pitsaa ja popcornia.

:laugh: :laugh: :laugh: Lähiömäiseltä? Ja teit sitten kökköliinistäkin todellisen syväanalyysin?

Olen hoikka kuten koko perhe, meillä syödään terveellisesti, liikutaan paljon, ei asuta lähiössä, ollaan korkeasti koulutettuja, ja vietetään joskus silloin tällöin lokoisia kotipäiviä pyjamassa hilluen. Haluan todellakin lasteni oppivan, ettei elämää tarvitse suorittaa, että ihan vain oleminen on ihan ok, ja että luovuus lähtee tylsyydestä ja tekemättömyydestä. En halua heidän oppivan mallia, jossa juostaan oravanpyörässä koko ajan eikä ikinä pysähdytä.

[QUOTE="vieras";25965216]yksi syy minkä takia minulla työssäkäyvällä hirviöllä on oikeesti hyvä mieli siitä että oon lapseni kiikuttanut hoitoon on se, että hoitotäti ulkoilee sen 2 kertaa päivässä - ja lapset pääasiassa tykkää. Jos olisin kotiäiti niin eeeei tod. ulkoiltais noin paljon. Jonkun 2 vuotiaan kanssa on äärimmäisen tylsää talvisin pihalla jos ei oo lumiukontekokeli. Pakkanen jo lähelle 10 astetta on nounou, samoin sadekeli.[/QUOTE]

Millanen vauva sun 2-vuotias sit oikein on???

Minun nuorimmaiseni (nyt ikää 2v7kk) oppi ajamaan pyörällä kun ikää oli 1v6kk. Ja luistelemaan himppu päälle kaksi vuotiaana.

Miten joku voi sanoa ettei tuon ikäisen kanssa ole tekemisä ulkona??
Kyllä on ja vaikka sun mitä.

Vaan kun äidin asenne on huono ja pitää lastakin ihan taunonan niin ei varmasti ole tekemistä. Eikä lapsikaan opi mitään.

[QUOTE="vieras";25965311]:laugh: :laugh: :laugh: Lähiömäiseltä? Ja teit sitten kökköliinistäkin todellisen syväanalyysin?

Olen hoikka kuten koko perhe, meillä syödään terveellisesti, liikutaan paljon, ei asuta lähiössä, ollaan korkeasti koulutettuja, ja vietetään joskus silloin tällöin lokoisia kotipäiviä pyjamassa hilluen. Haluan todellakin lasteni oppivan, ettei elämää tarvitse suorittaa, että ihan vain oleminen on ihan ok, ja että luovuus lähtee tylsyydestä ja tekemättömyydestä. En halua heidän oppivan mallia, jossa juostaan oravanpyörässä koko ajan eikä ikinä pysähdytä.[/QUOTE]

ja hölläily ja rentoiluako voi opettaa vain jos vetelee koko päivän pyjama päällä?? salli mun nauraa :laugh:

[QUOTE="vieras";25965312]Millanen vauva sun 2-vuotias sit oikein on???

Minun nuorimmaiseni (nyt ikää 2v7kk) oppi ajamaan pyörällä kun ikää oli 1v6kk. Ja luistelemaan himppu päälle kaksi vuotiaana.

Miten joku voi sanoa ettei tuon ikäisen kanssa ole tekemisä ulkona??
Kyllä on ja vaikka sun mitä.

Vaan kun äidin asenne on huono ja pitää lastakin ihan taunonan niin ei varmasti ole tekemistä. Eikä lapsikaan opi mitään.[/QUOTE]

No hei, hyvä että sun puoltoista vuotias oppi ajaan pyörällä. Jotkut puoltoista vuotiaat kun vasta oppivat kävelemään sillon. Kummaa eikös?
Ja sekin on varmaan vaan äidin vika, jos lapsi päättää olla hidas liikkeelle lähtijä.

[QUOTE="vieras";25965317]ja hölläily ja rentoiluako voi opettaa vain jos vetelee koko päivän pyjama päällä?? salli mun nauraa :laugh:[/QUOTE]

Onko sillä jotain merkitystä, jos on aikomuksena viettää kotipäivä, niin ollaanko siellä kotona sitten pyjama päällä, t-paita päällä vai farkut ja kauluspaita päällä?

Meiän lapset on yleensä alasti kotipäivinä. Niillä ei vaatteita saa pysymään päällä vaikka mitä tekis.

• Tykkää
Reactions: moekoe
oikeestikko ootte yäkkäripäivänä KOKO päivän, lue:aamustailtaan, siinä pyjamassa???????????? oikeesti en voi uskoa, että joku tekee niin. olen ihan ällikällä lyöty!

Kyllä me joskus niin tehdään. Viimeksi muutama kuukausi sitten kun tuollainen päivä vietettiin, tuli esikoinen aamulla unenpöpperössä makkarista, käpertyi syliin ja kysyi: "pidetäänkö äiti yöppäripäivä ja ollaan vaan näin". Ja niin oltiin :D

Onko sillä jotain merkitystä, jos on aikomuksena viettää kotipäivä, niin ollaanko siellä kotona sitten pyjama päällä, t-paita päällä vai farkut ja kauluspaita päällä?

Meiän lapset on yleensä alasti kotipäivinä. Niillä ei vaatteita saa pysymään päällä vaikka mitä tekis.

Ei vittu mitä pällejä täällä :D :laugh:

Ääripäästä toiseen taas niin että hippulat vaan vinkuu.
ELi jos ei olla pyjama päällä niin vedellään sit farkut ja kauluspaita päällä?
Voi luoja taa yhden kerran :laugh: :laugh: Ihana tää palsta!!

[QUOTE="vieras";25965358]Ei vittu mitä pällejä täällä :D :laugh:

Ääripäästä toiseen taas niin että hippulat vaan vinkuu.
ELi jos ei olla pyjama päällä niin vedellään sit farkut ja kauluspaita päällä?
Voi luoja taa yhden kerran :laugh: :laugh: Ihana tää palsta!![/QUOTE]

Jos lukisit koko lauseen, niin siellä oli myös se t-paitakin, joka lienee osana jonkinlaista välimuotoa noista vaatteista?
Pahoitteluni, etten luetellut jokaikistä vaatemuotoa jota voi päällänsä pitää.

No hei, hyvä että sun puoltoista vuotias oppi ajaan pyörällä. Jotkut puoltoista vuotiaat kun vasta oppivat kävelemään sillon. Kummaa eikös?
Ja sekin on varmaan vaan äidin vika, jos lapsi päättää olla hidas liikkeelle lähtijä.

Kyllä se on pitkälti vanhemmasta kiinni mitä lapsi oppii ja missä vaiheessa.
Valitettavan paljon näkee näitä vauvan tasolla olevia 2vuotiaita. Ja se vika on niissä vanhemmissa kun eivtä ymmärrä mihin kaikkeen senkin ikäinen pystyisi. Ei anneta tehdä vaan ylisuojellaan ja holhotaan.

Lapset ulkoilee keskenään jo melko sujuvasti. Viikonloppuisin lähinnä on aikaa ulkoilla lasten kanssa eli käydään pulkkamäessä tai laskettelemassa talvella, kesällä pyöräretkellä tai uimassa tai sienessä/marjassa mutta iltapäivisin kun pääsen töistä, aika menee melkolailla ruuan valmistamiseen ja kodin siistimiseen sekä pyykkihuoltoon, lapset leikkii yleensä pihalla sen n. tunnin keskenään mikä mulla menee ruuanlaitossa.

Pyhä yksinkertaisuus, jos ei lapsille keksitä tekemistä ulkona!!! Eikös ne kauppamatkat voi vaikka taittaa kävellen tai kävellä kirjastoon tai käydä metsälenkillä tms. ei sen tarviikaan olla puistossa tönöttämistä. Liikkukaa ulkona niin, että sekä äidillä että lapsilla on mukavaa. Kunnon varusteet ja pihalle nyt puroja tekemään ja vesilätäköihin hyppimään.

Kauppamatka 6km, samoin kirjasto. Puistoon matkaa varmaan samanverran. Että ei ihan heti tuu mieleen lähteä kauppareissuun kävellen, 2v:n ja 5v:n kanssa. Kyllähän kait matkasta selvittäis, tosin vois 5veelle tehdä tiukkaa kävellä se 12km, mut millä ihmeellä ne kamat sielt kuskattais kotiin? rattaat kun ei kovin hirveitä vedä, käytäiskö kaupassa sit joka päivä, kerran tai kaks?
Ja kyllä noi ainakin välillä kyllästyy pihalla, en mä jaksa kokoajan keksiä tekemistä, varsinkin 5-vee kaipaa leikkeihin kaveria, ja 2-vee taas keksii itse juttuja, jotka ei isompaa kiinnosta.
Metsään mua ei saa, paitsi ehkä talvella ja kesäkaudella se on maailman vihonviimeinen paikka, kun lapsella epipen itikanpistojen varalle.
Joten, kyllä se oma piha vaan välillä tympii, koita kestää.
Toki ulkoilevat useamman kerran viikossa, mutta ei välttis joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25965343:
Kyllä me joskus niin tehdään. Viimeksi muutama kuukausi sitten kun tuollainen päivä vietettiin, tuli esikoinen aamulla unenpöpperössä makkarista, käpertyi syliin ja kysyi: "pidetäänkö äiti yöppäripäivä ja ollaan vaan näin". Ja niin oltiin :D

Ihan ihanaa!!! Noita pitäis pitää useemmin meilläkin!!

ei mulla oo mitään suorituspaineita siitä että 2 tai 3-vuotiaankaan pitäis ajaa pyörällä, ehtiihän tuota. Varsin ketteriä ja liikunnallisesti normaaleja lapsia minulla on, vaikka ei luistelua harrastetakaan. Kukin tyylilään.
Kesäisin sitten minäkin tykkään hengata pihalla.
Olen muuten samaa mieltä jonkun edelläkirjoittajan kanssa siitä, että liian aikataulutettu ja suunniteltu elämä ei suosi luovuutta.

[QUOTE="vieras";25965384]Kauppamatka 6km, samoin kirjasto. Puistoon matkaa varmaan samanverran. Että ei ihan heti tuu mieleen lähteä kauppareissuun kävellen, 2v:n ja 5v:n kanssa. Kyllähän kait matkasta selvittäis, tosin vois 5veelle tehdä tiukkaa kävellä se 12km, mut millä ihmeellä ne kamat sielt kuskattais kotiin? rattaat kun ei kovin hirveitä vedä, käytäiskö kaupassa sit joka päivä, kerran tai kaks?
Ja kyllä noi ainakin välillä kyllästyy pihalla, en mä jaksa kokoajan keksiä tekemistä, varsinkin 5-vee kaipaa leikkeihin kaveria, ja 2-vee taas keksii itse juttuja, jotka ei isompaa kiinnosta.
Metsään mua ei saa, paitsi ehkä talvella ja kesäkaudella se on maailman vihonviimeinen paikka, kun lapsella epipen itikanpistojen varalle.
Joten, kyllä se oma piha vaan välillä tympii, koita kestää.
Toki ulkoilevat useamman kerran viikossa, mutta ei välttis joka päivä.[/QUOTE]

Kyllä taas on laiska äiti parhaimmillaan.Ei ole ihmekkään ettei lapsesi jaksa kun olet itsekkin tuollainen vätys.

Minun 5vuotiaani pyöräili juuri eilen kauppaan ja takaisin ja suuntaa yhteen suuntaan 9km.

Alkuperäinen kirjoittaja työssäkäyvä vieras;25965400:
ei mulla oo mitään suorituspaineita siitä että 2 tai 3-vuotiaankaan pitäis ajaa pyörällä, ehtiihän tuota. Varsin ketteriä ja liikunnallisesti normaaleja lapsia minulla on, vaikka ei luistelua harrastetakaan. Kukin tyylilään.
Kesäisin sitten minäkin tykkään hengata pihalla.
Olen muuten samaa mieltä jonkun edelläkirjoittajan kanssa siitä, että liian aikataulutettu ja suunniteltu elämä ei suosi luovuutta.

Sinä olet vain katkera ihminen kun olet omalla laiskuudellasi saanut aikaan sen ettei lapsesi osaa juuri mitään. Tai hei osaa se hengata pihalla. :laugh:

Ei hajoa pää. Joskus on mukava pitää kotipäivä. Ollaan vaikka pyjamassa koko päivä ja askarrellaan ja mä siivoilen tai vaik maalaan olkkarin seinää tms.

En kuuna päivänä pystyis moiseen :D Tai no...jos oon kipeenä ni sit.

Vaikka ei mekään ihan välttämättä varsinaisesti ulkoiltu päivittäin silloin ku olin kotona. En minnekään koiranilmaan viitsiny mennä.

Mutta silloin kyläiltiin, käytiin uimassa, leffassa, jossain tapahtumassa tms.
Koko päivää en kotona ois pystyny oleen.

[QUOTE="vieras";25965420]Sinä olet vain katkera ihminen kun olet omalla laiskuudellasi saanut aikaan sen ettei lapsesi osaa juuri mitään. Tai hei osaa se hengata pihalla. :laugh:[/QUOTE]

Jep ja elämäkö on aikataulutettua ja suorittamista jos lapsi on motorisesti kehittynyt ja taitava? :laugh:
Nää on just niiden äitien kirjoituksia joiden lapset oikeasti on ihan vauvoja ja niitä ylisuojellaan koko ajan ettei vaan satu.

[QUOTE="vieras";25965420]Sinä olet vain katkera ihminen kun olet omalla laiskuudellasi saanut aikaan sen ettei lapsesi osaa juuri mitään. Tai hei osaa se hengata pihalla. :laugh:[/QUOTE]

Mistä päättelet mitä lapseni osaa tai ei osaa?

[QUOTE="pph";25965104]Mua huolestuttaa tuossa asiassa vain se, että JOKAISEN lapsen pitäisi saada REIPASTA liikuntaa vähintään se 2 tuntia päivässä. Miten se onnistuu sisällä röhnöttäen? Ei ihme, että joillakin lapsilla on niin huono kunto ja motorikkaa, jos vain sisällä pidetään päivästä toiseen. Lapsen kuuluu saada kokea ympäröivä maailma juosten, kiipeillen, haistellen, maistellen ja vapaudesta nauttien. harvalla meistä on jumppasalia kotona, jossa sasi reippaasti hengästyen liikkua sen 2 tuntia JOKA IKINEN PÄIVÄ myös viikonloppuisin.[/QUOTE]

No ei se ainakaan meillä automaattisesti liikunnan määrää lisää jos mennään ulos. Päinvastoin leikit on siellä hillitympiä, vähän tehdään hiekkakakkuja tai tökitään lapiolla lumikasaa. Täälläpäin on niin vähän lapsi puistoissa ja pihoilla, ettei lapsella ole muuta seuraa ulkona kuin minut. Enkä ainakaan toistaiseksi oo innostunuthippasesta tai vuorenvalloituksesta...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25965457:
On se kiva, että voi päteä edes sillä mitä kenenkin lapsi on oppinut ja missä ajassa.. huoh :stick:

No kun tästä voidaan päätellä ketkä on laiskoja äitejä ja ketkä ei! DAA!

En kyllä itsekkään ymmärrä, mitä helvettiä? :D
Ja no, meillä esikoinen käveli puita pitkin jo 6kk iässä, 8kk käveli sujuvasti ilman tukia. Kuopus kun taas lähti vasta ryömimään 8kk iässä että niin.. Ehkä laiskistuin toisen lapsen myötä vai hä? Analyysiä tiskiin.

[QUOTE="vieras";25965407]Kyllä taas on laiska äiti parhaimmillaan.Ei ole ihmekkään ettei lapsesi jaksa kun olet itsekkin tuollainen vätys.

Minun 5vuotiaani pyöräili juuri eilen kauppaan ja takaisin ja suuntaa yhteen suuntaan 9km.[/QUOTE]

Jep, mun 5-vee ei jaksa polkea tuollaista matkaa. So what? Lisäksi matka menee suht vilkkaan 80km/h tietä pitkin, jossa ei ole pyöräteitä. Luuletko että sinne lapseni veisin ihan huvikseni pyöräilemään? Sikseen muuten, se lapsi täytti viime viikolla 5-v, että en edes oleta hänen polkevan tollasia matkoja.
Ja mistä sä tiedät millainen vätys olen? Mä veikkaan, etten ole vätys ollenkaan, mulle vaan ei nyt ole elintärkeää ulkoilla joka päivä, toki lapset ulkoilevat useammin kuin minä. Ovat hoidossa 10pv/kk ja ei, minä en makaa kotona sillä aikaa, vaan käyn töissä. Esimerkiksi työajan ollessa 21-08 ei kauheasti jää voimia ulkoiluun, siis jos aikoo nukkuakin.
Mut eipä mitään, eikös sekin ole paha että kyseinen lapsi oppi kävelemään yli vuoden ikäisenä? Sekin siis johtuu tämän ketjun mukaan laiskasta äidistä, joka ei ulkoile. Mä kun luulin että se johtuu lapseni jalkojen virheasennosta, joka muuten vaikuttaa myös liikkumiseen, jonka vuoksi lapsi käy jumpassa ja tanssitunneilla. Mut eihän se ole liikuntaa, vaan sisällä lorvimista!
Hyvä tietty tietää tämäkin :D

Yhteistyössä