Kurahaalarit äidillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hvv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmasti käyttäisin jos olisi. Tällä hetkellä haaveilen edes kunnon sadevarusteista, ts. kunnon sadetakista ja-housuista... Nuo "vedenpitävät" softshellit kun ei todellakaan pidä vettä lasten kanssa ulkoillessa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Kyllä minä puen sadehaalarin, jos ihan vesisateessa pitää pitkä aika ulkona viettää. Omalle pihalle riittää yleensä kevyempikin varustautuminen. En edes mieti, mitä muut ajattelevat.

Mulla on sellaiset vyötärömalliset sadehousut/kurahousut ja niitä tulee käytettyä etenkin syksyisin (ovat myös hyvät marjastaessa jos on kostea kasvusto), en kyllä sellaista haalarimallia käyttäis.

fr_iso_069.jpg

:laugh:

Vau, tosi ihanat kurikset, mäkin haluan tuollaiset. Noi ois tosi kätevät pihalla ja leikkipuistossa. Ei kai noi nyt hirmuisesti hiosta. Omat kokemukset Gore Texista on että ei pidä vettä!

ja lisäksi mulla on rukka merkkinen koko sadehaalari, käytin sitä aikoinani moottoripyöränajopuvun päällä. ja tietenkin muutenkin on nyt tullu käytettyä ku ulkoillaan tenavien kanssa

[QUOTE="Kati";25960797]Vau, tosi ihanat kurikset, mäkin haluan tuollaiset. Noi ois tosi kätevät pihalla ja leikkipuistossa. Ei kai noi nyt hirmuisesti hiosta. Omat kokemukset Gore Texista on että ei pidä vettä![/QUOTE]

Jos vuorikiipeilijät käyttää gore-texiä kiivetessään Everestille ja pysyy perse kuivana niin eiköhän sunkin pyllys?

[QUOTE="Kati";25960797]Vau, tosi ihanat kurikset, mäkin haluan tuollaiset. Noi ois tosi kätevät pihalla ja leikkipuistossa. Ei kai noi nyt hirmuisesti hiosta. Omat kokemukset Gore Texista on että ei pidä vettä![/QUOTE]

Eo oo koskaan tullu läpi, mulla merkkinä Rukkaa ja Haltia. En tosin oo missään vedessä kahlannut, mutta siis ulkoillut lasten kanssa sadesäällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25960850:
ja lisäksi mulla on rukka merkkinen koko sadehaalari, käytin sitä aikoinani moottoripyöränajopuvun päällä. ja tietenkin muutenkin on nyt tullu käytettyä ku ulkoillaan tenavien kanssa

Onko tuollainen kätevä? Varmasti pitää kuivana mutta hiostaako kovasti? Meillä on kaapissa jokunen vanha Rukan sadehaalari ja olen joskus suunnitellut laittavani sen päälle oikein pahalla kura-/sadekelillä.

Itsellä ei kävis kyllä mielessäkään pukeutua tuollaisiin, kun on olemassa huomattavasti fiksumman näköisempiä ja päällä miellyttävämpiä goretex- ym. sadekeleille sopivia vaatteita. Erkseen housut ja takki, ei hiosta, helppo pukea, ja vielä näytänkin aikuiselta enkä ylikasvaneelta tarhaikäiseltä :D

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25961464:
hiostaa... mutta kyllä sen sen aikaa kestää kun oikein kovalla sateella ulkona sen tunnin pari on.

Oletko pitänyt muulloin kuin kovalla sateella? Esim kun kuraa ja loskaa pihat ja puistot täynnä? Kun olen välillä kolmen kurahaalareissa hosuvan tenavan kanssa ulkona, olen kaivannut itsellenikin vastaavaa ettei tuulipuku tms olisi yltä pältä ravassa. En vaan ole arvannut kokeilla tuota haalaria...