Helsinkiin vauvan kaa vai ilman? 2-3viikoinen hän on silloin

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"muua"
te jotka sanoitte vauva voi ota mukaan:). Kysyn vaan onko teillä kokemuksia, miten oikein onnistu ja väsykö autossa esim 2+2 tuntia istua?:D. Onnistuko meillä edes kaupareissu ettei se vaan rupee myös huutamaan siellä :LOL:
Kylla sen voi mukaan ottaa. Noin pienelle lie sama, lepaako autossa vai missa. Nukuu kuitenkin niin paljon viela. Kylla ma ainakin oon pienen vauvelin kanssa ollut vaikka missa. Tosin en nae estetta myoskaan miksi et voisi hoitaan jattaa. Kasittaakseni vauvasi osaa pullosta juoda, niin voithan jattaa kotiin sopivalla hoitajalle, jos tuntuu helpommalta itselle. Mutta en usko etta vauva karsii, tulee mukaan tai ei.

"vieras"
jokainen vauva on yksilö, joku huutaa enempi ja joku vähempi tilanteesta riippuen tai riippumatta. Opettele tuntemaan oma vauvasi, käykää lyhyitä matkoja vaikka siellä ruokakaupassa niin saat tuntumaa millainen persoonallisuus vauvasi on ja tee sen mukaan päätös olisiko hänen parempi olla kotona vai voiko lähteä mukaan. Kukaan muu ei voi tietää mikä olisi paras ratkaisu sinun vauvallesi.

"Vieras"
No me asutaan helsingissä ja esikoinen oli n. 2 viikkonen kun lähdettiin shoppailemaan ja kuopus 6 päivää kun mentiin Hulluille Päiville, eli en siinä näe ongelmaa.
Ja toi autossa olo, no molempien lasten kanssa on ajettu n. 3h matka anoppilaan, heidän ollessaan 2-4 viikkoisia. Tyytyväisenä nukkuivat, jos herää, jaloittelu tauko niin saa pienen hetkeksi pois kaukalosta.

Sivusta seurannut
Me kävimme vauvan ollessa 3 viikkoinen sellaisella reissulla, että autossa 5h pysähdyksineen, seuraava päivä kaupungilla shoppailua, seuraavana päivänä sama ajomatka kotiin. Yöt olimme hotellissa. Hyvin meni kun neiti vaan nukkui ja välillä heräsi syömään ja vaipan vaihdolle. Nyt hänen ollessa useita kuukausia vanhempi tuo samainen reissu olisi varmasti vaikeampi kun hereillä niin paljon ajasta ja ei viihdy vaunuissa. Että eikun mukaan vaan poju, hauskaa shoppailupäivää teille!

"nainen"
Ihan ohi aiheen, mutta millaisiin vaunuihin päädyitte? :)

Itse lähdin viikon vanhan kanssa shoppailemaan muutamaksi tunniksi, melkein koko ajan nukkui. Kerran syötin ja jatkoi unia tyytyväisenä. Tosin meillä ei ollut pitkää automatkaa ennen ja jälkeen shoppailun.. Kaikkea hyvää ja jaksamista pienen kanssa!

Venakko Milanna
joku kysyi että eikö mula ole kokemusta, kun on jo 3s lapsi. Kyllä mä ymmärrän jos joku ihmettelee. Mutta ei ole kokemusta, koska mä olin joka kerta niin kipeä synnytyksen jälkeen etten päässyt itsekään mihinkään 2-3kk. Ainakin esikoisen jälkeen mulla selän kans jotain tapahtui että en kävelemään pystynyt melkein 3kk. Nyt ihmee kun ei paljon mitään tullut vaikka oli vauva paljon painavampi ja isompi

EJK
no ei mua tämä laukku enää kiinnosta siellä, kun mun pitää ehtiä saada kaikki muuta kiva ja tarvitseva:D
Mitä muuta sinä vastasyntyneen äiti tarvitset kuin levon ja synnyttämäsi vauvan? Eikö niillä pärjää ensi viikot? Huh! Tapahtuuko jotain peruuttamatonta siinä, että keskittyisit vauvaan, läheisyyteen ja kiintymykseen ensi viikot? Mikä muu voi olla tuoreelle äidille tärkeämpää?

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
te jotka sanoitte vauva voi ota mukaan:). Kysyn vaan onko teillä kokemuksia, miten oikein onnistu ja väsykö autossa esim 2+2 tuntia istua?:D. Onnistuko meillä edes kaupareissu ettei se vaan rupee myös huutamaan siellä :LOL:
Me mentiin 2viikon ikäsen vauvan kanssa Tampere-Turku väli ilman ongelmaa. Yhden kerran pysähdyttiin ettei vauvan tarvii kokoajan olla kaukalossa :)

La Paset
Milanna hyvä, vaateita=vaatimuksia. Kirjoita vaatTeita,
Onko vauva matkustanut jo pidempään autossa? Toiset lapset itkee automatkoilla.
Hesassa on melkoisesti pakokaasuja, joten jättäisin siitäkin syystä vauvan kotiin. Varmasti ostoksetkin tulisi hoidettua joutuisammin.

Kyllä meillä nuo ovat viikon ikäisinä olleet shoppailureissuilla Tukholman keskustassa ja kauppakeskuksissa. Sitä pidempää ajomatkaa meillä ei ollut, mutta keskimmäinen teki 2vko iässä ensimmäisen Suomenreissunsa johon kuului matkustamista junalla, bussilla ja lentokoneella.

Vauvat ovat olleet suojassa vaununkopissa tai kantoliinassa eikä niitä enempää esitelty vieraille. En muista että kukaan olisi ollutkaan viereen tunkemassa, uteliaat obat ihailleet kohteliaasti sopivan välimatkan päästä.

Meillä tuon ikäiset ovat lähinnä syöneet ja nukkuneet, eli helppoja reissukavereita. Toki matkat ja shoppailut vauvan ehdoilla, mutta en näe ongelmaa. Kotiin en raaskisi päiväksi jättää mutta jos siis hoitaja on eikä äidille tuo ole ongelma niin miksei noinkin voi tehdä.

Mukavaa shoppailureissua jokatapauksessa! ( itse olen parhaillani kuopuksen kanssa kotiutumassa meidän shoppailureissulta...)

"vieraana"
Olen ollut 2-3 viikkoisen vauvan kanssa päivän Helsingissä, matkaa oli noin 350 kilometriä suuntaansa. Vauva oli kantoliinassa, ja reissu meni vauvan ehdoilla. Hän sai ruokaa kun tahtoi, rauhallisessa paikassa, läheisyyttä ja kuivat vaipat.

Vaunujen kanssa en lähtisi.

ulkonainen
Milanna hyvä, vaateita=vaatimuksia. Kirjoita vaatTeita,
Onko vauva matkustanut jo pidempään autossa? Toiset lapset itkee automatkoilla.
Hesassa on melkoisesti pakokaasuja, joten jättäisin siitäkin syystä vauvan kotiin. Varmasti ostoksetkin tulisi hoidettua joutuisammin.
Pakokaasuja :)? Moni ihminen (vauvasta lahtien) asuu koko elamansa isommissa kaupungeissa kuin Helsinki...

[QUOTE="Rouva";25955225]Kokonaista kolme päivää, no jopas jotakin! Mun nähdäkseni sä et ole nyt vauvan "kaa", kun sä vaan roikut täällä ja shoppailusivuilla.[/QUOTE]

Apua! Huomasin juuri etten ole tämän seitsemän vuoden aikana ollut yhtään kokonaista päivää lasteni kanssa... Joka päivä olen lasten hoidon ja näiden kanssa seurustelun ohessa tehnyt muutakin: pyörinyt netissä, lueskellut, tehnyt käsitöitä, puhunut puhelimessa, kahvitellut kaverin kanssa, lenkittänyt koiraa, siivonnut, pyykännyt, laittanut ruokaa yms.

Keittiönoita
Apua! Huomasin juuri etten ole tämän seitsemän vuoden aikana ollut yhtään kokonaista päivää lasteni kanssa... Joka päivä olen lasten hoidon ja näiden kanssa seurustelun ohessa tehnyt muutakin: pyörinyt netissä, lueskellut, tehnyt käsitöitä, puhunut puhelimessa, kahvitellut kaverin kanssa, lenkittänyt koiraa, siivonnut, pyykännyt, laittanut ruokaa yms.
Ja mä tajusin, että mun lapseni vauvoina nukkuivat suurimman osan vuorokaudesta. En älynnytkään, että niiden kanssa olisi pitänyt olla koko ajan vaan sujuvasti siivoilin, lörpöttelin puhelimessa, luin kirjaa jne. Jos olisi siihen aikaan ollut netti, olisin varmasti surffaillut netissä.

"vieras"
mutta baktereita ja nyt kevällä viruksia? Puhumattakaan että rankka se muutenkin on, rankka mullekin Helsinkin reissu, en voi kuvitela miten vauvalle. Mutta kysyin, kun ehkä kaikissa asioissa olen väärässä ja päinvastoin se on helpo vauvalle, ei niin kuin meille aikuisille
Imetys suojaa vastasyntynyttä pöpöiltä. Jos sä menet ulos, jossa viruksia ja pöpöjä voit yhtä lailla kantaa ne mukanasi vauvan luo kotiinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25955359:
Ja mä tajusin, että mun lapseni vauvoina nukkuivat suurimman osan vuorokaudesta. En älynnytkään, että niiden kanssa olisi pitänyt olla koko ajan vaan sujuvasti siivoilin, lörpöttelin puhelimessa, luin kirjaa jne. Jos olisi siihen aikaan ollut netti, olisin varmasti surffaillut netissä.
Niinpä. Tosin, ei ihme että äitiys on raskasta jos päiväunia nukkuvaa vauvaakin täytyy kokoajan tuijottaa vieressä, ilman että saa samalla tehdä mitään muuta.

Tänään olen shoppaillut kuopuksen kanssa miltei koko päivän. Tosin en vissiin voi siitäkään sanoa että olin lapsen kanssa kun hän nukkui parin tunnin päikkärit reissun aikana ja itse hyödynsin tuon ajan omiin juttuihini. Ja muutenkin lapsen kanssa seurustellessa samalla kiertelin kauppoja.

"emppu"
siis sulla ei oo itselläs mitään käsitystä/tietoa mistään asiasta? kaikkeen pitää kysyä "lupa" palstalaisilta? ei herranjumala. tottakai sä otat vauvan mukaan, tuon ikäinenhän nukkuu vaunuissa ihan mainiosti kun kiertelette kauppoja... kyllä me shoppailtiin vauvan kanssa jo kun oli 2-3viikon ikäinen. nyt joku tolkku päähän hei. ja ps. bakteereita on ihan jokapaikassa, niiltä ei voi välttyä. ja niiden kanssa ei kannata ylihysteeriseksi heittäytyä.

No olihan tuossa uskallatko ottaa noin pientä mukaan!
Eli jos sulle täällä sanottaisiin että on liian rankka reissu niin tuskin shoppailua väliin jättäisit vaan laittaisit vauvan hoitoon siksi aikaa.

Mutta noin pieni köllii vaunuissa missä tahansa tyytyväisenä kunhan saa ruokaa ja kuivan vaipan eli ihan hyvin voit mukaan ottaa.

Tai sitten se ei kölli....puhumattakaan autossa olemisesta.

Yhteistyössä