Helsinkiin vauvan kaa vai ilman? 2-3viikoinen hän on silloin

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
[QUOTE="aamuvirkku";25954816]miks pitää mennä turusta stadiin? eiks turussa ole kauppoja? mä oisin ite ollut ihan liian väsynyt tollaseen reissuun vauvan ollessa noin pieni.[/QUOTE]

Mä haluan mennä Lv kaupaan, sekä siellä on enemmän vaateita kun täällä, mieskin tarvitse vaateita, ei täällä Turussa edes merkkivaateita oo :LOL: tai jotain kiva, ei vältämättä edes merkkivaateet tarvitse. Lapset kans tarvitsevat keväksi vaikka ja mitä, Turku on pea:sta

Kyllä mäkin ihmettelen että miksi ihmeessä tehdä vauva jos se ei sovi millään perheen normaaliin arkeen?

Ja se että pariviikkonen ois päivän hoidossa shoppailun vuoksi menee ehkä jotenkin vielä järkeen (vaikka itse en noin pientä hoitoon laittaisi ollenkaan) mutta että se vielä jätetään useiksi viikoiksi vieraan ihmisen hoitoon... Ja vieraalla tarkoitan muuta kuin sitä omaa vanhempaa.
Pieni vauva kaipaa äitinsä lähelle ja usein myös äidit pienen vauvansa lähelle.... Luonto sen on niin jo hoitanut.

Eli siis jos on valmis jättämään lapsensa useiksi viikoiksi niin samapa tuo vaikka olisi kerran viikossa päivän jolla kulla muulla hoidossa että äiti pääsee shoppaamaan rauhassa ilman vauvanhoidon haastavuutta! ;)

Voi hemmetti te ootte rasittavia...Kaikki muut saa kyllä käydä ostoksilla vauvan kanssa ja kysellä tyhmiä täällä mut auta armias kun venakko alkaa kirjottaa tälläsiä niin johan täällä ollaan lasta niin säälimässä ja melkein ls-ilmoa tekemässä..

Vai ootteko niin saakelin täydellisiä et on varaa vittuilla?

Kerrankin voi sanoa ettei avaus ärsytä vaan ihmiset jotka siihen vastaa..

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25954933]Voin kertoa että sinä tuskin tiedät oikeasta äitiydestä tuon taivaallista. Miten voisitkaan kun ne lapsen hoitajat hoitaa sun lapses.[/QUOTE]

Ajattelee, mä olen 3 kokonaista päivää hoitanut vauvan itte, jopa yöt en ole nukunut, tänäänkin klo 7 aamulla menin vast nukkumaan, kun vauva yöllä ei vaan nuku. Tänään olen niin paska että mulla on hoitaja lapsille joka vie kouluun ja hae myös, että voin olla vauvan kaa... ja jon ihanaa jos väsyn niin pääsen nukkumankin, kun on täällä kuka hoita vauvakin;)

Venakko Milanna
Voi hemmetti te ootte rasittavia...Kaikki muut saa kyllä käydä ostoksilla vauvan kanssa ja kysellä tyhmiä täällä mut auta armias kun venakko alkaa kirjottaa tälläsiä niin johan täällä ollaan lasta niin säälimässä ja melkein ls-ilmoa tekemässä..

mä epäilen heidän mielenterveys enemmän kun täydellisyys:D:ashamed:

"Sinttu"
Olen miettinyt, kun olet täällä julkisesti kertonut äitisi hoitavan vauvaa sun matkasi ajan, että kai äitisi on tietoinen, että menettää työttömyysetuutensa silloin???
Hän ei ole käytettävissä työmarkkinoille sinä aikana kun on 6 viikkoa sitoutunut hoitamaan sinun vauvaasi, silloin ei työttömyysrahaa heru!

"..."

omasta puolestani voin sanoa ettei tullu mieleenkään MIETTIÄ edes shoppailureissua viikonikäisen vauvan kanssa, saati jättää koko päiväksi hoitoon,

tai lähteä kuudeks viikkoa reissuun ILMAN sitä vauvaa.

kyllä, on varaa.

"joku"
Otat mukaan vaan ja laitat harson siihen vaunujen aukon eteen, äläkä päästä kaikkia uteliaita ihastelemaan vauvaa niin uskon että selviätte ilman tauteja. Ja pitäkää miehesi kanssa huolta hyvästä käsihygieniasta.

Venakko Milanna
te jotka sanoitte vauva voi ota mukaan:). Kysyn vaan onko teillä kokemuksia, miten oikein onnistu ja väsykö autossa esim 2+2 tuntia istua?:D. Onnistuko meillä edes kaupareissu ettei se vaan rupee myös huutamaan siellä :LOL:

"Piparnakkeli"
Esikoinen tais olla viikon ku mentiin ostarille, missä oli lähikioskia isompi ruokakauppa. Vaunuissa oli mukavasti suojassa ja nukkui koko ajan. Seuraavillakin reissuilla enimmän aikaa nukkunut. Kaupungillekin ja busseihin / juniin oli uskallauduttava. Olen niitä hysteerikkoja jotka ei voi olla erossa vauvastaan. Dublinissa on aavistuksen enemmän väkeä kuin jossain Helsingissä, ihan vertauksena.
Reissut, olipa ne mistä syystä tahansa onnistuu jos malttaa mennä ja toimia vauvan ehdoilla.

ulkonainen
te jotka sanoitte vauva voi ota mukaan:). Kysyn vaan onko teillä kokemuksia, miten oikein onnistu ja väsykö autossa esim 2+2 tuntia istua?:D. Onnistuko meillä edes kaupareissu ettei se vaan rupee myös huutamaan siellä :LOL:
Minun vauvani ainakin nukkui aina tyytyvaisesti parin tunnin ajomatkat, nukkui paremmin kuin kotona. Samoin lentokoneessa nukkui todella hyvin.

Venakko Milanna
[QUOTE="joku";25955004]Otat mukaan vaan ja laitat harson siihen vaunujen aukon eteen, äläkä päästä kaikkia uteliaita ihastelemaan vauvaa niin uskon että selviätte ilman tauteja. Ja pitäkää miehesi kanssa huolta hyvästä käsihygieniasta.[/QUOTE]

huutanko mä jokaiselle uteliale, että mee sä pois prkle:D. Oikeasti muakin ärsyttää ne uteliat, mutta enemmän kun ne vie ajan ja heille pakko kokoajan hymyillä vaikkei oikeasti kiinnosta hymyillä

[QUOTE="...";25954997]omasta puolestani voin sanoa ettei tullu mieleenkään MIETTIÄ edes shoppailureissua viikonikäisen vauvan kanssa, saati jättää koko päiväksi hoitoon,

tai lähteä kuudeks viikkoa reissuun ILMAN sitä vauvaa.

kyllä, on varaa.[/QUOTE]

Mitä sä sitä reissua tähän mukaan vedät?Nyt ei ollu kyse siitä vaan päivän reissusta helsinkiin, vauvan ollessa pari kolme viikkonen.

Se että sinä et ole jotain asiaa tehnyt, ei tarkoita sitä että sinun tapasi on ainoa oikea ja että voit sillä varjolla rääpiä päätäs muille ja moralisoida.

Mä luulen et jos tää avaus olis tullu harmaana tai kenen tahansa muun palstalaisen kirjoittamana, ei vastaanotto olis ollut likimainkaa tällänen..

Meillä kuopus ei viihtynyt vauvana autossa ollenkaan vaan huusi miltei joka autoilu reissulla.
Joten ei kovin pitkiä matkoja autolla tehty..

Ota vaunut mukaan sinne ostoksille, automatkan vauva menee ihan hyvin kaukalossa ja vaunuissakin varmaan jaksaa hyvin olla kun pidät mahan täytenä, vaatetuksen kevyenä ja vaipan kuivana.

Mukavaa shoppailua.

Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;25955046:
Meillä kuopus ei viihtynyt vauvana autossa ollenkaan vaan huusi miltei joka autoilu reissulla.
Joten ei kovin pitkiä matkoja autolla tehty..
meillä kans kun kävimme 2pv sitten ruokakaupassa niin vauva huusi, mutta luulen oli kuuma tai ehkä ei tykännyt:|

Yhteistyössä