Itse aloitin escitalopram sandozin maanantaina ja nyt kolmas päivä menossa. Aloitin todella pienellä annoksella 5mg 1/3 tab., varmasti turhan pieni mutta kokemuksesta tiedän että meen aivan pitkin seiniä ahdistuneena jos en oo varovainen ja siltikin. Huomisesta ajattelin jo kokeilla 5mg 1/2 tabl., katotaan miten käy...nyt jo kun on pään puutumista ja verenpaineen nousua ja kasa muita sivuvaikutuksia. Tiedän että ainakin viikko kannattaa pysyä samassa annoksessa ellei enemmänkin. Miten tää onkin näin vaikeeta alottaa yks lääke, kokemusta näistä kuitenkin on pidemmältäkin ajalta, mm. efexor, sertralin, sepram ja mitä näitä nyt on, tolvon, lyrica, cymbalta, varmasti cipralexiakin joskus aikaisemmin syönyt...cymbaltaa söin vissiin pisimmän aikaa, vähän yli 2 vuotta.
Vähän tässä jo alkaa olee lääkevastainen asenne mutta pakko nöyrtyä kun muuten ei vaan tunnu tulevan mitään. Syön siis tätä voimakkaaseen ahdistuneisuuteen/tuskaisuuteen, paniikkihäiriöön, stressiin ja varmasti nämä ynnäämällä tulee se masennuskin joltain osin kuvioihin...vaikka en sitä millään halua myöntää. Mulla alkoi juuri psykoterapiakin, katsotaan mitä tästä kombosta tulee jos nyt vaan kelalta tulis myöntävä päätös. Minkälaisia oireita teillä on masennuksessa/ahdistuksessa tai minkä ikinä takia syöttekään nyt tätä lääkettä? Mulla on mennyt jotenkin todella fyysiseksi oireilu, sattuu aivan järjettömästi joka paikkaan, mm. käsiä vihloo, selkää särkee, rintaan sattuu/hankala olo rinnassa, myös tuntuu olevan neurologisia oireita ja huimausta ym. joten todella vaikea pysyä ajatuksessa että päästä nämä kaikki konkreettiset oireet vaan johtuu.
Olisi kiva vielä kuulla kuinka teidän lääkkeen aloittaneiden olo kehittyy ja tietysti myös pidemmän ajan kokemuksia.